TeunisRace schreef
21-02-12 om 07:24:19
Eigenlijk had ik niets op dit Forum moeten schrijven, maar motorsport gaat mij erg aan het hart. En al vele jaren. Ik vind het goedkoop op alle domme opmerkingen hier te reageren. Je kan iemand gebrek aan ervaring niet kwalijk nemen. Niet iedereen krijgt de kans de sport van heel dichtbij mee te maken.
Wat ik hier veelal hoor is wacht eerst de eerste 3 races maar af. Dan ben je te laat! Jasper kan zich niet nog zo'n zepert als vorig jaar permiteren.
Wanneer je voor deze rondetijden al iets aan een rijwielgedeelte moet afstellen, houd je jezelf voor de gek, of het ding kan zo de kliko in. Problemen met het rijwielgedeelte krijg je pas als de laatste seconde eraf moet. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit rijwiel gedeelte slecht is, misschien is het heel erg goed.
Als je punten wilt scooren in de GP moet je op je motor met basis instellingen binnen 2 a 3 seconden van de snelste kunnen komen
Wat in ieder geval heel erg slecht is, is dat de rijder tegen een enorme achterstand aan zit te kijken, vlak voor het seizoen.
Het gemekker de onderdelen zijn er niet hoor ik al jaren, maak ze dan zelf. Ten Kate is ook niet groot geworden met afwachten. Heb ik het nog niet eens gehad over Jan Thiel, Martin Mijwaart, Cees van Dongen, Herman Meyer enz. Het is natuurlijk echt geen rocket science deze nieuwe klasse. De motor van Suter rijdt ook vooraan mee. Kan niet veel meer zijn dan een BMW superbike kop, en een beetje boere slimmigheid.
Dit seizoen is misschien wel Jaspers laatste kans, ik had er meer van verwacht!
ik begin je gevoel denk ik wel te begrijpen nu. Als ik het mag samenvatten had jij verwacht dat men direct vanaf test dag 1 goed met de machine had moeten rijden. een paar rondes shakedown en als het dan goed voelt op tempo gaan rijden. kijken waar de rest van de punten zitten die verbeterd moeten worden. En doordat je op deze wijze test kun je direct enigszins respectabele tijden neer zetten.
Mocht ik dit verkeerd zien hoor ik het graag.
Ik denk dat dit inderdaad een manier van werken zou kunnen zijn. ik vermoed echter dat het team een andere manier hanteert. Het is maar wat voor hun het beste werkt toch? Misschien kun je op de tekentafel een concept bedenken wat ineens goed is en hard gaat. maar is dat echt zo reeel? grote fabrieken kunnen dat kleine teams niet.
Je stelt "Als je punten wilt scooren in de GP moet je op je motor met basis instellingen binnen 2 a 3 seconden van de snelste kunnen komen" Nogmaals met alle respect. maar waar baseer je het op dat men niet binnen 2 a 3 seconden zit? men heeft geen tijden bekend gemaakt dus weet je dat toch niet?
Het niet bekend maken van tijden staat niet gelijk aan het hebben gereden van pruttijden... Dat dit misschien vaak gebeurt... Maar in dit specifieke geval (en in elk ander geval eigenlijk ook niet) mag je daar niet van uitgaan. dat is anders een aanname die je zelf doet en vanuit een negatieve visie. Dat is gewoon jammer.
Ik heb hier nergens gelezen "wacht de eerste 3 races maar af." Wat hier door mij gesteld word is: kijk na de eerste kwalificaties waar hij staat. Dan kun je oordelen of men op dat moment goed bezig is of dat men jou teleursteld.
Je doet ook de aanname dat hij nu al tegen een enorme achterstand aanloopt. ook hier vind ik voor mijn gevoel veel te veel invulling aan de hand van het feit dat men geen tijden vrijgeeft.
Wat ik dus onder de streep wil zeggen is: ik begrijp dat voor jou gevoel naar aanleiding van de feiten die we nu weten er niet veel spectaculairs verwacht mag worden van Jasper en dit team. Misschien is dat gewoon een verkeerd gevoel. ondanks dat het allicht voor jou niet gaat zoals je had verwacht zou het goed zijn om nu in ieder geval er nog wel vertrouwen in te houden. ook juist omdat we zo weinig van de feiten afweten.
Tja en het punt dat ze niet zelf iets hebben ontwikkeld. tja dat is tegenwoordig ook niet makkelijk. (was het vroeger ook niet) maar daarbij als jij van een leverancier de toezegging krijgt dat iets op tijd komt en het is er niet. Wat wil je dan?