Ferry van Rijn favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Topic: Ferry van Rijn (272952 keer gelezen)
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Uitstekende seizoenstart voor Westerman Racing Team

Op 2e paasdag stonden er maar liefs 2 races op het programma voor de DSBK coureurs.
Ferry van Rijn kon zijn 23e startpositie in het sterke veld met veel buitenlandse deelnemers sterk verbeteren en zo 13e worden in race 1 en 15e in race 2.
De eerste ONK punten zijn binnen!


Onder goede weersomstandigheden werden Zaterdag de kwalificaties verreden.
De 1e kwalificatie verliep erg lekker en werd de 22e tijd geklokt.
In de middag was de 2e kwalificatie en het doel was om de tijd van de 1e tijdtraining te verbeteren. Helaas was dat niet gelukt waardoor Ferry 1 plaats zakte op de lijst en zo op Maandag 2e paasdag vanaf de 23e positie mocht vertrekken voor beide races.
Gezien de 44 deelnemers en de 10 snelle “gastrijders” was het een goede prestatie van Ferry en het team.

“Ferry: het weekend is boven verwachting verlopen. De 1e tijdtraining ging erg goed, de 2e kende wat probleempjes maar deze zijn na de training opgelost. De warm-up op Maandagochtend ging het werkelijk heel erg lekker en kon gemakkelijk een erg snelle tijd rijden doordat de motor en de Hyperpro vering goed waren geprepareerd.
Een race uitrijden met banden die tot het eind grip geven was ook nieuw voor mij. Een pluim dus voor de Dunlop banden in combinatie met de Hyperpro vering. Hierdoor kon ik aan het eind van de race veel plekken winnen en zo 13e worden. De 2e race ging het iets minder lekker door een verkeerde keuze van de voorband maar toch kon ik me naar de 15e plaats vechten wat in totaal 4 punten heeft opgeleverd voor het kampioensschap”


Komende Vrijdag vertrek het team naar Spa-Francorchamps waar op 18 April de kwalificaties en op Zondag 19 April de race wordt verreden.
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Ferry van Rijn onderuit in laatste ronde.

Bij het aanzetten voor een inhaalpoging trok Ferry de motor onderuit.

De vrije training en de 1e kwalificatie hebben we goed benut om een nieuwe setting uit
te proberen om zo te zorgen voor een goeie 2e kwalificatietraining.
Door de bijzondere omstandigheden van een stratencircuit is het een behoorlijk stuk zwaarder voor de voorkant dan op een “gewoon” circuit. Dit komt omdat er van hoge snelheid naar ongeveer 60km/pu afgeremd moet worden. Daarnaast moet de motor goed blijven sturen en hard de bocht uit kunnen accelereren.
In de 2e kwalificatie had het Westerman Racing Team een goede setting gevonden met vooral grote dank aan Patrick Malipaard en kon daardoor 1,1 sec. harder en zette een zeer indrukwekende 1:49,7 op de klokken en de ronde daarna nog een 1:49,8 wat een 12e startplek opleverde. 2 jaar terug stond je gewoon op Pole met deze tijd!
Tijdens het remmen en insturen was er nog iets last van “chatter” en daarom werd de vering op een aantal punten nog iets verbeterd.
In de warm-up op de Zondag was de motor nog wat beter en dus sneller als in de kwalificatie en dus konden we met een gerust hart de race ingaan.

Om half 4 op de Zondag was het dan zover. De DSBK, de dikke kanonnen, de koningsklasse van Nederland ging van start. Ferry was matig weg maar kon gelukkig in de 1e ronde weer veel concurrenten inhalen en kwam als 11e door. Na nog een paar ronden had Ferry de 9e positie te pakken en kon deze makkelijk handhaven.
Helaas kwam er in de 7e ronde een rode vlag waarna de race werd stilgelegd.
Er volgde een herstart over 5 ronden dus een sprintrace. Ferry mocht vertrekken vanaf de 9e plek. Bij de start greep de koppeling iets te snel aan waardoor de start niet vlekkeloos verliep

Er moest weer veel ingehaald worden en na 4 ronden lag Fer op de 12e positie en had voor de zoveelste keer het gaatje voor hem dichtgereden. Als Folkertsma en Lannoo werden ingehaald dan hadden we mooi 10e kunnen worden. Ferry had doel om hard de Veldersmanbocht uit te komen om ze zo allebei eruit te remmen aan het eind van het rechte stuk. Helaas iets teveel gas bij het uitkomen en de motor schoof weg en dus onderuit. Gelukkig mankeerde Ferry niets en de motor was er ook goed vanaf gekomen.

“Ferry: We gaan komende week aan de slag om te kijken of we de koppeling iets aan kunnen passen zodat we een vloeiender start kunnen maken en zo in Oss de belangrijke plekken kunnen winnen die we nodig hebben voor de punten in het ONK ”
dagobert
dago rules

     Reageer met citaat 
hey Ferry,

top dat je je aan je afspraak hield...een burnout voor ons neus.
Gefeliciteerd met je dik verdiende punten
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Hij gaat lekker, Ferry!
Waar komt die goede progressie vandaan? Volgens mij sta je toch echt een paar plekken hoger dan dat je jezelf ingeschat had voor het seizoen.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Rebecca
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

     Reageer met citaat 
Ferry_van_Rijn schreef 13-01-10 om 18:49:40


leuk verhaal! Tot snel dus
     Reageer met citaat 
Goed interview
Hoop je snel weer te zien, in april gaan we weer IJskarten, is vlak in de buurt, dus als je zin hebt.
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Dank je!

Als ik mee wil doen laat ik tegen die wel wat van me horen vwb het ijsracen.
     Reageer met citaat 
Heej Ferry,

Welke datums heb je op mettet? Leukl interview!

Gr Bossie
R1_beest
yellow1000Gixx

     Reageer met citaat 
Circuitrijden is toppie bij www.motorsport lifestyle.nl
     Reageer met citaat 
Kervin schreef 15-01-10 om 20:14:45
Heej Ferry,

Welke datums heb je op mettet? Leukl interview!

Gr Bossie


Ferry/RaceCracks dinsdag 20 juli Mettet

Ferry/RaceCracks maandag 16 augustus Mettet
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
solex schreef 16-01-10 om 01:20:34
(...)


Ferry/RaceCracks dinsdag 20 juli Mettet

Ferry/RaceCracks maandag 16 augustus Mettet

Bedankt scheelt mij weer tikwerk hahaha

Kom maar trainen Bossie!

Geluid is volgens het FIM reglement dus dat moet goed gaan. 95 db op 2 meter afstand, onder een hoek van 45 graden blablabla
     Reageer met citaat 
mijn fietsie produceert 103 dBa, zal dus niet meevallen denk ik
     Reageer met citaat 
Ferry_van_Rijn schreef 16-01-10 om 16:05:41
(...)

Bedankt scheelt mij weer tikwerk hahaha

Kom maar trainen Bossie!

Geluid is volgens het FIM reglement dus dat moet goed gaan. 95 db op 2 meter afstand, onder een hoek van 45 graden blablabla

Sorry, was even in de veronderstelling dat ik Ferry heette.........wel de trage versie dan.

SITO schreef 16-01-10 om 18:01:37
mijn fietsie produceert 103 dBa, zal dus niet meevallen denk ik

Lijkt mij ook.
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
SITO schreef 16-01-10 om 18:01:37
mijn fietsie produceert 103 dBa, zal dus niet meevallen denk ik

Nee! Even opletten: Bij het ONK houden ze de DB meter zowat IN de uitlaat. Bij de FIM meting staat ie op 2 meter onder een hoek van 45graden op 135 cm hoogte.
Als bijvoorbeeld de FIM 1000 door de keuring heen komt dan is het een haalbare norm. Ik verwacht dus dat je er met een DB killer zeker doorheen moet komen. Of de demper vulling is weggeblazen.

Kom wel ff bij je langs. Ga ik luisteren op 2 meter afstand. Als ik daarna nog versta wat je zegt kom je er wel doorheen

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Snelle navigatie: