SWPN - partner van - SRTK favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: SWPN - partner van - SRTK (55929 keer gelezen)
Rob_Hakvoort
C'est le ton qui fait la musique

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 15-05-2008
     Reageer met citaat 
Thanks allemaal voor de leuke reacties.

Er waren gesprekken, maar zowel William en ik waren volkomen verrast toen deze fietsen ineens binnen kwamen, dat was niet van te voren afgesproken

Het is inderdaad heel prettig om te weten dat de BMW's er nu al zijn, dat is wel even anders dan mijn Ducati debacle van vorig jaar.

Op wat kleine puntjes en een ander laklaagje na zijn ze beide al raceklaar. Ze zijn nu terug naar RAC-racing voor die laatste zaken en komen dan terug naar "huis" waar ze door mn monteurs en ondergetekende goed vertroeteld zullen worden!

Inmiddels heb ik een nieuwe sponsor gevonden in een Personal Trainer en dat de motor er nu al staat geeft mij veel tijd en rust om me op mijn lichaam te gaan richten!

Groetjes Rob
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Mooi dat jullie je in alle rust kunnen gaan voorbereiden op het nieuwe seizoen
falerossi
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Friesland
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
Rob_Hakvoort schreef 29-11-10 om 09:42:17
Thanks allemaal voor de leuke reacties.



Het is inderdaad heel prettig om te weten dat de BMW's er nu al zijn, dat is wel even anders dan mijn Ducati debacle van vorig jaar.



Dan heeft de KNMV nu tot april de tijd om er BMW van te maken i.p.v. het hele seizoen 2010 Ducati
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Den-Haag
Lid sinds: 01-08-2004
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 29-11-10 om 13:22:57
(...)


Dan heeft de KNMV nu tot april de tijd om er BMW van te maken i.p.v. het hele seizoen 2010 Ducati

In theorie wel
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 29-11-10 om 13:22:57
(...)


Dan heeft de KNMV nu tot april de tijd om er BMW van te maken i.p.v. het hele seizoen 2010 Ducati


Zolang Rob zelf maar op de juiste fiets stapt is er niets aan de hand.
falerossi
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Friesland
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 29-11-10 om 19:36:48
(...)


Zolang Rob zelf maar op de juiste fiets stapt is er niets aan de hand.


Nou de fiets voor 2011 staat er al, dus hij heeft nu alle tijd om eens rustig te leren op stappen

Toch wel een erg vette fiets die BMW
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Rob_Hakvoort
C'est le ton qui fait la musique

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 15-05-2008
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 29-11-10 om 19:58:45
(...)


Nou de fiets voor 2011 staat er al, dus hij heeft nu alle tijd om eens rustig te leren op stappen

Toch wel een erg vette fiets die BMW




Nieuwe brommert!!
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Nice!
Rob_Hakvoort
C'est le ton qui fait la musique

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 15-05-2008
     Reageer met citaat 
SWPN-SRTK op dreef in eerste ONK wedstrijd te Assen.

Afgelopen weekend was het zo ver. Na een gedeeltelijk verregende voorjaarstraining in Spanje mochten coureurs William Hommersom en Rob Hakvoort zich met de nieuwe BMW's meten met de concurrentie tijdens de seizoensopening op het circuit van Assen.

Op vrijdag werd de kans aangegrepen om een drietal vrije trainingen af te werken om zo een basis afstelling te vinden voor de kwalificatie van zaterdag. Door de wisselende weersomstandigheden was dit echter nog niet gemakkelijk.

Tijdens de eerste kwalificatie werd al snel duidelijk dat er behoorlijk wat werk aan de winkel was met betrekking tot de afstelling van de motoren. Het afstellen en testen daarvan werd erg moeilijk gemaakt door de drukte op de baan en een aantal extreem langzame coureurs. Hommersom weet deze training een 13e positie te veroveren, terwijl Rob Hakvoort genoegen moet nemen met een voorlopige 18e positie van de 57 deelnemers.

In de tweede training weet Hakvoort zijn tijd fors te verbeteren en klimt tot een 12e plaats op de grid. William Hommersom raakt betrokken bij een aanrijding met een coureur welke 15 seconde langzamer rondgaat dan hij zelf. Een aandrijding was niet te voorkomen en wonder boven wonder blijft Hommersom in het zadel. Wel moet hij langs de arts omdat hij met zijn mannelijkheid hard op de tank terecht is gekomen. Hij weet zijn tijd logischerwijs niet meer te verbeteren en zal vanaf een 20ste plek de wedstrijd op zondag moeten starten.

Tijdens de wedstrijd wordt al snel duidelijk dat beide heren steeds meer gewend raken aan de nieuwe motoren. Hommersom heeft een bliksem start en weet al snel achter Hakvoort aan te sluiten welke knokt in een groepje voor de 10e plek. In de 3e ronde weet Hommersom Hakvoort te passeren welke op zijn beurt aansluit. Samen verschalken ze Allard Kerkhoven en liggen nu op positie 9 en 10. Na een aantal ronde krijgt Hakvoort bezoek van Fastré en raakt in een mooi gevecht verwikkeld. Hommersom kan daardoor wat afstand nemen en weet met nog 2 ronden te gaan Bas Winkel en Roy ten Napel te passeren. Ook Hakvoort gaat Winkel voorbij met nog een ronde te gaan en zo komen de beide heren respectievelijk als 7e en 10e over de finishlijn!



Rob Hakvoort:

"Het was gezien de matige voorbereiding een mooie wedstrijd. We rijden natuurlijk op voor ons nieuwe motoren zonder dat we enige data hebben van dit circuit. Het vinden van de juiste afstellling in de vering en bijvoorbeeld de tandwielverhouding kost daardoor veel tijd. Net voor de wedstrijd hebben we een grote stap gemaakt met de vering welke goed uitpakte maar waar ik pas na een vier ronden echt door kreeg hoe daar mee om te gaan. Ik heb een aantal leuke gevechten gehad en wist aan het einde van de wedstrijd nog steeds constante en relatief snelle tijden te draaien. Dit opent zeker mogelijkheden voor de rest van het seizoen en ik kan niet wachten op de volgende wedstrijd. Naast mijn hele team wil ik Patrick Birzak bedanken welke mij dit weekend technisch ondersteuning heeft gegegeven. "


William Hommersom:

"Het is wel vreemd dat je monteurs je van de motor moeten tillen na een wedstrijd! De pijn was behoorlijk heftig na de wedstrijd. Vooral mijn geslachtsdeel deed heel veel pijn! De eerste ronden was het wel te doen, ik was druk met mezelf om door het veld heen te vechten maar toen ik begeven moment iedereen voorbij was en het gat naar Bas Winkel dicht moest rijden werd het een strijd tegen mezelf! Dan ga je alles voelen en werd de pijn heftig, daarom ik ben ook zeer blij met deze prestatie! Ik heb nu 2 weken om te herstellen en heb heel veel zin in de volgende wedstrijd! De tijden die we draaien zijn nu al goed en er zit nog veel meer in het vat!"

Tijdens dit schrijven is er nog geen officieële uitslag bekend. Het kan zijn dat beide coureurs, door een diskwalificatie van een andere coureur, een plekje opschuiven wat een 6e en een 9e plek zou betekenen.
zelhemboy

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: niet meer in zelhem
Lid sinds: 12-05-2010
     Reageer met citaat 
arme william dat heeft vast pijn gedaan....
gelukkig helpt zo'n goede prestatie als een pijnstiller

btw mooie motoren
Rob_Hakvoort
C'est le ton qui fait la musique

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 15-05-2008
     Reageer met citaat 
SWPN-SRTK wederom dik in de top 10 tijdens WK Superbike evenement te Assen !

Tijdens het WK Superbike evenement afgelopen weekend op Assen hadden de heren in de Dutch Superbikes de eer om aan te mogen treden in het voorprogramma van het WK Superbike.

Al op vrijdagmiddag vond de eerste kwalificatie plaats voor coureurs William Hommersom en Rob Hakvoort. Het team was zich ervan bewust dat tijdens deze eerste training alles uit de kast moest worden gehaald daar de tweede training op zondagochtend om 8:00 verreden zou worden. Op dit tijdstip is de temperatuur erg laag, wat er voor zorgt dat er weinig grip is, en de verwachting was dat de tijden van de eerste kwalificatie daardoor niet meer verbeterd zouden worden. Beide heren doen wat ze moeten doen en William Hommersom traint zich naar een fantastische 3e plek op de startgrid. Rob Hakvoort moet genoegen nemen met een 9e plek op de grid.

Zoals verwacht blijkt het een zware opgaaf om tijdens de tweede kwalificatie de tijd te verbeteren. Dit lukt slechts één coureur, Ghisbert van Ginhoven, welke zich naar een 8ste plek weet te trainen. Hierdoor schuift Rob Hakvoort een plekje op en zal vanaf een 10e plaats vertrekken voor de 14 ronden tellende wedstrijd van zondagmiddag.

Na een lange dag waarin mooie wedstrijden in het wereld kampioenschap waren te zien, is het dan eindelijk de beurt aan de coureurs in de Dutch Superbikes. In tegenstelling tot andere wedstrijden zijn beide SWPN-SRTK coureurs slecht weg bij het doven van het licht. William Hommersom gaat de eerste bocht door als 8ste terwijl Rob Hakvoort naar een 12e plek terug zakt. Bij de eerste doorkomst is Hommersom opgeklommen naar een 4e plek en weet zelfs een klein gaatje te slaan naarmate de wedstrijd vordert. Rob Hakvoort raakt verwikkeld in een strijd met een groep van 5 coureurs welke vecht voor de 9e plek. In de 4e ronde beland Hakvoort op een 14e plek maar binnen enkele ronde voert hij de vechtende groep aan op een 9e plek. Met nog een aantal ronden te gaan krijgt William Hommersom problemen met de achterband en moet toezien hoe Veijer en Van Ginhoven hem voorbij gaan. Hij speelt op safe en komt op een keurige 6e plek over de streep. Hakvoort is nog in een pittig gevecht verwikkeld en weet deze, ondanks een aanval van Rolfes in de GT bocht, te winnen en als 9e over de finishlijn te komen.




William Hommersom:

"We hadden een mooi uitgangspunt voor de wedstrijd met een derde startplek. De trainingen waren goed verlopen alleen hadden we veel problemen met de banden. Ik denk dat we de oorzaak in de vering afstelling moeten zoeken want de BMW is extreem wild met het in en uitkomen van de bocht. De start van de wedstrijd was niet goed, de motor viel dood en daardoor kwam ik in het gedrang bij het ingaan van de eerste bocht. Gelukkig kon ik weer een aantal plaatsen winnen in de eerste ronde en lag ik stevig op een 4de plaats. Het gat naar schouten was redelijk groot waardoor ik aan het pushen was om het gat dicht te rijden. Helaas begon de motor na 4 ronden al hevig te pompen en was de band al behoorlijk versleten. Vanaf dat moment was het echt vechten om nog een redelijk tempo te blijven rijden. Helaas kwamen na enkele ronden Veijer en Van Ginhoven voorbij. Ik probeerde nog bij te blijven maar de band stond dit niet meer toe. Gelukkig hebben we de 6de plaats kunnen behouden en nemen we weer 10 punten mee naar huis. Aankomend weekend rijden we op het circuit van Spa Francochamps en gaan we opnieuw knokken voor een mooie uitslag!"



Rob Hakvoort:

"Ik heb helaas niet alles uit de kwalificatie kunnen halen wat erin zat. Hierdoor hadden we de setup van de motor niet voldoende op de rit en stond ik eigenlijk te ver naar achteren getraind om gelijk mee te kunnen met de snelle mannen in de wedstrijd. De wedstrijd opzich was gaaf. Ik had een slechte start en kwam erg moeilijk in mijn ritme. Toen ik op een gegeven moment op een 14e plek was aanbeland dacht ik nou is het mooi geweest en na een aantal leuke gevechten kwam ik op een 9e plek terecht. Ik kon me toen een klein stukje los rijden maar met nog 5 ronden te gaan kreeg ik, in tegenstelling tot de meeste andere, veel problemen met mijn voorband. Elke bocht gleed mijn motor over het voorwiel en kon ik geen tempo meer maken. Gelukkig kon ik de aanval van Rolfes in de laatste ronde in de GT blokken en de 9e plek binnen slepen. Dit was voor nu het maximaal haalbare maar ik begin de BMW steeds iets beter te begrijpen. Op naar Spa, mijn favoriete circuit!"
Rob_Hakvoort
C'est le ton qui fait la musique

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 15-05-2008
     Reageer met citaat 
Team SWPN-SRTK heeft voor het eerst dit seizoen voor beide coureurs een DNF moeten noteren.

Na de resultaten op Assen waren voor beide coureurs de verwachtingen hoog gespannen voor deze wedstrijd op Spa Francorchamps. Helaas moesten ze door omstandigheden de 5 vrije trainingen op vrijdag missen en werd het weekend daardoor met een lichte achterstand begonnen. De eerste training werd bewust gebruikt als training om opzoek te gaan naar een goede basis afstelling zodat er in de tweede training direct geknokt kon worden voor een plek voorop de startgrid. In deze eerste training komen beide heren veel binnen in de pits maar toch weten Rob Hakvoort en William Hommersom zich respectievelijk naar een 11e en 12e plek op de startgrid te plaatsen.

In de tweede training werpen de aanpassingen zijn vruchten af en weten ze beide hun tijd fors te verbeteren. Dit resulteerd erin dat Rob Hakvoort de wedstriijd mag vertrekken vanaf de 9e plaats terwijl teamgenoot William Hommersom nipt daarachter op een 10e plek getraind staat met slechts een achterstand van 0,5 seconde op de nummer 5.

De wedstrijddag is echter minder succesvol. Daar er behoorlijk wat onduidelijk is over het tijdstip van aanwezigheid en starten wordt Rob Hakvoort samen met enkele andere coureurs aangehouden aan het einde van de pitstraat met het nieuws dat zij te laat zouden zijn en achteraan op de startgrid zouden moeten plaatsnemen. Na het rijden van de opwarm ronde sluit Hakvoort achteraan de startgrid aan en na een lange tijd wachten besluit de KNMV toch dat de coureurs op hun eigen plaats mogen starten. Om de chaos compleet te maken besluit één van de coureurs op de eerste rij weg te rijden voor nog een opwarm ronde. De start van beide heren is goed. Als 5e en 6e gaan de heren de eerste bocht door. Aan het einde van het rechte stuk schiet echter de motor van Rob Hakvoort uit zijn versnelling waardoor hij noodgedwongen rechtdoor moet en vanaf de laatste plaats de wedstrijd weer kan vervolgen. William Hommersom is inmiddels, na het passeren van Joan Vijer, op een 4e plaats beland en probeert het gat naar Schouten op een 3e plek dicht te rijden.. Hakvoort weet zich al snel naar voren te knokken en komt de eerste ronde door op de 19e plaats. In de tweede ronde slaat het noodlot voor Hommersom toe. Aan het einde van het lange rechte stuk slaat de motor bij hoge snelheid vast en moet hij noodgedwongen zijn motorfiets langs de baan parkeren. Rob Hakvoort is inmiddels opgeklommen naar een 13e plek maar ook voor hem slaat het noodlot toe bij het aanremmen van de korte hairpin genaamd La Source. Hakvoort remt de voorkant van de motorfiets onderuit en moet helaas de wedstrijd staken door een gebroken remhandel.



William Hommersom:

“Ik vind Spa een prachtige baan alleen heb ik er nooit echt hard gereden. de eerste kwalificatie begon wat minder, ik merkte in de eerste ronde dat ik een kromme remschijf in de motor had. Hij trilde zo hard dat ik besloot naar binnen te komen en een ander voorwiel liet monteren. gelukkig hadden de monteurs dit snel gedaan en kon ik nog een paar rondjes rijden. waardoor ik een 12de tijd reed.
De tweede kwalificatie ging weer een stuk beter! ik reed uiteindelijk anderhalve seconde harder maar bleef steken op een 10de startplaats, hier was ik niet helemaal tevreden mee want hoopte op de tweede rij te staan!
we hadden de set-up goed voor elkaar en hierdoor voelde ik me sterk voor de wedstrijd. We hadden een goede start en mooi de aansluiting met de kop. ik kwam als 5de door in de eerste ronde. Daarna passeerde ik Veijer om me zo richting Schouten te knokken. helaas was dit van korte duur, aan het einde van het lange rechte stuk bij het aanremmen viel de motor uit en kon ik hem langs de zijlijn parkeren.. einde weekend! ik ben wel blij dat we nu hebben laten zien ook op Spa hard te kunnen gaan en ga daarom met volle moed naar de volgende race!”
Rob_Hakvoort
C'est le ton qui fait la musique

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 15-05-2008
     Reageer met citaat 


Rob Hakvoort:

“Spa behoort echt tot mijn favoriete banen en ik had er dan ook vreselijk veel zin in om met de snelle BMW hier de strijd aan te gaan met de andere jongens. De trainingen gingen eigenlijk zoals gepland en ondanks dat we een forse trainingsachterstand hadden op de rest van de jongens stonden we maar een halve seconde van de 6e man af getraind. De wedstrijd was chaotisch en dramatisch. Ik zou te laat zijn samen met nog enkele andere coureurs maar zelfs het horloge van de man aan het einde van de pitstraat gaf anders aan. Aangezien we geen bandenwarmers in de pits mochten gebruiken en ook nog eens een opwarm ronde hebben gemist waren mijn banden ijskoud. Toen we na het rijden van de opwarm ronde toch op onze eigen plek mochten gaan staan was ik zo opgefokt en uit mijn concentratie. De start was prima en we zaten mooi voorin tot ik terug wilde schakelen aan het einde van het rechte stuk en mijn motor tussen 2 versnellingen viel waardoor ik rechtdoor moest. Ik moest als allerlaatste de baan terug op maar was binnen een ronde toch al weer ruim 20 man voorbij en lag 19e. Toen ik in de 2e ronde op een 13e plaats was aanbeland ging het bij het insturen van La Source mis. Een klein schuivertje met bijna geen schade, alleen brak mijn remhandel af waardoor ik niet meer verder kon. Helaas, niets aan te doen, op naar de volgende waar ik nu extra gebrand ben om te knallen!
Rob_Hakvoort
C'est le ton qui fait la musique

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 15-05-2008
     Reageer met citaat 
Moeizaam weekend SWPN-SRTK in Assen

Het DTC Elektro Speed Challenge Assen heeft de SWPN-SRTK rijders William Hommerson en Rob Hakvoort niet datgeen gebracht waar op gehoopt was.

De vrije trainingen op vrijdag, welke verreden werden op het oude circuit, verliepen voorspoedig. Echter in de tweede middag sessie sloeg het noodloot toe voor Rob Hakvoort. Toen hij begon te pushen maakte hij een flinke schuiver door een defect in de achterschokbreker. William Hommersom kon zijn ronden prima maken en dat beloofde veel goeds voor de kwalificaties van Zaterdag. Hakvoort moest noodgedwongen overstappen naar een ander merk schokbreker en dus zonder data de trainingen beginnen op zaterdag.

De eerste kwalificatietraining in de Dutch Superbikes verloopt erg rommelig. Al in de derde ronde is er een klinke valpartij in de ramshoek waar de coureur vlak naast de baan blijft liggen. Iedereen verwacht een rode vlag maar de wedstrijddirectie besluit om de training door de laten gaan. Rob Hakvoort heeft veel problemen met de vering en gebruikt deze training echt om de boel goed afgesteld te krijgen. William Hommersom komt goed in zijn ritme en traint zichzelf naar een 8ste plek. Rob Hakvoort komt tot een 10e plek en beide mannen hopen in de tweede kwalificatie hun tijden en posities te verbeteren.

Al snel wordt duidelijk dat dit niet zal gaan lukken. Net voor de tweede training blaast iemand zijn motor blok op en hierdoor ligt de hele baan onder de olie. De tijden worden niet meer verbeterd en zo start SWPN vanaf een 8ste en 10e plek.


De wedstrijd wordt verreden onder droge omstandigheden. Bij het doven van het licht weet Hommersom direct wat plekken te winnen. Rob Hakvoort verliest een aantal plekken en heeft zichtbaar moeite om tempo te draaien. William Hommersom weet lange tijd de aansluiting bij de kopgroep te houden tot hij wederom last krijgt met de grip aan de achterzijde van de motor. Hij verliest behoorlijk wat meters en krijgt gezeldschap van Kerkhoven. Gelukkig weet william dit gevecht te winnen en sleept hiermee een 6e plaats binnen. Hakvoort blijft na een moeilijke wedstrijd steken op de 10e plaats.

William Hommersom:

“Het was een lastig weekend. vrijdags hadden we lekker getraind en ging het allemaal vrij makkelijk! Zaterdag was het wat minder. Na een crash van Van der Velde in de ramshoek had ik een rode vlag situatie verwacht omdat hij op een gevaarlijk punt lag en er ook veel vuil op de baan lag. De tweede training lag er een enorm oliespoor op de baan en was er ook geen mogelijkheid meer om mijn tijd te verbeteren. Desondanks hadden we toch nog een 8ste startplek. In de race had ik een redelijke start en had ik de aansluitinf met de kopgroep. maar ik merkte al vrij snel dat ik geen grip aan de achterkant had en de motor brak steeds uit als ik uitaccelereerde. gelukkig kon ik er aan wennen naarmate de race verder vorderde. ik kwam nog even in gevecht met Kerkhoven maar kon dit duel gelukkig in mijn voordeel beslissen! uiteindelijk een redelijke 6de plaats gefinisht. maar feit is dat we problemen hebben die we snel op moeten lossen!
we gaan nu weer volle moed naar Hengelo, daar waar ik in 2009 voor het laatst heb gereden”.


Rob Hakvoort:

“Het was een moeizaam weekend voor mij. Op vrijdag kregen we problemen met de bitubo achterschokbreker en dat moest ik bekopen met een toch wel forse schuiver. De monteurs hebben hard gewerkt en zaterdag stond de fiets er weer perfect bij met een nieuwe WP schokbreker. De eerste training werd gebruikt om de achterkant af te stellen maar al snel kwamen we erachter dat we nu veel problemen aan de voorkant kregen. De bitubo’s voor met de WP achter bleek een moeilijke combinatie te zijn en de tweede training zou ons een betere tijd op moeten leveren. Helaas konden we de tijden niet mee verbeteren door een groot oliespoor op de baan dus ik moest de wedstrijd vanaf een 10e plek starten. De wedstrijd was ronduit slecht. Het koste teveel kracht om fatsoenlijk tempo te rijden, de motor deed op geen enkel punt wat ik wou en het werd een gevecht tegen de motor en mezelf. Door wat uitval van andere coureurs kwam ik alsnog als 10e over de streep en bleef de schade beperkt wat punten betreft. Nu een paar weken rust waarin ik nog wel wat zal gaan trainen maar mijn eerste wedstrijd zal pas weer zijn op Oschersleben”

Rob_Hakvoort
C'est le ton qui fait la musique

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 15-05-2008
     Reageer met citaat 
SWPN-SRTK Stijgende lijn in Oschersleben

Nadat Rob Hakvoort beide stratencircuits aan zich voorbij liet gaan heeft SWPN-SRTK afgelopen weekend met beide coureurs deelgenomen aan een dubbele ONK wedstrijd op het circuit van Oschersleben (Duitsland)

De eerste kwalificatie werd onder zonnige omstandigheden gereden. Rob Hakvoort kon voor de eerste keer met zijn nieuwe veringspakket de strijd aan, helaas had het team te veel tijd nodig om de motor goed afgesteld te krijgen met een voorlopige teleurstellende 14e startplaats als resultaat. Alle hoop werd gevestigd op de tweede kwalificatie waarin Hakvoort de top 10 binnen wou dingen. Ook voor William Hommersom liep deze training niet zoals gehoopt. Hij had zowel aan de voor als aan de achterzijde problemen met de grip en sloot deze eerste kwalificatie af met een 15e startplaats.

De tweede kwalificatie werd helaas verreden in de stromende regen waardoor de tijden, en daarmee de startposities, niet meer verbeterd konden worden. William Hommersom voelt zich als een vis in het water en komt deze natte training tot een 6e plaats. Teamgenoot Hakvoort ondervind veel problemen met de grip en wat er ook geprobeerd word hij kan geen tijden draaien en komt tot een 11e plek in deze training. Achteraf bleek de bandenspanningsmeter welke gebruikt werd de verkeerde waarde aan te geven waardoor er bij team Hakvoort met een te lage bandenspanning werd gereden met als gevolg dat het profiel tijdens het rijden werd dichtgedrukt.

Al snel werd duidelijk dat beide wedstrijden op zondag in de stromende regen verreden zouden worden. De start van beide heren in de eerste wedstrijd is goed en ze weten een aantal posities te winnen. Na mooie gevechten en knappe rondetijden weten Rob Hakvoort en William Hommersom respectievelijk als 7e en 9e over de streep te komen.

Ook de 2e wedstrijd over 12 ronden wordt in de stromende regen verreden. Al snel weet Hakvoort een goed tempo te draaien met Hommersom in zijn kielzog. Halverwege de wedstrijd weet hij zich los te rijden en een gat te slaan naar zijn achtervolgers. In deze wedstrijd weet hij wederom een 7e plek te behalen, William Hommersom komt als 8ste over de meet.



Rob Hakvoort:

“Dit hadden we even nodig. Een 7e plek is nog steeds niet de positie waar ik wil rijden maar het is goed om te zien dat we op eigen kracht weer dichter bij de top komen. De eerste kwalificatie pakte eigenlijk niet zo uit als gehoopt en zo hadden we alle hoop gevestigd op de tweede kwalificatie. Helaas begon het daarvoor erg hard te regenen en konden we de tijden niet meer verbeteren en zo zou ik vanaf een teleurstellende 14e startplaats de wedstrijd moeten starten. Ondanks dat ik rijden in de regen fantastisch vind lukte het me niet om mee te komen tijdens de tweede kwalificatie. Wat we ook probeerde aan de vering en afstelling, elke bocht gleed mn achterkant onder me vandaan met uitaccelereren. In de warm-up smorgens, in de regen, kwam ik zelfs niet verder dan een 56′er en nadat we een nieuwe regenband hadden gestoken kwamen we erachter dat onze bandenmeter kapot was waardoor ik constant met een te lage bandenspanning had gereden. In de eerste wedstrijd had ik een goede start en kon gelijk een paar plekken winnen. Het duurde een aantal ronde voordat ik weer vertrouwen in de band kreeg, dit was echt een wereld van verschil, maar uiteindelijk kon ik 48′ers draaien. Dat waren tijden die ook de man op de 3e plaats reed. Na een mooie inhaalrace kwam ik als 7e over de finish, mijn beste resultaat van dit seizoen. Ik ging de 2e wedstrijd met veel meer vertrouwen in en dat bleek ook, ik kon uiteindelijk naar 46′ers toe en wist me wederom na een gave inhaalwedstijd naar een 7e plek te rijden. Ik wil mijn team bedanken voor het optimisme en doorzettingskracht dit weekend en ook de aanwezige sponsoren bedankt voor jullie komst en de gezelligheid”

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: