Kootje schreef 20-12-12 om 14:23:22
(...)
Motorcross ,motorsport in het algemeen en autosport in het bijzonder zijn sporten die op enig niveau niet weggelegd zijn voor mensen met een kleine beurs, met andere woorden in de ogen van de als overwegend linkse kliek bekend staande publieke netten geen volkssporten zoals voetbal, atletiek, zwemmen enz, enz. In hun kortzichtige visie zijn het allemaal sporten waarbij de fysieke gesteldheid van de sporter ondergeschikt is aan zijn materiaal e.d. en waar ook nog eens (is het anders in bijv. voetbal) het grote geld regeert en daar houden ze ter linker zijde niet van. Dat is de link die ikzelf leg in deze.
Jij weet ook overal wel een links complot te ontdekken hé.
Volgens mij heeft het gewoon mee te maken dat bijna niemand meer in Nederland motorsport interessant vindt.
Als oude opa volg ik de motorsport al ongeveer 50 jaar in mijn beleving was het voorheen gewoon een volkssport die ook regelmatig op tv kwam. Hele volkstammen volgden motorcross en wegrace en dat waren toch ook vooral arbeiders en etc en toch vooral geen rechtse kliek.
Misschien juist wel niet. Zij hadden een auto en de arbeider reed motor omdat hij geen auto kon betalen, en in het weekend keken ze naar hun idolen. Het beeld wat jij schetst klopt wel met nu, maar voorheen was het toch wat anders en ik kan mij voorstellen dat als motorsport nog steeds populair was er ook veel meer uitgezonden zou worden op tv.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach