ben het met GumTree eens dat er best wel meer aandacht besteed mag worden aan BSB en AMA. Misschien dat een voorbeschouwing voor het aankomende seizoen daarbij helpt:
Het Amerikaans Superbike kampioenschap bestaat uit 18 races, die verreden worden tijdens 11 ronden. De eerste daarvan is dus de 200 mijls race op Daytona. AMA Superbike races worden normaal gesproken verreden op de zondag. Echter, bij een aantal ronden wordt er ook een race op zaterdag verreden, de zogeheten 'Superbike doubleheader'
it seizoen worden de 'doubleheaders'verreden op de California Speedway, Infineon Raceway, Barber Motorsports park, Road America, Mid Ohio, Road Atlanta en Virginia International Raceway.
Begin juli vindt de race op Laguna Seca plaats, waarbij sommige rijders deel zouden kunnen nemen aan de WK Superbike race. Met de nieuwe reglementen in het WK Superbike, en na het ongeval met Eric Bostrom afgelopen seizoen, lijkt dat echter niet te gaan gebeuren. Op Laguna Seca wordt de AMA race op zaterdag verreden.
Ook in het Amerikaanse kampioenschap rommelde het flink met betrekking tot de reglementen voor het nieuwe seizoen. Zo heeft Kawasaki besloten om niet met een fabrieksteam deel te nemen aan het Superbike kampioenschap en dat terwijl Eric Bostrom geen slecht figuur sloeg afgelopen seizoen. Ook Suzuki en Honda twijfelden lange tijd maar zetten toch een fabrieksteam in.
Daarnaast hadden we ook nog '
unlop gate'. Het is het vorige seizoen niet echt lekker gegaan met de Dunlops. Meerdere rijders hebben een pitstop moeten maken tijdens de race, omdat de achterband te veel slijtage vertoonde. De uiteindelijke wereldkampioen Mat Mladin had zelfs de schrik van zijn leven toen zijn achterband klapte tijdens een race. Mladin wist de Suzuki tot het einde van de grindbak overeind te houden en ontliep serieuze verwondingen.
Tijdens een eenmalige test op Indianapolis én tijdens een test op Daytona eerder dit jaar klapten er ook banden. Ben Spies en Jason DiSalvo bleven ernstige verwondingen bespaard. Dit jaar is ook Michelin van de partij, onder andere op de Ducati 999 van Eric Bostrom. Eric zetten een paar mooie tijden neer op Daytona, waarna Dunlop besloot om alle testdata op te kopen en Michelin buiten de deur te houden.
Dunlop zegt dat een eventueel probleem verholpen is, maar een flink aantal rijders zullen het toch in hun achterhoofd hebben tijdens de komende 200 mijls race.
Tot de kanshebbers voor het kampioenschap behoren Mat Mladin (Suzuki), Aaron Yates (Suzuki), Ben Bostrom (Honda), Miguel Duhamel (Honda), Jake Zemke (Honda) en Eric Bostrom (Ducati).