RHL / Looijesteijn Racing favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Topic: RHL / Looijesteijn Racing (96594 keer gelezen)
Ron-Looij
 
Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Breezand
Lid sinds: 28-06-2006
     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 06-01-15 om 12:49:54
niet op de belgische stratencircuits ?


Hoogstwaarschijnlijk niet nee.
Maar er staan er nog meer op de kalender waar we waarschijnlijk niet heen gaan.
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
falerossi
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Friesland
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
Ron-Looij schreef 06-01-15 om 19:11:41
(...)


Hoogstwaarschijnlijk niet nee.
Maar er staan er nog meer op de kalender waar we waarschijnlijk niet heen gaan.


Een bewuste keuze, of heeft dat met de financiën te maken?
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Ron-Looij
 
Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Breezand
Lid sinds: 28-06-2006
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 06-01-15 om 20:55:32
(...)


Een bewuste keuze, of heeft dat met de financiën te maken?


Beide: We hebben te weinig budget voor 23 wedstrijden en dan vallen die als eerste af.
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
falerossi
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Friesland
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
Ron-Looij schreef 10-01-15 om 19:06:49
(...)


Beide: We hebben te weinig budget voor 23 wedstrijden en dan vallen die als eerste af.


Logisch
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Ron-Looij
 
Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Breezand
Lid sinds: 28-06-2006
     Reageer met citaat 
Van 25 tot en met 27 maart gaan wij trainen op Cartagena in Spanje. Lijkt u dit ook mooi, maar ziet u op tegen de reis van 2100km? Wij hebben ruimte in onze aanhangwagen om uw motorfiets en spullen mee te nemen, zodat u er later met het vliegtuig achteraan kan komen [via Vueling kan dit al vanaf €160,-] !
Inschrijven kan bij de KNMV, hiervoor dient u wel aan het NK, ONK of BeNeCup deel te nemen, of in het bezit te zijn van een Euro-B of internationale licentie.
Op de terugweg doen we Val de Vienne aan. Dit is op 30 & 31 maart (organisator is trackdays4all).

De kosten voor transport komen we vast wel uit.

Contact kan via mail: Ron apestaartje RHLracing.nl of per telefoon:
Ron nul63nul457776
Harry nul65117 4963
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Giacomo
ZAC #905

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Bij Zutphen
Lid sinds: 29-08-2005
     Reageer met citaat 
Ik ben op 15 t/m 18 maart op Cartagena. Zal de baan even testen voor je
Ron-Looij
 
Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Breezand
Lid sinds: 28-06-2006
     Reageer met citaat 
Giacomo schreef 15-02-15 om 22:05:31
Ik ben op 15 t/m 18 maart op Cartagena. Zal de baan even testen voor je


Ik hoor het graag met welke basis afstelling wij heen moeten!
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Ron-Looij
 
Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Breezand
Lid sinds: 28-06-2006
     Reageer met citaat 
Laat ik hier ook maar even het uitgebreide verslag van onze voorjaarstraining plaatsen.

We hebben drie dagen gereden op het circuit van Cartagena en zijn vervolgens vertrokken richting Frankrijk. Daar stonden we ingeschreven voor twee dagen op Val de Vienne.

Na een reis van 2300km kwamen we aan op Cartagena bij wisselende omstandigheden, maar op de dagen dat wij reden was het steeds droog. Zoals we in het vorige bericht al melden was het weer goed en de derde dag was het zowaar nog mooier! Een strak blauwe hemel en 20C+! Ook het resultaat werd op deze derde dag nog beter. Iedere sessie dat we reden werden we sneller. Dat we er nog lang niet zijn bleek echter uit de tijden van de concurrentie. Ron moet nog wennen aan de motor en de manier waarop er met een 1000cc om moet worden gegaan.
Daarnaast hadden we wat pech met de motor. Zowel elektronica als de wielen gingen kapot. Nu was vooraf al het plan om de eerste twee dagen zonder Traction Control te rijden om te wennen aan het karakter van de motor, maar wanneer er echt op de grens word gereden is het wel fijn als back-up. Van de wielen begaven helaas de wiellagers het waardoor de motor erg trilde. Ook zijn we nog druk op zoek naar een oplossing voor het vele wheely’en wat de motor maar al te graag doet.

Na drie mooie dagen hebben we alles ingeladen en zijn we 1200km noordelijker neergestreken op Val de Vienne. Daar was het weer een stuk minder! De voorspelling waren slecht, het regende steeds en was zwaar bewolkt. Na de regenbanden om de velgen te hebben gelegd (we hadden dus nog maar een rijdbare set) bleef het weer droog en net als we de slicks eronder hadden regende het weer. Op het droge gaan regenbanden binnen een ronde kapot en in de regen op slicks (en zonder traction control) was ook geen optie… We hebben het een dag aangekeken en zijn toen maar vervroegd richting huis gegaan. Als het gewoon keihard regent kan er aan die set-up gewerkt worden maar van deze omstandigheden werden we niets wijzer.

Naast dat Ron nog erg moet wennen zijn er nog diverse zaken die verbeterd moeten worden voor de eerste wedstrijd. Deze is het volgende weekend op het circuit van Croix en Ternois.

Groeten Harry en Ron.
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Ron-Looij
 
Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Breezand
Lid sinds: 28-06-2006
     Reageer met citaat 
Onderwerp: Debuut in Superbike klasse beloont met punten

Het afgelopen weekeinde stond de eerste race voor de nieuwe Benecup gepland. Croix-en-Ternois stond op de kalender, een circuit waar we nog niet eerder geweest waren. Daarom hadden we ons ingeschreven voor de vrijdag om vrije trainingen te verrijden. Met 1900 meter (Assen is 4400 meter) en zes bochten is Croix geen moeilijk circuit, maar wel erg intensief. Er is nauwelijks tijd om even tot rust te komen.
Het was de vrijdag mooi weer en ik had er zin in. Het gevoel was goed en ik durfde steeds meer. De rondetijden werden dan ook steeds beter.
De kwalificaties stonden voor zaterdag gepland. Na de hele vrijdag op oude banden te hebben gereden monteerden we voor de eerste kwalificatie een nieuwe set. Dit gaf meer grip en daarmee meer vertrouwen. Ondanks dat de baan nog niet helemaal droog was wist ik mijn tijd van vrijdag met een seconde te verbeteren en stond op de voorlopige negende startplaats.
Vlak voor de tweede kwalificatie regende het weer. We besloten geen risico te nemen en deze training niet te rijden. In deze kwalificatie zijn de tijden dan ook niet verbeterd en bleven we op de negende startplaats staan.
Race 1 op zondag had ik een erg goede start. Het tempo van het groepje voor mij lag iets te hoog voor me, maar ik deed mijn best om bij te blijven. Na mijn goede start leek de trukendoos wel een beetje leeg, maar gelukkig kon ik op mijn conditie aan het einde nog wel weer inlopen op mijn voorganger. Een moment was ik hem voorbij maar daarbij was ik iets te enthousiast. Ik moest de motor wijd laten lopen waardoor hij kon counteren. Daarmee kwam ik als achtste over de finish. Een debuut waar we zeer content mee waren. Ook mijn rondetijden waren goed en ik had weer een seconde gevonden.
Daar waar ik race 1 zo goed weg was, bakte ik daar in race 2 weinig van. De eerste ronde kwam ik dan ook slechts als dertiende door. Ik zat in een groepje waar ik maar moeilijk doorheen kwam. Inhalen met een Superbike is toch wel iets anders dan met de Supersport. Toen ik eenmaal door de groep heen was wist ik hier wel iets bij weg te rijden, maar de rijders voor me waren al te ver weg. Ook ondervond ik wat hinder van de wind, die duidelijk sterker was dan race 1. Deze wedstrijd ben ik als elfde gefinishte.

Met een negende en elfde plaats nemen we al heel wat punten mee naar Breezand. Misschien dat er race 2 –met een goede start of nieuwe banden- meer in had gezeten, maar het zij zo. We zijn tevreden met ons debuut en kijken uit naar de volgende wedstrijd. Deze is aankomend weekend al: we rijden dan in het voorprogramma van het WK Superbike op Assen.
We hebben in ieder geval weer voldoende huiswerk mee!

Groeten Ron en Harry Looijesteijn
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
crosser78
Remco

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 23-10-2005
     Reageer met citaat 
leuk verslag Ron

Wat vond je van het niveau en deelnemersveld van deze eerste Benecup ?

Gr.
Ron-Looij
 
Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Breezand
Lid sinds: 28-06-2006
     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 13-04-15 om 12:12:13
leuk verslag Ron

Wat vond je van het niveau en deelnemersveld van deze eerste Benecup ?

Gr.


Ik ben in beide wedstrijden op een halve minuut achterstand gereden, dus ik denk dat ik qua niveau nog een redelijke achterstand op de top heb. Met mannen als Lonbois, Le Grelle en Zeelen met al hun internationale ervaring denk ik dat het deelnemersveld er goed uit ziet.
Het voorkomen op de paddock van de toppers uit de klasse (Zeelen, Schalken etc) is ook dik voor elkaar, iets wat vast wel indruk zal hebben gemaakt op de vele toeschouwers in Croix.
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
hoffer
 
Profiel 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 25-01-2015
     Reageer met citaat 
Mooi begin zo van je superbike carierre.
Ik denk dat ze op Croix van het hele gebeuren wel even onder de indruk waren.
Ik las in ieder geval dat het paddock/baan eigenlijk niet helemaal berekend is op zo`n evenement.
Maar verder hoorde ik wel positieve berichten over de nieuwe benecup.
Ron-Looij
 
Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Breezand
Lid sinds: 28-06-2006
     Reageer met citaat 
hoffer schreef 13-04-15 om 17:54:16
Mooi begin zo van je superbike carierre.
Ik denk dat ze op Croix van het hele gebeuren wel even onder de indruk waren.
Ik las in ieder geval dat het paddock/baan eigenlijk niet helemaal berekend is op zo`n evenement.
Maar verder hoorde ik wel positieve berichten over de nieuwe benecup.


Het paddock was wat krap voor zo veel deelnemers inderdaad. Er kwamen mensen op vrijdag avond laat aan en voor hen was geen ruimte meer om hun tent op te zetten (of ze moesten op de Baco's camping gaan staan aan de andere kant). Wij hebben gewoon onze spullen ingeschikt en de familie Cleutjens bij ons in de tent plaats aangeboden.

Desalniettemin vonden wij het een uitdagende afwisseling op de kalender. Het circuit is met zijn krappe bochten echt wat anders dan we gewend zijn en een wedstrijd over 17 ronden is gewoon hard werken. Qua faciliteiten is het misschien niet wat we gewend zijn, maar we zijn op een circuit zoals Assen dan ook gewoon verwend...
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Chrissifumi

Profiel Privébericht Website Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Woubrugge
Lid sinds: 19-05-2006
     Reageer met citaat 
Leuk om te lezen Ron en ook gaaf dat er volle deelnemersvelden zijn. Als dat zo blijft en de organisatie een positieve ontwikkeling doormaakt dan zal die Nederlandse deelname vanzelf toenemen. Goed voor de Nederlandse (en Belgische) motorsport!

Wat heb je nou aan inschrijfgeld betaald voor dit evenement en hoeveel rijminuten zou je gehad hebben indien het niet geregend had?
Ron-Looij
 
Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Breezand
Lid sinds: 28-06-2006
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 14-04-15 om 10:07:43
Leuk om te lezen Ron en ook gaaf dat er volle deelnemersvelden zijn. Als dat zo blijft en de organisatie een positieve ontwikkeling doormaakt dan zal die Nederlandse deelname vanzelf toenemen. Goed voor de Nederlandse (en Belgische) motorsport!

Wat heb je nou aan inschrijfgeld betaald voor dit evenement en hoeveel rijminuten zou je gehad hebben indien het niet geregend had?


2 x 25 minuten kwalificeren + 2 wedstrijden van 20 minuten voor €200,-.
Er was de mogelijkheid om vrijdags te trainen. Daar mocht 6 maal 20 minuten worden getraind voor €85,-.
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


Snelle navigatie: