Optimate schreef 19-07-12 om 12:08:26
(...)
Hoi Chrissifumi. Nee, mijn mening is niet echt veranderd. Dat het een raar team is dat vond ik aan het begin van het seizoen al, en dat lijkt nu helaas bevestigd te worden. Het is dus nog erger dan gedacht, van de voorvallen die beschreven worden in het artikel wordt je niet vrolijk. Iedere motorrijder (daar hoef je niet eens coureur voor te zijn) weet dat als je geen vertrouwen hebt in je fiets, dat je dan niet lekker vrijuit kunt rijden. Voor een coureur lijkt me dat nog in hogere mate het geval dan voor een gewone motorrijder. Als het dus waar is wat er in dat artikel wordt gezegd (de fouten, het feit dat Abbink zelf de boer op moet om de fiets beter te maken) dan zeg ik: stop er dan mee want dan wordt het een gebed zonder end en hoop op een beter team voor volgend jaar. Dan is dit jaar een verloren jaar. Echter werd vorig jaar ook al een beetje als verloren jaar beschouwd en hoeveel verloren jaren kun je je als coureur permitteren? Als Jasper de voorgaande jaren nou beter had gepresteerd dan was ie begin dit jaar niet in de positie geweest dat hij nu wel in zee moest gaan met zo'n flutteam maar überhaupt te kunnen rijden. Sommigen doen net alsof Jaspers resultaten voor dit jaar zo bijzonder goed waren, maar eigenlijk is Jasper in geen een jaar voor niet-Nederlanders positief opgevallen. In geen één race zal een buitenlandse wegracefan hebben gezegd: "zo hee, die Iwema die heeft echt een sterke race gereden, dat is er eentje om in de gaten te houden voor de toekomst." Alleen in twee verregende races in Le Mans wist hij een bijzonder resultaat neer te zetten maar dat kwam omdat de helft van het veld uitviel. Dus nee, omdat het dit jaar slecht gaat door wat een slecht team lijkt te zijn vind ik niet opeens dat Jasper eigenlijk de beste coureur is van het veld. Ik heb in een aantal berichten geleden Jasper een prima coureur genoemd maar niet van het exceptionele niveau dat een lang verblijf in de GP's zeker stelt, en dat vind ik nog steeds.
Duidelijk en grotendeels mee eens.
Het enige waarin we van mening verschillen is dat ik vind dat hij in zijn 2e seizoen
wel goed gepresteerd heeft. 35 punten (meen ik) in je 2e seizoen is gewoon goed, zeker voor een NL'er.
Voor een NL'er heeft hij exceptioneel gepresteerd in dat seizoen, echter als hij uit het buitenland was gekomen had hij ons inderdaad niet opgevallen. Dat ben ik met je eens. Hij zal waarschijnlijk nooit structureel voor de podiumplaatsen strijden maar ik denk dat hij met normaal materiaal en een goed team om zich heen gerust geregeld in de punten kan rijden en wellicht wel eens in de kopgroep. En dan kunnen wij toch gewoon schik aan hem beleven? Als een bedrijf als Gamma het waard vind om daarin te investeren dan is dat toch mooi?