Johannes schreef 28-09-20 om 10:43:10
(...)
Ja bar slecht.
En toch, en toch.
Gisteren keek ik naar de GP van Spanje en het camerawerk was perfect. De brede asfalt stroken lagen er mooi bij, de giga grintbakken kunnen niet mooier, glanzende metershoge hekken waar het publiek door heen mag turen, alles fantastisch. Maar zo'n GP uit uit 1978 was voor mij toch wel 100 keer mooier dan die van nu.
Dat gevoel van toen mis ik wel eens.
Assen TT
De telefoon klinkt door de luidsprekers.
De EHBO belt de doorkomst bij de bedeldijk door. Hartog op kop.
Wachten.
Zittend in het Meeuwenmeer zie je ze opeens in de verte op de Veenslang richting Stekkenwal en dan de zuidlus opkomen.
Nu volgen we alles via de big screens met perfecte beelden.
Ook mooi, maar een bepaalde ervaring en gevoel bestaat niet meer en die bijbehorende magie ook niet.
Goed de nostalgie modus gaat weer uit.
Ik heb die tijd ook nog net meegemaakt. Dat het elke ronde weer een verrassing was wie er wel en niet doorkwamen. En idd dat je hoorde dat de telefoon in de commentaarpositie ging, enkele secondes een desolate stilte en dan ging de micrfoon weer aan en gilde Jan de Rooy " DAMES EN HEREN JACK IS GEVALLEN!!!". Dat had idd een geheel eigen charme.
Maar wat je zegt 100 keer beter dan nu, nee. Want de andere kant van het verhaal was dat je nauwelijks iets meekreeg qua bewegende beelden van de de rest van het seizoen, met een beetje geluk was er een korte samenvatting van een minuut van de 500cc in Studio Sport. Als er al bewegende beelden waren want niet zelden kwam het voor dat een buitenlandse NOS niet geinteresseerd was en er gewoon niks werd uitgezonden. In bijv Anderstorp is dat regelmatig gebeurd volgens mij.
Toen was toen en nu is nu. Z'n eigen charme met z'n eigen leuke dingen, ja. 100 keer beter, nee.