Optimate schreef
24-06-13 om 19:05:14
(...)
Mooi verhaal. Vanzelfsprekend gaat Janssen niet zijn eigen coureur afplassen dus het is een heel normaal verhaal voor een teammanager. Met de opmerking dat het al een hele prestatie om uberhaupt al mee te doen kan ik verder niks.We hebben het over een van de meest ervaren coureurs van het hele veld, niet over een rookie.
Wat ik vooral vreemd vind, maar dat is puur mijn persoonlijke mening omtrent topsport (daar hebben we het hier namelijk over), is dat het totaal helemaal nergens op slaat om te zeggen dat we zuinig moeten zijn op Iwema omdat het onze enige Nederlander in de GP is en dat het al een prestatie is om hieraan deel te nemen.
We hebben het hier over topsport, ook wel 'werk' genoemd. Dat is geen hobby, een hobby oefen je uit op een ontspannen manier in je vrije tijd.
Topsport oefen je uit omdat je hier extreem goed (of beter) in bent (dan de rest). Hier doe je alles voor en laat je een hoop.
Je hebt het over topsport, dat is werk, geen hobby. Er wordt dus meer van je verwacht. Als je aan deze verwachtingen (of criteria) niet kunt voldoen, word je aan de kant gezet.
Iwema heeft volgens mij het geluk dat er een team van sponsoren om hem heen staat die hem door dik en dun steunen. Dat is dan weer een goede prestatie van hem (of het team).
Maar wat mij persoonlijk gaat irriteren is het feit dat het echt never nooit aan Iwema zelf ligt, maar altijd aan iets (of iemand) anders. In topsport dwing je geluk af door er vol voor te gaan, niet door steeds oorzaken te zoeken..
falerossi schreef
24-06-13 om 20:24:06
(...)
Helemaal mee eens. De heer RW zei aan het begin van het seizoen persoonlijk dat Jasper moet gaan presteren en dat ze minimaal top15 van hem verwachten.
In het tv interview (nos) van afgelopen weekend zei Iwema ook wat 'twijfelachtig' dat het inderdaad gelukt is om top 15 te rijden. Prima prestatie! Maar oké, iets met een zwaluw en een zomer.....Met iets meer zelfkritiek had Iwema veel meer goodwill bij de 'achterban' kunnen creëren, denk ik. In het interview in de
Volkskrant staat weer dat z'n motorfiets top 5 waardig is, maar dat alles een keer moet kloppen. Ja, het zou wel raar zijn als je podium rijd en niets klopt
Ik kan het verkeerd hebben, maar de 'drive'... het venijnige, dat mis ik bij Iwema en dat vind ik jammer...