TheSuperbikeBarn schreef 24-01-13 om 14:41:18
Optimate vat het door het uitlichten van mijn citaten en het daarop reageren heel goed samen, de races op Man en retorische races in de Oekraine kunnen nergens voor meetellen omdat de veiligheid voor coureurs in groot gevaar komt en toezichthouders met verantwoordelijkheidsgevoel dat niet kunnen waarderen. Er gebeuren ook ongelukken op goed beveiligde circuits, zeker, maar daar heeft een coureur wel een veel grotere kans een valpartij te overleven omdat er veel uitloop/uitglijruimte aan weerszijden van de baan is. Dat nog afgezien van het feit dat de ambulance er veel sneller bij kan zijn dan op Man meestal het geval is, ook wel plezierig als het om het overleven van een zware crash gaat. Maar goed, voor- en tegenstanders van het racen op Man zijn in de hele wereld te vinden en dat zowel bij racefans als bij coureurs. En onze discussie erover is dan ook al vele malen eerder gevoerd, niets nieuws onder de zon dus. Wie dit jaar dus (weer) naar Man gaat wens ik een prachtige tijd daar toe, no hard feelings ey ?
daar gaat 't 'm dus net om ... om dat gevaar ... dat is de aantrekkingskracht ...
heel die health & safety *** is zo 21e eeuw dat 't nog meer pijn doet als gewoon wat gezond verstand ...
vind je 't te gevaarlijk & is 't niets voor jou, blijf je weg
vind je 't schitterend & is dat net wat je zoekt, doe je mee of ga je kijken
voor mij is de TT simpelweg schitterend ... niet enkel de races, maar ook de sfeer die op 't hele eiland hangt is ongewoon ... je motor onbewaakt achterlaten met je tanktas erop, Jamie Whitham die hamburgers staat te bakken aan Quarter Bridge ... gewoon 'n praatje slaan met Dave Molyneux als ie uitgevallen is aan Barregarrow & dan discussiëren met 'm welke de vetste bocht van 't circuit is ...
de flikken (politie) die je teken doet sneller te rijden op de Mountain Section
nu, ook 't eiland krijgt meer & meer van die health & safety regeltjes, ik hoor vaak van vrienden dat 't al niet meer was zoals 't was toen ik ging (begin jaren 2000) ... maar 't is nog altijd 1000x beter dan de regelneverij hier in België ...
op dat gebied is 't eiland inderdaad nog 50 jaar achter
zo herinner ik me nog 'n vergelijkingstest in 'n Performance Bikes van mid jaren '90, ze gingen toen naar Man met de 916SP & de RC45 & Ronnie (rip) schreef in z'n artikel dat hij op 'n roundabout 'n oud dametje zag zitten, dezelfde roundabout waar hij al 'n paar keer rondjes had gedraaid met de knie tegen de grond ... hij stopte & wou zich gaan verontschuldigen tegen dat dametje ... zegt dat omaatje tegen hem, "toch wel 'n mooi geluid he jongen, zo'n V4"
er is geen mooier eiland dan Man ... als je motorliefhebber bent