Hamove wegrace hengelo 11 & 12 mei (ronde 1) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Racetopic
1

Hengelo

12 mei 2013
Nederland Varsselring, Hengelo (Gld)

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Thomas van Leeuwen
2Tasia Rodink
3Brian Slooten
4Ricardo Brink
5Luuk Pruijn
Volledige uitslag »

RACE

1Thomas van Leeuwen
2Wesley Jonker
3Mike Brouwers
4Brian Slooten
5Ricardo Brink
Volledige uitslag »

TRIVIA

De Zuid-Afrikaan Jon Ekerold boekt in 1979 tijdens de paasraces een dubbelzege in de 250cc en 350cc en verbetert beide ronderecords met zijn Opstalan Yamaha's. Boet van Dulmen (ook nieuw ronderecord) wint de 500cc voor Jack Middelburg.
Topic: Hamove wegrace hengelo 11 & 12 mei (ronde 1) (15426 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
naast de dutch supersport heeft ook de dutch moto 3 hun eerste ronde op het straten circuit van hengelo, momenteel zijn er zo'n 10 inschijvingen niet echt veel en daar moeten er zeker een paar bij komen!
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
in het zelfde weekend is er ook een IDM race in Zolder en dat scheelt nogal een aantal inschrijvingen.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
6 Pruijn Luuk ANGEREN HONDA
17 Ruiter Henk de LUNTEREN HONDA
22 Brink Ricardo IJSSELMUIDEN HONDA
24 Rodink Tasia NOORDSCHESCHUT HONDA
25 Brouwers Mike WOUDENBERG HONDA
42 Slooten Brian OOSTHUIZEN BAKKER
64 Bendsneyder Bo ROTTERDAM HONDA
71 Leeuwen Thomas van WEZEP HONDA
86 Jonker Wesley ROUVEEN HONDA
92 Posthuma Jeffry EMMER-COMPASCUUM HONDA
     Reageer met citaat 
Bo Bendsneyder rijdt komend weekend het IDM in Zolder dus zal ook niet in Hengelo zijn..
Howell
Honda the power of dreams

     Reageer met citaat 
Beschamend is het aantal rijders dat aan de start verschijnt, met name ook voor de organisatie en het publiek.
Er zijn voor zover ik weet achttien startbewijshouders.
De organisatie heeft zich nu genoodzaakt om de Moto3 samen met de classics te laten trainen.
De classics hebben 31 inschrijvingen , zitten er totaal dus 40 rijders in de baan.
Nu zijn er bij de classics slechts een handvol rijders die snel zijn , de rest zal als rijdende chicanes in de weg rijden.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Veel van de Moto3 coureurs geven de voorkeur aan het IDM, maar daar is de Moto3 klasse ook uitgekleed.
Op de Lausitzring waren er slechts twaalf deelnemers waarvan zes nederlanders.
Dus ook daar is het onderhand een open ONK aan het worden.
Nu wordt er daar wel voor 90 % op echte racecircuits gereden en dat zal misschien een reden zijn voor deze nederlanders om daar deel te nemen.

Maar willen de de MOTO 3 in nederland in stand houden dan moeten we de organisatoren niet in de kou laten staan en zorgen dat we een goed startveld hebben.
Anders kan misschien de mogelijkheid bestaan dat deze klasse door hen geschrapt gaat worden want men wil het publiek echt geen wedstrijden aanbieden waar maar 8 a 10 man aan de start staan.
     Reageer met citaat 
Howell schreef 08-05-13 om 21:25:28
Beschamend is het aantal rijders dat aan de start verschijnt, met name ook voor de organisatie en het publiek.
Er zijn voor zover ik weet achttien startbewijshouders.
De organisatie heeft zich nu genoodzaakt om de Moto3 samen met de classics te laten trainen.
De classics hebben 31 inschrijvingen , zitten er totaal dus 40 rijders in de baan.
Nu zijn er bij de classics slechts een handvol rijders die snel zijn , de rest zal als rijdende chicanes in de weg rijden.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Veel van de Moto3 coureurs geven de voorkeur aan het IDM, maar daar is de Moto3 klasse ook uitgekleed.
Op de Lausitzring waren er slechts twaalf deelnemers waarvan zes nederlanders.
Dus ook daar is het onderhand een open ONK aan het worden.
Nu wordt er daar wel voor 90 % op echte racecircuits gereden en dat zal misschien een reden zijn voor deze nederlanders om daar deel te nemen.

Maar willen de de MOTO 3 in nederland in stand houden dan moeten we de organisatoren niet in de kou laten staan en zorgen dat we een goed startveld hebben.
Anders kan misschien de mogelijkheid bestaan dat deze klasse door hen geschrapt gaat worden want men wil het publiek echt geen wedstrijden aanbieden waar maar 8 a 10 man aan de start staan.


waarom denk je dat juist de moto3 race de afsluiter is zelfs nog achter de zijspannen die al jaren de afsluiter is op de varselring

en over de snelheidsverschillen daar zat de hamove ook mee er is de tip mee gegeven om tijdens die trainingen zoveel mogelijk blauw te zwaaien waar mogelijk bovendien rijden de mindere 'goden' van de classics iets andere lijnen en moet het mogelijk zijn voor snelleren om er veilig langs te komen
     Reageer met citaat 
Howell schreef 08-05-13 om 21:25:28
Beschamend is het aantal rijders dat aan de start verschijnt, met name ook voor de organisatie en het publiek.
Er zijn voor zover ik weet achttien startbewijshouders.
De organisatie heeft zich nu genoodzaakt om de Moto3 samen met de classics te laten trainen.
De classics hebben 31 inschrijvingen , zitten er totaal dus 40 rijders in de baan.
Nu zijn er bij de classics slechts een handvol rijders die snel zijn , de rest zal als rijdende chicanes in de weg rijden.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Veel van de Moto3 coureurs geven de voorkeur aan het IDM, maar daar is de Moto3 klasse ook uitgekleed.
Op de Lausitzring waren er slechts twaalf deelnemers waarvan zes nederlanders.
Dus ook daar is het onderhand een open ONK aan het worden.
Nu wordt er daar wel voor 90 % op echte racecircuits gereden en dat zal misschien een reden zijn voor deze nederlanders om daar deel te nemen.

Maar willen de de MOTO 3 in nederland in stand houden dan moeten we de organisatoren niet in de kou laten staan en zorgen dat we een goed startveld hebben.
Anders kan misschien de mogelijkheid bestaan dat deze klasse door hen geschrapt gaat worden want men wil het publiek echt geen wedstrijden aanbieden waar maar 8 a 10 man aan de start staan.


ik denk dat de moto3 klasse er zelf ook niet blij mee is.
Wij zeker niet
     Reageer met citaat 
Howell schreef 08-05-13 om 21:25:28
Beschamend is het aantal rijders dat aan de start verschijnt, met name ook voor de organisatie en het publiek.
Er zijn voor zover ik weet achttien startbewijshouders.
De organisatie heeft zich nu genoodzaakt om de Moto3 samen met de classics te laten trainen.
De classics hebben 31 inschrijvingen , zitten er totaal dus 40 rijders in de baan.
Nu zijn er bij de classics slechts een handvol rijders die snel zijn , de rest zal als rijdende chicanes in de weg rijden.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Veel van de Moto3 coureurs geven de voorkeur aan het IDM, maar daar is de Moto3 klasse ook uitgekleed.
Op de Lausitzring waren er slechts twaalf deelnemers waarvan zes nederlanders.
Dus ook daar is het onderhand een open ONK aan het worden.
Nu wordt er daar wel voor 90 % op echte racecircuits gereden en dat zal misschien een reden zijn voor deze nederlanders om daar deel te nemen.

Maar willen de de MOTO 3 in nederland in stand houden dan moeten we de organisatoren niet in de kou laten staan en zorgen dat we een goed startveld hebben.
Anders kan misschien de mogelijkheid bestaan dat deze klasse door hen geschrapt gaat worden want men wil het publiek echt geen wedstrijden aanbieden waar maar 8 a 10 man aan de start staan.


ook wij zijn niet blij met te weinig deelnemers en dan de tijdstippen waarop we moeten rijden.
Maar het probleem zit niet alleen bij de rijders maar ook bij de instanties. ik ben van mening als de KNMV in 2011 niet had medegedeeld dat de 125 cc tweetakten zouden moeten verdwijnen dan hadden er nu meer rijders aan de start gestaan. dat de knmv op zijn standpunt terug moest komen had men kunnen verwachten. de kosten van een Moto3 zijn veel te hoog om te beginnen. en daar komt nog bij dat ze tweede hands nog bijna niet te krijgen zijn.
de knmv had een voorbeeld moeten nemen aan de Scandinavische landen, daar is de 125cc nog steeds toegelaten en heeft men ook nog geen limiet gesteld wanneer ze worden geweerd uit het kampioenschap. men heeft daar de stelling aangenomen diegene die verder wil koopt wel een moto 3 en op deze manier houden wij een klasse met een redelijk aantal starters. afgelopen weekeinde 18 starters tijdens Swedish/Nordic open in Anderstorp.
Howell
Honda the power of dreams

     Reageer met citaat 
zelhemboy schreef 08-05-13 om 22:14:31
(...)


waarom denk je dat juist de moto3 race de afsluiter is zelfs nog achter de zijspannen die al jaren de afsluiter is op de varselring

en over de snelheidsverschillen daar zat de hamove ook mee er is de tip mee gegeven om tijdens die trainingen zoveel mogelijk blauw te zwaaien waar mogelijk bovendien rijden de mindere 'goden' van de classics iets andere lijnen en moet het mogelijk zijn voor snelleren om er veilig langs te komen


Het probleem is juist dat deze classics andere lijnen rijden, bleven ze maar op hun lijn dan weet je namelijk waar je aan toe bent.
Nu is het maar gokken welke kant ze op gaan.
Misschien dat er beter een briefing vooraf gegeven moet worden om de heren/dame coureurs duidelijk te maken dat men nu ernstig rekening moet houden met de grote snelheidsverschillen en rijlijnen.
     Reageer met citaat 
Howell schreef 09-05-13 om 21:36:23
(...)


Het probleem is juist dat deze classics andere lijnen rijden, bleven ze maar op hun lijn dan weet je namelijk waar je aan toe bent.
Nu is het maar gokken welke kant ze op gaan.
Misschien dat er beter een briefing vooraf gegeven moet worden om de heren/dame coureurs duidelijk te maken dat men nu ernstig rekening moet houden met de grote snelheidsverschillen en rijlijnen.


voor de eerste (ochtend) training is er een ridersbriefing
     Reageer met citaat 
onk250 schreef 09-05-13 om 18:46:19
(...)


ook wij zijn niet blij met te weinig deelnemers en dan de tijdstippen waarop we moeten rijden.
Maar het probleem zit niet alleen bij de rijders maar ook bij de instanties. ik ben van mening als de KNMV in 2011 niet had medegedeeld dat de 125 cc tweetakten zouden moeten verdwijnen dan hadden er nu meer rijders aan de start gestaan. dat de knmv op zijn standpunt terug moest komen had men kunnen verwachten. de kosten van een Moto3 zijn veel te hoog om te beginnen. en daar komt nog bij dat ze tweede hands nog bijna niet te krijgen zijn.
de knmv had een voorbeeld moeten nemen aan de Scandinavische landen, daar is de 125cc nog steeds toegelaten en heeft men ook nog geen limiet gesteld wanneer ze worden geweerd uit het kampioenschap. men heeft daar de stelling aangenomen diegene die verder wil koopt wel een moto 3 en op deze manier houden wij een klasse met een redelijk aantal starters. afgelopen weekeinde 18 starters tijdens Swedish/Nordic open in Anderstorp.


Ik zie jullie niet op de startlijst staan, ONK250 ??
     Reageer met citaat 
andre schreef 10-05-13 om 11:23:20
(...)


Ik zie jullie niet op de startlijst staan, ONK250 ??


klopt Andre, hebben na succesvolle testen in Zweden toch besloten om mee te doen.
     Reageer met citaat 
onk250 schreef 10-05-13 om 14:24:18
(...)


klopt Andre, hebben na succesvolle testen in Zweden toch besloten om mee te doen.

dus dat betekend 10 man aan de start? als de classics inderdaad met 31 man komt gaat dit nog problemen opleveren ben ik bang maar dat is niet mijn afdeling
maar ik heb er in ieder geval zin in

Snelle navigatie: