Round 1 2012 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
1

Brands Hatch (Indy)

9 april 2012
Groot-Brittannië Brands Hatch Indy Circuit, Kent

TRIVIA

In 2012 werd de seizoensopener slechts over 1 heat gereden wegens olie/benzine op de natte baan. Jon Kirkham (Samsung Honda) versloeg Alistair Seeley (Tyco Suzuki) in de laatste bocht. Regerend kampioen Tommy Hill bleef puntloos door een crash.
Slechts 9 dagen voor zijn 40e verjaardag weet Michael Rutter (MSS Bathams Kawasaki) het nog te presteren door bij de seizoensopener van 2012 het podium te halen met een derde plaats. Rutter is de oudste rijder uit de BSB geschiedenis op het podium.
Sylvain Guintoli debuteert in 2009 met een 'bang' zoals ze soms zo mooi kunnen zeggen. Tijdens het eerste weekend pakt hij met de Worx Crescent Suzuki Poleposition en boekt de zege in race 1. In race 2 haalde hij een tweede plaats achter Leon Camier.
Tommy Bridewell begon het seizoen 2011 op de Honda van Tyco Racing en behaalde in race 1 van de openingsronde hier zijn eerste BSB podium met een derde plaats.
Topic: Round 1 2012 (5203 keer gelezen)
Bernhard
Blanke bolster, ruwe pit

     Reageer met citaat 
Heb je die race überhaupt bekeken? Die mannen verzopen zowat. Je hebt het altijd maar over "zo gaaf, een regenrace"..net als vorig jaar in Nurburgring, dat was gewoonweg gevaarlijk, en jij vindt het dan jammer dat het wordt afgelast. Nogal makkelijk, vanuit de warme woonkamer.

Een regenrace, okee..soms regent het idd, en het hoeft echt niet bij elke spat regen afgelast te worden. En inderdaad, het levert vaak andere uitslagen op dan wanneer het droog blijft. Maar om me nou te "verheugen" op een regenrace? Neh.
-- Rumours of my death have been greatly exaggerated --
** "Een volk, dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel'" **
     Reageer met citaat 
Ja, ik heb die race bekeken. Er stonden bijlange niet zo veel plassen op de baan als bij de BSB race in 2010 (de eerste van 3 BSB races dat weekend) in Brands Hatch, waar Alistair Seeley toen zijn eerste BSB overwinning behaalde.

Het was de eerste keer dat het écht regende sinds heel lange tijd in dat deel van Groot-Brittannië (mijn zus studeert er, vandaar dat ik dat weet).

En ja, racen in de regen is gevaarlijk, maar dat is het ook bij droge weersomstandigheden. Zeker op een circuit als Brands Hatch, dat niet bekend staat als het meest veilige circuit. Wanneer een rijder in droge weersomstandigheden valt, heeft die vaker grotere blessures dan wanneer die in de regen valt.
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
De eerste race was nat, maar zoals Wim zegt, daar was prima te rijden. Dat vond ik ook, ook Patrick die samen met Diederick het commenaar deed vond dat. Evenals de racedirectie die ze van start liet gaan.

Jammer dat race twee is afgelast, maar het zal wel natter geworden zijn.

Overigens was de moto-GP race minstens net zo goed als deze BSB.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: