Grand Prix historie algemeen favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 39

Topic: Grand Prix historie algemeen (322475 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Haha! Zag het artikel vanochtend ook; helemaal vergeten om hier te posten.

Gelukkig hebben we RG nog

EDIT: lekkere fipo hoor...
Mugello never sleeps!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 20-01-12 om 12:06:50
Mooi achtergrondverhaal op Soup over het ontstaan van het 'Mooneyes' helmdesign,
bekend van veel Japanse rijders waaronder natuurlijk SuperShinya:
(afbeelding)
foto gevonden op: www.bikechatforums.com, maar daar komt ie origineel natuurlijk niet vandaan


Was dat niet John "mooneyes" Cooper? die er het eerst mee reed?

EDIT: Foto niet toegestaan zonder bronvermelding!

« Gewijzigd: 21-01-2012 om 13:06:53 door Jarno »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 20-01-12 om 19:34:06
(...)
Was dat niet John "mooneyes" Cooper? die er het eerst mee reed?

Je hebt dus niet de moeite genomen het betreffende artikel te lezen dat ik linkte
     Reageer met citaat 
Grappig feitje onderaan de pagina vandaag. Peter Linden die tijdens de Amerikaanse GP 9e werd in de 500cc, en 12e als passagier tijdens de zijspanrace.

Overigens werd Linden in de 500 wel 9e na op zijn privé-machine 3 keer gelapt te zijn, er waren ook slechts 10 rijders die punten behaalden....
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 20-01-12 om 20:22:09
(...)

Je hebt dus niet de moeite genomen het betreffende artikel te lezen dat ik linkte


nou geen tijd voor gehad..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 20-01-12 om 19:34:06
(...)


EDIT: Foto niet toegestaan zonder bronvermelding!


ach chips vergeten sorry!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 08-04-12 om 00:52:56
..Peter Linden die tijdens de Amerikaanse GP 9e werd in de 500cc, en 12e als passagier tijdens de zijspanrace.
..

Viel in de tijd wel vaker in bij de zijspannen herinner ik me.. Zulke dingen kan je je haast niet meer voorstellen dat ze vandaag de dag nog zouden gebeuren..
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Vandaag 18 april (2004) in de historie:

Rossi's eerste zege voor Yamaha (bij zijn debuut voor dat merk) in Zuid-Afrika (Welkom). Uit de tijden dat we nog geen traction-control aan boord hadden (foto: Andrew Norhtcott via twitter)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Uit een ander (Moto 2/Estoril) Topic:
Optimate schreef 03-05-12 om 09:19:47
Wie is trouwens de Nederlander met het meeste aantal verreden GP's? Henk van Kessel misschien? Of toch "gewoon" Jurgen van de Goorbergh? ..

Optimate gaf vervolgens aan zijn geld op JvdG te zetten en dacht dat v Kessel daar lang niet in de buurt zou komen. Nou dat valt mee. Bladerde gister in het Centennial 2010 programmaboek en daar zag ik dat HvK tot 162, bijna net zoveel als Jurgen dus kwam. Omdat dit soort dingen mij 'triggeren' was ik al langer bezig om info te verzamelen. Maar dat valt niet mee. Zeker als het om jaren '80 en daarvoor gaat, dan is motogp.com (waar je voor van Kessel maar tot 87 komt) lang niet compleet; dan moet je de info dus ergens anders halen..

een (verre van compleet) tussenstandje (cursief ben ik niet helemaal zeker van):
165 Jurgen van den Goorbergh
162 Henk van Kessel
137 Hans Spaan
125 Egbert Streuer
99 Wilco Zeelenberg

Ik ben vooral benieuwd naar het aantal van bv Cees van Dongen, Theo Bult, Hartog (motogp.com zegt dat hij in 1973 in de GP's debuteerde. Ik heb toch echt een foto dat ie het 125cc veld in 1970 in de TT aanvoerde!) en dat soort gasten. Aantal lui al benaderd, wellicht binnenkort meer info.. zodra ik dat heb plaats ik dat hier.
We hadden in ons landje bv. Bennie Pinners, die man is vorig jaar overleden, die hield heel veel bij. Ik weet dat de TT organisatie gebruik maakte van zijn gegevens voor bv persmappen. Jammer dat die bewaarde gegevens niet openbaar zijn. Dan was mijn vraagstuk opgelost Maar misschien hebben jullie WF'ers ook wel van dit soort gegevens? Laten we samen dit proberen compleet te maken in dit Topic!
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 17-05-12 om 13:53:28
........We hadden in ons landje bv. Bennie Pinners, die man is vorig jaar overleden, die hield heel veel bij. Ik weet dat de TT organisatie gebruik maakte van zijn gegevens voor bv persmappen. Jammer dat die bewaarde gegevens niet openbaar zijn. Dan was mijn vraagstuk opgelost ........)


Zo eenvoudig is dat niet. Ook al heb je heel veel uitslagen dan weet je nog niet hoeveel GP's iemand gereden heeft. Om dat uit te vinden is soms monniken werk. Als iemand in de punten gereden heeft is het duidelijk, maar soms zijn rijders gewoon niet "terug te vinden" omdat ze gevallen zijn of omdat ze wel getraind hebben, maar niet gestart of ze staan wel op de deelnemerslijst maar zijn op reis ergens blijven steken met autopech.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 17-05-12 om 13:53:28
Maar misschien hebben jullie WF'ers ook wel van dit soort gegevens? Laten we samen dit proberen compleet te maken in dit Topic!


Leuk!
Probeer ook een bijdrage te leveren.

Bij Wilco Zeelenberg heb ik 100 Grand Prix'

15 op 80cc-Casal
4 op 250cc-Yamaha
55 op 250cc-Honda
14 op 250cc Aprilia
12 op 250cc-Suzuki

« Gewijzigd: 17-05-2012 om 22:03:28 door Johannes »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Nog een paar;

Aalt Toersen: 51 GP starts
Jos Schurgers: 47
Jan Huberts: 128
Jan Kostwinder: 30
Theo Bult: 24

Cees van Dongen weet ik zo niet.
Wel weet ik dat hij er op 23 TT's bij was en dat hij alleen al op TT van Assen met elkaar 41 GP starts heeft.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 17-05-12 om 20:22:19
(...)
Probeer ook een bijdrage te leveren.
Bij Wilco Zeelenberg heb ik 100 Grand Prix'

Had ik al gehoopt Die 99 was ik al niet helemaal zeker van, jouw kennende zal je info ongetwijfeld kloppen, nieuwe tussenstand:
165 Jurgen van den Goorbergh
162 Henk van Kessel
137 Hans Spaan
128 Jan Huberts
125 Egbert Streuer
100 Wilco Zeelenberg

51 Aalt Toersen
49 Jan de Vries
47 Jos Schurgers
30 Jan Kostwinder
24 Theo Bult (had gedacht dat dat er meer zouden zijn)

dezelfde info over v Dongen ken ik ook, motogp.com geeft 48 (vanaf 1964) aan, dus klopt zeker niet. Hij maakte volgens mij in 1957 in Assen zijn debuut in de 125 op NSU (DNF)
Citaat:
Als iemand in de punten gereden heeft is het duidelijk, maar soms zijn rijders gewoon niet "terug te vinden" omdat ze gevallen zijn of omdat ze wel getraind hebben, maar niet gestart

Voor de duidelijkheid: het gaat om GP starts, als iemand in de training geblesseerd raakt en daardoor de wedstrijd bv niet kon rijden dan telt dat niet als een start i.m.o. Laten we op zoek gaan naar meer 100+ rijders
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Vandaag 21 mei is ook de dag dat in 1972 Ducati de enige podiumplaats (P3) ooit haalde in de 500cc GP's met Bruno Spaggiari op Imola tijdens de 'GP della Nazioni' Op deze link vind je iets over de korte GP historie vd 500c Ducati twin.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 17-05-12 om 20:22:19
(...)


Bij Wilco Zeelenberg heb ik 100 Grand Prix'

15 op 80cc-Casal
.........................


Die 15 op Casal zijn bij nader inzien toch niet goed.

RG500IU maakte me attent op de GP van Joegoeslavië waar Zeelenberg zich in 1987 wel kwalificeerde maar niet van start ging. Dat brengt het totaal op 99. Bijzonder is dat in diverse persberichten staat dat Wilco 100 GP's achter zijn naam heeft.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 39


Snelle navigatie: