Grand Prix historie algemeen favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Topic: Grand Prix historie algemeen (171513 keer gelezen)
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 05-02-21 om 20:27:27
Giovanni Ravelli, een van de mede oprichters van Moto Guzzi, kwam als piloot om het leven bij een vliegtuigongeluk in Augustus 1919. Zijn companen Giorgio Parodi en Carlo Guzzi eerden hem daarna met de afbeelding van adelaar in het logo van Moto Guzzi.


(afbeelding)


wat een bijzonder feitje. Nooit geweten. Thnx.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Via het kreidler.nl forum: Jarama 1971, Jan de Vries behaalt zijn eerste wereldtitel. scan van het weekblad Motor met verslagen, uitslagen van deze GP, ook bv vd 250cc van die dag waar in een ander Topic een foto van de start staat.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Nooit geweten dit, Mike Hailwood in een weekend een wegrace GP én een F1 GP:
Citaat:
What a busy weekend! Thursday 25 June 1964, Hailwood arrives in Assen to take part in the Dutch TT GP practice. After that, he jumped on a private plane to arrive in France Rouen-les-Essarts and took part in the France F1 GP tests with his Lotus-BRM on Friday 26 June. He flew back to the two Dutch GPs on Saturday, June 27. He finished second behind Honda Redman in 350cc race (1h 07') and won the 500cc just after the 350 cc podium (1h05').

After that, he jumps back on the plane and returns to France where on Sunday 28 June he finishes eighth of the GP of France F1 (2h 09')

fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 07-03-21 om 12:15:21
Nooit geweten dit, Mike Hailwood in een weekend een wegrace GP én een F1 GP:
(...)



Gok dat dit dan ook de enige coureur is die dat heeft geflikt.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Denk het ook, ga nog wel eens verder neuzen..
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Over Mike Hailwood:
fuzzybear schreef 07-03-21 om 13:23:35
(...)
Gok dat dit dan ook de enige coureur is die dat heeft geflikt.

In hetzelfde weekend als de vorige post, klopt vast en zeker

Maarrrr..kijk voor de aardigheid maar eens op de Wikipedia van John Surtees in het seizoen 1960 (je kan doorklikken naar de F1 & wegracekalenders met uitslagen). Reed dat jaar 4 F1 GP's (3x DNF), maar behaalde op Silverstone P2 in de F1 op 16 juli, 8 dagen later won hij de 500cc in Duitsland, 350 & 500cc wereldkampioen in het laatste wegrace jaar, in 1964 F1 wereldkampioen!
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Moto Guzzi, dat 9 WK titels won in de vroege GP geschiedenis, bestond deze week 100 jaar. mooi artikel over oa hun race geschiedenis.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Naar aanleiding van de vragen in Triviant nog even alles op een rij:
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Toch is het jammer dat het nooit heeft geresulteerd in een langdurig succesvol verblijf in de GP's.
Het blijft moeilijk.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 22-03-21 om 14:27:57
Toch is het jammer dat het nooit heeft geresulteerd in een langdurig succesvol verblijf in de GP's.


Ja dat vind ik ook wel
De geschiedenis leert ons dat de geschiedenis ons niets leert.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Lees Taru Rinne haar Wikipedia maar eens voor de aardigheid:
Citaat:
she got a letter from Bernie Ecclestone, who at the time decided which riders are allowed to compete in the series. The letter said that she is not qualified to compete next season. This ended her career at top-level and Rinne later said that the letter was the biggest disappointment of her life
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Geweldige foto vind ik dit, zag het op facebook voorbijkomen, 500cc Spa-Francorchamps 1972:

Foto door Jan Burgers uit het boek Continental Circus
Johannes

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Echt prachtige plaat.
De geschiedenis leert ons dat de geschiedenis ons niets leert.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Leuk stukje historie door de jaren heen via Red Bull dat misschien al eens gepost is: Racing Together
Geschiedenis van het WK wegrace 1949-2016 met de nadruk op de zwaarste klasse. Alle grote namen passeren de revue: van Duke, Hailwood, Agostini, de Amerikanen, Australiërs tot aan de recente generaties met Rossi, Stoner & Márquez. Ook beetje aandacht voor de kleinere klassen met vooral Nieto en zijn Spaanse opvolgers
Capirex_65

#Be a Racer

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Rotterdam
Lid sinds: 06-04-2005
     Reageer met citaat 
Een geweldige foto inderdaad. Het startveld bestond uit een aantal MV 3 cilinders, voor de rest in principe zelf geknutselde en opgevoerde Yamaha TZ 350's. Plus wat exoten zoals Erich Offenstad met zelfbouw frames. De enige harde regel was dat de cilinderinhoud max 500 cc was, hoe je het verder deed was redelijk vrij.

En toch overal idioot veel toeschouwers. Circuits waren vaak half permanent, half openbare weg en veel langer dan nu. Dus er kon met gemak 150000 a 200000 mensen naar binnen. Waarvan de helft via het braamstruikse binnenpad gratis.
Aprilia RSV 1000 2003

Pagina's: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30


Snelle navigatie: