Uit een ander (Moto 2/Estoril) Topic:
Optimate schreef
03-05-12 om 09:19:47
Wie is trouwens de Nederlander met het meeste aantal verreden GP's? Henk van Kessel misschien? Of toch "gewoon" Jurgen van de Goorbergh? ..
Optimate gaf vervolgens aan zijn geld op JvdG te zetten en dacht dat v Kessel daar lang niet in de buurt zou komen. Nou dat valt mee. Bladerde gister in het Centennial 2010 programmaboek en daar zag ik dat HvK tot 162, bijna net zoveel als Jurgen dus kwam. Omdat dit soort dingen mij 'triggeren' was ik al langer bezig om info te verzamelen. Maar dat valt niet mee. Zeker als het om jaren '80 en daarvoor gaat, dan is motogp.com (waar je voor van Kessel maar tot 87 komt)

lang niet compleet; dan moet je de info dus ergens anders halen..
een (verre van compleet) tussenstandje (
cursief ben ik niet helemaal zeker van):
165 Jurgen van den Goorbergh
162 Henk van Kessel
137 Hans Spaan
125 Egbert Streuer
99 Wilco Zeelenberg
Ik ben vooral benieuwd naar het aantal van bv Cees van Dongen, Theo Bult, Hartog (motogp.com zegt dat hij in 1973 in de GP's debuteerde. Ik heb toch echt een foto dat ie het 125cc veld in 1970 in de TT aanvoerde!) en dat soort gasten. Aantal lui al benaderd, wellicht binnenkort meer info.. zodra ik dat heb plaats ik dat hier.
We hadden in ons landje bv. Bennie Pinners, die man is vorig jaar overleden, die hield heel veel bij. Ik weet dat de TT organisatie gebruik maakte van zijn gegevens voor bv persmappen. Jammer dat die bewaarde gegevens niet openbaar zijn. Dan was mijn vraagstuk opgelost

Maar misschien hebben jullie WF'ers ook wel van dit soort gegevens? Laten we samen dit proberen compleet te maken in dit Topic!