SWPN - partner van - SRTK favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: SWPN - partner van - SRTK (55933 keer gelezen)
Rob_Hakvoort
C'est le ton qui fait la musique

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 15-05-2008
     Reageer met citaat 
Deel 2

William Hommersom:

“de eerste training verliep moeizaam. de afstelling kregen we niet goed voor elkaar waardoor de grip matig was. voor de kwalificatie hadden we wat aanpassingen gedaan maar het gat naar de kopgroep bleef te groot. dt resulteerde in een 15de startplaats. de tweede kwalificatie was nat en in de regen ging het gelukkig een stuk beter! na wat ronden te hebben gereden gingen we steeds harder wat uiteindelijk een mooie 6de tijd werd. een mooi uitgangspunt voor de wedstrijd. in de laatste extra vrije trainingn hebben we nog een kleine schuiver gemaakt maar de schade was gelukkig niehiel.

de eerste wedstrijd had ik een moeizame start, waardoor ik in het gedrang kwam, en het stuur mij compleet uit de handen gereden werd! hierdoor was ik de aansluiting kwijt en kon ik moeilijk naar voren komen. ik heb de race met een mooi gevecht afgesloten op een 9de plaats.
de tweede race had ik een hele goede start! we zaten er direct goed bij alleen kon ik het tempo van de kopmannen niet bijhouden. ik werd door een paar rijders ingehaald waarna ik halverwege weer een inhaal race begon! het was een spannende wedstrijd met mooie gevechten en uiteindelijk een nette 8ste plaats. voor de omstandigheden waar we in zaten ben ik tevreden over dit weekend. ik wil mijn team, sponsoren en aanhang bedanken voor het gezellige weekend!”
Rob_Hakvoort
C'est le ton qui fait la musique

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 15-05-2008
     Reageer met citaat 
Het in het Dutch Superbike opererende SWPN team en William Hommersom hebben in onderling overleg besloten om de samenwerking te beëindigen. Hommersom zal in het team vervangen worden door Lennart van Houwelingen.



Al enige tijd vormen Rob Hakvoort en William Hommersom het SWPN team waarmee ze met wisselend succes op BMW’s deelnemen aan het ONK Dutch Superbike. Het SWPN Team, wat staat voor Stichting Wegrace Promotie Nederland , en William Hommersom hebben in onderling overleg echter besloten om de samenwerking met onmiddellijke ingang te beëindigen.

Verstoorde verhoudingen binnen het team en verschil van inzicht over de te volgen strategie hebben tot deze beslissing geleid. In plaats van Hommersom zal Lennart van Houwelingen, die onder andere actief is geweest in het EK Superstock 600 en de Superstock 1000 FIM Cup, de tweede BMW van het team gaan bemannen.
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Jammer dat het zo gelopen is. William is een snelle rijder die het zeker in zich heeft om wedstrijden te winnen op Dutch Superbike niveau.

Verstoorde verhoudingen in zo'n klein team, waar voor zover ik het kan zien William toch zeer behoorlijk de kar trok.
sander
 
Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 06-02-2008
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 22-07-11 om 14:05:14
Jammer dat het zo gelopen is. William is een snelle rijder die het zeker in zich heeft om wedstrijden te winnen op Dutch Superbike niveau.

Verstoorde verhoudingen in zo'n klein team, waar voor zover ik het kan zien William toch zeer behoorlijk de kar trok.


De kar trok in welk opzicht? Soms zien er dingen van buiten anders uit dan van binnen. Ik weet verder hier helemaal niets van af en hoorde t vandaag ook voort eerst. Tis jammer maar helaas... Komt vast wel weer een zitje voor m... Hoop ik!
keeping it fresh...
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Hoi Sander,

Ik bedoel qua prestaties op de baan, William is de snelste van het team. Ik begrijp dat er bij SWPN ook een band is met racen tegen kanker.

Ik heb inmiddels van twee kanten het een en ander gehoord, uiteraard twee verschillende verhalen dus zal de waarheid zich ergens daartussen bevinden.

William is een goede vriend en een snelle rijder, ik hoop dat hij verder kan in een ander team.
Rob_Hakvoort
C'est le ton qui fait la musique

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 15-05-2008
     Reageer met citaat 
Diskwalificatie SWPN-SRTK op Assen.

De Gamma Racing Days op Assen is voor team SWPN-SRTK uitgelopen op een deceptie. Aangezien de nieuwe coureur Lennart van Houwelingen nog op vakantie was zou alleen Rob Hakvoort uitkomen deze wedstrijd in de Dutch Superbikes. Helaas bleek na afloop van de wedstrijd dat het team de verplichte bandenstickers was vergeten waardoor Rob Hakvoort middels een diskwalificatie uit de uitslag werd gehaald.

De trainingen begonnen hoopvol. In de eerste kwalificatie, welke vooral gebruikt werd om de motor goed af te stellen, weet Hakvoort zich naar een 8ste plek op de grid te trainen. In de tweede kwalificatie weet hij zijn tijd met ruim een seconde te verbeteren maar ook de concurentie weet te versnellen en zo zakt hij een plekje op de grid naar een 9e plaats.

De start van de wedstrijd is matig en Hakvoort komt de eerste ronde als 11e door. Al snel weet hij zich naar een 9e plek te werken en zo passeert hij ook de eindstreep. Bij binnenkomst in de pits wordt Hakvoort direct appart genomen door de wedstrijdleiding welke constateerd dat de verplichte bandenstickers niet aanwezig zijn. Voorafgaand aan elk evenement krijgen alle rijders 6 bandenstickers om zo te controleren dat er niet meer dan 6 banden worden verbruikt. Ondanks dat het team aan kon tonen vergeten te zijn de stickers te plakken, en deze alsnog aan konden leveren, hield de KNMV voet bij stuk met diskwalificatie als gevolg.



Rob Hakvoort in actie. Ter nagedachtenis van Anouk Weijers had hij de tekst “rust zacht lieve Anouk” op zijn kuip staan.

Rob Hakvoort: [/b]
“Dit is even behoorlijk taai. We hadden op zich een goed weekend. Eindelijk konden we stappen maken en zo stapje voor stapje snellere rondetijden neerzetten. Met de nieuwe WP vering krijgen we de motor steeds iets beter onder de knie maar we zijn nog lang niet op het niveau waar we willen zijn. De eerste kwalificatie ben ik veel binnen geweest om de vering aan te passen en het lukte elke keer om na aanpassing sneller te gaan. In de tweede kwalificatie kon ik mijn tijd ruim verbeteren maar zakte ik een plekje op de startgrid. Ook de wedstrijd was na omstandigheden niet verkeerd. We blijven problemen houden met de grip achter maar na wat gevechten kon ik toch mijn 9e startplek omzetten naar een finish op de 9e plek. Helaas bij binnenkomst werd gelijk geconstateerd dat de bandenstickers niet aanwezig waren op de motor. Ondanks dat we deze gelijk bij racedirectie hebben gebracht, en het dus vast stond dat we niet hebben gesjoemeld met banden, werd ik alsnog gediskwalificeerd. Heel zuur! Op naar de volgende wedstrijd in Spa Francorchamps”
Rob_Hakvoort
C'est le ton qui fait la musique

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 15-05-2008
     Reageer met citaat 
SWPN-SRTK puntloos terug uit Spa Francorchamps!

Afgelopen weekend was het dan eindelijk zo ver. SWPN-SRTK stond voor het eerst met de nieuwe coureur Lennart van Houwelingen en Rob Hakvoort aan de start op het prachtige circuit van Spa Francorchamps. Beide heren maakte van de gelegenheid gebruik om op de vrijdag voor het evenement deel te nemen aan een viertal vrije trainingen om zo data en ritme op te doen voor de kwalificaties. Deze trainingen werden gereden onder verradelijke omstandigheden, de gehele dag waren er buien. In de 3e sessie komt Rob Hakvoort ten val in één van de snelste bochten van het circuit. De machine lijkt op het eerste oog niet al te veel schade te hebben maar niets is minder waar, er is een groot gat onstaan in het carter van het motorblok en deze moet vervangen worden. Lennart van Houwelingen weet al snel in zijn ritme te komen en heeft het prima naar zijn zin op de BMW op Spa Francorchamps.

Tijdens de eerste kwalificatie, welke verreden werd op een droge baan, laat Lennart direct zien zich prima thuis te voelen op de voor hem nieuwe machine en hij traint zich naar een keurige 12e plaats op de startgrid. Rob Hakvoort, welke zijn motorblok eerst in moest rijden, heeft minder geluk. Al in de 4e ronde loopt aan het einde van het rechte stuk zijn nieuwe BMW motorblok vast. Einde training. Bij terugkomst in de pit besluit Hakvoort zich terug te trekken en huiswaarts te keren.

De 2e training wordt verreden op een nat circuit en zo worden de tijden niet verbeterd. Lennart weet zich tijdens deze training in de kijker te rijden en noteerd een 6e startplaats.

De wedstrijd op zondag zal ook starten op een nat Spa Francorchamps. Lennart komt goed weg bij de start en weet zijn trainingsplek in de eerste bocht te behouden. Als 11e gaat hij Eau Rouge omhoog en weet in de eerst volgende bocht ook wat mannen te verschalken. Bij het aanremmen van de volgende bocht gaat het echter mis. Met 3 man naast elkaar wordt er aangeremd en Lennart wordt steeds verder naar buiten gedwongen. Waneer zijn voorwiel de natte witte lijn raakt is het over en schuift zijn voorwiel onder hem vandaan met een crash als gevolg.

Helaas voor SWPN-SRTK een dubbele DNF! Het team is hierdoor extra gebrand om op Assen volgende wedstrijd te laten zien waartoe ze in staat zijn.



Lennart van Houwelingen:

“Eindelijk was het weer zover voor mij, het eerste raceweekend in het ONK Dutch Superbike. Een weekend waarin ik erg veel heb mogen leren.

Op vrijdag heb ik drie keer kunnen trainen, trainingen die als goed mochten worden aangemerkt. Vrij snel kon ik aan de tijden van de concurrentie komen, oftewel vol goede moed op naar zaterdag, de dag van de kwalificaties.
De eerste kwalificatie was onder natte omstandigheden. Echter na één ronde te hebben gereden was de pret over. Een coureur had problemen met de motor en hierdoor was er al snel een oliespoor aanwezig op de baan waardoor de kwalificatie verzet moest worden. De baan, 4 uur later, was zo goed als droog en ik kon redelijke tijden rijden waardoor ik mij op de 12e positie kon kwalificeren met een tijd van 2:32:338.

Met goede moed naar de race om 15:15. Ik was huiverig voor de drukte in de eerste ronde en het ‘roekeloze rijgedrag’ van de mede coureurs. Vanaf de start werd er hard gestreden en helaas eindigde dit, door het aanremmen op de witte lijn, in een crash in de eerste ronde. Ontzettend balen, maar ik heb laten zien dat ik niet geheel in de achterhoede thuis hoor.
Oftewel, vol goede moed op naar Assen!”




Rob Hakvoort:

“Ik ben een rasoptimist, maar moet eerlijk bekennen dat we nu toch wel heel veel pech op ons bord krijgen afgelopen wedstrijden. Tijdens de vrije trainingen op vrijdag kwam ik in de 3e sessie in Blachimont in de regen ten val. Zonder waarschuwing schoof de voorkant onder me vandaan met een snelheid van ver boven de 200 km/h. Doordat mijn motor zeker 100 meter over het afvalt heeft gegleden was er een groot gat in het carter gesleten. Noodgedwongen moest ik opzoek naar een ander motorblok en die hebben mijn monteurs savonds nog gemonteerd. In de eerste kwalificatie heb ik de motor goed in gereden maar toen ik voor de eerste keer het gas opendraaide liep hij aan het einde van het rechte stuk bij hoge snelheid vast. We hebben toen besloten de spullen in de pakken en naar huis te gaan. Dit zijn 2 DNF’s in korte tijd en een goede klassering in het kampioenschap is hiermee verkeken. Inmiddels zijn we druk met de motoren en zorgen ervoor dat we in Assen weer volle bak kunnen knallen!”
Rob_Hakvoort
C'est le ton qui fait la musique

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 15-05-2008
     Reageer met citaat 
Afgelopen weekend vond de laatste wedstrijd van het seizoen 2011 plaats op het circuit van Assen. Een mooie zonnige dag met vele fans en sponsoren, helaas met wisselend succes voor de coureurs van SWPN-SRTK. Lennart van Houwelingen weet na een fantastische kwalificatie waarin hij een 6e plaats opeiste de finish niet te halen door een valpartij terwijl Rob Hakvoort na veel problemen in de training een sterke wedstrijd rijd met een nieuw P.R.


Tijdens de eerste training merkte beide mannen al dat ze wat trainingsmeters miste op vele coureurs welke donderdag en vrijdag al getraind hadden. Ondanks dat weet Lennart van Houwelingen een voorlopige 7e plek in de wacht te slepen terwijl Rob Hakvoort genoegen moet nemen met een voorlopige 10e startplek.

In de tweede training liggen de nieuwe banden klaar en willen beide mannen minimaal op een 2e rij komen te staan. Van Houwelingen rijdt een zeer sterke kwalificatie en eist een 6e startpositie op. Hakvoort heeft veel problemen met de achterzijde van de motor en zakt terug naar een 12e plaats.

Tijdens de start van de wedstrijd vallen beide mannen ver terug. Hakvoort weet zich het snelst naar voren te knokken en van Houwelingen volgt. Wanneer er een rode vlag volgt liggen Hakvoort en van Houwelingen respectievelijk op een 11e en een 15e startplaats. De herstart zal ook in deze volgorde plaatsvinden. Voor van Houwelingen slaat het noodlot al snel toe, in de eerste ronde komt hij hard ten val en kan zijn wedstrijd niet vervolgen. Hakvoort rijdt een stabiele wedstrijd en weet met een nieuw persoonlijk record van 1.40.4 het tweede deel van de wedstrijd op een 8ste plaats te finishen. De twee wedstrijden worden bij elkaar opgeteld en zo krijgt hij punten voor een 11e plaats.



Rob Hakvoort:


“Zaterdag merkte we al snel dat we wat trainingachterstand op vele van de andere coureurs hadden die donderdag en vrijdag al getraind hadden. Ik had in de eerste training, net als eigenlijk al het hele seizoen, veel problemen met de afstelling van de achterkant van de motor. Met pijn en moeite wist ik een 41.8 te draaien en me naar een 10e plaats op de grid te rijden. Na wat aanpassingen voor de 2e training werd het na het monteren van een nieuwe band eigenlijk alleen maar erger en kwam ik niet verder meer dan een teleurstellende 42.0 en een 12e startplek. Ik kreeg steeds meer het gevoel dat er wellicht echt iets mis was met de achter ophanging en zo zijn mijn monteurs aan de slag gegaan. Na lang zoeken werd er een “productiefout” gevonden in de achterbrug/ophanging en besloten we de achterbrug van onze reserve motor te monteren. Ondanks dat de afstelling nu verre van goed was merkte we in de warm up al dat het probleem grotendeels verholpen was. Voor de wedstrijd hebben we nog een aanpassing gedaan om te kijken of dit goed uit zou pakken. Na het doven van het licht verloor ik, doordat de motor compleet anders voelde, veel posities. Toen ik uiteindelijk op een 16e plek terecht kwam begon mijn inhaal wedstrijd. De motor voelde beter dan ooit te voren en zo wist ik me naar een 10e plek toe te rijden toen de wedstrijd helaas door een rode vlag werd onderbroken. Bij de herstart kwam ik wederom matig weg maar wist al snel tempo te maken. Toen ik de groep voor me passeerde en op een 8ste plek beland was draaide ik mijn P.R. op Assen van 1.40.4. Helaas duurde het 2e deel van de wedstrijd maar 5 ronden en met een verschil van 0.1 seconde kwam ik achter de nummer 7 over de finish. Zeker niet mijn beste positie, maar wel één van mijn betere wedstrijden. Ik had eigenlijk niet met een beter gevoel het winterseizoen in kunnen gaan. Afsluiten met een P.R. en weten dat we na een seizoen eindelijk het probleem boven water hebben. Ik wil voor nu al mijn sponsoren, SWPN-SRTK en mijn monteurs bedanken voor een zwaar maar mooi seizoen. We zijn hard bezig voor 2012 en komen hier zo snel mogelijk op terug!
Rob_Hakvoort
C'est le ton qui fait la musique

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 15-05-2008
     Reageer met citaat 
Lennart van Houwelingen:


“De eerste kwalificatie van het raceweekend verliep erg goed. Ik wist me als 7e te kwalificeren met een tijd van 1:41:059. De tijden waren niet heel erg top. Wij waren de tweede groep die zich mocht gaan kwalificeren, de baan was nog erg koud. Ik kon aanhaken bij een snelle rijder waardoor ik vrij snel redelijke tijden kon neerzetten.

De tweede kwalificatie ging ik dan ook vol goede moed in. Het was echter vrij druk en chaotisch op de baan, waardoor ik vaak in een groepje terecht kwam met minder snelle rijders. Het was door de drukte lastig om een vrije ronde te hebben en een snelle tijd neer te zetten. Ik kwam dan ook al snel binnen om een andere achterband eronder te laten zetten. Ik wist van te voren al dat ik het met deze band niet de hele kwalificatie zou redden, waardoor ik minder rondes had om een goede tijd neer te zetten. Al met al resulteerde het in een positief resultaat, ik zou zondag starten vanaf rij 2 en wel vanaf de zesde plaats. Zondag, de race, startplek 6. Ik kwam erg slecht weg omdat ik mis schakelde, voordat ik het doorhad waren veel rijders me al voorbij. Ik kwam de eerste ronde dan ook niet erg goed door. Ik wist dit weer redelijk dicht te rijden, tot het moment van de rode vlag. Snel een andere achterband erin en hopen dat het met de herstart beter zou gaan. Ik had gehoopt dat ik weer vanaf de 6e plek mocht starten, dit was helaas niet het geval en ik moest starten vanaf plek 15. De eerste ronde na de herstart verliep niet zoals wij allen hadden gehoopt. Ik moest van de ideale lijn afwijken waardoor de motor grip verloor en het voorwiel weg gleed, met een crash als gevolg… Ontzettend balen maar helaas is dit het risico van het racen. Ik ben er, op een zere schouder na, gelukkig goed vanaf gekomen”

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: