TeunisRace schreef 20-02-12 om 07:25:06
Het is voor een topcoureur als Jasper zinloos rondjes te rijden die minimaal 5 seconden langzamer zijn dan hij kan. Geen enkele afstelling nu gevonden is bruikbaar in de GP's als hij punten moet gaan pakken....
Maar ja ik zal wel dom zijn!
wie zegt dat hij 5 seconden langzamer reed als hij kon?
De tijden zijn niet bekend dus daar kun je niet op speculeren. Dat er geen tijden zijn bekend gemaakt wil niet zeggen dat er niet in de buurt van de tijden gereden is die haalbaar zijn.
Men publiceert deze tijden waarschijnlijk niet omdat men dan allicht een verkeerd beeld afgeeft. Er worden te snel conclusies aan tijden gekoppeld terwijl deze allicht niet representatief zijn.
Als men tijden laat zien die veel langzamer zijn dan gaat men zich al afvragen waarom men er zo ver van af staat ondanks dat men wel vermoed dat er waarschijnlijk veel afgesteld moet worden.
Als men tijden laat zien die wij graag willen zien (lees in de middenmoot) zal men hier aan koppelen dat men al flink de snelheid er in heeft. en er vast nog veel meer in zit.
Het niet publiceren van tijden heeft gewoon 1 voordeel. Fans kunnen geen ongefundeerde conclusies trekken. En dat is in sommige gevallen alleen maar verstandig.
Als jij je tuin gaat verbouwen en ik roep na slechts twee schoppen in de grond al dat het niks word, zeg je ook tegen me wacht eerst maar eens af..