Pff, ook even reageren
falerossi schreef 27-01-12 om 18:38:32
(...)
Dat is waar. Maar als je dat nou vergelijkt met het ONK, heb je dan ook meer rij tijd?!
Trainingen en kwalificati tijd is langer bij het IDM, races zijn ook langer volgens mij. Je krijgt er dan wel meer voor.
Waarom worden er continue vergelijkingen gemaakt met het IDM? Het niveau van de coureurs, de media-aandacht, de interesse van het publiek en de budgetten zijn totaal verschillend. Tijdens het gemiddelde ONK-evenement zitten er 6 man en een paardekop op de tribune; het leeft hier gewoon niet....
We verdienen er met z'n allen niets mee en sterker nog, het kost ons vele duizenden euro's per jaar. Daarom is mijn mening dan ook dat iedereen lekker normaal moet blijven doen en vooral veel, heel veel, lol maken.
Meer rijtijd is allemaal prima natuurlijk. Maar kostenverhogende wijzigingen aan het reglement (zo kort voor het seizoen!) is uit den boze.
martindomburg schreef 26-01-12 om 15:55:15
Maar aan de andere kant heeft het veel voordelen:
1. Als de motoren gelijk zijn aan het IDM zorg j ervoor dat alle merken kans maken op het kampioenschap. Gevolg: spannendere wedstrijden, meer publiek, meer inkomen, meer aanzien, meer media, makkelijker sponsoren werven etc…
Spannendere wedstrijden omdat er meer vermogen aan boord is...? Meer publiek omdat we met snellere fietsen rijden? Meer sponsoring, media aandacht omdat we met snellere fietsen rijden? Echt niet... Het leeft totaal
niet in Nederland. Meer aanzien...? Van wie....?
martindomburg schreef 26-01-12 om 15:55:15
2. Het word voor IDM rijders interessant om mee te doen wat wederom de punten van hierboven genereerd.
De IDM-jongens gebruiken een ONK-wedstrijd alleen als training voor een IDM-evenement op 't circuit van Assen. Dus behoudens die wedstrijd is het verder niet interessant voor die jongens.
martindomburg schreef 26-01-12 om 15:55:15
3. De motoren zijn ook in Duitsland te verkopen voor het IDM, en andersom ook. Betere uitwisseling en daardoor eerder kans je fiets te verkopen.
Tsja, om daar nu in het reglement rekening mee te gaan houden?
martindomburg schreef 26-01-12 om 15:55:15
Want laten we heel eerlijk zijn, waarom heeft het BSB, IDM en CIV zoveel aanzien? Omdat de races spannend zijn. Elk merk kan kampioen worden. Bij de BSB is Yamaha kampioen en Suzuki en Honda steden mee. In het IDM is KTM groot waarna de BMW, Ducati, Yamaha en Honda grote spelers zijn.
Dat heeft aanzien omdat het leeft in die landen en omdat er veel internationale sterren rijden die ook in andere grote competities acteren.
martindomburg schreef 26-01-12 om 15:55:15
Dat er dan een J. Hopkins op zit is bijzaak, volgend jaar zit Hill erop en dan is die persoon nog steeds fan van dat merk. Hier in Nederland?? Alleen vaste fans en vrienden die komen kijken. Waarom? Omdat de uitslag van te voren al wel bekend is……
Zou je denken..? Dat soort namen rijden hier in Nederland, met alle respect voor iedereen, in ieder geval niet mee
falerossi schreef 26-01-12 om 17:29:56
(...)
Dat is met elke form van sport zo. Als je het qua sponsoring niet meer kunt betalen zul je een stap terug moeten doen. Om het ONK op een bepaald niveau te krijgen zijn er inderdaad rijders die dan afvallen.
Exact! Kijk naar Jasper Iwema.... Geweldig talent, maar blijkbaar zien de sponsoren zijn kwaliteiten niet. Jasper moet jaar in jaar uit middels internetoproepen en weet ik al wat dan niet meer zijn budget bij elkaar zien te krijgen. Is dat wat we willen? Overal "schooien" voor die dure euro's omdat we het zelf niet (meer) kunnen betalen...? Mijn mening is als je het niet meer kunt betalen, dan doe je een stap terug.
politics59 schreef 27-01-12 om 09:15:10
(...)
Ten eerste, welk publiek?
Ten tweede, er zijn verschillende partijen bezig om promotioneel en media-technisch dingen op poten te zetten mbt het ONK. Het is allemaal niet zo makkelijk en uiteindelijk draait het allemaal om de centjes. RTL7 wil best, maar betaal jij de zendtijd? Geld binnen de motorwereld is er momenteel gewoon niet.
xje
WillemRTB schreef 27-01-12 om 19:22:23
(...)
Daar ben ik ook een voorstander van.
Betaal liever meer inschrijf geld, als we daardoor meer kunnen rijden. En uit eindelijk is dat beter.
Want door ons 7PK erbij te geven rijden we niet gelijk sneller, daar zullen we toch kilometers voor moeten maken
Als je meer talent wil moet je ze meer wedstrijd kilometers laten maken.
Eens Willem!