Chrissifumi schreef 04-04-13 om 14:02:22
(...)
Je ziet het nu ook met Iwema. Wellicht klopt de vergelijking niet helemaal, maar vanuit het publiek is er ook erg weinig geduld. Coureurs moeten er direct staan en als ze dat niet doen moeten ze direct afgeserveerd worden voor de volgende die dan af mag vallen. Wat we ook van Iwema vinden, ik vind het juist erg knap dat de mensen om hem heen hem wel blijven steunen want hoewel hij geen GP's zal gaan winnen kan die natuurlijk wel aardig sturen.
Nee, de vergelijking klopt idd niet. Wat ik nu ga zeggen zal wellicht weer niet door iedereen in dank worden afgenomen, maar Jasper bevindt zich al jarenlang in de achterste regionen, de namen die jij eerder noemde zijn GP-winnaars of strijden iig voorin mee.
Dat het publiek weinig geduld heeft met Jasper vindt ik toch ook niet echt hout snijden hoor. Na het eerste jaar met de Seel was het: Jasper moet een Aprilia hebben, dan kan hij pas echt laten zien wat hij in huis heeft. Toen dat toch ook een beetje tegenviel moest Jasper een andere Aprilia hebben. Dat jaar was een grote teleurstelling maar gelukkig was daar de Moto3, daar kon Jasper wel gaan bewijzen wat hij waard was. Hoe dat vorig jaar is verlopen weten we allemaal nog (ook al schijnt dat dus ook deels te komen omdat hij reed in een draak van een team). Iedereen dus blij dat Jasper nu in een teopteam en met goed materieel ging rijden, maar de testresultaten vielen tegen, daar is iedereen het wel over eens.
Jasper is een van de meest ervaren coureurs van het hele veld, logisch dat daar nu zo langzamerhand eens wat van verwacht wordt toch? Natuurlijk kan Jasper een aardig stukje sturen zoals je zegt, maar langzamerhand is de vraag of hij echt van het exceptionele niveau is om op basis van resultaten een vaste waarde te zijn in de GP's, wel gerechtvaardigd. Ik ga niet hosanna in den hooghe roepen zonder dat daar ebnige reden voor is of omdat hij toevallig een Nederlands paspoort heeft.
Voor de stelling "Coureurs moeten er direct staan en als ze dat niet doen moeten ze direct afgeserveerd worden voor de volgende die dan af mag vallen" vind ik Jasper nou juist NIET het voorbeeld want hij doet nu al jaren mee zonder dat hij veel aansprekende resultaten heeft laten zien. Als er iemand niet afgeserveerd is is hij het wel.
Maar voor de duidelijkheid, natuurlijk hoop ik ook dat Jasper mij en andere criticasters hierboven de mond snoert door geweldige resultaten te laten zien dit jaar. Daarmee bedoel ik dus niet af en toe een puntje, maar structureel in de top 10, dat was trouwens twee jaar geleden al het doel.