Isle of Man TT 2013 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Topic: Isle of Man TT 2013 (23716 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 25-01-13 om 11:36:09
..terwijl ze in de autosport (Nürburgring, Hockenheimring, Spa, Le Mans) al decennia geleden in de ban zijn gedaan. ..

Hier wordt toch gewoon met auto's geracet? Spa en Hockenheim zelfs een F1GP :
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 25-01-13 om 12:51:21
(...)

Hier wordt toch gewoon met auto's geracet? Spa en Hockenheim zelfs een F1GP :

Ik bedoel de oude, lange circuits van vroeger.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 25-01-13 om 11:36:09
Toch is het wel opmerkelijk dat dergelijke circuits nog wel gebruikt worden in de motorsport, terwijl ze in de autosport (Nürburgring, Hockenheimring, Spa, Le Mans) al decennia geleden in de ban zijn gedaan. Terwijl motorrijders nota bene vele malen kwetsbaarder zijn.


Op de oude Norsschleife wordt wel degelijk geraced met auto's: http://www.nuerburgring.de/...ch-24-uurs-race.html
     Reageer met citaat 
Branko Srdanov gaat de IOM TT rijden.

http://www.iomtt.com/...ey-by-Motorsave.aspx

« Gewijzigd: 08-02-2013 om 14:10:48 door Optimate »

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 07-02-13 om 11:34:40
Branko Srdanov gaat de IOM TT rijden.

http://www.iomtt.com/...ey-by-Motorsave.aspx

gaaf!!!
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
TheSuperbikeBarn schreef 24-01-13 om 14:41:18
Optimate vat het door het uitlichten van mijn citaten en het daarop reageren heel goed samen, de races op Man en retorische races in de Oekraine kunnen nergens voor meetellen omdat de veiligheid voor coureurs in groot gevaar komt en toezichthouders met verantwoordelijkheidsgevoel dat niet kunnen waarderen. Er gebeuren ook ongelukken op goed beveiligde circuits, zeker, maar daar heeft een coureur wel een veel grotere kans een valpartij te overleven omdat er veel uitloop/uitglijruimte aan weerszijden van de baan is. Dat nog afgezien van het feit dat de ambulance er veel sneller bij kan zijn dan op Man meestal het geval is, ook wel plezierig als het om het overleven van een zware crash gaat. Maar goed, voor- en tegenstanders van het racen op Man zijn in de hele wereld te vinden en dat zowel bij racefans als bij coureurs. En onze discussie erover is dan ook al vele malen eerder gevoerd, niets nieuws onder de zon dus. Wie dit jaar dus (weer) naar Man gaat wens ik een prachtige tijd daar toe, no hard feelings ey ?


daar gaat 't 'm dus net om ... om dat gevaar ... dat is de aantrekkingskracht ...

heel die health & safety *** is zo 21e eeuw dat 't nog meer pijn doet als gewoon wat gezond verstand ...

vind je 't te gevaarlijk & is 't niets voor jou, blijf je weg
vind je 't schitterend & is dat net wat je zoekt, doe je mee of ga je kijken

voor mij is de TT simpelweg schitterend ... niet enkel de races, maar ook de sfeer die op 't hele eiland hangt is ongewoon ... je motor onbewaakt achterlaten met je tanktas erop, Jamie Whitham die hamburgers staat te bakken aan Quarter Bridge ... gewoon 'n praatje slaan met Dave Molyneux als ie uitgevallen is aan Barregarrow & dan discussiëren met 'm welke de vetste bocht van 't circuit is ...
de flikken (politie) die je teken doet sneller te rijden op de Mountain Section

nu, ook 't eiland krijgt meer & meer van die health & safety regeltjes, ik hoor vaak van vrienden dat 't al niet meer was zoals 't was toen ik ging (begin jaren 2000) ... maar 't is nog altijd 1000x beter dan de regelneverij hier in België ...
op dat gebied is 't eiland inderdaad nog 50 jaar achter
zo herinner ik me nog 'n vergelijkingstest in 'n Performance Bikes van mid jaren '90, ze gingen toen naar Man met de 916SP & de RC45 & Ronnie (rip) schreef in z'n artikel dat hij op 'n roundabout 'n oud dametje zag zitten, dezelfde roundabout waar hij al 'n paar keer rondjes had gedraaid met de knie tegen de grond ... hij stopte & wou zich gaan verontschuldigen tegen dat dametje ... zegt dat omaatje tegen hem, "toch wel 'n mooi geluid he jongen, zo'n V4"

er is geen mooier eiland dan Man ... als je motorliefhebber bent
#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
Francorchamps is daar dus ook erg goed in gelukt, om hun circuitkenmerken te behouden binnen heel die moderne maakermaarvierkilometervan tendens (buiten de busstop) ... spijtig heeft Assen daar, naar mijn menig, de boel verneukt
#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
Ben ik gedeeltelijk met je eens, vond het oude circuit in Assen ook mooier. Maar ja, met een lege tank komen te staan is er nu vrijwel niet meer bij en dat kwam vroeger toch wel voor toen de technische regels veranderden, het benzineverbruik toenam en de tankinhoud niet vergroot mocht worden. Soms kwamen ze letterlijk op de laatste druppel benzine binnen of vielen halverwege de laatste ronde stil, flink balen dus voor de rijders, de teams en ook de toeschouwers als de strijd net superspannend was. Wat Franchorchamps betreft, dat vind ik echt een schitterend circuit en heb nog herinneringen aan de MV's die met Ago en Read aan boord brullend door de bossen stuurden. Met een maatje met trein en bus naar Spa (was 16 dus nog geen auto of motor bij de hand), kamperen en van motoren genieten, top dus !

« Gewijzigd: 23-02-2013 om 23:44:41 door TheSuperbikeBarn »

     Reageer met citaat 
Om wat achtergrondinformatie te geven over de discussie die hier een maand geleden speelde is deze internetpagina de moeite waard http://www.bbc.co.uk/sport/0/northern-ireland/18074816

Daarnaast zijn een tweetal boeken die ik aan kan bevelen, het eerste is That Near Death Thing van Rick Broadbent. Goed geschreven portret van de huidige generatie coureurs.
Daarnaast is er een wat ouder boek Riding Man van Mark Gardiner. Mark heeft in de US AL zijn bezittingen verkocht om deel te nemen aan de TT. Geen topcoureur, wel een goede schrijver

http://www.amazon.com/That-Near-Death-Thing-Broadbent/dp/1409143406/ref=cm_cr_pr_pb_t

http://www.amazon.com/Riding-Man-Mark-Gardiner/dp/0979167329/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1364635036&sr=1-1&keywords=riding+man
     Reageer met citaat 
Eerste training vandaag gereden, Branko Srdanov 112.29 mph ronde. Nogal snel als eerste training voor een newcomer...



Bron foto http://www.motorcycle-usa.com/...ebuts-at-IOM-TT.aspx

« Gewijzigd: 25-05-2013 om 21:08:17 door john »

     Reageer met citaat 
Voor degenen die geïnteresseerd zijn; volgende twee weken TT Man op tv of op de ITV Player Citaat:
The Isle of Man TT is back on ITV4 and ITV.com in 2013!

We'll bring you highlights from every day of the historic races this year: watch coverage on ITV4 and catch up on ITV Player.

Schedule (all on ITV4):

Mon 27th May
9pm: Conor Cummins: Local Hero

Tues 28th May
9pm: The Perfect Lap

Wed 29th May
9pm: Operation TT

Thurs 30th May
9pm: Preview Show

Fri 31st May
9pm: Qualifying highlights

Sat 1st June
9pm: Superbike TT Race

Sun 2nd June
9pm: Sidecar TT Race 1

Mon 3rd June
9pm: Supersport TT Race 1

Tues 4th June
9pm: Superstock TT Race

Wed 5th June
9pm: Supersport TT Race 2

Thurs 6th June
9pm: Sidecar TT Race 2

Fri 7th June
9pm: Senior TT Race

Mon 10th June
6pm: Review Show

« Gewijzigd: 25-05-2013 om 21:16:43 door john »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Citaat:
Srdanov went faster still with a lap of 113.80mph, briefly becoming the quickest newcomer ever on an opening night in the process but that was only before Brookes’ official times were released and his fastest was an impressive 114.620.

In zijn 3e en laatste ronde las ik net via mcnews.com.au
     Reageer met citaat 
john schreef 25-05-13 om 20:53:56
Eerste training vandaag gereden, Branko Srdanov 112.29 mph ronde. Nogal snel als eerste training voor een newcomer...


(afbeelding)
Bron foto http://www.motorcycle-usa.com/...ebuts-at-IOM-TT.aspx


Ik weet niet of het de bedoeling was of niet maar de foto die hier staat is bij mijn weten niet srdanov
     Reageer met citaat 
Yoshinari Matsushita is vanavond omgekomen tijdens de TT :'(
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 27-05-13 om 23:07:02
Yoshinari Matsushita is vanavond omgekomen tijdens de TT :'(

Las het ook :'(

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7


Snelle navigatie: