Red Bull Rookies 2013 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6

Topic: Red Bull Rookies 2013 (15475 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 13-07-13 om 17:07:37
hehe Scott eindelijk weer met overtuiging in de 7 mans kopgroep in race 1 Sachsenring. Crash Hanika in laatste ronde nadat ie hem bijna kwijt was en toen aangetikt werd door Martin die won voor Manzi en Deroue. Mooie race!


Zijn er beelden van het incident tussen Hanika en Martin?
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 14-07-13 om 08:53:35
(...)


Zijn er beelden van het incident tussen Hanika en Martin?

Op de rbr site staat meestal de complete wedstrijd
Midstar racing
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Weer een crash voor Deroue.....zo schiet het niet op in de tussenstand....

Ook een crash voor Martin met nog 2 ronden te gaan.

Hanika wint met een voorsprong van 10 seconden voor Pagliani en Manzi.
     Reageer met citaat 
Joe Roberts (13e in de tussenstand, beste klassering tot nu toe een 5e plek in Assen) wint de Supersport race van de AMA op Laguna Seca. (Supersport in de AMA een klasse voor jonge coureurs, daarboven zitten de sportsbike- en de superbikeklasse).

Voor de echte die-hards: https://www.youtube.com/...=kAkFwzhA-UQ#at=3427
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Hanika wint z'n thuisrace na een spannende strijd met Pagliani en Martin.

Met Deroue wil het nog steeds niet echt lukken....kwalificeerde als 12e en finisht uiteindelijk als 6e, dus verbeterd zich aanzienlijk, maar het is nog steeds niet waar we hem graag zien. Wel positief dat hij als winnaar uit een grote groep rijders over de finish kwam
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
De turk die voor hem stond op de grid moest uit de pitstraat starten,waardoor scott als 11de van de grid kon starten.
Al snel na een paar rondes vielen de nummers 5 en 6 doordat ze in de 1ste bocht elkaar eraf reden.
De eerste zes rijders van dat moment kon scott niet bijhouden en het gat werd snel groter. Hij reed op dat moment 7de door zijn goede eerste ronde.
Na de valpartij van de nummers 5 en 6 reed scott op een 5de plek maar kon dit niet vasthouden.

Nee, echt verbetering is er nog niet, en dat is ook echt jammer.
Gezien zijn leeftijd en de vooruitgang die er tot op heden nog niet is vrees ik voor volgend jaar een overstap naar een hogere klasse.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Het lijkt net of Scott geen bocht goed door komt.
Voor hem vallen constant de gaten.
Hoop voor hem dat het aan de motor ligt, als het aan hem zelf ligt, is hij nog lang niet klaar voor de GP's.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Als het aan Scott zelf zou liggen dan had hij die problemen vorig jaar ook wel gehad. Toen wist hij schijnbaar wel hoe hij bochten moest nemen.

Ik denk dat Scott minder overweg kan met de viertakt. Hopelijk vind hij een oplossing of in ieder geval een verbetering voor het einde van het seizoen.

De winnaar van vorig jaar, Florian Alt, lijkt in de Moto3 ook geen vrienden te kunnen worden met de viertakt. Ik had niet verwacht dat hij meteen constant top 10 zou rijden, maar hij is nu voornamelijk rond P30 te vinden....
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
250cc schreef 24-08-13 om 20:54:45
Het lijkt net of Scott geen bocht goed door komt.
Voor hem vallen constant de gaten.
Hoop voor hem dat het aan de motor ligt, als het aan hem zelf ligt, is hij nog lang niet klaar voor de GP's.

Klopt, dit heb ik al eens eerder in een post aan gegeven.
Deze manier van bochten rijden deed hij vorig jaar ook al op de 125.
Vorig jaar kwam hij er beter mee weg, nu gaat het hem parten spelen.
Ik neem aan dat er iemand in het team is die dit met hem bespreekt?

Ik kan het niet goed uitleggen ,maar als je goed oplet zie je dat hij vaak de bocht ideaal neemt in een volle groep. Hierdoor komen ze makkelijk binnendoor, vaak countert hij dan op een vrij krappe lijn, wat op de rechte stukken snelheid kost. Hierdoor kan een groep makkelijk voor hem weglopen omdat het erg veel tijd kost. Hij moet ook altijd heel veel duels aan op deze manier, dit kost energie,tijd en bandenslijtage.
Hij komt eigenljk ook nooit los van een groepje op deze manier.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Aan de machine liggen? Kom op, we weten toch allemaal dat die mannen op identiek materiaal rijden? Het is toch echt Scott zelf hoor.
     Reageer met citaat 
Dat is iets te eenvoudig gesteld lijkt me, de machines zijn dezelfde specificaties, maar dat wil niet zeggen dat ze identiek zijn.

Scott krijgt de machine blijkbaar niet zo afgesteld als hij graag zou willen.

Overigens gebeurt het ook wel eens dat er ergens een klein dingetje mis is in b.v. het rijwielgedeelte waar maar heel lastig de vinger achter te krijgen is, als dat aan de orde is, is de gelijkwaardigheid compleet zoek.

Heeft Scott op zijn eigen KTM viertakt ook zoveel aanpassingsproblemen?
     Reageer met citaat 
Karel Hanika vertrekt weer vanaf pole vandaag en morgen. Scott Deroue vanaf de 13e plek.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 31-08-13 om 09:11:25
Karel Hanika vertrekt weer vanaf pole vandaag en morgen. Scott Deroue vanaf de 13e plek.

Gezien de resultaten tot dusver van Scott, ben ik bang dat er een Moto3 avontuur niet in zit.
Hanika daarintegen laat 2 seizoenen zien dat hij een overstap waardig is, alhoewel dit niets zegt over de slagingskans.
Vind het erg jammer dat het Scott tot nu toe niet lukt.

Denk toch dat als er een nederlander het kan proberen, Bryan tot nu toe de beste kaarten heeft.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Ik zou niet weten waarom Scott niet de overstap naar de Moto3 zou maken. Als het budget rond komt, er gewoon vol voor gaan.

Als een sporter zich bij iedere tegenslag neer zou leggen om er vervolgens de brui aan te geven, zou er nog maar weinig gesport worden in de wereld.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
WimLex schreef 31-08-13 om 10:18:52
Ik zou niet weten waarom Scott niet de overstap naar de Moto3 zou maken. Als het budget rond komt, er gewoon vol voor gaan.

Als een sporter zich bij iedere tegenslag neer zou leggen om er vervolgens de brui aan te geven, zou er nog maar weinig gesport worden in de wereld.

Dit zeg ik ook niet.

Natuurlijk als de kans zich voor doet moet hij het doen, logisch!
Alleen dan moet hij wel de kans krijgen en het rond kunnen breien. Hierbij zal dan waarschijnlijk naar zijn resultaten gekeken worden, en die zijn nu op dit moment niet heel erg goed.

Ik gun het hem van harte.
Midstar racing

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Snelle navigatie: