Optimate schreef 04-03-13 om 20:45:25
(...)
Wat is dat nou toch dat iedereen zo dweept met Engels commentaar? Al het Engelse commentaar is geweldig en het Nederlandse is hoe dan ook waardeloos. Ik snap dat echt niet hoor. Neem nou waar we het nu over hebben, dat commentaar op MotoGP.com. Ik vind het echt niks, met name die Nick Harris vind ik verschrikkelijk slecht. Gavin Emmett gaat nog wel, maar beide heren staan op de loonlijst van Dorna dus ze vinden alles geweldig en schitterend. Ik heb ze nog nooit op een kritische mening kunnen betrappen.
Ik ben motorsport beginnen te kijken met Jaap Timmer (kennis, maar dodelijk saai, las altijd zijn aantekeningen voor en miste bijna alle actie op de baan), Hans van Loozenoord ('het blijft een mechanische sport he'
en Hans Kieviet. En dan was de laatste nog degene die het enigzins spannend wist te praten, al had hij niet veel verstand van zaken.
Toen we daarna op de engelse eurosport over gingen kregen we Noyes en Moody een wereld van verschil. De huidige moto-gp commentatoren weten gewoon heel veel, hebben veel nieuwtjes (ze zitten het hele weekend met de rijders op de paddock/ in het hotel), en praten de spanning niet uit de race.
De huidige generatie Nederlandse commentatoren is overigens ook prima, de superbike combi vind ik erg prettig, ook Frank Weeink doet de motorcross op motors TV met Erik Eggens prima.
Via Sport 1 heb ik nog nooit motorsport gekeken, en ik was wel erg tevreden over het engelse commentaar via moto-gp.com, dus vandaar de opmerking.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.