Grand Prix historie algemeen favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 40

Topic: Grand Prix historie algemeen (350330 keer gelezen)
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Het tijdperk van de produktie racers, als je 125 wilde rijden kocht je een MBA, 250/350 een Yamaha TZ en voor de 500 was er de Suzuki RG 500. In principe zo uit het krat naar de GP races, kom er nu maar om.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ook weer een kostelijk verhaal van Mat Oxley in gesprek met Stuart Shenton, technicus die wereldkampioen werd met Freddie Spencer, Wayne Gardner, Kevin Schwantz en Kenny Roberts Jr. Lees vooral de passage over Anthony Gobert en ook de conclusie over welke rijders waar hij mee werkte hij het hoogst inschat
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 02-07-20 om 00:06:28
Ook weer een kostelijk verhaal van Mat Oxley in gesprek met Stuart Shenton, technicus die wereldkampioen werd met Freddie Spencer, Wayne Gardner, Kevin Schwantz en Kenny Roberts Jr. Lees vooral de passage over Anthony Gobert en ook de conclusie over welke rijders waar hij mee werkte hij het hoogst inschat


Heel mooi.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Sinds 1949 zijn er 900 GP's in de zwaarste klasse verreden. Mat Oxley blikt terug op 'vroegah' in hoogtepunten en dieptepunten.
Ik zou de 'jongeren' onder ons eens willen adviseren dit eens te lezen hoe erbarmelijk de omstandigheden waren..
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 25-08-20 om 19:33:48
Sinds 1949 zijn er 900 GP's in de zwaarste klasse verreden. Mat Oxley blikt terug op 'vroegah' in hoogtepunten en dieptepunten.
Ik zou de 'jongeren' onder ons eens willen adviseren dit eens te lezen hoe erbarmelijk de omstandigheden waren..


Goed geschreven stukje geschiedenis.

Mooi dat je dat even onder de aandacht brengt.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
https://classic-motorbikes.net/...eventies-super-hero/

Geen idee of dit al een keer gepost is, een te interessant verhaal om niet te delen. Het bizarre verhaal over George O'ell. Vooral de perikelen met het Seymaz rijwiel gedeelte zijn bizar. Het spul brak af en verboog waar je bij stond. Helaas een triest einde.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 03-09-20 om 09:51:25
https://classic-motorbikes.net/george-odell-seventies-super-hero/

Geen idee of dit al een keer gepost is, een te interessant verhaal om niet te delen. Het bizarre verhaal over George O'ell. Vooral de perikelen met het Seymaz rijwiel gedeelte zijn bizar. Het spul brak af en verboog waar je bij stond. Helaas een triest einde.


Mooi hoor die verhalen.
Lees ze graag.

Dat maakt de Tour de France ook zo mooi vind ik.
Het ene verhaal na het andere.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 03-09-20 om 09:51:25
.. Het bizarre verhaal over George O'ell. Vooral de perikelen met het Seymaz rijwiel gedeelte zijn bizar. ...
Johannes schreef 03-09-20 om 15:28:09
(...)
Mooi hoor die verhalen. ..

Sluit me daar helemaal bij aan, mooi leesvoer. En wat is die man op een bizarre wijze aan zijn einde gekomen zeg
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 03-09-20 om 09:51:25
https://classic-motorbikes.net/george-odell-seventies-super-hero/

Geen idee of dit al een keer gepost is, een te interessant verhaal om niet te delen. Het bizarre verhaal over George O'ell. Vooral de perikelen met het Seymaz rijwiel gedeelte zijn bizar. Het spul brak af en verboog waar je bij stond. Helaas een triest einde.

Wat een bijzonder verhaal!

Waren toch ook wel bijzondere tijden, racing on a shoestring budget
Vrijwillige bijdrage
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het hier gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van Wegraceforum mede ondersteunen? Doe een vrijwillige bijdrage op wegraceforum.nl
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Kwam zomaar voorbij in mijn Twitter tijdlijn:
Beelden (24 min.) van de Finse Grand Prix 350cc 1978. Zeer goede kwaliteit, prachtige sfeer. Ik raad de 'jongeren' vooral ook even aan te kijken wat voor circuits er toen gereden werd, dat kun je je nu niet meer voorstellen
- ohja let vooral op de duwstart - nu niet meer voor te stellen

« Gewijzigd: 28-09-2020 om 09:47:13 door RG500IU »

     Reageer met citaat 
Kijk naar het geweldige camerawerk bijv tussen 3:15 en 3:50.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 28-09-20 om 09:33:40
Kwam zomaar voorbij in mijn Twitter tijdlijn:
Beelden (24 min.) van de Finse Grand Prix 350cc 1978. Zeer goede kwaliteit, prachtige sfeer. Ik raad de 'jongeren' vooral ook even aan te kijken wat voor circuits er toen gereden werd, dat kun je je nu niet meer voorstellen
- ohja let vooral op de duwstart - nu niet meer voor te stellen


Mochten ze toen over het trottoir heenrijden of was dat buiten de track-limits met een long-lap penalty als straf?
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 28-09-20 om 10:02:58
Kijk naar het geweldige camerawerk bijv tussen 3:15 en 3:50.


haha ja mooi he, was een beetje het alternatief van de tour de France toentertijd waarschijnlijk. mooie beelden van de omgeving
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 28-09-20 om 10:02:58
Kijk naar het geweldige camerawerk bijv tussen 3:15 en 3:50.


Ja bar slecht.

En toch, en toch.

Gisteren keek ik naar de GP van Spanje en het camerawerk was perfect. De brede asfalt stroken lagen er mooi bij, de giga grintbakken kunnen niet mooier, glanzende metershoge hekken waar het publiek door heen mag turen, alles fantastisch. Maar zo'n GP uit uit 1978 was voor mij toch wel 100 keer mooier dan die van nu.

Dat gevoel van toen mis ik wel eens.
Assen TT
De telefoon klinkt door de luidsprekers.
De EHBO belt de doorkomst bij de bedeldijk door. Hartog op kop.
Wachten.
Zittend in het Meeuwenmeer zie je ze opeens in de verte op de Veenslang richting Stekkenwal en dan de zuidlus opkomen.

Nu volgen we alles via de big screens met perfecte beelden.
Ook mooi, maar een bepaalde ervaring en gevoel bestaat niet meer en die bijbehorende magie ook niet.

Goed de nostalgie modus gaat weer uit.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 28-09-20 om 10:43:10
(...)


Ja bar slecht.

En toch, en toch.

Gisteren keek ik naar de GP van Spanje en het camerawerk was perfect. De brede asfalt stroken lagen er mooi bij, de giga grintbakken kunnen niet mooier, glanzende metershoge hekken waar het publiek door heen mag turen, alles fantastisch. Maar zo'n GP uit uit 1978 was voor mij toch wel 100 keer mooier dan die van nu.

Dat gevoel van toen mis ik wel eens.
Assen TT
De telefoon klinkt door de luidsprekers.
De EHBO belt de doorkomst bij de bedeldijk door. Hartog op kop.
Wachten.
Zittend in het Meeuwenmeer zie je ze opeens in de verte op de Veenslang richting Stekkenwal en dan de zuidlus opkomen.

Nu volgen we alles via de big screens met perfecte beelden.
Ook mooi, maar een bepaalde ervaring en gevoel bestaat niet meer en die bijbehorende magie ook niet.

Goed de nostalgie modus gaat weer uit.


Ik heb die tijd ook nog net meegemaakt. Dat het elke ronde weer een verrassing was wie er wel en niet doorkwamen. En idd dat je hoorde dat de telefoon in de commentaarpositie ging, enkele secondes een desolate stilte en dan ging de micrfoon weer aan en gilde Jan de Rooy " DAMES EN HEREN JACK IS GEVALLEN!!!". Dat had idd een geheel eigen charme.

Maar wat je zegt 100 keer beter dan nu, nee. Want de andere kant van het verhaal was dat je nauwelijks iets meekreeg qua bewegende beelden van de de rest van het seizoen, met een beetje geluk was er een korte samenvatting van een minuut van de 500cc in Studio Sport. Als er al bewegende beelden waren want niet zelden kwam het voor dat een buitenlandse NOS niet geinteresseerd was en er gewoon niks werd uitgezonden. In bijv Anderstorp is dat regelmatig gebeurd volgens mij.

Toen was toen en nu is nu. Z'n eigen charme met z'n eigen leuke dingen, ja. 100 keer beter, nee.

Pagina's: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 40


Snelle navigatie: