EK125 2010 favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Topic: EK125 2010 (40956 keer gelezen)
gixxer
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 12-03-2009
     Reageer met citaat 
als je toch enige kennis van motorsport hebt is het toch niet zo moeilijk te verklaten waarom de meeste nederlanders er niet aan komen in bijv een ek. op een enkeling na. alle argumenten zijn hier al door diverse mensen gemeld.
Anoniem
     Reageer met citaat 
Volgens mij reed ene Marcel Schrötter vorig jaar alle Spanjooltjes gewoon op een hoop. Er werd toen circa 1'5 seconde per ronde langzamer gereden dan dit jaar, kortom de omstandigheden waren een jaar geleden minder.

Dit jaar kwamen de twee Nederlanders die er ook vorig jaar bij waren in de verste verte niet aan hun tijden van vorig jaar terwijl ze toch op dezelfde motorfietsen rijden.

Tuurlijk speelden de valpartijen van vrijdag Dubbink en Pouw parten maar ik miste iets bij hun rijden zeker tijdens de trainingen op zaterdag.

Het kommer en kwel verhaal van mij van zaterdag kwam even hard aan maar de jongens waren fair genoeg om zondag na de race toe te geven dat het gewoon niet goed was.
SITO
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 25-03-2006
     Reageer met citaat 
Het weekend voorafgaand aan het EK is er nog een race om het katalaanse kampioenschap geweest. Dat verklaard natuurlijk ook hoop nietwaar.
Had je natuurlijk ook aan kunnen deelnemen.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
SITO schreef 26-10-10 om 17:43:15
Het weekend voorafgaand aan het EK is er nog een race om het katalaanse kampioenschap geweest. Dat verklaard natuurlijk ook hoop nietwaar.
Had je natuurlijk ook aan kunnen deelnemen.


Ja tuurlijk... even 2 keer op en neer naar Spanje??

of dacht je dat de nederlanders wel even bijna 2 weken in Spanje konden blijven voor die races. Er moet door sommige mensen ook nog gewerkt worden. En uit ervaring weet ik dat de meeste mensen al hun vrije dagen al opgeven voor de onk races..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
gixxer
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 12-03-2009
     Reageer met citaat 
alleen de onk s zijn indd al een aanslag op je vrije dagen. en dat is ook gelijk het punt de spanjolen rijden een uur en staan dan al bij een baan waar ze kunnen rijden. heel makkelijk om op een vrije middag even lekker meters te maken.dat zijn ook precies de meters die de nederlanders missen. meters maken blijven rijden..... het siert jongens als schouten gevers en vd aa
dat ze daar zo goed uit de verf komen!!
SITO
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 25-03-2006
     Reageer met citaat 
Kost je denk ik maar ongeveer max 4 extra dagen, je raced mijnsinziens toch altijd om het maximale eruit te halen. Reiskosten zijn in dit geval eenmalig en misschien is het tussendoor nog mogelijk op een nabij gelegen circuit te rijden.
Het ONK wordt altijd op zaterdag/zondag verreden en kost dus weinig vrije dagen. Met uitzondering van Oschersleben wat niet naast de deur ligt en je vrijdags kan deelnemen aan de vrije trainingen.
Zonder strijd geen overwinning.
Uiteraard zal een ieder hier een eigen inzicht in hebben, hetgeen ik respecteer.
politics59
This world is but a canvas to our imagination.

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Oud-West
Lid sinds: 12-08-2008
     Reageer met citaat 
Het niveau lag erg hoog in de Stock 1000 klasse (bij de Supersport overigens ook) en het voelde een beetje als een afterparty voor de Spaanse coureurs.
Mooi evenement, lekker weer en het rijden ging goed. We moesten 9 kilo aan de motor toevoegen, omdat ze het Stock regelement toepasten tov het aangepaste Stock/Superbikes regelement van Nederland.
Ik reed meer dan een seconde sneller dan de Dunlop test van maart (met 9 kilo extra!). De Spanjaarden hadden net daarvoor hun kampioenschaps wedstrijd op Albacete gehad, dus die waren erg goed voorbereid. Zij waren dan een stukje sneller dan de rest.
Ik ben erg blij met hoe het hele evenement gegaan is. Goed geregeld en het rijden ging in princiepe ook super. Als er een doel is voor 2011, dan is dat wel richting top 5 bij het EK! Zoveel extra is daar niet voor nodig.
De reden dat de Duitsers en Engelsen er niet waren is omdat het vrijwijl onmogelijk is hun Superbikes aan te passen voor het Stock regelement. Ze hadden dus een geheel andere fiets moeten prepareren.
De reden dat de Supersport zo snel is tov de Stock 1000 is dat zij wel een open regelement hebben en dus relatief veel meer aan de fiets mogen veranderen. EN dat Albacete een en al bocht is, waarbij het voordeel van de 1000cc (rechte stukken) nauwelijks aan bod komt. Supersport gaan gewoon harder de bocht om.... Andere reden zou natuurlijk kunnen zijn dat wij gewoon prutsers zijn

« Gewijzigd: 28-10-2010 om 09:48:51 door politics59 »

"History teaches us that people have never learnt anything from history" GWF Hegel
Love the party, feel the party, live the party! http://www.politics59.com!
Twitter: Politics59
The.Gambler
 
Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
politics59 schreef 28-10-10 om 09:43:52
Heel verhaal en dan:

Andere reden zou natuurlijk kunnen zijn dat wij gewoon prutsers zijn


Mugello never sleeps!
falerossi
www.sport-picture.nl

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Friesland
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 28-10-10 om 12:43:08
(...)




Zou ook reden nummer 1 kunnen zijn
ONK Paparazzo - www.sport-picture.nl - “If everything seems under control, you're not going fast enough.”
ossje
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 25-08-2005
     Reageer met citaat 
politics59 schreef 28-10-10 om 09:43:52

De reden dat de Engelsen er niet waren is omdat het vrijwijl onmogelijk is hun Superbikes aan te passen voor het Stock regelement. Ze hadden dus een geheel andere fiets moeten prepareren.


Klopt helaas niet helemaal, in Engeland hebben ze ook een Superstock 1000 klasse met hetzelfde reglement als de EK.
Ze hadden zo zonder enige wijziging aan de motoren mee kunnen doen.
SITO
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 25-03-2006
     Reageer met citaat 
ossje schreef 28-10-10 om 15:26:30
(...)


Klopt helaas niet helemaal, in Engeland hebben ze ook een Superstock 1000 klasse met hetzelfde reglement als de EK.
Ze hadden zo zonder enige wijziging aan de motoren mee kunnen doen.


Misschien had dit wel met het kostenplaatje te maken !!!

Inschrijfgeld voor het EK 2010 bedroeg 100 euries en de nederlandse afgevaardigden ontvingen in 2009 een bedrag van 2500 euries als onkosten vergoeding. Wat deze onkosten vergoeding was in 2010 is me "nog" onbekend.
Axxexs
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Zweden
Lid sinds: 16-02-2006
     Reageer met citaat 
Some photos I did take on this weekend.


























































Axxexs
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Zweden
Lid sinds: 16-02-2006
     Reageer met citaat 
















politics59
This world is but a canvas to our imagination.

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Oud-West
Lid sinds: 12-08-2008
     Reageer met citaat 
was je niet op tijd wakker voor de Stock 100 race?

Die kleine spaanse BaCo die het hele weekend door de pits liep was wel echt een popje hoor!
"History teaches us that people have never learnt anything from history" GWF Hegel
Love the party, feel the party, live the party! http://www.politics59.com!
Twitter: Politics59
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
politics59 schreef 29-10-10 om 10:52:49
was je niet op tijd wakker voor de Stock 100 race?

Die kleine spaanse BaCo die het hele weekend door de pits liep was wel echt een popje hoor!


hahaha laat het me nou niet verbazen dat jou dat nou opviel

Mare ff iets anders nog kaarten voor Jamiroquai kunnen regelen??
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9


Snelle navigatie: