Hoe krijgen we meer publiek naar het ONK? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 12

Poll
Vraagstelling: Bezoek jij wel eens een ONK-wedstrijd?
Ik bezoek alle wedstrijden! 16 (41%)
Zoveel mogelijk 11 (28%)
Soms 8 (21%)
Vroeger wel, nu niet meer 3 (8%)
Ik heb nog nooit een ONK-wedstrijd bezocht 1 (3%)
Ik zou wel willen maar... 0 (0%)
Aantal stemmen: 39
Topic: Hoe krijgen we meer publiek naar het ONK? (38939 keer gelezen)
     Reageer met citaat 

Het ONK aantrekkelijker maken voor het publiek!!
Waarom niet, net als in het IDM, per weekend twee wedstrijden Superbike en twee wedstrijden Supersport. Daarnaast nog de Moto3/125cc en een of twee races voor talenten. Dus niet meer de Classics of Ducati races. Die maar naar de cup wedstrijden. Ook niet de zijspannen. Persoonlijk vind ik het verschil te groot in die klasse. Er rijden combinaties rond die 15 jaar geleden ook niet zouden misstaan. Laat er eens een aantal mensen opstaan die de koppen bij elkaar steken om ook de pers er meer bij te betrekken. Als je op RTL7 en SBS6 de autoraces ziet met in Assen echt niet veel publiek (m.i. minder dan bij het ONK), waarom dan niet het ONK op tv. De autoraces worden duidelijk gesponsord en in beeld gebracht. Kan het ONK ook niet gesponsord worden om zodoende op tv te komen?. De afgelopen seizoenen zijn er absoluut zeer spannende en kwalitatief uitstekende races geweest. Volgens mij is er wel een publiek voor. Wie staat er op?Maar ja, wie ben ik.

« Gewijzigd: 14-02-2012 om 20:03:23 door Onbekend »

allard
Putoline Oil Racing

     Reageer met citaat 
driekus schreef 26-01-12 om 21:50:11
Het ONK aantrekkelijker maken voor het publiek!!
Waarom niet, net als in het IDM, per weekend twee wedstrijden Superbike en twee wedstrijden Supersport. Daarnaast nog de Moto3/125cc en een of twee races voor talenten. Dus niet meer de Classics of Ducati races. Die maar naar de cup wedstrijden. Ook niet de zijspannen. Persoonlijk vind ik het verschil te groot in die klasse. Er rijden combinaties rond die 15 jaar geleden ook niet zouden misstaan. Laat er eens een aantal mensen opstaan die de koppen bij elkaar steken om ook de pers er meer bij te betrekken. Als je op RTL7 en SBS6 de autoraces ziet met in Assen echt niet veel publiek (m.i. minder dan bij het ONK), waarom dan niet het ONK op tv. De autoraces worden duidelijk gesponsord en in beeld gebracht. Kan het ONK ook niet gesponsord worden om zodoende op tv te komen?. De afgelopen seizoenen zijn er absoluut zeer spannende en kwalitatief uitstekende races geweest. Volgens mij is er wel een publiek voor. Wie staat er op?Maar ja, wie ben ik.

Volgens mij voel jij je geroepen. Ik stem voor!

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / Silly Season DSBK 2012 »

http://www.allardracing.com
Dutch Superbike # 35
politics59
This world is but a canvas to our imagination.

     Reageer met citaat 
driekus schreef 26-01-12 om 21:50:11
Het ONK aantrekkelijker maken voor het publiek!!
Waarom niet, net als in het IDM, per weekend twee wedstrijden Superbike en twee wedstrijden Supersport. Daarnaast nog de Moto3/125cc en een of twee races voor talenten. Dus niet meer de Classics of Ducati races. Die maar naar de cup wedstrijden. Ook niet de zijspannen. Persoonlijk vind ik het verschil te groot in die klasse. Er rijden combinaties rond die 15 jaar geleden ook niet zouden misstaan. Laat er eens een aantal mensen opstaan die de koppen bij elkaar steken om ook de pers er meer bij te betrekken. Als je op RTL7 en SBS6 de autoraces ziet met in Assen echt niet veel publiek (m.i. minder dan bij het ONK), waarom dan niet het ONK op tv. De autoraces worden duidelijk gesponsord en in beeld gebracht. Kan het ONK ook niet gesponsord worden om zodoende op tv te komen?. De afgelopen seizoenen zijn er absoluut zeer spannende en kwalitatief uitstekende races geweest. Volgens mij is er wel een publiek voor. Wie staat er op?Maar ja, wie ben ik.


Ten eerste, welk publiek?
Ten tweede, er zijn verschillende partijen bezig om promotioneel en media-technisch dingen op poten te zetten mbt het ONK. Het is allemaal niet zo makkelijk en uiteindelijk draait het allemaal om de centjes. RTL7 wil best, maar betaal jij de zendtijd? Geld binnen de motorwereld is er momenteel gewoon niet.

xje

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / Silly Season DSBK 2012 »

"History teaches us that people have never learnt anything from history" GWF Hegel
Love the party, feel the party, live the party! http://www.politics59.com!
Twitter: Politics59
     Reageer met citaat 
driekus schreef 26-01-12 om 21:50:11
Het ONK aantrekkelijker maken voor het publiek!!
Waarom niet, net als in het IDM, per weekend twee wedstrijden Superbike en twee wedstrijden Supersport. Daarnaast nog de Moto3/125cc en een of twee races voor talenten. Dus niet meer de Classics of Ducati races. Die maar naar de cup wedstrijden. Ook niet de zijspannen.


Als regelmatige ONK wedstrijd bezoeker kan ik het hier alleen maar mee eens zijn.
De Supermono's, grappig maar niet spannend om naar te kijken.
De Classics, meteen schrappen en naar bijvoorbeeld de KNMV cup verplaatsen.
De Talentcup/Moriwaki cup meteen naar het ONK trekken, helemaal vanuit de nieuwe ondersteuning van jong talent gezien. De RS125 cup was ook altijd geweldig te zien.
Twee SBK races is geweest maar volgens mij vanwege de kosten geschrapt.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / Silly Season DSBK 2012 »

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 27-01-12 om 09:43:15
(...)


Als regelmatige ONK wedstrijd bezoeker kan ik het hier alleen maar mee eens zijn.
De Supermono's, grappig maar niet spannend om naar te kijken.
De Classics, meteen schrappen en naar bijvoorbeeld de KNMV cup verplaatsen.
De Talentcup/Moriwaki cup meteen naar het ONK trekken, helemaal vanuit de nieuwe ondersteuning van jong talent gezien. De RS125 cup was ook altijd geweldig te zien.
Twee SBK races is geweest maar volgens mij vanwege de kosten geschrapt.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / Silly Season DSBK 2012 »

     Reageer met citaat 
Persoonlijk zie ik de zijspan graag bij het ONK, gave klasse en niveau is hoog. Classic en mono mogen inderdaad uit het ONK programma, kijk beide races dan ook nooit als ONK bezoeker.

Van mij mogen ze het programma van het IDM kopieëren.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / Silly Season DSBK 2012 »

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Helemaal voor het IDM programma kopieëren, de knmv was elke IDM wedstrijd aanwezig dus hebben ze van alles kunnen zien en leren.
SMA is daar ook regelmatog gezien.

WE gaan het meemaken de eerst komende ONK wie hem ook mogen organiseren pak het IDM model.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / Silly Season DSBK 2012 »

     Reageer met citaat 
Marinho schreef 27-01-12 om 13:05:55
Helemaal voor het IDM programma kopieëren, de knmv was elke IDM wedstrijd aanwezig dus hebben ze van alles kunnen zien en leren.
SMA is daar ook regelmatog gezien.

WE gaan het meemaken de eerst komende ONK wie hem ook mogen organiseren pak het IDM model.


Denk dat je op die manier het ONK niveau ook omhoog kan gaan halen door het IDM te kopieëren. Dus dan zullen ze het programma aan moeten passen en een aantal klassen moet schrappen en bij de Cup onder moeten brengen.

Met al het respect, maar heb nooit begrepen waarom de classic in het ONK programma zat. Volgens mij licht dan 95% van de tribune te slapen.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / Silly Season DSBK 2012 »

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Animal
grrrrrrr

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 27-01-12 om 11:38:14
Persoonlijk zie ik de zijspan graag bij het ONK, gave klasse en niveau is hoog. Classic en mono mogen inderdaad uit het ONK programma, kijk beide races dan ook nooit als ONK bezoeker.

Van mij mogen ze het programma van het IDM kopieëren.


de organisaties hebben al deze klassen nodig om kosten dekkend te zijn. Men kan ook de "belangrijkste" klassen een IDM programma aanbieden tegen een hoger inschrijfgeld. Het inschrijfgeld van het IDM is ook vrij fors.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / Silly Season DSBK 2012 »

Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
driekus schreef 26-01-12 om 21:50:11
Het ONK aantrekkelijker maken voor het publiek!!
Waarom niet, net als in het IDM, per weekend twee wedstrijden Superbike en twee wedstrijden Supersport. Daarnaast nog de Moto3/125cc en een of twee races voor talenten. Dus niet meer de Classics of Ducati races. Die maar naar de cup wedstrijden. Ook niet de zijspannen. Persoonlijk vind ik het verschil te groot in die klasse. Er rijden combinaties rond die 15 jaar geleden ook niet zouden misstaan. Laat er eens een aantal mensen opstaan die de koppen bij elkaar steken om ook de pers er meer bij te betrekken. Als je op RTL7 en SBS6 de autoraces ziet met in Assen echt niet veel publiek (m.i. minder dan bij het ONK), waarom dan niet het ONK op tv. De autoraces worden duidelijk gesponsord en in beeld gebracht. Kan het ONK ook niet gesponsord worden om zodoende op tv te komen?. De afgelopen seizoenen zijn er absoluut zeer spannende en kwalitatief uitstekende races geweest. Volgens mij is er wel een publiek voor. Wie staat er op?Maar ja, wie ben ik.

Vacansoleil was paar jaar terug evenement sponsor voor het ONK. Ze hebben dat 3 jaar gedaan. De €100.000,- sponsoring ging op aan de 5min zendtijd op RTL7. Dat is een hoop geld maar wel enorm leuk om te zien om tussen de uitzending door van het WK Superbike het ONK even te mogen zien.
Als iemand een sponsor weet, doorsturen naar de KNMV aub

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / Silly Season DSBK 2012 »

     Reageer met citaat 
Animal schreef 27-01-12 om 18:26:37
(...)

Het inschrijfgeld van het IDM is ook vrij fors.
Dat is waar. Maar als je dat nou vergelijkt met het ONK, heb je dan ook meer rij tijd?!

Trainingen en kwalificati tijd is langer bij het IDM, races zijn ook langer volgens mij. Je krijgt er dan wel meer voor.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / Silly Season DSBK 2012 »

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 27-01-12 om 18:38:32
(...)
Dat is waar. Maar als je dat nou vergelijkt met het ONK, heb je dan ook meer rij tijd?!

Trainingen en kwalificati tijd is langer bij het IDM, races zijn ook langer volgens mij. Je krijgt er dan wel meer voor.


Daar ben ik ook een voorstander van.

Betaal liever meer inschrijf geld, als we daardoor meer kunnen rijden. En uit eindelijk is dat beter.

Want door ons 7PK erbij te geven rijden we niet gelijk sneller, daar zullen we toch kilometers voor moeten maken

Als je meer talent wil moet je ze meer wedstrijd kilometers laten maken.

En inderdaad als iemand een goede sponsor weet waardoor er meer media aandacht is. Zou dat TOP zijn!!

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / Silly Season DSBK 2012 »

Animal
grrrrrrr

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 27-01-12 om 18:38:32
(...)
Dat is waar. Maar als je dat nou vergelijkt met het ONK, heb je dan ook meer rij tijd?!

Trainingen en kwalificati tijd is langer bij het IDM, races zijn ook langer volgens mij. Je krijgt er dan wel meer voor.


Daarom........ minder klassen, meer inschrijfgeld, langer rijden. Hoger rendement van de investering.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / Silly Season DSBK 2012 »

     Reageer met citaat 
Animal schreef 27-01-12 om 20:48:54
(...)


Daarom........ minder klassen, meer inschrijfgeld, langer rijden. Hoger rendement van de investering.


Dus de helft van de rijders, inschrijfgeld naar 700euro.
Maar je rijd wel 15min extra

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / Silly Season DSBK 2012 »

DanielV
NK Supercup 1000 #83

     Reageer met citaat 
Pff, ook even reageren

falerossi schreef 27-01-12 om 18:38:32
(...)
Dat is waar. Maar als je dat nou vergelijkt met het ONK, heb je dan ook meer rij tijd?!

Trainingen en kwalificati tijd is langer bij het IDM, races zijn ook langer volgens mij. Je krijgt er dan wel meer voor.

Waarom worden er continue vergelijkingen gemaakt met het IDM? Het niveau van de coureurs, de media-aandacht, de interesse van het publiek en de budgetten zijn totaal verschillend. Tijdens het gemiddelde ONK-evenement zitten er 6 man en een paardekop op de tribune; het leeft hier gewoon niet....

We verdienen er met z'n allen niets mee en sterker nog, het kost ons vele duizenden euro's per jaar. Daarom is mijn mening dan ook dat iedereen lekker normaal moet blijven doen en vooral veel, heel veel, lol maken.

Meer rijtijd is allemaal prima natuurlijk. Maar kostenverhogende wijzigingen aan het reglement (zo kort voor het seizoen!) is uit den boze.



martindomburg schreef 26-01-12 om 15:55:15

Maar aan de andere kant heeft het veel voordelen:
1. Als de motoren gelijk zijn aan het IDM zorg j ervoor dat alle merken kans maken op het kampioenschap. Gevolg: spannendere wedstrijden, meer publiek, meer inkomen, meer aanzien, meer media, makkelijker sponsoren werven etc…

Spannendere wedstrijden omdat er meer vermogen aan boord is...? Meer publiek omdat we met snellere fietsen rijden? Meer sponsoring, media aandacht omdat we met snellere fietsen rijden? Echt niet... Het leeft totaal niet in Nederland. Meer aanzien...? Van wie....?

martindomburg schreef 26-01-12 om 15:55:15

2. Het word voor IDM rijders interessant om mee te doen wat wederom de punten van hierboven genereerd.

De IDM-jongens gebruiken een ONK-wedstrijd alleen als training voor een IDM-evenement op 't circuit van Assen. Dus behoudens die wedstrijd is het verder niet interessant voor die jongens.

martindomburg schreef 26-01-12 om 15:55:15

3. De motoren zijn ook in Duitsland te verkopen voor het IDM, en andersom ook. Betere uitwisseling en daardoor eerder kans je fiets te verkopen.

Tsja, om daar nu in het reglement rekening mee te gaan houden?

martindomburg schreef 26-01-12 om 15:55:15

Want laten we heel eerlijk zijn, waarom heeft het BSB, IDM en CIV zoveel aanzien? Omdat de races spannend zijn. Elk merk kan kampioen worden. Bij de BSB is Yamaha kampioen en Suzuki en Honda steden mee. In het IDM is KTM groot waarna de BMW, Ducati, Yamaha en Honda grote spelers zijn.

Dat heeft aanzien omdat het leeft in die landen en omdat er veel internationale sterren rijden die ook in andere grote competities acteren.

martindomburg schreef 26-01-12 om 15:55:15

Dat er dan een J. Hopkins op zit is bijzaak, volgend jaar zit Hill erop en dan is die persoon nog steeds fan van dat merk. Hier in Nederland?? Alleen vaste fans en vrienden die komen kijken. Waarom? Omdat de uitslag van te voren al wel bekend is……

Zou je denken..? Dat soort namen rijden hier in Nederland, met alle respect voor iedereen, in ieder geval niet mee

falerossi schreef 26-01-12 om 17:29:56
(...)
Dat is met elke form van sport zo. Als je het qua sponsoring niet meer kunt betalen zul je een stap terug moeten doen. Om het ONK op een bepaald niveau te krijgen zijn er inderdaad rijders die dan afvallen.

Exact! Kijk naar Jasper Iwema.... Geweldig talent, maar blijkbaar zien de sponsoren zijn kwaliteiten niet. Jasper moet jaar in jaar uit middels internetoproepen en weet ik al wat dan niet meer zijn budget bij elkaar zien te krijgen. Is dat wat we willen? Overal "schooien" voor die dure euro's omdat we het zelf niet (meer) kunnen betalen...? Mijn mening is als je het niet meer kunt betalen, dan doe je een stap terug.

politics59 schreef 27-01-12 om 09:15:10
(...)
Ten eerste, welk publiek?
Ten tweede, er zijn verschillende partijen bezig om promotioneel en media-technisch dingen op poten te zetten mbt het ONK. Het is allemaal niet zo makkelijk en uiteindelijk draait het allemaal om de centjes. RTL7 wil best, maar betaal jij de zendtijd? Geld binnen de motorwereld is er momenteel gewoon niet.

xje



WillemRTB schreef 27-01-12 om 19:22:23
(...)


Daar ben ik ook een voorstander van.

Betaal liever meer inschrijf geld, als we daardoor meer kunnen rijden. En uit eindelijk is dat beter.

Want door ons 7PK erbij te geven rijden we niet gelijk sneller, daar zullen we toch kilometers voor moeten maken

Als je meer talent wil moet je ze meer wedstrijd kilometers laten maken.

Eens Willem!

« Gewijzigd: 28-01-2012 om 19:46:52 door Onbekend »

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 12


Snelle navigatie: