BSB Assen favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Racetopic
10

Assen

23 september 2012
Nederland TT Circuit Assen

TRIVIA

Tijdens de eerste 'overzeese' BSB editie van 2012 ging de eerste Nederlandse Poleposition naar Alex Lowes (Honda), Shane Byrne (Kawasaki, race 1) en Josh Brookes (Suzuki) wonnen ieder een race.
Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
Met de komst van de BSB races in september 2012 werd Assen het eerste circuit ter wereld waar in één seizoen een GP, een WSB ronde, een IDM ronde én een race voor het BSB kampioenschap werd verreden!
Topic: BSB Assen (17991 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
TheBody schreef 23-09-12 om 18:55:42
Heerlijke racedag op Assen bij de BSB. Gelukkig mooi weer en lekker veel publiek.


Prachtige dag. Volgens het persbericht waren er bijna 25.000 mensen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
dubbel geloof ik - gaat even iets mis.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 23-09-12 om 20:59:37
Kreeg Schouten nou een zitje in BSB of BSS voor 2013? Daar werd iets over verteld op het circuit.


Zoiets ving ik ook op.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
BSS ging het om
     Reageer met citaat 
Magic schreef 23-09-12 om 21:34:34
BSS ging het om

Toch wel, ja er brulden steeds van die iritante motoren doorheen
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Iemand nog iets meegekregen over de toestanden rond Tommy Hill? Ik lees oa op de site van JK (en ook Dagblad vh Noorden dat er flink wat aandacht aan besteedt) dat hij tegen een andere rijder aanreed bij het opzoeken vd gridplekken voor race 1..

Hij zou door de snelste ronde in race 1 van Pole mogen vertrekken voor race 2. Maar daar was een stokje voor gestoken door een protest van een ander team waardoor hij van P6 (geloof ik) startte.. Dat protest had, voor zover ik dat meekreeg, iets te maken met het te laat verwijderen vd bandenwarmers
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 24-09-12 om 12:15:28
Iemand nog iets meegekregen over de toestanden rond Tommy Hill? Ik lees oa op de site van JK (en ook Dagblad vh Noorden dat er flink wat aandacht aan besteedt) dat hij tegen een andere rijder aanreed bij het opzoeken vd gridplekken voor race 1..

Hij zou door de snelste ronde in race 1 van Pole mogen vertrekken voor race 2. Maar daar was een stokje voor gestoken door een protest van een ander team waardoor hij van P6 (geloof ik) startte.. Dat protest had, voor zover ik dat meekreeg, iets te maken met het te laat verwijderen vd bandenwarmers


Het tweede klopt.

Over zijn val geeft Hill zelf aan dat er een monteur van een ander team tegen zijn remhendel kwam toen Hill naar zn startplek reed.
Mugello never sleeps!
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Klopt.
Hill is op de grid tegen een monteur van een ander team aangereden waarbij het bevestigingsoog van zijn voetsteun van het frame is gebroken.

Vervolgens met een gerepareerde motor toch gestart aan wedstrijd 1 met als doel de pole voor wedstrijd 2 (snelste ronde krijgt pole)

In race 2 6 plekken terug gezet omdat de bandenwarmers 3 minuten voor de start van de wielen af moeten. Hill stond bij de start van race 1 nog in de pits, met bandenwarmers erom. Daar is een protest tegen geweest en dat is toegewezen.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Overigens was het een prachtige racedag! Wat kunnen die engelsen toch fantastisch commentaar geven bij zo'n wedstrijd!

Het nederlandse gewauwel stak daar wel heel schril bij af. Zeker toen tijdens de ONK supersportrace één of andere dame ook nog mee mocht kletsen...
Wat een theekransjesgezwam.....
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Trax schreef 24-09-12 om 12:48:47
Overigens was het een prachtige racedag! Wat kunnen die engelsen toch fantastisch commentaar geven bij zo'n wedstrijd!

Het nederlandse gewauwel stak daar wel heel schril bij af. Zeker toen tijdens de ONK supersportrace één of andere dame ook nog mee mocht kletsen...
Wat een theekransjesgezwam.....
Net als op tv kunnen Nederlanders op het circuit ook geen commentaar geven! Die britten weten van golf nog een spannende sport te maken.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Trax schreef 24-09-12 om 12:48:47
Overigens was het een prachtige racedag! Wat kunnen die engelsen toch fantastisch commentaar geven bij zo'n wedstrijd!

Het nederlandse gewauwel stak daar wel heel schril bij af. Zeker toen tijdens de ONK supersportrace één of andere dame ook nog mee mocht kletsen...
Wat een theekransjesgezwam.....
Dat commentaar van die Engelsen was echt wel gaaf. Overigens vond ik het wel lekker dat Jan de Rooij af en toe wat gas terug nam, deed hij goed. Die dame bij de Supersport was inderdaad niet zo'n sterke zet.
     Reageer met citaat 
Echt een heel mooi weekend, leuke wedstrijden. Ik had niet verwacht dat er zo veel mensen zijn op af gekomen.

Volgend jaar weer!!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
HOPPER schreef 24-09-12 om 20:17:24
..Ik had niet verwacht dat er zo veel mensen zijn op af ekomen!!

Ik ook niet, was aangenaam verrast:

De hoofdtribune en de GT waren zo goed als volledig gevuld
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 24-09-12 om 20:36:38
(...)

Ik ook niet, was aangenaam verrast:
(afbeelding)
De hoofdtribune en de GT waren zo goed als volledig gevuld


En de programmaboekjes uitverkocht

Ook lange rijen bij de eet- en drinkkramen. De organisatie had maar de helft verwacht las ik ergens
Mugello never sleeps!
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 24-09-12 om 21:44:33
(...)




Ook lange rijen bij de eet- en drinkkramen. De organisatie had maar de helft verwacht las ik ergens



die dan wel weer op z'n engels netjes in de rij stonden

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7


Snelle navigatie: