Petitie MotoGP op TV 2010 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Petitie MotoGP op TV 2010 (9328 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 17-05-10 om 12:25:31
Als je het hebt over Nederland heb je wellicht gelijk. Maar wereldwijd is de MotoGP toch wel veel bekender dan vroeger hoor.


Ja, dat is ook niet zo moeilijk ook met alle internet en digitale TV. Daar hoeft Dorna niet veel voor te doen. Alhoewel ze wel heel erg hun best doen om dit tegen te houden.

Citaat:
En groter dan de autosport is het wereldwijd ook echt nooit geweest. Het zal altijd een sport blijven die zich in de marge afspeelt omdat het gewoon te weinig mensen echt wat kan schelen, zoals bijvoorbeeld voetbal, tennis of wielrennen.


Nogmaals in de jaren 70 was de motoracerij echt groter, in ieder geval in Europa. F1 was zeker net zo'n marginale sport en de motorracerij trok gewoon veel meer toeschouwers. TV uitzendingen had je nog niet zo in die tijd. veel samenvattingen een éénmaal per jaar de TT live bij de NOS. Dit gold ook voor de F1.

Anyways, om de boel in Nederland weer vlot te trekken zal er volgens mij toch wel een soort masterplan moeten komen van alle belanghebbenden. Veel motorracerij op TV is IMHO prioriteit nr. 1.
     Reageer met citaat 
Nou, als ik zo eens op motor-forum kijk zullen de anti-Dorna spandoeken niet van de lucht zijn! Zijn er hier nog mensen die zoiets van plan zijn?
     Reageer met citaat 
Die petitie zou wel eens een negatief effect kunnen hebben.

Stel: er tekenen heel veel mensen, Dorna ziet vervolgens dat de Moto GP wel heel populair is en besluit daarom dan maar om de prijs voor de uitzendrechten te verhogen. Want populair zorgt voor goede kijkcijfers, dus dat rechtvaardigt een hoge prijs voor de uitzendrechten.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
ossje schreef 27-05-10 om 08:44:43
Stel: er tekenen heel veel mensen


[sarcasme modus aan]

Ja, want er hebben er al ruim 1300 getekend. Daar zullen ze bij Dorna nog wel een paar slapeloze nachten van hebben.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 27-05-10 om 09:01:30
(...)


[sarcasme modus aan]

Ja, want er hebben er al ruim 1300 getekend. Daar zullen ze bij Dorna nog wel een paar slapeloze nachten van hebben.


Jij haalt me de woorden uit de mond. Natuurlijk heb ik ook even getekend want je mot wat, maar eigenlijk denk ik dat het niks uithaalt, maar ik denk al helemaal niet dat Dorna op basis hiervan de conclusie gaat trekken dat de motorsport in Nederland razend populair is en dat ze op basis daarvan nog eens even meer gaan vragen. In Spanje/Italië kijken er miljoenen mensen naar de live wedstrijden, hier was RTL al blij met 200.000 mensen. En wij maar afvragen hoe het nou toch kan dat we in motorsportland onderaan de ladder staan. Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik vind dat Dorna een belachelijke keuze heeft gemaakt door met zo'n onbetrouwbare partij als CarChannel in zee te gaan. Daar plukken wij nu de wrange vruchten van als fans.
Bernhard
Blanke bolster, ruwe pit

     Reageer met citaat 
ossje schreef 27-05-10 om 08:44:43
Die petitie zou wel eens een negatief effect kunnen hebben.

Stel: er tekenen heel veel mensen, Dorna ziet vervolgens dat de Moto GP wel heel populair is en besluit daarom dan maar om de prijs voor de uitzendrechten te verhogen. Want populair zorgt voor goede kijkcijfers, dus dat rechtvaardigt een hoge prijs voor de uitzendrechten.


-- Rumours of my death have been greatly exaggerated --
** "Een volk, dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel'" **
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 16-05-10 om 00:36:43
Haha! Op motor-forum is er een licht die wil dat we allemaal even 400 euro overmaken zodat we als fans zelf de uitzendrechten kunnen gaan kopen á € 800.000. Dan lijkt me een abbo op motogp.com toch een stuk goedkoper.


ik heb het ook gelezen, maar het is inderdaad wel een helder iemand want die heeft als een van de weinigen daar door dat het niet om dorna gaat. Het is dat het voor omroepen niet rendabel is om dit bedrag te investeren.

Hij of zij bekijkt het vanuit een zakelijk punt zoals een omroep dat ook doet. Dus dat is wel slim.

Men roept daar allemaal dat er maar even een omroep 8 ton over de balk moet smijten omdat er hier een enkeling het op TV wil hebben.

maar als men het zelf moet gaan betalen is het ineens wel veel geld.....

conclusie: het is makkelijk andersmans geld uitgeven.....

volgens mij is hij de enige die dat daar een beetje door heeft.

waarschijnlijk iemand met een eigen bedrijf die regelmatig zelf investeert en nu daar dat motorvolk even een inzicht wil geven? (wat daar uiteraard niet lukt )
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-05-10 om 09:28:33
(...)
"heel verhaal"

Daar plukken wij nu de wrange vruchten van als fans.


onzin!

Carchannel was de enige die het uberhaubt eventueel wilde proberen (naar het schijnt)

als zij het niet hadden geprobeerd was het sowieso niet op TV geweest. RTL red het financieel ook niet. Anders hadden ze het toch allang weer opgepakt??
RTL had dan op de zelfde voet verder kunnen gaan.

Ik zie het zo: als carchannel de gok niet had gewaagd hadden we er sowieso wel naar kunnen fluiten..

ergo:

het ligt niet aan dorna het ligt puur aan de het gebrek aan interesse in dit land. Daar kun je vast wel wat aan doen maar wat dat is is de grote vraag. Als de interesse van het volk toenemen neemt ook de interesse van de omroepen toe...

Even voor de duidelijk RTL is een commercielezender
dit betekend dat het hen voornamelijk om een ding te doen is. Dat is geld verdienen aan televisie. En dat lukt niet met motorsport. Dus hebben we gewoon dikke vette pech.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 27-05-10 om 10:34:56
(...)
ik heb het ook gelezen, ..

Ik (destijds) ook, was het jouw halfbroer niet?
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 27-05-10 om 10:43:45
(...)

Ik (destijds) ook, was het jouw halfbroer niet?
zijn nick lijkt op de mijne maar ik ken hem niet.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 27-05-10 om 10:45:05
(...)
zijn nick lijkt op de mijne maar ik ken hem niet.


Jullie hebben bijna dezelfde naam, en precies dezelfde mening maar je kent hem niet... Weet je wat jij moet doen? Bij Joop vd Ende solliciteren, daar wordt een komiek gevraagd. Over commerciele tv heb je blijkbaar al de benodigde kennis van zaken in huis. Als je niks had gezegd was het mij niet eens opgevallen trouwens dus je bent behoorlijk je eigen ramen aan het ingooien.

Ik vind het allemaal een mooi verhaal, maar ik baal er gewoon van dat er voor het eerst in heel erg lange tijd geen GP's te zien zijn op de Nederlandse tv. Zelfs toen de NOS de rechten nog had werd er nog wel eens iets uitgezonden, nu niks meer. leuk dat jij vol begrip zit, ik (en velen met mij) balen er gewoon van.

« Gewijzigd: 27-05-2010 om 11:01:01 door Optimate »

     Reageer met citaat 
Op de achtergrond wordt door verschillende partijen waaronder DORNA nog steeds hard gewerkt om de GP series op de Nederlandse tv te krijgen. Doordat CC in principe de deal had beklonken, hebben de overige tv zenders hun sportbudgetten anders ingevuld. Hierdoor wordt het lastig om nu budget vrij te maken.

Er is wel een lichtpunt, doordat we nu twee Nederlanders in de GP serie hebben, waarvan er een richting de top 10 gaat wordt het wat interessanter voor Nederlandse zenders om alsnog de rechten aan te kopen. Corné Klijn had er vorige maand helemaal geen vertrouwen meer in, maar ik hoor toch in de verte wat positieve geluiden.

In tegenstelling tot CC, is DORNA wel druk bezig om de GP's alsnog op de Nederlandse tv te krijgen, anti DORNA spandoeken dragen in mijn ogen niets bij.

Zoals Fuzzybear ook al aangeeft, is het een commercieel verhaal. Vraag en aanbod moeten matchen om dit weer op tv te krijgen.

Dus in plaats van Anti spandoeken kunnen we beter heel groots Michael en Jasper toejuichen. De spot moet weer gaan leven onder de gewone mensen. Dat lukt het beste als er gepresteerd wordt.
Bernhard
Blanke bolster, ruwe pit

     Reageer met citaat 
WimLex schreef 27-05-10 om 11:10:05
De spot moet weer gaan leven onder de gewone mensen.

Daar ben ik het roerend mee eens!

WimLex schreef 27-05-10 om 11:10:05

In tegenstelling tot CC, is DORNA wel druk bezig om de GP's alsnog op de Nederlandse tv te krijgen, anti DORNA spandoeken dragen in mijn ogen niets bij.
.

..maar Dorna is toch the root of all evil als ik sommige posts kan herinneren van een tijdje terug? Dorna was de reden van het niet-starten van Japser, Dorna was de reden van het geen-GP-op-Nederlandse-TV, Dorna was de reden van de economische crisis, Dorna liet de vulkaan op IJsland uitbarsten..en nu is alles in een keer weer pais en vree?

« Gewijzigd: 27-05-2010 om 11:16:59 door Bernhard »

-- Rumours of my death have been greatly exaggerated --
** "Een volk, dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel'" **
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-05-10 om 10:51:48
(...)


Jullie hebben bijna dezelfde naam, en precies dezelfde mening maar je kent hem niet... Weet je wat jij moet doen? Bij Joop vd Ende solliciteren, daar wordt een komiek gevraagd. Over commerciele tv heb je blijkbaar al de benodigde kennis van zaken in huis. Als je niks had gezegd was het mij niet eens opgevallen trouwens dus je bent behoorlijk je eigen ramen aan het ingooien.

Ik vind het allemaal een mooi verhaal, maar ik baal er gewoon van dat er voor het eerst in heel erg lange tijd geen GP's te zien zijn op de Nederlandse tv. Zelfs toen de NOS de rechten nog had werd er nog wel eens iets uitgezonden, nu niks meer. leuk dat jij vol begrip zit, ik (en velen met mij) balen er gewoon van.


er loopt hier ook een fuzz10 rond dat ben ik ook niet dus...

er zijn meer hondjes die fuzzy oid heten.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Interessant toch hoe mensen toch over een en hetzelfde onderwerp totaal van zeinswijze kunnen verschillen. Enerzijds mensen zoals Johannes en Harald die vinden dat zo ongeveer alles de schuld is van Dorna (wwat natuurlijk gelul is, voordat Dorna er was was meedoen aan de GP's ook alleen maar weg gelegd voor de happy few en waren de uitzendingen van GP's gewoon ronduit scharrig) en anderzijds mensen als WimLex en Fuzzy die vooral begaan zijn met het lot van commerciele bedrijven (ook quatsch, ik wil gewoon GP kunnen kijken en of Dorna daar wel of geen geld mee kan verdienen interesseert me geen hol.) Ik wil gewoon GP kunnen kijken. Het eeuwige gescheld op Dorna vind ik onterecht maar Dorna is nu wel de schuldige dat ik geen GP kan zien. Dus hebben zij het nu gedaan.

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: