Optimate schreef
27-03-17 om 09:11:28
(...)
Ja, dat kan niemand ontkennen. Maar ik vind het oeverloze gezeik op de commentatoren ( met name op dat andere forum) echt nergens op slaan en gaat soms gewoon alle perken te buiten. Met name Patrick vdG is daar altijd de gebeten hond met opmerkingen als "spreekt geen Nederlands maar Vlaams" en "hoe kunnen ze iemand met een spraakgebrek commentator maken". Echt zo enorm overdreven. En maar hoog opgeven over Engels commentaar. Als we het dan toch over namen verkeerd uitspreken hebben..... Ik vind het prima zo hoor, Bos en Weeink die de MotoGP doen en DdV en PvdG de rest.
Als het commentaar goed is maakt het fout uitspreken van namen niet zoveel uit. Nu luister ik niet zoveel meer naar buitenlands commentaar maar de Engelsen, Fransen, Duitsers en Italianen komen er ook niet uit hoor. Zoiets eenvoudigs als Theo Bult werd in het buitenland nergens goed uitgesproken. Guignabodet, daar kwamen de Engelsen ook niet uit.
Op MX-tv is Paul Malin de commentator. Calvin Vlaanderen spreekt hij uit als Valenderen. Ik vind dat wel mooi eigenlijk.