Einde GP125cc tweetakt / Moto3 topic favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20

Topic: Einde GP125cc tweetakt / Moto3 topic (153505 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 01-07-10 om 21:38:15
(...)


Wel eens wezen kijken dan? Denk dat je je flink vergist


Ik ben zeker meerdere malen wezen kijken, anders had ik natuurlijk niet kunnen zeggen dat de snelheid mij tegen valt.

Heb meerdere wedstrijden in Staphorst bezocht, en 1 keer hier in de buurt in Drachten.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Dan kan je nog naar een IDM wedstrijd gaan kijken. Ik vind het geluid van de tweetakts ook super.
     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 02-07-10 om 09:47:46
Dan kan je nog naar een IDM wedstrijd gaan kijken. Ik vind het geluid van de tweetakts ook super.


ONK rijd ook nog steeds met 125cc
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
ONK rijd ook nog steeds met 125cc [/quote]

Hoe lang denk je dat deze klasse nog in NL blijft vrond rijden. KNMV loopt altijd op de muziek vooruit met het afschaffen van een klasse.
Denk maar aan de stekker eruit trekken van de 250 klasse in NL.

Overigs wordt het eenheids 250 4t blok maar kan een ieder kiezen met wat voor een krachtbron ze gaan deelnemen. In Japan rijden ze momenteel met RS125 rijwiel gedeeltes met daarin een crossblok.
     Reageer met citaat 
SITO schreef 03-07-10 om 09:27:00

Overigs wordt het eenheids 250 4t blok maar kan een ieder kiezen met wat voor een krachtbron ze gaan deelnemen. In Japan rijden ze momenteel met RS125 rijwiel gedeeltes met daarin een crossblok.


Maar daar gaan ze niet in de Moto3 mee rijden, tenminste volgens Motomatters.com. De boring wordt maximaal 81 mm, wat meer is dan de motocross blokken waardoor er een hoger toerental zal worden gehaald. Een fabrikant die deze blokken maakt zal ze moeten verkopen tegen een maximum prijs en ook moeten ze er minimaal 10 tot 15 ter beschikking stellen.

zie:

http://www.motomatters.com/...ur_strokes_from.html
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 01-07-10 om 23:38:19
(...)


Ik ben zeker meerdere malen wezen kijken, anders had ik natuurlijk niet kunnen zeggen dat de snelheid mij tegen valt.

Heb meerdere wedstrijden in Staphorst bezocht, en 1 keer hier in de buurt in Drachten.

In de sobw rijden we inderdaad geen 200+ over het rechteeind maar hoezo moet het altijd om een hoge top zijn?? alsnog word er in de sobw gestreden zoals in elke andere hogere klasse en worden de limieten van mens en machine ook gewoon opgezocht, met allegevolgen vandien. Ik snap niet hoe een echte motorrace fan er dan van verveeld raakt

« Gewijzigd: 10-08-2010 om 20:26:48 door kikkie95 »

Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
wie leverd de blokken dan,zal wel weer honda worden zeker
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Ik las in GPweek dat de blokken technisch vrij zullen zijn. Niet één leverancier dus.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
kikkie95 schreef 10-08-10 om 15:05:48
(...)

In de sobw rijden we inderdaad geen 200+ over het rechteeind maar hoezo moet het altijd om een hoge top zijn?? alsnog word er in de sobw gestreden zoals in elke andere hogere klasse en worden de limieten van mens en machine ook gewoon opgezocht, met allegevolgen vandien. Ik snap niet hoe een echte motorrace fan er dan van verveeld raakt


Helemaal mee eens Kikkie! Ik denk zelfs dat een aantal raceklasses van de SOBW meer spanning opleveren dan bijvoorbeeld de ONK 125cc.
     Reageer met citaat 
Herma schreef 11-08-10 om 13:17:30
(...)


Helemaal mee eens Kikkie! Ik denk zelfs dat een aantal raceklasses van de SOBW meer spanning opleveren dan bijvoorbeeld de ONK 125cc.


slecht voorbeeld om het met 125 te gaan vergelijken....heb zelf nog nooit een sobw race gezien dus kan er niet over oordelen maar neem aan dat er wel meer als 15 man starten wat bij de 125 het geval is. maar laten we het ff ontopic houden want ik begon op een gegeven moment zelfs te tweifelen welk topic dit was
Rebelske
GSX-R 600

     Reageer met citaat 
Trax schreef 10-08-10 om 21:24:57
Ik las in GPweek dat de blokken technisch vrij zullen zijn. Niet één leverancier dus.


Ik las "vrij technisch" ...

     Reageer met citaat 
kikkie95 schreef 10-08-10 om 15:05:48
(...)

In de sobw rijden we inderdaad geen 200+ over het rechteeind maar hoezo moet het altijd om een hoge top zijn?? alsnog word er in de sobw gestreden zoals in elke andere hogere klasse en worden de limieten van mens en machine ook gewoon opgezocht, met allegevolgen vandien. Ik snap niet hoe een echte motorrace fan er dan van verveeld raakt


Ik ben iemand die van snelheid houd en van veel geluid. Een brommertje komt nou eenmaal niet bokkend een bocht uit wat je met een 600/1000 dus wel hebt. Het is niet zozeer de SOBW wat ik na verloop van tijd niet interessant vind. Ik kijk tijdens een ONK weekend ook geen 125cc junior cup of classic.

Misschien hangt het er ook vanaf op wat voor circuit wordt gereden, ik heb alleen ervaring met Staphorst
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
we kommen inderdaad niet bokkend de bochten uit enz... maar de strijd is gewoon gelijk als elke andere klasse, maar zoals Zelhemboy al zei:
Citaat:
maar laten we het ff ontopic houden


dus laten we dit gesprek verder voeren in het Sobw topic,
http://www.wegraceforum.nl/topic/879/8
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
In Brno is er een en ander bekend gemaakt over de nieuwe Moto3 klasse. Volgens mij weinig nieuws.

Ik heb de titel van dit topic maar even aangevuld met de term Moto3.

Citaat:
The 125cc class will be replaced by the Moto3 class in 2012. The basic technical rules of this class are:

- Single cylinder 250cc 4-stroke engines with a maximum bore of 81 mm.
- Each engine should last for 3 races minimum and cost not more than 10,000 € (final cost will be announced)
- Each manufacturer if required should be ready to supply a minimum of 15 riders

http://www.motogp.com/...e+amendments+in+Brno
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 15-08-10 om 12:57:05
In Brno is er een en ander bekend gemaakt over de nieuwe Moto3 klasse. Volgens mij weinig nieuws.

Ik heb de titel van dit topic maar even aangevuld met de term Moto3.

(...)

http://www.motogp.com/...e+amendments+in+Brno


Klinkt goed!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20


Snelle navigatie: