Jasper Iwema favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 73

Topic: Jasper Iwema (289212 keer gelezen)
TeunisRace
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 17-01-2012
     Reageer met citaat 
Dus weggegooid geld!! Jasper kan op zowel Valencia ald Jerez zijn weg wel vinden
MB84
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Dordrecht
Lid sinds: 28-08-2005
     Reageer met citaat 
TeunisRace schreef 19-02-12 om 14:33:02
Dus weggegooid geld!! Jasper kan op zowel Valencia ald Jerez zijn weg wel vinden


Nee, want het rijden met een 4 takt is echt wel even wat anders dan met een 2 takt.. Ervaring op doen met het uberhaupt rijden met een 4 takt is hard nodig.

Natuurlijk is het vervelend dat nog niet alle spullen er zijn. Maar elke gemaakte meter op een 4 takt is fijn!
PTR
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Almere
Lid sinds: 17-01-2011
     Reageer met citaat 
TeunisRace schreef 19-02-12 om 14:33:02
Dus weggegooid geld!! Jasper kan op zowel Valencia ald Jerez zijn weg wel vinden


Volgens jou is het verkennen van het circuit de enige reden om te trainen
gixxer
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 12-03-2009
     Reageer met citaat 
TeunisRace schreef 19-02-12 om 14:33:02
Dus weggegooid geld!! Jasper kan op zowel Valencia ald Jerez zijn weg wel vinden







hey teunis, rij jij zelf motor?
Kervin
 
Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Wilnis
Lid sinds: 11-04-2007
     Reageer met citaat 
TeunisRace schreef 19-02-12 om 14:33:02
Dus weggegooid geld!! Jasper kan op zowel Valencia ald Jerez zijn weg wel vinden


Ben jij wel een wegrace fan? Jasper Iwema is de enige GP rijder van NL! Die jongen en de mensen om hem heen steken elke dag 110% hun nek uit om te kunnen acteren op GP niveau. En het word al afgekraakt voordat het is begonnen.....

Met een nieuwe klassen of nieuw model motorfiets is het altijd een race tegen de klok met onderdelen en ook in de GP zijn er problemen met leveringen helaas.

Jasper moet wennen aan een nieuwe team & motor lijkt me toch handig om te testen toch? Of dit nou met de complete 2012 motor is of niet.

Ik hoop dat Jasper ze draai lekker gaat vinden en GP puntjes gaat scoren op meerdere GP's!
TeunisRace
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 17-01-2012
     Reageer met citaat 
Het is voor een topcoureur als Jasper zinloos rondjes te rijden die minimaal 5 seconden langzamer zijn dan hij kan. Geen enkele afstelling nu gevonden is bruikbaar in de GP's als hij punten moet gaan pakken....
Maar ja ik zal wel dom zijn!
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
TeunisRace schreef 20-02-12 om 07:25:06
Het is voor een topcoureur als Jasper zinloos rondjes te rijden die minimaal 5 seconden langzamer zijn dan hij kan. Geen enkele afstelling nu gevonden is bruikbaar in de GP's als hij punten moet gaan pakken....
Maar ja ik zal wel dom zijn!


Tja, zinloos weet ik niet maar ik ben het wel met je eens dat je je kunt afvragen of het nou nut heeft. In feite heeft Jasper nu met een totaal andere machine gereden dan waar hij de GP's mee hoopt in te gaan. Qua afstelling was het dus idd zinloos, maar ja, hij heeft wel wat rondes kunnen rijden op een racemotor om het gevoel weer wat te krijgen. Maar meer dan dat was het dus ook niet.
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Wat mij toch echt even van het hart moet is dat ik langzamerhand toch wel een beetje de balen er van krijg dat enkelen hier iedereen die nuchter naar de kansen van Jasper kijkt iets gelijk te vuur en te zwaard bestreden moeten worden. Even een bloemlezing van wat reacties van verschillende forumleden:

Citaat:
Da's voor Jasper ook niet echt motiverend, mocht hij meelezen.

wachten met pissen!

doemdenkers

Wat een gezeur

Er wordt wel veel gemekkerd hier

wat mij betreft mag je wel wat indammen

onzinnig

azijnpisser

rij jij zelf motor?

Ben jij wel een wegrace fan?

afgekraakt


Jongens, het is hier wegraceforum.nl, niet het forum van de Jasper Iwema fanclub. Jasper en de zijnen willen graag meedoen met de groten der aarde en dan moet je er dus ook tegen kunnen dat er naar je gekeken wordt en over je gepraat wordt. Trouwens, Jan Abbink geeft daar zelf ook wel blijk van door af en toe even een nieuwsupdate te geven zonder allerlei emotioneel gedoe. Maar een aantal forumleden kan dat blijkbaar niet en meent dat iedereen die de zaak nuchter beschouwd de mond gesnoerd moet worden. Over alle GP-coureurs mag hier wat gezegd worden, dus ook over Jasper. En even voor de duidelijkheid, ik weet zeker dat IEDEREEN hier Jasper en zijn team het allerbeste gunnen en dat we allemaal hopen op veel WK-punten. Maar dat is wat anders dan met een roze bril kijken en lyrisch reageren op elke snipper nieuws die we nu te horen krijjgen. Van elke GP coureur die aan zijn 4e jaar in de GP's begint verwacht ik iets aansprekends, dus ook van Jasper. Dat hij een Nederlander is betekent echt niet dat wij devoor de handjes moeten vouwen in blinde aanbidding. Sterker nog, het is een reden om hem extra in de gaten te houden en als je je zorgen maakt dat uit te spreken.
Harrys
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 03-09-2006
     Reageer met citaat 
Hulde!
Bernhard

Blanke bolster, ruwe pit

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 04-03-2010
     Reageer met citaat 
Niets meer aan toe te voegen lijkt me!
-- Rumours of my death have been greatly exaggerated --
** "Een volk, dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel'" **
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
TeunisRace schreef 20-02-12 om 07:25:06
Het is voor een topcoureur als Jasper zinloos rondjes te rijden die minimaal 5 seconden langzamer zijn dan hij kan. Geen enkele afstelling nu gevonden is bruikbaar in de GP's als hij punten moet gaan pakken....
Maar ja ik zal wel dom zijn!


wie zegt dat hij 5 seconden langzamer reed als hij kon?

De tijden zijn niet bekend dus daar kun je niet op speculeren. Dat er geen tijden zijn bekend gemaakt wil niet zeggen dat er niet in de buurt van de tijden gereden is die haalbaar zijn.

Men publiceert deze tijden waarschijnlijk niet omdat men dan allicht een verkeerd beeld afgeeft. Er worden te snel conclusies aan tijden gekoppeld terwijl deze allicht niet representatief zijn.

Als men tijden laat zien die veel langzamer zijn dan gaat men zich al afvragen waarom men er zo ver van af staat ondanks dat men wel vermoed dat er waarschijnlijk veel afgesteld moet worden.

Als men tijden laat zien die wij graag willen zien (lees in de middenmoot) zal men hier aan koppelen dat men al flink de snelheid er in heeft. en er vast nog veel meer in zit.

Het niet publiceren van tijden heeft gewoon 1 voordeel. Fans kunnen geen ongefundeerde conclusies trekken. En dat is in sommige gevallen alleen maar verstandig.

Als jij je tuin gaat verbouwen en ik roep na slechts twee schoppen in de grond al dat het niks word, zeg je ook tegen me wacht eerst maar eens af..

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 20-02-12 om 10:58:34
(...)

Als jij je tuin gaat verbouwen en ik roep na slechts twee schoppen in de grond al dat het niks word, zeg je ook tegen me wacht eerst maar eens af..



Ik zal wss zeggen, dat heb je vlot gezien
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 20-02-12 om 09:41:07
Wat mij toch echt even van het hart moet is dat ik langzamerhand toch wel een beetje de balen er van krijg dat enkelen hier iedereen die nuchter naar de kansen van Jasper kijkt iets gelijk te vuur en te zwaard bestreden moeten worden. Even een bloemlezing van wat reacties van verschillende forumleden:

(...)


Jongens, het is hier wegraceforum.nl, niet het forum van de Jasper Iwema fanclub. Jasper en de zijnen willen graag meedoen met de groten der aarde en dan moet je er dus ook tegen kunnen dat er naar je gekeken wordt en over je gepraat wordt. Trouwens, Jan Abbink geeft daar zelf ook wel blijk van door af en toe even een nieuwsupdate te geven zonder allerlei emotioneel gedoe. Maar een aantal forumleden kan dat blijkbaar niet en meent dat iedereen die de zaak nuchter beschouwd de mond gesnoerd moet worden. Over alle GP-coureurs mag hier wat gezegd worden, dus ook over Jasper. En even voor de duidelijkheid, ik weet zeker dat IEDEREEN hier Jasper en zijn team het allerbeste gunnen en dat we allemaal hopen op veel WK-punten. Maar dat is wat anders dan met een roze bril kijken en lyrisch reageren op elke snipper nieuws die we nu te horen krijjgen. Van elke GP coureur die aan zijn 4e jaar in de GP's begint verwacht ik iets aansprekends, dus ook van Jasper. Dat hij een Nederlander is betekent echt niet dat wij devoor de handjes moeten vouwen in blinde aanbidding. Sterker nog, het is een reden om hem extra in de gaten te houden en als je je zorgen maakt dat uit te spreken.


ik ben het zeker met je eens voorwat betreft het laatste. Echter wat men hier voornamelijk heeft gedaan is aannames doen en speculaas geven die voornamelijk kritisch/negatief getint waren. Diverse opmerkingen over het blok wat nog niet compleet is (waar meerdere teams mee kampen) en ook de scherpe uitlatingen naar aanleiding van de foto's van het frame. Neem daarbij de doormij hierboven al aangehaalde NIET gepubliceerde tijden geven hier een wat negatieve klank op de nieuwe start van Jasper. Afgezien van de met recht verbazing over het frame is er geen enkele reden om al weinig vertrouwen uit te spreken.

We kunnen pas goed gaan oordelen waar men staat en of we er blij mee mogen zijn als we de eerste kwalificaties hebben gehad. Daar moet men er staan en tot die tijd moeten we gewoon afwachten.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Kees
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 24-09-2006
     Reageer met citaat 
6 dagen testen met een motor waar je de wedstrijden niet mee in gaat. Wat test je dan eigenlijk?

Vorig jaar was er ook een nieuwe machine waar men pas laat mee ging testen. We hebben toen het hele seizoen gehoord dat men steeds de verkeerde kant op ging juist omdat er zo weinig getest was. En er zijn een aantal mensen, waaronder ik, die de bui al weer zien hangen.

Volgens Twidder (hopeloos medium maar dit ter zijde) is de volgende test op Albacete. Da's volgens mij geen officiele IRTA test. Iemand meer info daarover?
TeunisRace
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 17-01-2012
     Reageer met citaat 
fuzzybear...Neem maar van mij aan als de tijden ergens op leken waren ze zeker gepubliceerd, en ik vond de reactie van Jasper helemaal niet zo positief.
Daarbij ben ik niet negatief, ik zeg alleen dat het geld voor deze twee testen beter had kunnen worden besteed. Dat is meer wat je noemt realistisch lijkt mij!

Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 73


Snelle navigatie: