Motorsport op tv, deel 2 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 79

Topic: Motorsport op tv, deel 2 (347910 keer gelezen)
De_Wim

maar dan anders

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Bennekom
Lid sinds: 07-07-2002
     Reageer met citaat 
Bij moto-gp was jaarabbonement vorig jaar € 100,- (€ 80,- als je het jaar ervoor al abbo was). Volgens mij hebben ze het dit jaar gewijzigd in een maandelijks abbo van € 13,95.

Dan wordt het verschil wel erg klein met Sport 1 (als het tenminste doorgaat, volgens mij is het nog niet definitief).

Voordelen moto-gp.com:
- 1 euro goedkoper.
- engels commentaar.
- eenvoudig gemiste races (compleet) terug te kijken.
- wellicht wat handiger om alleen de goede maanden te nemen, en maanden met maar 1 race een dag-abbo (€ 3,-) te nemen.

Voordelen Sport 1:
- makkelijker (geen gedoe met opstarten, kijken op PC of kabeltjes door de kamer).
- meer sporten (als die je interesseren).

Eén van de twee gaat er hier wel komen, maar welke weet ik nog niet.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
zelhemboy

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: niet meer in zelhem
Lid sinds: 12-05-2010
     Reageer met citaat 
eigenlijk wel grappig dat je engels als voordeel neer zet

alleen het vervelende is het is nog de waarheid ook
The.Gambler
 
Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 31-12-10 om 14:26:53
(...)


je hebt een paar steekhoudende argumenten. Zeker als je drie maand voor 5 euro mag kijken word het interessant. Maar... is een abbo op motogp.com geen 90 euro om en nabij?

Als je dus puur voor motorsport zou gaan ben je met motogp.com dus nog goedkoper uit.

Toegegeven als je met een laptop en een kabel naar je TV kijkt is het beeld soms wel wat minder als gewoon op TV. maar reken voor het gemaakt 12 X 15 euro = 180 euro of 150 met die maand korting. tegen 90 voor motogp.com...

dat is wel even 60 euro of zelfs 90 euro verschil...

daar kan ik anderhalveweek of bijna 2 en een halve week mijn boodschappen van halen bij de Lidl als ik het goed plan...


Het is per maand opzegbaar. In het gunstigste geval ben je 3x5 en 4x 15 = 75 euro kwijt. In het minst gunstige geval 8x15 = 120 euro (neem dan even acht omdat ik niet precies weet hoe het uitkomt met de agenda.

Anyways, om perfect beeld op je tv te krijgen, moet je denk ik een laptop/pc met hdmi hebben en het duurdere HD abo op motogp.com. Maar misschien kan iemand die zo'n abo heeft gehad meer vertellen over de kwaliteit?
Mugello never sleeps!
The.Gambler
 
Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
De_Wim schreef 01-01-11 om 17:25:32
Bij moto-gp was jaarabbonement vorig jaar € 100,- (€ 80,- als je het jaar ervoor al abbo was). Volgens mij hebben ze het dit jaar gewijzigd in een maandelijks abbo van € 13,95.

Dan wordt het verschil wel erg klein met Sport 1 (als het tenminste doorgaat, volgens mij is het nog niet definitief).

Voordelen moto-gp.com:
- 1 euro goedkoper.
- engels commentaar.
- eenvoudig gemiste races (compleet) terug te kijken.
- wellicht wat handiger om alleen de goede maanden te nemen, en maanden met maar 1 race een dag-abbo (€ 3,-) te nemen.

Voordelen Sport 1:
- makkelijker (geen gedoe met opstarten, kijken op PC of kabeltjes door de kamer).
- meer sporten (als die je interesseren).

Eén van de twee gaat er hier wel komen, maar welke weet ik nog niet.


Sport1 is met Ziggo ook maandelijks opzegbaar. Heb een HDrecorder, dus kan het dan ook terugzien wanneer ik wil
Mugello never sleeps!
De_Wim

maar dan anders

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Bennekom
Lid sinds: 07-07-2002
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 03-01-11 om 08:36:01

Anyways, om perfect beeld op je tv te krijgen, moet je denk ik een laptop/pc met hdmi hebben en het duurdere HD abo op motogp.com. Maar misschien kan iemand die zo'n abo heeft gehad meer vertellen over de kwaliteit?


De kwaliteit vond ik prima (via PC en HDMI naar Full HD TV). Ook de standaard en high-res kwatiteit was niet slecht (alleen de race van de moto-gp was in HD kwaliteit, maar PC TV gaat hard, dus dat kan komend jaar best anders zijn).

Als ik het moet inschatten was het ongeveer:
- standaard (trainingen) minder als gewoon tv;
- high-res (races 125 en moto-2) ongeveer gelijk ook gewoon TV;
- PC-HD ligt in mijn optiek tussen gewoon TV en HD-tv.

Nog een extra voordeeltje van moto-gp.com: De uitgebreide live-timing (ik kijk bijna alle races met live-timing, zeker de 125cc ivm Jasper).

Ik voel zelf ook wel wat voor sport 1 te nemen, is bij KPN-interactieve TV zelfs maar €12,50.

Wat betreft het opzeggen en terugkijken: Je hebt gelijk, maar je moet er wel aan denken, (niet mijn sterkste punt) Terwijl dit bij moto-gp.com allebei 'vanzelf' ging.

Zelf denk ik dat ik voor Sport 1 kies (als die het tenminste gaan uitzenden). Het is net wat makkelijker, de beeldkwaliteit ligt gemiddeld (waarschijnlijk) iets hoger, en misschien komt er naast moto-GP nog wel iets op dat de moeite van het kijken waard is.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
The.Gambler
 
Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
Aanvullend verhaaltje van racesport: http://racesport.nl/...D/25312/Default.aspx

Als het waar is dat ze een dedicated Motorsportkanaal gaan openen, maakt dat het wel een stuk interessanter. MotorsTV, maar dan van betere kwaliteit, denk ik maar zo. Oude beelden van de Dorna opkopen om de wintermaanden met oude races te vullen. Leuke docu's. ONK, IDM, WSBK, BSB... ik zie het allemaal wel zitten!

Overigens kan ik er niets aan doen dat ik denk dat dit topic ook door de schrijver is gelezen
Kan ik alleen maar positief noemen!
Mugello never sleeps!
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Als dit inderdaad zo doorgaat met dat extra kanaal dan heb ik daar wel een extra abonnementje Sport1 voor over.
The.Gambler
 
Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 05-01-11 om 17:05:19
Als dit inderdaad zo doorgaat met dat extra kanaal dan heb ik daar wel een extra abonnementje Sport1 voor over.


Al kopieren ze maar het oude F1-format: praatje in de studio, kleine voorbeschouwing van iemand met kennis van zaken. Zou al een prima toevoeging zijn!

En veel tijd aan Jasper besteden!
Mugello never sleeps!
ossje
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 25-08-2005
     Reageer met citaat 
Ik geloof dat Sport1 iets van 300.00 abonnees heeft.
Dat is niet veel, zou Dorna met een dergelijk gering aantal akkoord gaan?
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Ik juich dit toe, maar eerst zien dan geloven! Moet nog zien of de 125/Moto 2 evenveel aandacht als de motoGP krijgen.
Heb gelukkig al tijdje Sport 1 in mijn pakket, dus hoef er gelukkig niks extra's voor te doen. Al lang blij dat ik niet meer hoef te kijken via allerlei wazige Internet streams..
Had daarom enige tijd geleden al een schotel aan de muur gepleurd zodat ik het meeste al kon volgen via de Live streams vd BBC (Red Button) en of Sport 1/DSF
ossje schreef 07-01-11 om 12:39:16
Ik geloof dat Sport1 iets van 300.00 abonnees heeft...

Hoeveel % daarvan zou motoGP gaan kijken?
Zal Sport 1 natuurlijk wel extra abbonnees gaan opleveren...
The.Gambler
 
Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
ossje schreef 07-01-11 om 12:39:16
Ik geloof dat Sport1 iets van 300.00 abonnees heeft.
Dat is niet veel, zou Dorna met een dergelijk gering aantal akkoord gaan?


Zou Dorna ook maar ene reet schelen hoeveel abonnees een zender heeft? Als ze maar met geld over de brug komen...
Mugello never sleeps!
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Is het nou al officieel bekend gemaakt dat Sport1 de MotoGP gaat uitzenden?

Ik vraag me af of het een lang leven beschoren is. Als je ziet hoe weinig kijkers de MotoGP op een open kanaal als RTL7 scoorde, dan vraag ik me af of het op een gesloten kanaal echt veel kijkers gaat halen, en of de kosten er voor Sport1 dus uit gehaald kunnen worden. We zullen zien.
The.Gambler
 
Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 17-01-11 om 08:21:35
Is het nou al officieel bekend gemaakt dat Sport1 de MotoGP gaat uitzenden?

Ik vraag me af of het een lang leven beschoren is. Als je ziet hoe weinig kijkers de MotoGP op een open kanaal als RTL7 scoorde, dan vraag ik me af of het op een gesloten kanaal echt veel kijkers gaat halen, en of de kosten er voor Sport1 dus uit gehaald kunnen worden. We zullen zien.


Ik heb geen idee wat de exacte verschillen zijn bij hun verdienmodellen, maar kan me voorstellen dat men extra abo's gaat krijgen wanneer men echt een dedicated auto- en motorsportzender opzet. En dan ben je toch een stuk minder afhankelijk van reclameinkomsten aangezien je abonnee's hebt.
Mugello never sleeps!
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 17-01-11 om 09:00:04
(...)


Ik heb geen idee wat de exacte verschillen zijn bij hun verdienmodellen, maar kan me voorstellen dat men extra abo's gaat krijgen wanneer men echt een dedicated auto- en motorsportzender opzet. En dan ben je toch een stuk minder afhankelijk van reclameinkomsten aangezien je abonnee's hebt.


Klopt, maar ik vraag me af hoeveel mensen er nou echt een abonnement gaan nemen op Sport1 om motorsport te kunnen gaan kijken. Of dat er genoeg zijn om Sport1 uit de kosten te laten komen. Maar ik heb geen flauw idee hoeveel zo'n zender moet betalen voor de uitzendrechten aan Dorna, dus het is ook moeilijk er een rekenmodelletje op los te laten.
The.Gambler
 
Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Amersfoort
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 17-01-11 om 10:12:19
(...)


Klopt, maar ik vraag me af hoeveel mensen er nou echt een abonnement gaan nemen op Sport1 om motorsport te kunnen gaan kijken. Of dat er genoeg zijn om Sport1 uit de kosten te laten komen. Maar ik heb geen flauw idee hoeveel zo'n zender moet betalen voor de uitzendrechten aan Dorna, dus het is ook moeilijk er een rekenmodelletje op los te laten.


Schat in dat ze het met alleen motorsport niet gaan redden idd. Maar daarom zeg ik ook bewust auto- en motorsportzender. Er werd iig over gesproken om meer te doen dan alleen MotoGP. Lijkt mij ook wenselijk als je er een extra kanaal voor gaat inrichten.
Mugello never sleeps!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 79


Snelle navigatie: