RHL / Looijesteijn Racing favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Topic: RHL / Looijesteijn Racing (96696 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Zo, even het stof van dit topic af!

Zoals het er nu naar uitziet zijn wij in 2013 gewoon weer van de partij! Hiervoor zoeken wij nog steeds een enthousiaste monteur die met ons mee wil! De taken thuis zullen wat lichter zijn, aangezien we een partij hebben gevonden die ons wil helpen bij het prepareren van de motorfiets (testbank op 1km van de werkplaats)!

Mocht iemand het leuk lijken hoor ik het graag!

Groeten Ron
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Giacomo
ZAC #905

     Reageer met citaat 
Ron-Looij schreef 24-12-12 om 09:59:40
Zo, even het stof van dit topic af!

Zoals het er nu naar uitziet zijn wij in 2013 gewoon weer van de partij! Hiervoor zoeken wij nog steeds een enthousiaste monteur die met ons mee wil! De taken thuis zullen wat lichter zijn, aangezien we een partij hebben gevonden die ons wil helpen bij het prepareren van de motorfiets (testbank op 1km van de werkplaats)!

Mocht iemand het leuk lijken hoor ik het graag!

Groeten Ron

Leuk bericht!
     Reageer met citaat 
Zo, hier is hij dan: Het wapen voor 2013! Het is een Yamaha R6 uit 2011. Binnenkort zullen wij meer foto’s van deze machine op onze site plaatsen, voor nu moet jullie het nog even met deze doen!

http://imageshack.us/...es/841/sam1394c.jpg/
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Ron-Looij schreef 13-01-13 om 23:21:47
Zo, hier is hij dan: Het wapen voor 2013! Het is een Yamaha R6 uit 2011. Binnenkort zullen wij meer foto’s van deze machine op onze site plaatsen, voor nu moet jullie het nog even met deze doen!

http://imageshack.us/...es/841/sam1394c.jpg/


gaan jullie een compleet ONK SS600 rijden ?
Hartelman Yamaha ?

succes alvast voor dit jaar!!!!
     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 14-01-13 om 14:15:51
(...)


gaan jullie een compleet ONK SS600 rijden ?
Hartelman Yamaha ?

succes alvast voor dit jaar!!!!


Bedankt! Excuses voor de late reactie.

Het is wel de bedoeling, we zijn nog op zoek naar het laatste stukje budget voor de dure races zoals Oschersleben.

We bouwen de Yamaha zelf op, in samenwerking met Technomotion, een motorzaak hier (in Breezand) om de hoek.
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
     Reageer met citaat 
Goedenavond, leuk dat u even de tijd neemt om dit uitgebreide verslag van onze reis naar Spanje te lezen!
Vrijdag 8 maart om ongeveer 4 uur s’middags zijn wij vertrokken richting Spanje om ons voor te bereiden op seizoen 2013. Voordat we weg konden is er nog veel werk verzet. Niet alles zat mee in de voorbereiding, maar met veel hulp hebben we het toch gered. Hiervoor gaat onze dank dan ook uit naar: Technomotion, Arjan, Harry, Co, Rop en Joeri.

Net over de grens in Spanje kregen wij met de trailer een lekke band. Dan is het toch handig dat er zoveel gereedschap mee is, want het wiel was in mum van tijd gewisseld.
Zondag om 1 uur s’middags kwamen we na 1900 kilometer aan in Aragon. Die dag hebben wij verder gevuld met de motorfiets klaarmaken voor maandag en de trailer en camper wassen.

Maandag was het dan eindelijk zover: Voor Ron zijn eerste meters op een racer sinds anderhalf jaar. Hij was al een tijd behoorlijk zenuwachtig. De eerste dag is vooral besteed aan het naar wens maken van de Yamaha R6. Stand van de voetsteunen, handles en clip-ons en de zithoogte waren zaken die thuis in de schuur wel benaderd kunnen worden, maar tijdens het rijden pas echt als prettig of onprettig kunnen worden ervaren.

Dinsdag was Ron weer wat beter gewend aan de snelheid en werden de eerste kleine veranderingen aan de afstelling gemaakt. Het motorblok een beetje rijker hier en daar, wat meer of minder motorrem, allemaal zaken die veel tijd in beslag namen. Ook werden de eerste nieuwe banden gemonteerd, om hier het gevoel mee op te doen.

Woensdag zijn we doorgereisd richting Valencia. Eerst alles inpakken en vervolgens 4,5 uur zitten hobbelen. Het is een rit van 250 kilometer, maar doordat de helft over een smal en slingerend bergweggetje gaat (waarbij we de sneeuwgrens weer bereikten) rijdt het niet erg door. Die dag hebben we alles weer opgebouwd en de motor van verse BO motorolie voorzien.

Donderdag stond er op het Ricardo Tormo circuit van Valencia veel wind. Het circuit is Ron bekend en hier was hij dan ook snel aan gewend. Daardoor kon hij redelijk vlot rond gaan en liep hij tegen wat barrières op die verholpen konden worden. Zo zijn we die dag voor het eerst aan de afstelling van de vering gaan werken.

Vrijdag was helaas alweer de laatste dag van de voorjaarstraining 2013. We hebben een voor ons nieuw type achterband geprobeerd en geprobeerd om echt snelle rondes neer te zetten. Eerdere dagen waren we vooral bezig met het testen van onderdelen, deze dag gingen we echt naar de tijden kijken. We hebben wat kleine tegenslagen gehad, met dingen die kapot gingen. Kostbaar in geld en tijd, maar we hebben liever dat het nu kapot gaat als tijdens een kwalificatie of wedstrijd!
De rondetijden waarmee geëindigd werd was het team dan ook niet geheel ontevreden over en het is zeker een leerzame week geweest. Met temperaturen tussen de 16 en 18 graden hebben we het de hele week getroffen voor wat betreft het weer.

Vrijdagavond hebben we alles ingepakt en klaargezet voor zaterdag. Zaterdag reden wij om 6:00 weg uit Valencia en hebben wij met een tussenstop om te slapen 2000 km gereden. Zodoende waren wij zondag halverwege de middag al thuis. We hebben nu 2 weken de tijd voor de Paasraces op Assen. In die tijd moet er weer veel gebeuren, maar we gaan er vanuit dat we dit allemaal gaan redden.

Groeten van het RHL racing team.
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
bierelier
Verstoorde Oudere Jongere

     Reageer met citaat 



mooie update en succes !!
plaatjesmakert, Nepfries
     Reageer met citaat 
Weekend om snel te vergeten!

Na anderhalf jaar was het voor het RHL racing team weer zover, er werd weer deelgenomen aan een ONK wedstrijd. De weersverwachtingen voorspelden verschillende dingen maar er waren genoeg banden ingekocht om hierop in te spelen. Vooraf is er op 2 Mei eerst nog een dag op circuit Zolder in België getraind om nog wat te proberen met de vering van de motorfiets en om met Arjan, de nieuwe monteur van het team gewend te raken.



Het weekend van 11 en 12 Mei stond het stratencircuit van Hengelo op de kalender.
Ron op zaterdag ochtend: “Stiekem ben ik toch wel een beetje zenuwachtig. Het wisselvallige weer helpt de gemoedsrust ook niet.”

De eerste kwalificatie training ving droog aan, maar het de donkere lucht dreigde direct al. Omdat er op donderdag -Hemelvaartsdag- geen training werd verreden (iets wat voorgaande jaren wel kon), werden de eerste ronden gezwaaide gele vlaggen getoond. Er mag dan niet ingehaald worden. Ron reed in een langzaam groepje waar hij niet voorbij mocht. Na de twee ronden had Ron te lange tijd nodig om hier voorbij te gaan. In zijn eerste snelle ronde raakte hij daarnaast ook nog eens de pit-limiter. Dit is een knop die ervoor zorgt dat de motor slechts 60km/uur gaat, omdat deze niet meer voorzien is van een snelheidsmeter. Toen het erop aan kwam en er een tijd gezet kon worden begon het echter al te regenen. Doordat de motor op droogweer banden stond werd er niet meer sneller gereden.



De tweede kwalificatie was wederom twijfelachtig. De trainingen vòò r de Supersport werden afgesloten op regenbanden, waardoor wij hier ook voor kozen. Nu hadden we wél droogweer banden mee naar de pits, zodat -als het te droog zou zijn- we konden wisselen. Na enkele ronden kwam Ron binnen en werd besloten om alleen achter een droogweer band te steken. Het gevoel wat de regenband voor gaf was echter niet optimaal. De training was daarnaast ook nog eens ingekort tot 20 minuten waardoor er ook geen tijd was om nogmaals binnen te komen om deze te wisselen. Omdat we nog niet veel gereden hebben had Ron te weinig vertrouwen om die ene snelle ronde neer te zetten. Al met al reed hij wel sneller dan in de eerste training, maar hiermee kwam hij niet bij de snelste 30. Hierdoor mocht hij niet starten in de Supersport klasse.



Ron: “Zwaar balen. Het weer zat ons niet mee, maar daar had iedereen last van. Feit blijft dat ik die ene snelle ronde gewoon neer had moeten zetten. Ik ben zwaar teleurgesteld dat ik mij niet heb weten te kwalificeren en had mijn rentree in het ONK mij wel anders voorgesteld!”



De rijders die niet bij de eerste 30 stonden mochten op zondag ochtend een “support race” rijden over 12 ronden. Om toch maar wat ronden te kunnen rijden voor het duur betaalde inschrijfgeld werd er besloten hier toch ook maar aan mee te doen. Ron mocht vanaf de 3e plaats vertrekken onder regenachtige omstandigheden. Ron greep na de start de leiding in de wedstrijd en breidde deze snel uit. Na een 7-tal ronden had hij meer dan een halve minuut voorsprong op de 2e rijder. Toen ging het echter fout. Ron maakte in de langzaamste bocht van het circuit door concentratieverlies een klein foutje en schoof naast de baan.

Ron: “Erg dom van me, ik had immers al een grote voorsprong! Toch wil je jezelf dan bewijzen en goede tijden rijden.

De motor had slechts lichte schade en ik had hem in no-time weer overeind. Van een baancommissaris mocht ik echter niet doorrijden omdat er iets los zou hangen. Toen ik zag waar hij naar wees was dit snel verholpen. Ik heb de onderplaat onder het zitje met een ferme ruk eraf gescheurd en mijn weg vervolgd. Dit heeft me echter 2 minuten gekost en dat had ik niet aan voorsprong!” Ron reed zich nog terug naar de 7e plaats, maar was na de race zwaar teleurgesteld.



Schade en geen deelname aan de hoofdrace is niet waarvoor we naar de ONK’s gaan, al met al was dit een weekend om snel te vergeten. Veel tijd om na te denken over wat er gebeurt hebben we ook niet, aankomend weekend is alweer de 2e ONK, dit maal op het stratencircuit van Oss en we hopen daar beter te presteren dan dit weekend.



Groeten Ron en team
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
     Reageer met citaat 
Mooier weer dan voorspeld in Oss!

Een week na de race op Hengelo mochten wij voor de ONK race op Oss aantreden. Vooraf werd er regen voorspeld, met name op de wedstrijddag, 2e pinksterdag. De vrije training voorafgaand aan de kwalificatie op 1e pinksterdag was droog en bedoelt om de veranderingen aan het circuit te leren kennen. Ron: “We hadden wat kleine problemen, waaronder met de rem. Ik ben blij dat dit in de vrije training naar voren komt, dan kunnen we ons straks op het neerzetten van een goede tijd focussen.”



Halverwege de eerste kwalificatie kwam Ron de pitstraat binnen waarbij de vering werd veranderd. Dit was een stap vooruit, maar door wat verkeer wist hij zijn tijd niet veel te verbeteren. Hierdoor werd de voorlopige 17e tijd genoteerd.



De tweede kwalificatie had Ron veel last van verkeer. Aan het begin zat hij achter iemand waar hij niet makkelijk voorbij kon. Door even de pits op te zoeken werd er gehoopt een gaatje te vinden. Na het naar buiten gaan lukte dit nog niet. Hierdoor wist Ron zijn tijd maar minimaal te verbeteren en zakte hij naar de 20e starttijd. Ron hierover: “Balen zeg, ik had op een betere uitgangspositie gehoopt. Ik had veel last van verkeer en heb gewoon nog te kort meters gereden dit jaar om de motor er resoluut en duidelijk tussen te zetten. Doelstelling voor morgen blijft: Punten!”

Aan de afstelling is s ‘avonds door het team gewerkt en de moed zat er goed in.



Op maandag ochtend werd er nog een warming-up gereden. Vlak voor aanvang begon het echter een beetje te spetteren. Het was te droog voor regenbanden en te nat voor droogweer banden. Nu bestaan er wel intermediats, maar die hebben wij niet. Conclusie: rijden op de droogweer banden. Dit ging nog niet helemaal verkeerd, gezien de 4e tijd die neergezet werd. Kanttekening hierbij is dat er slechts 25 man reed vanwege het weer.



De wedstrijd werd verreden onder droge omstandigheden. Iets wat vooraf –gezien de voorspellingen- niemand had verwacht. Vanaf de 20e startplek kwam Ron redelijk weg, maar moest 1 plaatsje inleveren. Ron: “De laatste keer dat ik hier startte werd ik er in de eerste bocht afgekegeld, dus de eerste bocht deed ik een beetje voorzichtig. In de eerste ronde wist ik meteen 2 plaatsen goed te maken, dus dat ging goed. Gedurende de wedstrijd pakte ik plaatsje voor plaatsje. De een wat moeizamer als de ander, want er was een coureur bij die het presteerde om 2 keer pionnen omver te rijden. De eerste keer was niet zo erg, maar de tweede keer kwam deze op hoofdhoogte voorbij…” Na deze coureur ingehaald te hebben reed Ron bij hem weg. De coureurs voor hem hadden intussen ook al een gaatje getrokken. “Ik kon het gat voor me niet dicht rijden. Achter me werd ook geen druk gezet, waardoor de concentratie even inzakte.” Ron hervond zichzelf na twee rondes en wist in de een na laatste ronde nog zijn snelste ronde neer te zetten, 2 seconden sneller als in de kwalificatie. Hij finishte als 13e en hiermee is het team content.



We hebben 3 punten mee naar Breezand, iets waar we blij mee zijn. Over 5 weken rijden we op Assen, in het bijprogramma van de TT. We hebben nog wat ideeën die we uit willen voeren en testen. Met het krappe budget is dit wel wat lastig. Mocht u uw bedrijfsnaam of product tijdens dit mooie evenement (met meer dan 100.000 bezoekers) willen promoten –of iemand weten die hier interesse in heeft- laat het ons dan even weten.

Groeten Ron en team.
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
     Reageer met citaat 
Mooi verslag
Giacomo
ZAC #905

     Reageer met citaat 
Ron-Looij schreef 23-05-13 om 10:57:47
Weekend om snel te vergeten!

Na anderhalf jaar was het voor het RHL racing team weer zover, er werd weer deelgenomen aan een ONK wedstrijd. De weersverwachtingen voorspelden verschillende dingen maar er waren genoeg banden ingekocht om hierop in te spelen. Vooraf is er op 2 Mei eerst nog een dag op circuit Zolder in België getraind om nog wat te proberen met de vering van de motorfiets en om met Arjan, de nieuwe monteur van het team gewend te raken.



Het weekend van 11 en 12 Mei stond het stratencircuit van Hengelo op de kalender.
Ron op zaterdag ochtend: “Stiekem ben ik toch wel een beetje zenuwachtig. Het wisselvallige weer helpt de gemoedsrust ook niet.”

De eerste kwalificatie training ving droog aan, maar het de donkere lucht dreigde direct al. Omdat er op donderdag -Hemelvaartsdag- geen training werd verreden (iets wat voorgaande jaren wel kon), werden de eerste ronden gezwaaide gele vlaggen getoond. Er mag dan niet ingehaald worden. Ron reed in een langzaam groepje waar hij niet voorbij mocht. Na de twee ronden had Ron te lange tijd nodig om hier voorbij te gaan. In zijn eerste snelle ronde raakte hij daarnaast ook nog eens de pit-limiter. Dit is een knop die ervoor zorgt dat de motor slechts 60km/uur gaat, omdat deze niet meer voorzien is van een snelheidsmeter. Toen het erop aan kwam en er een tijd gezet kon worden begon het echter al te regenen. Doordat de motor op droogweer banden stond werd er niet meer sneller gereden.



De tweede kwalificatie was wederom twijfelachtig. De trainingen vòò r de Supersport werden afgesloten op regenbanden, waardoor wij hier ook voor kozen. Nu hadden we wél droogweer banden mee naar de pits, zodat -als het te droog zou zijn- we konden wisselen. Na enkele ronden kwam Ron binnen en werd besloten om alleen achter een droogweer band te steken. Het gevoel wat de regenband voor gaf was echter niet optimaal. De training was daarnaast ook nog eens ingekort tot 20 minuten waardoor er ook geen tijd was om nogmaals binnen te komen om deze te wisselen. Omdat we nog niet veel gereden hebben had Ron te weinig vertrouwen om die ene snelle ronde neer te zetten. Al met al reed hij wel sneller dan in de eerste training, maar hiermee kwam hij niet bij de snelste 30. Hierdoor mocht hij niet starten in de Supersport klasse.



Ron: “Zwaar balen. Het weer zat ons niet mee, maar daar had iedereen last van. Feit blijft dat ik die ene snelle ronde gewoon neer had moeten zetten. Ik ben zwaar teleurgesteld dat ik mij niet heb weten te kwalificeren en had mijn rentree in het ONK mij wel anders voorgesteld!”



De rijders die niet bij de eerste 30 stonden mochten op zondag ochtend een “support race” rijden over 12 ronden. Om toch maar wat ronden te kunnen rijden voor het duur betaalde inschrijfgeld werd er besloten hier toch ook maar aan mee te doen. Ron mocht vanaf de 3e plaats vertrekken onder regenachtige omstandigheden. Ron greep na de start de leiding in de wedstrijd en breidde deze snel uit. Na een 7-tal ronden had hij meer dan een halve minuut voorsprong op de 2e rijder. Toen ging het echter fout. Ron maakte in de langzaamste bocht van het circuit door concentratieverlies een klein foutje en schoof naast de baan.

Ron: “Erg dom van me, ik had immers al een grote voorsprong! Toch wil je jezelf dan bewijzen en goede tijden rijden.

De motor had slechts lichte schade en ik had hem in no-time weer overeind. Van een baancommissaris mocht ik echter niet doorrijden omdat er iets los zou hangen. Toen ik zag waar hij naar wees was dit snel verholpen. Ik heb de onderplaat onder het zitje met een ferme ruk eraf gescheurd en mijn weg vervolgd. Dit heeft me echter 2 minuten gekost en dat had ik niet aan voorsprong!” Ron reed zich nog terug naar de 7e plaats, maar was na de race zwaar teleurgesteld.



Schade en geen deelname aan de hoofdrace is niet waarvoor we naar de ONK’s gaan, al met al was dit een weekend om snel te vergeten. Veel tijd om na te denken over wat er gebeurt hebben we ook niet, aankomend weekend is alweer de 2e ONK, dit maal op het stratencircuit van Oss en we hopen daar beter te presteren dan dit weekend.



Groeten Ron en team

Heb je race gezien. Volgens mij (correct me if I'm wrong) reed je op de natte baan een snellere rondetijd dan je droge kwalificatietijd, of niet? Je had het tempo er in elk geval prima inzitten. Doodzonde van je kleine valpartij.
     Reageer met citaat 
Giacomo schreef 23-05-13 om 22:58:45
(...)

Heb je race gezien. Volgens mij (correct me if I'm wrong) reed je op de natte baan een snellere rondetijd dan je droge kwalificatietijd, of niet? Je had het tempo er in elk geval prima inzitten. Doodzonde van je kleine valpartij.


Dat zou zomaar kunnen. Van de wedstrijd zijn geen tijden te vinden...
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
kleppie
later als ik groot ben...

     Reageer met citaat 
Ron-Looij schreef 24-05-13 om 09:59:10
(...)


Dat zou zomaar kunnen. Van de wedstrijd zijn geen tijden te vinden...

Zeker wel, gewoon op Mylaps...


http://www.mylaps.com/en/classification/2678412
     Reageer met citaat 
kleppie schreef 24-05-13 om 16:59:43
(...)

Zeker wel, gewoon op Mylaps...


http://www.mylaps.com/en/classification/2678412


Dat is van Oss, we zijn op zoek naar de tijden van Hengelo (b-groep nog wel)...
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
kleppie
later als ik groot ben...

     Reageer met citaat 
Ron-Looij schreef 25-05-13 om 09:21:43
(...)


Dat is van Oss, we zijn op zoek naar de tijden van Hengelo (b-groep nog wel)...


ohw

http://www.mylaps.com/en/classification/2665894

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


Snelle navigatie: