AMA seizoen 2004 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Topic: AMA seizoen 2004 (4261 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
ben het met GumTree eens dat er best wel meer aandacht besteed mag worden aan BSB en AMA. Misschien dat een voorbeschouwing voor het aankomende seizoen daarbij helpt:

Citaat:
Het Amerikaans Superbike kampioenschap bestaat uit 18 races, die verreden worden tijdens 11 ronden. De eerste daarvan is dus de 200 mijls race op Daytona. AMA Superbike races worden normaal gesproken verreden op de zondag. Echter, bij een aantal ronden wordt er ook een race op zaterdag verreden, de zogeheten 'Superbike doubleheader'it seizoen worden de 'doubleheaders'verreden op de California Speedway, Infineon Raceway, Barber Motorsports park, Road America, Mid Ohio, Road Atlanta en Virginia International Raceway.
Begin juli vindt de race op Laguna Seca plaats, waarbij sommige rijders deel zouden kunnen nemen aan de WK Superbike race. Met de nieuwe reglementen in het WK Superbike, en na het ongeval met Eric Bostrom afgelopen seizoen, lijkt dat echter niet te gaan gebeuren. Op Laguna Seca wordt de AMA race op zaterdag verreden.

Ook in het Amerikaanse kampioenschap rommelde het flink met betrekking tot de reglementen voor het nieuwe seizoen. Zo heeft Kawasaki besloten om niet met een fabrieksteam deel te nemen aan het Superbike kampioenschap en dat terwijl Eric Bostrom geen slecht figuur sloeg afgelopen seizoen. Ook Suzuki en Honda twijfelden lange tijd maar zetten toch een fabrieksteam in.

Daarnaast hadden we ook nog 'unlop gate'. Het is het vorige seizoen niet echt lekker gegaan met de Dunlops. Meerdere rijders hebben een pitstop moeten maken tijdens de race, omdat de achterband te veel slijtage vertoonde. De uiteindelijke wereldkampioen Mat Mladin had zelfs de schrik van zijn leven toen zijn achterband klapte tijdens een race. Mladin wist de Suzuki tot het einde van de grindbak overeind te houden en ontliep serieuze verwondingen.
Tijdens een eenmalige test op Indianapolis én tijdens een test op Daytona eerder dit jaar klapten er ook banden. Ben Spies en Jason DiSalvo bleven ernstige verwondingen bespaard. Dit jaar is ook Michelin van de partij, onder andere op de Ducati 999 van Eric Bostrom. Eric zetten een paar mooie tijden neer op Daytona, waarna Dunlop besloot om alle testdata op te kopen en Michelin buiten de deur te houden.
Dunlop zegt dat een eventueel probleem verholpen is, maar een flink aantal rijders zullen het toch in hun achterhoofd hebben tijdens de komende 200 mijls race.

Tot de kanshebbers voor het kampioenschap behoren Mat Mladin (Suzuki), Aaron Yates (Suzuki), Ben Bostrom (Honda), Miguel Duhamel (Honda), Jake Zemke (Honda) en Eric Bostrom (Ducati).

« Gewijzigd: 03-03-2004 om 19:39:40 door The.Gambler »

Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
ben het met GumTree eens dat er best wel meer aandacht besteed mag worden aan BSB en AMA. Misschien dat een voorbeschouwing voor het aankomende seizoen daarbij helpt:

Citaat:
Het Amerikaans Superbike kampioenschap bestaat uit 18 races, die verreden worden tijdens 11 ronden. De eerste daarvan is dus de 200 mijls race op Daytona. AMA Superbike races worden normaal gesproken verreden op de zondag. Echter, bij een aantal ronden wordt er ook een race op zaterdag verreden, de zogeheten 'Superbike doubleheader'it seizoen worden de 'doubleheaders'verreden op de California Speedway, Infineon Raceway, Barber Motorsports park, Road America, Mid Ohio, Road Atlanta en Virginia International Raceway.
Begin juli vindt de race op Laguna Seca plaats, waarbij sommige rijders deel zouden kunnen nemen aan de WK Superbike race. Met de nieuwe reglementen in het WK Superbike, en na het ongeval met Eric Bostrom afgelopen seizoen, lijkt dat echter niet te gaan gebeuren. Op Laguna Seca wordt de AMA race op zaterdag verreden.

Ook in het Amerikaanse kampioenschap rommelde het flink met betrekking tot de reglementen voor het nieuwe seizoen. Zo heeft Kawasaki besloten om niet met een fabrieksteam deel te nemen aan het Superbike kampioenschap en dat terwijl Eric Bostrom geen slecht figuur sloeg afgelopen seizoen. Ook Suzuki en Honda twijfelden lange tijd maar zetten toch een fabrieksteam in.

Daarnaast hadden we ook nog 'unlop gate'. Het is het vorige seizoen niet echt lekker gegaan met de Dunlops. Meerdere rijders hebben een pitstop moeten maken tijdens de race, omdat de achterband te veel slijtage vertoonde. De uiteindelijke wereldkampioen Mat Mladin had zelfs de schrik van zijn leven toen zijn achterband klapte tijdens een race. Mladin wist de Suzuki tot het einde van de grindbak overeind te houden en ontliep serieuze verwondingen.
Tijdens een eenmalige test op Indianapolis én tijdens een test op Daytona eerder dit jaar klapten er ook banden. Ben Spies en Jason DiSalvo bleven ernstige verwondingen bespaard. Dit jaar is ook Michelin van de partij, onder andere op de Ducati 999 van Eric Bostrom. Eric zetten een paar mooie tijden neer op Daytona, waarna Dunlop besloot om alle testdata op te kopen en Michelin buiten de deur te houden.
Dunlop zegt dat een eventueel probleem verholpen is, maar een flink aantal rijders zullen het toch in hun achterhoofd hebben tijdens de komende 200 mijls race.

Tot de kanshebbers voor het kampioenschap behoren Mat Mladin (Suzuki), Aaron Yates (Suzuki), Ben Bostrom (Honda), Miguel Duhamel (Honda), Jake Zemke (Honda) en Eric Bostrom (Ducati).

« Gewijzigd: 03-03-2004 om 19:39:40 door The.Gambler »

Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Citaat:
Mladin is de verdedigend kampioen (al weer zijn vierde AMA titel) en dus zeker iemand om rekening mee te houden. Tijdens de tests in het voorseizoen leek de vorig seizoen dominerende Suzuki wat pk's te hebben verloren ten opzichte van de nieuwe Honda's, terwijl ook de Ducati sneller was. Ook leek Mladin er in het voorseizoen helemaal geen zin meer in te hebben, onder meer omdat de Australiër een slecht verliezer is en hij een seizoen achter de Honda's en Ducati aanhobbelen niet zag zitten. Nadat Jason DiSalvo tijdens een test op Daytona op hoge snelheid een klapband meemaakte gaf Mladin zelfs aan niet op Daytona te willen starten.


Ook teamgenoot Aaron Yates kampt met dit pk probleem. Als de rest net even wat meer problemen heeft zit er nog een kansje in voor de Suzuki mannen, maar anders zie ik het somber in voor een vijfde titel voor Mat Mladin.

De mannen op de Honda's hebben dit seizoen betere kaarten in handen. Ben Bostrom, Miguel Duhamel en Jake Zemke rijden alledrie de nieuwe CBR1000RR, die in het voorseizoen het ene na het andere record verpulverde.

Voormalig WK Superbike rijder Ben Bostrom was op zijn eerste dag op de nieuwe Honda al sneller dan het ronderecord wat op Daytona stond. Later ging Duhamel nog een tikkie harder.
Ben had vorig jaar een hoop problemen met de oude opgewaardeerde RC51 van Nicky Hayden. Vooral aan de voorkant kreeg Ben het niet voor elkaar om een goede afstelling te vinden. Ben stond maar een paar keer op het podium, terwijl iedereen hem vooraf als dé titelkandidaat zag. Ben lijkt het erg naar zijn zin te hebben op de nieuwe Honda en zal zeker vaker voorin te vinden zijn dan afgelopen seizoen.

Miguel Duhamel is de oude rot in het kampioenschap. In 1991 schreef Duhamel al de 200 mijls race op zijn naam. In 1999 en 2003 deed hij dat weer. Het is een sluwe vos en zeker een paar overwinningen waard.

Jake Zemke is nog een beetje een onzekere factor. Zemke heeft vorig seizoen goed gepresteerd en stapt nu in het zitje wat Kurtis Roberts achter heeft gelaten bij Erion Honda, een satelliet team van Honda Amerika.

Tenslotte Eric Bostrom. De jongere broer van Ben was de afgelopen jaren verbazend snel op de Kawasaki en heeft als wildcard ook meerdere WK Suerbike races gereden en liet daarin zien uit het juiste hout te zijn gesneden.
Kawasaki trok zich terug uit het AMA Superbike, alhoewel er wel een team rijdt met Kawasaki's, waardoor Eric onder zijn contract uit kon komen en even later voor Ducati tekende. Eric zal op een fabrieks 999 plaatsnemen en is tegelijkertijd een van de weinige rijders, die op Michelin staat. Michelin heeft nu tijd en geld om goede banden voor het AMA kampioenschap te ontwikkelen, nadat Pirelli de enige bandenleverancier is voor het WK Superbike.
Dunlop zat Michelin al flink dwars in het voorseizoen, dus Michelin is erop gebrand om Dunlop te verslaan

« Gewijzigd: 03-03-2004 om 19:40:56 door The.Gambler »

Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Citaat:
Mladin is de verdedigend kampioen (al weer zijn vierde AMA titel) en dus zeker iemand om rekening mee te houden. Tijdens de tests in het voorseizoen leek de vorig seizoen dominerende Suzuki wat pk's te hebben verloren ten opzichte van de nieuwe Honda's, terwijl ook de Ducati sneller was. Ook leek Mladin er in het voorseizoen helemaal geen zin meer in te hebben, onder meer omdat de Australiër een slecht verliezer is en hij een seizoen achter de Honda's en Ducati aanhobbelen niet zag zitten. Nadat Jason DiSalvo tijdens een test op Daytona op hoge snelheid een klapband meemaakte gaf Mladin zelfs aan niet op Daytona te willen starten.


Ook teamgenoot Aaron Yates kampt met dit pk probleem. Als de rest net even wat meer problemen heeft zit er nog een kansje in voor de Suzuki mannen, maar anders zie ik het somber in voor een vijfde titel voor Mat Mladin.

De mannen op de Honda's hebben dit seizoen betere kaarten in handen. Ben Bostrom, Miguel Duhamel en Jake Zemke rijden alledrie de nieuwe CBR1000RR, die in het voorseizoen het ene na het andere record verpulverde.

Voormalig WK Superbike rijder Ben Bostrom was op zijn eerste dag op de nieuwe Honda al sneller dan het ronderecord wat op Daytona stond. Later ging Duhamel nog een tikkie harder.
Ben had vorig jaar een hoop problemen met de oude opgewaardeerde RC51 van Nicky Hayden. Vooral aan de voorkant kreeg Ben het niet voor elkaar om een goede afstelling te vinden. Ben stond maar een paar keer op het podium, terwijl iedereen hem vooraf als dé titelkandidaat zag. Ben lijkt het erg naar zijn zin te hebben op de nieuwe Honda en zal zeker vaker voorin te vinden zijn dan afgelopen seizoen.

Miguel Duhamel is de oude rot in het kampioenschap. In 1991 schreef Duhamel al de 200 mijls race op zijn naam. In 1999 en 2003 deed hij dat weer. Het is een sluwe vos en zeker een paar overwinningen waard.

Jake Zemke is nog een beetje een onzekere factor. Zemke heeft vorig seizoen goed gepresteerd en stapt nu in het zitje wat Kurtis Roberts achter heeft gelaten bij Erion Honda, een satelliet team van Honda Amerika.

Tenslotte Eric Bostrom. De jongere broer van Ben was de afgelopen jaren verbazend snel op de Kawasaki en heeft als wildcard ook meerdere WK Suerbike races gereden en liet daarin zien uit het juiste hout te zijn gesneden.
Kawasaki trok zich terug uit het AMA Superbike, alhoewel er wel een team rijdt met Kawasaki's, waardoor Eric onder zijn contract uit kon komen en even later voor Ducati tekende. Eric zal op een fabrieks 999 plaatsnemen en is tegelijkertijd een van de weinige rijders, die op Michelin staat. Michelin heeft nu tijd en geld om goede banden voor het AMA kampioenschap te ontwikkelen, nadat Pirelli de enige bandenleverancier is voor het WK Superbike.
Dunlop zat Michelin al flink dwars in het voorseizoen, dus Michelin is erop gebrand om Dunlop te verslaan

« Gewijzigd: 03-03-2004 om 19:40:56 door The.Gambler »

Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
eerste kwalificatie Daytona 200:

1 Eric Bostrom Ducati 999 1:46.835
2 Ben Bostrom Honda CBR1000RR 1:47.318
3 Mat Mladin Suzuki GSX-R1000 1:47.640
4 Miguel Duhamel Honda CBR1000RR 1:47.679
5 Jake Zemke Honda CBR1000RR 1:48.257
6 Aaron Yates Suzuki GSX-R1000 1:48.333
7 Larry Pegram Yamaha YZF-R1 1:50.727
8 Pascal Picotte Yamaha YZF-R1 1:51.417
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
eerste kwalificatie Daytona 200:

1 Eric Bostrom Ducati 999 1:46.835
2 Ben Bostrom Honda CBR1000RR 1:47.318
3 Mat Mladin Suzuki GSX-R1000 1:47.640
4 Miguel Duhamel Honda CBR1000RR 1:47.679
5 Jake Zemke Honda CBR1000RR 1:48.257
6 Aaron Yates Suzuki GSX-R1000 1:48.333
7 Larry Pegram Yamaha YZF-R1 1:50.727
8 Pascal Picotte Yamaha YZF-R1 1:51.417
Mugello never sleeps!
Gum-Tree
Ant for president !!

     Reageer met citaat 
Inmiddels zijn op Daytona de eerste wedstrijden voor het nieuwe seizoen in de Superstock en de Formula Extreme klasses al weer verreden.
Dit zijn de uitslagen:

Formula Extreme
1 - Miguel Duhamel (Honda)
2 - Ben Bostrom (Honda)
3 - Jake Zemke (Honda)
4 - Alex Gobert (Honda)
5 - Pascal Picotte (Yamaha)

Superstock
1 - Aaron Gobert (Yamaha)
2 - Jamie Hacking (Yamaha)
3 - Tommy Hayden (Kawa)
4 - Damon Buckmaster (Yamaha)
5 - Roger Lee Hayden (Kawa
Never hold your farts in. They travel up your spine and into your brain. That's where your get crap ideas from.
Gum-Tree
Ant for president !!

     Reageer met citaat 
Inmiddels zijn op Daytona de eerste wedstrijden voor het nieuwe seizoen in de Superstock en de Formula Extreme klasses al weer verreden.
Dit zijn de uitslagen:

Formula Extreme
1 - Miguel Duhamel (Honda)
2 - Ben Bostrom (Honda)
3 - Jake Zemke (Honda)
4 - Alex Gobert (Honda)
5 - Pascal Picotte (Yamaha)

Superstock
1 - Aaron Gobert (Yamaha)
2 - Jamie Hacking (Yamaha)
3 - Tommy Hayden (Kawa)
4 - Damon Buckmaster (Yamaha)
5 - Roger Lee Hayden (Kawa
Never hold your farts in. They travel up your spine and into your brain. That's where your get crap ideas from.
     Reageer met citaat 
Mladin heeft gewonnen, maar vooral de strijd om de tweede plaats moet erg spannend zijn geweest.
De teamgenoot van Mladin, Aaron Yates, is gevallen bij het inhalen van ee nachterblijver. Hierbij werd hij zo witheet van woede, dat hij een kopstoot gaf met zijn helm op, en een karatetrap probeerde te doen.

hier de top 12:
1 Mladin, 57 laps
2 Zemke, 57 laps
3 Duhamel, 57 laps
4 Pfeifer, 55 laps
5 Acree, 55 laps
6 Orlando, 54 laps
7 Picotte, 54 laps
8 Caylor, 54 laps
9 Jensen, 54 laps
10 Wood, 54 laps
11 Martinez, 54 laps
12 Gittere, 54 laps
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Mladin heeft gewonnen, maar vooral de strijd om de tweede plaats moet erg spannend zijn geweest.
De teamgenoot van Mladin, Aaron Yates, is gevallen bij het inhalen van ee nachterblijver. Hierbij werd hij zo witheet van woede, dat hij een kopstoot gaf met zijn helm op, en een karatetrap probeerde te doen.

hier de top 12:
1 Mladin, 57 laps
2 Zemke, 57 laps
3 Duhamel, 57 laps
4 Pfeifer, 55 laps
5 Acree, 55 laps
6 Orlando, 54 laps
7 Picotte, 54 laps
8 Caylor, 54 laps
9 Jensen, 54 laps
10 Wood, 54 laps
11 Martinez, 54 laps
12 Gittere, 54 laps
Mugello never sleeps!
TYRI_F1
GIXXER

     Reageer met citaat 
die gast moeten ze schorsen voor n race! echt... stomme prutser!
TYRI_F1
GIXXER

     Reageer met citaat 
die gast moeten ze schorsen voor n race! echt... stomme prutser!
     Reageer met citaat 
Citaat:


hier de top 12:
1 Mladin, 57 laps
2 Zemke, 57 laps
3 Duhamel, 57 laps
4 Pfeifer, 55 laps
5 Acree, 55 laps
6 Orlando, 54 laps
7 Picotte, 54 laps
8 Caylor, 54 laps
9 Jensen, 54 laps
10 Wood, 54 laps
11 Martinez, 54 laps
12 Gittere, 54 laps
Maar 3 rijders in dezelfde ronde........ spannend is anders denk ik
     Reageer met citaat 
Citaat:


hier de top 12:
1 Mladin, 57 laps
2 Zemke, 57 laps
3 Duhamel, 57 laps
4 Pfeifer, 55 laps
5 Acree, 55 laps
6 Orlando, 54 laps
7 Picotte, 54 laps
8 Caylor, 54 laps
9 Jensen, 54 laps
10 Wood, 54 laps
11 Martinez, 54 laps
12 Gittere, 54 laps
Maar 3 rijders in dezelfde ronde........ spannend is anders denk ik
     Reageer met citaat 
uitslag Fontana:

1. Mat Mladin (Suzuki)
2. Eric Bostrom (Ducati)
3. Miguel Duhamel (Honda)
4. Jake Zemke (Honda)
5. Geoff May (Suzuki)
6. Steve Crevier (Suzuki)
7. Larry Pegram (Yamaha)
8. Marty Craggill (Suzuki)
9. John Haner (Suzuki)
10. Opie Caylor (Suzuki)

« Gewijzigd: 04-04-2004 om 19:45:34 door The.Gambler »

Mugello never sleeps!

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: