Jasper Iwema favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 73

Topic: Jasper Iwema (322066 keer gelezen)
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
wimpie schreef 09-02-12 om 16:02:20
wat mij zorgen baart is dat er tot nu toe nog maar een sponsor op de kuip staat "GAMMA"
Het lijkt me niet dat GAMMA het hele team in zijn eentje financiert.
Het is niet te hopen dat na een paar gp's Jasper wordt ingeruild voor iemand met een grotere portomonee
Of het hele team ermee ophoudt.


op zijn pak staan een stuk meer sponsoren, ik denk dat de rest er simpelweg nog moet worden op geplakt.

sponsoren die op zijn pak staan:
Sport1
Dunlop
Scorpion
Abbink
Putoline
PNS
Coil Serves
Gamma
FGR
en natuurlijk Damen Leathers.
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
Bedankt Jan Abbink voor je bericht! Tof dat je ons even bijpraat en niet gelijk ontsteekt in de gebruikelijke mantra's die je wel eens leest als "de beste stuurlui staan aan wal" maar gewoon even de stand van zaken doorgeeft.

Elvera schreef 09-02-12 om 13:28:55
Dat er hier mensen trouwens überhaupt al kijken naar tijden/aantal rondes ...


Ja, echt belachelijk gewoon! De eerste racedag van het jaar en mensen laten daar hun licht over schijnen. Iets wat je toch echt niet zou verwachten op een wegraceforum.

Kees schreef 09-02-12 om 14:17:16
Dat zal ongetwijfelt wel vaker voorkomen, maar dan kan het me nog wel zorgen baren.

Kijk, voor deze test maakt het niet uit. Voor de volgende testen wel. Deze week staat in het teken van de fiets opbouwen, hoe zit tie, valt er niks af, ect. In de volgende testen zou je dan naar een goede afstelling willen zoeken. En dat lijkt me verdomd lastig als er belangrijke onderdelen niet zijn.

En dus baart mij dat zorgen.


Hier ben ik mee eens. het zal best vaker voorkomen. Al zal het bij de echte topteams natuurlijk niet voorkomen. Het budget was bij FGR natuurlijk ook vrij laat rond, Jasper stapte pas laat in en het geld dat hij meebracht was neem ik aan nodig om de leveranciers van het team opdrachten te kunnen geven. Voor nu is het geen onoverkomelijke ramp maar als iets essentieels als het blok volgende test (en mind you, dat is volgende week al in Jerez) er nog niet is kun je je afvragen of het uberhaupt nut heeft om helemaal daar naar toe te gaan. Zoiets elementairs lijkt me toch een voorwaarde om goed te kunnen testen.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 09-02-12 om 20:03:50



Ja, echt belachelijk gewoon! De eerste racedag van het jaar en mensen laten daar hun licht over schijnen. Iets wat je toch echt niet zou verwachten op een wegraceforum.

Nee,daar verwacht ik dan toch wat meer realiteitszin en het besef dat rondetijden danwel tijd op de baan geen zak zegt.
Zoals in het MotoGP topic ook al werd opgemerkt : de een probeert nieuwe ventieldopjes,de ander een nieuwe string en weer een derde zijn zitpositie.
Het geeft totaal geen indicatie over het komende seizoen.
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
Elvera schreef 09-02-12 om 20:20:18
(...)

Nee,daar verwacht ik dan toch wat meer realiteitszin en het besef dat rondetijden danwel tijd op de baan geen zak zegt.
Zoals in het MotoGP topic ook al werd opgemerkt : de een probeert nieuwe ventieldopjes,de ander een nieuwe string en weer een derde zijn zitpositie.
Het geeft totaal geen indicatie over het komende seizoen.


Gelukkig, was al bang dat Rossi dit seizoen snel zou gaan worden

Maar aan de andere kant, de heren die nu al in de top5/10 rijden hebben dus al een aardige set-up gevonden, terwijl een heleboel heren nog aan het stoeien zijn met zitpositie etc.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Elvera schreef 09-02-12 om 13:28:55
Dat er hier mensen trouwens überhaupt al kijken naar tijden/aantal rondes ...


Vind ik vrij normaal op WK niveau!! Ze zijn daar toch niet om een beetje te toeren, want daar is de sport te duur voor.
De eerste dag ging niet goed en kregen we wel tijden en de tweede dag gaat goed en krijgen we geen tijden.

Niet zeiken maar knallen met die handel!
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Gompie schreef 10-02-12 om 13:54:14
(...)


Vind ik vrij normaal op WK niveau!! Ze zijn daar toch niet om een beetje te toeren, want daar is de sport te duur voor.
De eerste dag ging niet goed en kregen we wel tijden en de tweede dag gaat goed en krijgen we geen tijden.

Niet zeiken maar knallen met die handel!


zucht.........
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 10-02-12 om 20:18:13
(...)


zucht.........

2 zielen...
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 10-02-12 om 20:18:13
(...)


zucht.........


Goede argumentatie!
     Reageer met citaat 
Effe een Update over de Honda kit die Team FGR nog niet heeft.
Als het die update kit is die bijna alle Hondas krijgen die hebben tot nog toe alleen Vinales en Oliveira gekregen.
De reden is dat die de testrijders zijn om die kits te ontwikkelen. Team Germany krijgt bijvoorbeeld pas op de laatste test van 19 tot 21-3 de kit geleverd.Bron;(Motosport-magazin.com).
Dus dat heeft niet alleen Jaspers team maar bijna alle Honda Teams.
Denk dat ze ook de laatste nieuwe Updates erin willen stoppen.
Daarom zijn die KTMs ook zo snel tot nog toe die zijn al bijna helemaal klaar.
Bernhard
Blanke bolster, ruwe pit

     Reageer met citaat 
Nou wil ik echt niet altijd de zure azijnpisser uithangen (al is dat vaak wel zo natuurlijk ) Maar betreffende de FGR Moto3 machine, en het verhaal van "ach, alles is nieuw" etc etc..

Zie hier een plaatje van de FGR 125cc racer uit het Alpe Adria kampioenschap uit 2005(!)..

EDIT: Foto verwijderd i.v.m. ontbrekende bronvermelding


En nog eentje:

EDIT: Foto verwijderd i.v.m. ontbrekende bronvermelding


En dan hier de foto die Jasper zelf net op Twitter gepost heeft:

EDIT: Foto verwijderd i.v.m. ontbrekende bronvermelding


Zoek de verschillen? Frame lijkt mij hetzelfde?

« Gewijzigd: 15-02-2012 om 17:23:49 door Jarno »

-- Rumours of my death have been greatly exaggerated --
** "Een volk, dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel'" **
     Reageer met citaat 
Bernhard schreef 15-02-12 om 11:51:00
Nou wil ik echt niet altijd de zure azijnpisser uithangen (al is dat vaak wel zo natuurlijk ) Maar betreffende de FGR Moto3 machine, en het verhaal van "ach, alles is nieuw" etc etc..

(...)

Zoek de verschillen? Frame lijkt mij hetzelfde?


De krachten die de motor te verduren krijgt zullen ongeveer hetzelfde zijn dus dat de constructie hetzelfde blijft lijkt me niet heel verwonderlijk. De dimensies zullen ongetwijfeld anders zijn, afhankelijk van de dimensies van het blok.

« Gewijzigd: 15-02-2012 om 17:24:32 door Jarno »

fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Bernhard schreef 15-02-12 om 11:51:00
Nou wil ik echt niet altijd de zure azijnpisser uithangen (al is dat vaak wel zo natuurlijk ) Maar betreffende de FGR Moto3 machine, en het verhaal van "ach, alles is nieuw" etc etc..

(...)

Zoek de verschillen? Frame lijkt mij hetzelfde?


ik moet je gewoon helemaal gelijk geven. Maar als het principe goed en bekend is kun je zeker eerst eens kijken hoe dit gaat.

En iets anders hoe anders zijn de frames van Honda die nu de moto3 blokjes herbergen ten opzichte van de RS 125?

« Gewijzigd: 15-02-2012 om 17:24:52 door Jarno »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Bernhard
Blanke bolster, ruwe pit

     Reageer met citaat 
Ik weet wel dat Honda hun Moto3 blok dezelfde ophangpunten heeft gegeven als hun 125cc blok. Dus zou idd 1-op-1 moeten passen.

En Fuzzy: het principe was niet goed in de Alpe Adria cup. Jakub Kornfeil heeft er toen 2 sessies op gereden en stapte toen weer over naar zijn Honda RS125.
-- Rumours of my death have been greatly exaggerated --
** "Een volk, dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel'" **
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
Belangrijkste van het geheel is de positie van het blok in het frame

qua vermogen maakt het niet zoveel uit.
het zwaartepunt zal wat hoger liggen doordat een 4-takt meer massa in de cylinderkop heeft zitten
Het grootste verschil is natuurlijk de 12 kg die de moto3 (148 kg) meer weegt t.o.v. de 125cc (136 kg)
     Reageer met citaat 
Bernhard schreef 15-02-12 om 11:51:00
Nou wil ik echt niet altijd de zure azijnpisser uithangen (al is dat vaak wel zo natuurlijk ) Maar betreffende de FGR Moto3 machine, en het verhaal van "ach, alles is nieuw" etc etc..

(...)

Zoek de verschillen? Frame lijkt mij hetzelfde?


Je hebt gelijk ja, het is ook blauw.

Toch knap dat jij zo met je blote ogen de buiswanddiktes, de balhoofdshoek met off-set, de wielbasis, gewichtsverdeling, torsie stijfheid van beide frames zo kunt vergelijken.

Zou dat van die azijnpisser dan toch waar zijn?

« Gewijzigd: 15-02-2012 om 17:25:27 door Jarno »

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 73


Snelle navigatie: