Race 9: Gran Premio d'Italia TIM 2012 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
9

Mugello

15 juli 2012
Italië Autodromo Internazionale di Mugello

TRIVIA

Miguel Oliveira (Red Bull KTM Ajo) behaalde hier tijdens de Italiaanse GP van 2015 zijn eerste Grand Prix zege en werd hiermee de eerste coureur uit Portugal die een wegrace GP wist te winnen.
Tomomi Manako rijdend op een Honda won hier in 1998 de 500e 125cc Grand Prix uit de geschiedenis. Manako zou dat jaar achter Kazuto Sakata als tweede eindigen in het wereldkampioenschap.
Tijdens zijn debuut GP rijdt wild-card rijder Loberto Locatelli op zaterdag 2 juli 1994 zijn Aprilia naar polepostion, in de race werd hij 10e.
Door het 2013 podium (Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, Cal Crutchlow) eindigde een serie van 17 jaar waarin Italianen onafgebroken op het podium van de zwaarste klasse stonden. Luca Cadalora was in 1996 de eerste met een derde plaats.
Mika Kallio was hier niet altijd gelukkig in de kleinere klasses. In 2005 kwalificeerde hij zich met de Red Bull KTM op Pole, maar ging in leidende positie in de laaste bocht van de laatste ronde onderuit. Teamgenoot Gabor Talmácsi won toen de race.
Jorge Lorenzo behaalde hier in 2016 de 100e MotoGP overwinning voor Yamaha door Marc Márquez in de laatste meters te verslaan. Teamgenoot Valentino Rossi moest opgeven wegens een opgeblazen motorblok.
Sebastián Porto (Aprilia) wist hier als eerste Argentijn een Grand Prix buiten eigen land te winnen door in 2004 de 250cc race op zijn naam te schrijven.
Romano Fenati (KTM) won de race in 2014 voor merkgenoot Isaac Viñales en Alex Rins (Honda). De 0,010 sec. verschil tussen de eerste en derde plaats was het kleinste ooit gemeten.
Topic: Race 9: Gran Premio d'Italia TIM 2012 (6280 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Een goed begin is het halve werk toch?

FP1: Jasper P32 van 35
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Wil niet negatief doen, maar zou me niets verbazen als er binnenkort een einde komt aan de samenwerking tussen Jasper en FGR.
     Reageer met citaat 
250cc schreef 13-07-12 om 11:27:02
Wil niet negatief doen, maar zou me niets verbazen als er binnenkort een einde komt aan de samenwerking tussen Jasper en FGR.


Daar dacht ikdus laatst ook al aan.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Een nieuwe sponsor op de kuipen van het RW Racing Team? 3570.it of iets dergelijks..
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Halverwege FP2 heeft Jasper al 1,5 sec. van zijn FP1 tijd afgeknabbeld. Verschil met de snelste tijd op dit ogenblik 1 sec.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
En weer hetzelfde verhaal. De betreffende tijd (2.01,832) werd al in het 4e rondje gereden. Hij verbetert zich daarna niet meer, de kop wel en het verschil naar Vinales, die de snelste was, is dan meer dan 2 sec
     Reageer met citaat 
de nieuwe aanpak lijkt te werken, FP2 26e op 2,1 seconden.
     Reageer met citaat 
Harrys schreef 13-07-12 om 14:03:56
de nieuwe aanpak lijkt te werken, FP2 26e op 2,1 seconden.


Ja inderdaad vet goed die P26
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Harrys schreef 13-07-12 om 14:03:56
de nieuwe aanpak lijkt te werken, FP2 26e op 2,1 seconden.

     Reageer met citaat 
250cc schreef 13-07-12 om 11:27:02
Wil niet negatief doen, maar zou me niets verbazen als er binnenkort een einde komt aan de samenwerking tussen Jasper en FGR.


Dat ligt er een beetje aan, als FGR denkt dat ze een geweldige fiets hebben en Jasper maar een prutser vinden dan zou het zomaar afgelopen kunnen zijn. Van de andere kant zou ik, als ik Jasper was, zeker de stekker niet uit het project trekken. Dat lijkt mij killing voor de onderhandelingen voor 2012. Als je uitstapt heb je niets meer.

Vooralsnog heb ik het idee dat er veel "Nederlands" geld in dit project zit. Tenzij er rijder met een zak geld boven water komt, zal het niet zo makkelijk zijn voor FGR om Jasper te lozen.

Voor mijn gevoel zit de FGR in de huidige setup redelijk aan de max en wordt niet veel sneller. Zolang de koers niet verandert, veranderen te prestaties ook niet.
     Reageer met citaat 
Met een grote sponsor als GAMMA kun je dat ook niet maken, denk dat er veel moeite voor gedaan is om die als sponsor te vinden/krijgen. Maar dat Jasper en FGR geen goeie combinatie is lijkt mij wel duidelijk.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Een team met gebrek aan ervaring en een motor met gebrek aan een goed frame. Zo snel mogelijk afscheid van nemen.
     Reageer met citaat 
Harrys schreef 13-07-12 om 15:53:38
Een team met gebrek aan ervaring en een motor met gebrek aan een goed frame. Zo snel mogelijk afscheid van nemen.


Tuurlijk niet, lees het verhaal van WimLex, waarheid als een koe.

Helaas geen alternatief op dit moment, dus uitzitten op de blaren en hopen op een beter team in 2013 als het zover nog komt.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Zijn laatste rondetijden na de eerste pitstop.
Deze rondjes reed hij alleen, en dat is niet best.

10 3'03.200 29.804 26.053 1'17.691 49.652 223.7
11 2'06.549 30.056 25.439 41.230 29.824 219.2
12 2'06.731 29.573 25.821 41.565 29.772 225.7
13 2'02.946 29.472 25.525 38.486 29.463 224.8
14 2'03.298 29.536 25.552 38.617 29.593 224.2
15 2'03.413 29.717 25.607 38.456 29.633 223.5
Midstar racing
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Ik vindt dat Jasper het best netjes doet met 2 sec van de absolute wereld top. De lat is hoog gelegd wat waarschijnlijk wel moet ivm de sponsordeal en de persoonlijk drang naar de top 10?
Ik denk dat de motor,team en Jasper aan hun max zit.... zo slecht is het echt nog niet gezien het niveau gewoon mega is. Klopt er iets net niet dan komen de secondes er snel bij. Ik weet dit maar al te goed. Als het lekker gaat knal je er zo een paar secondes vanaf maar als je in de negatieve spiraal zit is het moeilijk om daar uit te komen. Zeker in de MotoGP.
Snap alleen niet waarom er eind van de training niet harder gereden kan worden. Heeft het met de warmte in het blok en vering te maken? Lijkt mij dat je als rijder alleen maar harder kan in de 2e helft van de training of je moet een oud coureurtje zijn met slechte condite

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: