Motorcross MX1 / MX2 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 38

Topic: Motorcross MX1 / MX2 (228694 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 31-08-15 om 19:44:16
(...)


Erg benieuwd of het lukt het circuit helemaal zandvrij te maken voor zaterdag! Net even op de webcam gekeken van het circuit en de crossbaan (iig in de GT) ligt er gewoon nog.


Opruimklus-op-TT-Circuit-Assen-na-WK-motorcross-duizend-vrachtwagens-vol-zand
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 31-08-15 om 19:48:11
(...)


Kijk dat is nu mooi.

De crossers hier zullen het nog wel beter kunnen uitleggen, maar veel zandcircuits hebben ook hun eigen aard. Veel circuits hebben onder de losse zandlaag een hardere ondergrond en springbulten die er al heel lang liggen en die "body" hebben. Dit was allemaal los zand van onder tot boven en naar ik begreep van een van de rijders op tvdrenthe, ook geen structuur.


Ja, dat klopt helemaal. Nederlandse circuits staan erom bekend dat het echte zandbanen zijn in vergelijking met circuits in Zuid Europa waar het veelal knetterhard is en waar het veel kleigrond is.

Maar tussen zandbanen en zandbanen zit ook een hoop verschil. Neem in Nederland circuits (waar ikzelf ook veel heb gereden) als Lierop, Berghem en bijvoorbeeld Heerde wat echt zware circuits zijn waar de buitenlanders wat minder goed uit de voeten kunnen. Banen met structuur en een zachte bovenlaag.

Maar er zijn ook circuits zoals Emmercompascuum waar veel geel zand ligt wat veel losser is qua structuur. Daar moeten ook altijd de schansen weer worden hersteld naderhand. En ook in Assen (ik ben niet geweest maar mijn broer wel) was het los geel zand (minder snelheid) en dus weinig actie in de lucht.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 01-09-15 om 13:17:49
(...)


Ja, dat klopt helemaal. Nederlandse circuits staan erom bekend dat het echte zandbanen zijn in vergelijking met circuits in Zuid Europa waar het veelal knetterhard is en waar het veel kleigrond is.

Maar tussen zandbanen en zandbanen zit ook een hoop verschil. Neem in Nederland circuits (waar ikzelf ook veel heb gereden) als Lierop, Berghem en bijvoorbeeld Heerde wat echt zware circuits zijn waar de buitenlanders wat minder goed uit de voeten kunnen. Banen met structuur en een zachte bovenlaag.

Maar er zijn ook circuits zoals Emmercompascuum waar veel geel zand ligt wat veel losser is qua structuur. Daar moeten ook altijd de schansen weer worden hersteld naderhand. En ook in Assen (ik ben niet geweest maar mijn broer wel) was het los geel zand (minder snelheid) en dus weinig actie in de lucht.


Dank je Kootje.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Wat ik zo bijzonder vind zijn de opgegeven toeschouwersaantallen. Er wordt geclaimd dat er 37.000 toeschouwers zijn geweest.

Nu is het zo dat alle toeschouwers op de hoofd- en de Geert Timmer tribune zaten, want ergens anders kon je niet kijken. Gezamelijke capaciteit: 12.700. Ik zal het ruim nemen om Lee van Dam wat tegemoet te komen en dan schat ik dat de tribunes voor bijna 80% vol waren. Dat is 10.000 man, vrouw en kind. Zaterdag waren het er schat ik 4000. Vip gebouwen, worstverkopers en toiletjuffrouwen etc meegerekend nog een keer 1000 en dan kom ik op 15.000 toeschouwers over twee dagen.

Ik weet dat er bij sommige evenementen op Assen ruim geïnterpreteerd wordt als het over de toeschouwersaantallen gaat, maar dit is toch wel weer de overtreffende trap.

En alle media nemen het over. Geen journalist die zo'n sommetje maakt.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 01-09-15 om 15:32:13
Wat ik zo bijzonder vind zijn de opgegeven toeschouwersaantallen. Er wordt geclaimd dat er 37.000 toeschouwers zijn geweest.

Nu is het zo dat alle toeschouwers op de hoofd- en de Geert Timmer tribune zaten, want ergens anders kon je niet kijken. Gezamelijke capaciteit: 12.700. Ik zal het ruim nemen om Lee van Dam wat tegemoet te komen en dan schat ik dat de tribunes voor bijna 80% vol waren. Dat is 10.000 man, vrouw en kind. Zaterdag waren het er schat ik 4000. Vip gebouwen, worstverkopers en toiletjuffrouwen etc meegerekend nog een keer 1000 en dan kom ik op 15.000 toeschouwers over twee dagen.

Ik weet dat er bij sommige evenementen op Assen ruim geïnterpreteerd wordt als het over de toeschouwersaantallen gaat, maar dit is toch wel weer de overtreffende trap.

En alle media nemen het over. Geen journalist die zo'n sommetje maakt.


Dat vind ik met de Gamma racingday ook altijd zo frappant.Meer mensen als de TT en toch in de zuidlus niemand te vinden..
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 31-08-15 om 19:52:37
(...)


Ja en alles weghalen is eén maar alle asfalt echt schoon is nog weer een stap verder.


Met het truckstar festival word ook altijd het hele circuit vol gegooid met zand ,dit is de week erop ook altijd netjes schoon voor de Gamma racingday.Lijkt mij dus geen probleem.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Citaat:
Maar tussen zandbanen en zandbanen zit ook een hoop verschil. Neem in Nederland circuits (waar ikzelf ook veel heb gereden) als Lierop, Berghem en bijvoorbeeld Heerde wat echt zware circuits zijn waar de buitenlanders wat minder goed uit de voeten kunnen. Banen met structuur en een zachte bovenlaag.


het merendeel van de GP jongens zit doorgaans in Lommel en die jongens kunen inmiddels ook in het zand aardig gas geven. Vroeger was dat verschil veel groter.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 01-09-15 om 15:32:13
..Er wordt geclaimd dat er 37.000 toeschouwers zijn geweest. ...
...hoofd- en de Geert Timmer tribune ...Gezamelijke capaciteit: 12.700. ..dan kom ik op 15.000 toeschouwers over twee dagen. ..

Ik had ook het idee dat het niet klopte, maar wist de capaciteit van die tribunes niet, bedankt
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 01-09-15 om 15:32:13

Nu is het zo dat alle toeschouwers op de hoofd- en de Geert Timmer tribune zaten, want ergens anders kon je niet kijken. Gezamelijke capaciteit: 12.700.


Staat die capaciteit ergens?

Retro schreef 01-09-15 om 15:42:31
(...)


Dat vind ik met de Gamma racingday ook altijd zo frappant.Meer mensen als de TT en toch in de zuidlus niemand te vinden..


Hoe bedoel je? Voor de racingday worden toc meestal iets van 40/50.000 man opgegeven en voor de TT rond de 90.000. Of die aantallen kloppen zullen we nooit zeker weten maar het is dus volgens mij niet zo dat voor de racing day meer toeschouwers worden opgegeven dan voor de TT?
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 01-09-15 om 16:49:01
(...)


Staat die capaciteit ergens?

(...)




Het was wel lastig vinden, maar de hoofdtribune zou nu 6000 plaatsen hebben en de Geert Timmer tribune 6700.

Als het anders is dan hoor ik het graag.

nieuw en verbouw TT circuit
historisch moment op TT circuit
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 01-09-15 om 16:49:01
(...)



(...)


Hoe bedoel je? Voor de racingday worden toc meestal iets van 40/50.000 man opgegeven en voor de TT rond de 90.000. Of die aantallen kloppen zullen we nooit zeker weten maar het is dus volgens mij niet zo dat voor de racing day meer toeschouwers worden opgegeven dan voor de TT?


Laatste editie zou er 87500 man zijn geweest op de zondag...
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 01-09-15 om 16:49:01


(...)


Hoe bedoel je? Voor de racingday worden toc meestal iets van 40/50.000 man opgegeven en voor de TT rond de 90.000. Of die aantallen kloppen zullen we nooit zeker weten maar het is dus volgens mij niet zo dat voor de racing day meer toeschouwers worden opgegeven dan voor de TT?


Nou Lee van Dam komt aardig in de buurt.

87.500 op zondag
15.000 op zaterdag
102.500 over het weekend



bezoekersrecord

« Gewijzigd: 01-09-2015 om 17:48:50 door Johannes »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Retro schreef 01-09-15 om 17:36:23
(...)


Laatste editie zou er 87500 man zijn geweest op de zondag...


Nou, dat is dan echt overdreven zeg.
     Reageer met citaat 
Persoonlijk vond ik deze baan ook te kunstmatig. Het leek meer op een strandrace dan op een GP.

Als er volgend jaar terug 2 GP's in Nederland op de kalender staan, hoop ik toch echt dat het Valkenswaard en Lierop zijn.

Voor het eerst sinds 1963 gaat er geen Belg in de top-3 van de eindstand van het WK Motorcross eindigen.
     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 01-09-15 om 21:00:30
Persoonlijk vond ik deze baan ook te kunstmatig. Het leek meer op een strandrace dan op een GP.

Als er volgend jaar terug 2 GP's in Nederland op de kalender staan, hoop ik toch echt dat het Valkenswaard en Lierop zijn.

........


Lierop is top, een ander circuit mag wat mij betreft ook, maar asjeblieft niet weer zo'n vertoning in Assen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 38


Snelle navigatie: