Marco Simoncelli favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Marco Simoncelli (12342 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Marco Simoncelli wordt gevoegd bij het lijstje van MotoGP Legends. Ik vond hem een leuke vent, was heel erg toen hij de dood vond, maar dit is overdreven. Simoncelli was een coureur als Bradl en Bautista,:een goed coureur, maar niet uitzonderlijk. En zijn dood veranderd daar natuurlijk niets aan. Iemand als Biaggi staat er niet in met zijn 4 wereldkampioenschappen, en dan nu Simoncelli wel? Weird.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 03-02-14 om 16:20:51
Marco Simoncelli wordt gevoegd bij het lijstje van MotoGP Legends. Ik vond hem een leuke vent, was heel erg toen hij de dood vond, maar dit is overdreven. Simoncelli was een coureur als Bradl en Bautista,:een goed coureur, maar niet uitzonderlijk. En zijn dood veranderd daar natuurlijk niets aan. Iemand als Biaggi staat er niet in met zijn 4 wereldkampioenschappen, en dan nu Simoncelli wel? Weird.


Wie bedenkt zoiets?
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 03-02-14 om 16:50:50
(...)


Wie bedenkt zoiets?


Ik!
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 03-02-14 om 17:12:48
(...)


Ik!


Ja van jou snap ik dat wel.

En zo zijn er natuurlijk veel fans van veel coureurs die hun favoriet bij de Legends willen hebben.

Maar ik probeer me gewoon voor te stellen hoe zoiets in zijn werk gaat. Is er een echte commissie voor of gaat het even tussendoor bij de koffieautomaat?

Bij dit besluit heeft het historisch besef in ieder geval niet de doorslag gegeven.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 

©Johannes
2011 - Assen

« Gewijzigd: 04-02-2014 om 15:05:40 door Jarno »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Zonder gekheid, ik heb nergens om gevraagd. En ben met jullie van mening dat hij, hoe tragisch alles ook is verlopen, niet op basis van zijn prestaties als legend moet worden opgenomen. Dan zijn er nog wel meer die in dat rijtje thuishoren die er nu niet in staan. De vraag of hij indien alles anders was verlopen wel op basis van prestaties en resultaten ooit wel had moeten worden opgenomen zal voor altijd onbeantwoord blijven. Ik zou er rekening mee hebben gehouden echter waarbij de wens denk ik de vader van de gedachte is.

Ik hou nou eenmaal van coureurs type niet lullen maar racen en in je foto heb je 2 schoolvoorbeelden staan. Daarnaast heb ik het genoegen gehad Sic meerdere keren te ontmoeten. Niet alleen in Assen maar ook een keer voor een langer gesprek in Monaco bij een Piaggio gala. Mij werd duidelijk dat hij niet alleen goed kon sturen maar ook een enorm toegankelijk mens was, ook al was het op dat moment diep in de nacht en had hij wellicht helemaal geen zin in mijn geneuzel.

Van dit soort coureurs zijn er niet veel meer tegenwoordig en juist daarom heeft ie nog steeds een speciaal plekje in mijn hart.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Over geneuzel van een fan waar je als coureur niet op staat te wachten:

Ik was een paar jaar geleden (ik meen in 2010) een keer bij de F1 in Barcelona. Ho Pin Tung was toen reservecoureur bij (ik meen Williams) en hij reed daar GP2 voor DAMS Racing.

Enfin, op de terugweg had onze vlucht vertraging dus ik zat met al een behoorlijke slok achter de kiezen te wachten op het vliegveld van Barcelona. Zie ik op een gegeven moment aan een paar tafeltjes verderop dus Tung zitten in zijn eentje te wachten op dezelfde vlucht.

Ik heb hem geloof ik wel 3 kwartier aan de praat gehouden met allerlei domme prietpraat en heb een coureur nog nooit zo vaak op zijn veel te grote horloge zien kijken of we al konden instappen. Het moet voor een coureur dan soms ook een zwaar leven zijn .
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
haha, Ho is er nooit meer helemaal bovenop gekomen
     Reageer met citaat 
Beetje overdreven inderdaad, snap ook niet waarom Stoner er in staat.
maar er zijn wel meer dingen die ik niet snap.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Dit is het rijtje van MotoGP legends

Casey Stoner, Giacomo Agostini, Mick Doohan, Geoff Duke, Wayne Gardner, Mike Hailwood, Daijiro Kato, Eddie Lawson, Anton Mang, Angel Nieto, Wayne Rainey, Phil Read, Jim Redman, Kenny Roberts, Jarno Saarinen, Kevin Schwantz, Barry Sheene, Freddie Spencer, John Surtees and Carlo Ubbiali.

Stoner hoort net zoveel in het rijtje als Gardner, Rainey en Schwantz. Als je Daijiro Kato terecht in het rijtje vind, dan mag Simoncelli er ook bij.

Ik weet ook niet wat het criterium is, maar weet zeker dat Simoncelli samen met Marquez het hele veld slapeloze nachten had kunnen bezorgen met hun onconventionele houding en vechtersmentaliteit.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Ik ben altijd een enorme fan geweest van Simoncelli, nog ver voordat hij echt populair werd en die titel wist te pakken. Ik was fan vanaf Valencia 2003, waar hij voor het eerst voorin reed en continu heel gewaagde acties inzette. Zijn stijl/ mentaliteit sprak me toen al heel erg aan.

Maar dat hij in de hall of fame wordt opgenomen snap ik ook niet helemaal. Als je puur naar zijn prestaties kijkt dan zou iedereen die een titel behaald heeft in die lijst opgenomen mogen worden. Ik denk dat het een combinatie is van zijn karakter (en wat voor effect dat heeft gehad op de paddock) en zijn trieste overlijden. Maar als dat de voorwaarden zijn om in zo'n lijst opgenomen te worden, dan vind ik dat je zo'n lijst niet al te serieus kan nemen.....

Simoncelli is in mijn ogen zeker geen legende, net zo min als dat Kato dat is.

« Gewijzigd: 05-02-2014 om 13:29:56 door Plaggie »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Waar deze hele pagina over gaat is nu eindelijk zover:
Simoncelli honoured as MotoGP™ Legend (motogp.com)
     Reageer met citaat 
Overdreven.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 30-05-14 om 13:49:23
Overdreven.


Sorry Sic, maar ik ben het met Optimate eens.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: