Grand Prix historie algemeen favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 40

Topic: Grand Prix historie algemeen (350795 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 28-05-12 om 13:38:45
(...)

het is maar net.

Dan vind ik eigenlijk dat je het voor alle zekerheid nog een keer na moet tellen.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 28-05-12 om 21:24:18
(...)

Dan vind ik eigenlijk dat je het voor alle zekerheid nog een keer na moet tellen.


Het is veel beter dat jij dat even doet.
Even een frisse blik op de statistiek.
De kans dat ik een eventuele vergissing opnieuw maak is veel te groot.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 28-05-12 om 21:24:18
(...)
Dan vind ik eigenlijk dat je het voor alle zekerheid nog een keer na moet tellen.

Johannes schreef 28-05-12 om 21:39:22
(...)
Het is veel beter dat jij dat even doet. ...


Net wat Johannes zegt, je maakt zomaar 2x dezelfde fout met zulks werk
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Vandaag al weer 13 jaar geleden:
Citaat:
GP 500cc Jurgen vd Goorbergh met de Muz-Weber pakt voor de eerste keer in zijn carrière Poleposition tijdens de Catelaanse GP op Barcelona.

dat waren nog eens tijden
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 19-06-12 om 12:07:16
Vandaag al weer 13 jaar geleden:
(...)

dat waren nog eens tijden


Toch herinner ik het me nog als de dag van gisteren! Mijn ouders stonden, samen met de buren, voor het huis te kijken naar alle vrachtwagens met verstandelijk gehandicapten (en chauffeurs) die al toeterend door Nijkerk trekken, één keer per jaar.

Toen Jurgen de pole pakte, brandde ik eerst mijn hakken aan de vloerbedekking door de sliding die ik maakte, daarna smeet ik de voordeur open om keihaard naar mn vader te schreeuwen: JURGEN HEEFT POLE!!!!!

Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Ik was toen ook in alle staten. De TT daarna kon ik vanwege andere verplichtingen niet bezoeken dus ik baalde als een stier. Maar de TT dat jaar was niet het succes voor Jurgen waar we met z'n allen op hoopten. En het rijden op die MuZ was sowieso een hels karwei. Liep als een raket maar om er een hele race snel mee te gaan was moeilijk. Een keertje Pole halen is natuurlijk leuk, maar uiteindelijk gaat het om resultaten in de race en die vielen toch wel wat tegen.
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 19-06-12 om 12:29:28
Ik was toen ook in alle staten. De TT daarna kon ik vanwege andere verplichtingen niet bezoeken dus ik baalde als een stier. Maar de TT dat jaar was niet het succes voor Jurgen waar we met z'n allen op hoopten. En het rijden op die MuZ was sowieso een hels karwei. Liep als een raket maar om er een hele race snel mee te gaan was moeilijk. Een keertje Pole halen is natuurlijk leuk, maar uiteindelijk gaat het om resultaten in de race en die vielen toch wel wat tegen.


Staat mij nog van bij dat het apparaat met een volle tank niet te sturen was.
Ik vergeet ook de crash van Jurgen op de veenslang met ruim 280km/h niet meer.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 19-06-12 om 12:21:28
(...)
Toch herinner ik het me nog als de dag van gisteren! .... daarna smeet ik de voordeur open om keihaard naar mn vader te schreeuwen: JURGEN HEEFT POLE!!!!!
..

Mooi verhaal
Ik belde mn beste kameraad op die ergens anders was op dat moment .. "3x raden wie de pole heeft? Doohan? Criville ofzo. Nee man, Jurgen! he? he?" Ja man, geen grap echt waar
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
wimpie schreef 19-06-12 om 13:16:01
(...)


Staat mij nog van bij dat het apparaat met een volle tank niet te sturen was.
Ik vergeet ook de crash van Jurgen op de veenslang met ruim 280km/h niet meer.


Dat, en Jurgen is ook altijd meer een qualifier geweest als een racer.
Overigens had hij daarna ook de pole in Brno, daar was ik bij.

Zucht....mooie tijden.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Gisteravond keek ik de historie van de 50cc op RTV Drenthe en ik raakte geintrigeerd door een verhaal over de Ulster Grand Prix van 1969 waar Angel Nieto, ondanks valpartij, de race wist te winnen. Ik vond daar iets van op Internet:
http://www.elsberg-tuning.dk/1969.html
Citaat:
Next race was the Ulster GP, and here happened something that would probably be the deciding factor for the world championship. While trying to overtake Paul Lodewijkx (Jamathi), who was leading the race, on the inside, Nieto overdid things, fell, and his sliding bike took out Lodewijkx, who made a salto over the earthen wall (2 metres high!), and was unable to continue the race.

Aalt Toersen, die achter Nieto 2e in het WK werd dat jaar, mag de wereld graag laten weten dat hij meer punten had behaald dan Nieto en dat hij eigenlijk (volgens de regels van nu zeker) de kampioen was.
Toendertijd telden echter slechts de 6 beste resultaten voor het WK. Als Nieto tweede was geworden achter Lodewijkx hadden we toen dus al een Nederlands 50cc kampioen gehad. De stand was dan zo geweest.
1 Lodewijkx 78
2 Toersen 75
3 Nieto, de Vries & Smith allen 73

PS werkelijke stand onderaan de pagina vd link te vinden.
     Reageer met citaat 
Dus zelfs toen werden de Spanjaarden al bevoordeeld!!

Ik hoop dat Wim_Kwanten dit niet leest
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Oh jee
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 25-06-12 om 22:48:54
Dus zelfs toen werden de Spanjaarden al bevoordeeld!!

Ik hoop dat Wim_Kwanten dit niet leest


Dat leest hij wel, maar toen was ik nog niet geboren. Ik maak me er in dit geval niet druk in.

Dat zijn wel mooie, historische plaatjes op die link.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Vandaag in 1982:
Citaat:
Freddie Spencer wint na zijn allereerste pole ook zijn eerste GP met de Honda NS500 driecylinder op Spa Francorchamps om met 20 jaar en 196 dagen oud nog steeds de jongste winnaar ooit in de zwaarste klasse te zijn.

Door ruimtegebrek kon daar niets meer bij. Voor de volledigheid moet ik er eigenlijk ook bijvoegen:
ook de eerste 2-takt zege voor Honda!

« Gewijzigd: 04-07-2012 om 13:03:29 door RG500IU »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
YouTube fimpje (Spaans) daarvan en hier nog een, meer een raceverslag. Jack Middelburg stond die dag trouwens op de pole met de HB Suzuki!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 40


Snelle navigatie: