Citaat:
En omdat ik de ama eigenlijk niet volg, en dit tegenwoordig ook de niet superbike is, bestond het veld uit rijders die ik niet ken/ waar ik niks mee heb.
Tja, de Daytona 200 is tegenwoordig eigenlijk alleen een Amerikaans feestje en het heeft natuurlijk al lang niet meer de glans die het vroeger had. En inderdaad, het is een beetje raar dat ze het rijden met de Sportsbikes en niet met de topklasse, de Superbikes. Maar ook in de Superbikes zijn het vooral coureurs die de meesten hier waarschijnlijk weinig tot niks zullen zeggen. Juist in die Sportsbikes doen er nog een paar mee die we wel zullen kennen omdat ze meededen aan de RBR: Beaubier (winnaar), Jake Gagne (4e) en JD Beach (5e). Om de top 5 dan maar even helemaal te zetten:
1. Cameron Beaubier
2. Garrett Gerloff
3. Bobby Fong
4. Jake Gagne
5. JD Beach
Op 9 en 10 trouwens 2 vrouwen: Myers en Paris.
In de Superbikes een overwinning voor Herrin en Cardenas. De kampioen van de afgelopen jaren 2 keer uitgevallen maar voor de spanning in het kampioenschap is dat niet erg.
je kan trouwens wel merken dat motorrace in de VS totaal niet populair is hoor. Lege tribunes (niet alleen in Daytona maar bij alle races), in de SBK maar een klein startveldje, veel kwaliteitsverschil, coureurs van (voor motorsportbegrippen) hoge leeftijd die nog goed mee kunnen komen, etc.