Grand Prix historie algemeen favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 40

Topic: Grand Prix historie algemeen (350602 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 05-07-15 om 21:10:24
Ik zet het hier even neer omdat ik er geen nieuw topic over wil openen. Er is ooit eens een Spaans coureur geweest (volgens mij in de 125) die gesponsord werd door het Spaanse likeurmerk cuarenta y tres. Zijn startnummer was toen natuurlijk ook 43. Ik heb me rotgezocht naar een plaatje ervan. Weet iemand wie dat was of heeft er zelfs een afbeelding van?

http://www.licor43.nl/


Manuel Hernandez 1990 WK 125cc nr:43

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Grand Prix / Moto3 / Silly season 2016 »

     Reageer met citaat 
lm6t schreef 05-07-15 om 21:27:08
(...)


Manuel Hernandez 1990 WK 125cc nr:43


Bedankt!

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Grand Prix / Moto3 / Silly season 2016 »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
kwam ik toevallig tegen via Facebook: rondje over het (straten) circuit van Opatija, gelegen in Kroatië waar in de jaren '70 de GP van het voormalige Joegoslavië werd verreden: Citaat:
It was known as the "Monaco" of the Grand Prix
..
Drie opeenvolgende Nederlandse zeges in de 50cc (1972 t/m '74) door Jan Bruins, Jan de Vries en Henk van Kessel terwijl Paul Lodewijkx ook al won in 1969!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Kwam bij toeval dit interview met Marcel Ankoné tegen. Velen weten dat niet meer, maar deze man wist als privérijder ook ooit het podium in de 500 klasse te behalen!
     Reageer met citaat 
Het blad MotorSport heeft een verkiezing over welke motorcoureur er wordt opgenomen in de Hall of Fame. Tot nu toe is dat nog erg exclusief, alleen Giacomo Agostini, John McGuinness en en John Surtees zijn nu opgenomen in de lijst.

Als inleiding is er een bijeenkomst waarbij onder andere Mat Oxley en Jeremy McWilliams de kandidaten bespreken die gekozen kunnen worden. Leuk om de heren te horen praten over de legendes die genomineerd zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=Itc3U8b3TLM

Mocht je je stem willen uitbrengen, dat kan hier http://www.motorsportmagazine.com/race/motogp/hall-of-fame-2016-voting-motorcycle-category/
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Vorige week overleed Arturo Magni op 90 jarige leeftijd. De jongeren zullen hem wel niet kennen, maar deze man was de technisch verantwoordelijke man bij MV Agusta van begin jaren '50 tot midden jaren '70, zeg maar de Jeremy Burgess van dat merk en de rechterhand van mannen als Surtees, Hailwood en Agostini. Vanaf 1958 tot en met 1974 waren alle 500cc titels voor dat merk en werd ook nog eens 10x het 350cc kampioenschap veroverd, niet gering dus!
Artikel op Motorfreaks over hem
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 08-12-15 om 00:08:24
Vorige week overleed Arturo Magni op 90 jarige leeftijd. De jongeren zullen hem wel niet kennen, maar deze man was de technisch verantwoordelijke man bij MV Agusta van begin jaren '50 tot midden jaren '70, zeg maar de Jeremy Burgess van dat merk en de rechterhand van mannen als Surtees, Hailwood en Agostini. Vanaf 1958 tot en met 1974 waren alle 500cc titels voor dat merk en werd ook nog eens 10x het 350cc kampioenschap veroverd, niet gering dus!
Artikel op Motorfreaks over hem


en maakte later nog hele mooie straat guzzi's..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
john schreef 25-11-15 om 21:20:12

Als inleiding is er een bijeenkomst waarbij onder andere Mat Oxley en Jeremy McWilliams de kandidaten bespreken die gekozen kunnen worden. Leuk om de heren te horen praten over de legendes die genomineerd zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=Itc3U8b3TLM


oef... met alle respect, maar goed wat is de kwaliteit magertjes (zeker de presentator..) van die film. Zowel qua geluid als beeld. dat is lastig om te bekijken en te beluisteren.

maar dat is allicht iets waar alleen ik als audio man over val?

« Gewijzigd: 08-12-2015 om 14:36:40 door fuzzybear »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ongebruikelijk plaatje van Barry Sheene die bijna iedereen kent als de rijder met #7, maar dat was niet altijd zo.
Hier staat hij met een Yamaha voor de start van de 250cc GP op de Sachsenring:

foto vond ik op Twitter, staat niet bij vermeld wie de eigenaar is.
n.a.v. de reacties op de tweet ben ik eens gaan neuzen en kwam er achter dat hij pas in 1975
(zijn tweede jaar in de 500cc / na eerst in de lichtere klasses actief te zijn geweest) met #7 ging rijden
nadat hij er mee gereden had op Daytona en dat beviel hem zo dat hij er toen mee doorging..
Barry's carrière:
https://en.wikipedia.org/wiki/Barry_Sheene

« Gewijzigd: 31-12-2015 om 14:59:24 door RG500IU »

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 30-12-15 om 13:55:04
Ongebruikelijk plaatje van Barry Sheene die bijna iedereen kent als de rijder met #7, maar dat was niet altijd zo.
Hier staat hij met een Yamaha voor de start van de 250cc GP op de Sachsenring:
(afbeelding)
foto vond ik op Twitter, staat niet bij vermeld wie de eigenaar is.
n.a.v. de reacties op de tweet ben ik eens gaan neuzen en kwam er achter dat hij pas in 1975
(zijn debuutjaar in de 500cc / na eerst in de lichtere klasses actief te zijn geweest) met #7 ging rijden
nadat hij er mee gereden had op Daytona en dat beviel hem zo dat hij er toen mee doorging..
Barry's carrière:
https://en.wikipedia.org/wiki/Barry_Sheene


Wat ik weet is dat 1974 het debuutjaar in de 500cc klasse was, en hij in de Grand Prix's voor het eerst met nummer 7 reed in 1976.
In 1975 reed hij met de nummer 6, ook tijdens zijn historische overwinning tijdens de TT van Assen, waar hij Ago versloeg.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 30-12-15 om 20:57:43
(...)
Wat ik weet is dat 1974 het debuutjaar in de 500cc klasse was .... en hij in de Grand Prix's voor het eerst met nummer 7 reed in 1976....

Dat van 1974 klopt, aangepast in mijn oorspronkelijke post. Het verhaal over #7 heb ik uit een tweet van Julian Ryder een toonaangevende motorsportjournalist, ik heb direct aangenomen dat dat dus klopte
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Op mcnews.com.au:

Moto Guzzi 500cc V8
Fotoreportage over deze wel heel bijzonder GP racer, enige V8 die ooit in GP's actief was.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Een in memoriam gewijd aan Frank Perris geschreven door Mat Oxley. Prachtig verhaal over GP racen rond 1960 als veredeld prive coureur op gevaarlijke circuits en gevaarlijke 2-takten die constant vastliepen.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Nu even beetje actueel:
Citaat:
In 1963 Mike Hailwood raced in Argentina for the first time on the factory MV Agusta and dominated the 500cc race by lapping all other riders and finishing six laps in front of the rider finishing in sixth place.

     Reageer met citaat 
Citaat:
In 1963 Mike Hailwood raced in Argentina for the first time on the factory MV Agusta and dominated the 500cc race by lapping all other riders and finishing six laps in front of the rider finishing in sixth place.


Dat waren inderdaad opmerkelijke races.
Het was wel een Mickey Mouse baantje, 3,9 km lang.
Wedstrijd was aanvankelijk over 40 ronden, maar toen het te donker werd werd hij na 35 ronden afgevlagd.

Toen Hailwood deze race won had hij er al twee seizoenen opzitten op de MV Agusta.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach

Pagina's: 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 40


Snelle navigatie: