Gran Premio d’Italia TIM 2013 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Racetopic
5

Mugello

2 juni 2013
Italië Autodromo Internazionale di Mugello

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Dani Pedrosa
2Jorge Lorenzo
3Andrea Dovizioso
4Cal Crutchlow
5Stefan Bradl
Volledige uitslag »

RACE

1Jorge Lorenzo
2Dani Pedrosa
3Cal Crutchlow
4Stefan Bradl
5Andrea Dovizioso
Volledige uitslag »

TRIVIA

Wild-card rijder Pier-Francesco Chili, die als tweede getraind had, haalde in 1995 met een tiende plaats voor de laaste keer namens Cagiva Grand Prix punten binnen.
Sebastián Porto (Aprilia) wist hier als eerste Argentijn een Grand Prix buiten eigen land te winnen door in 2004 de 250cc race op zijn naam te schrijven.
Joan Mir (Suzuki) behaalde hier 2021 met een derde plaats het 500e podium voor een Spaanse coureur in de Koningsklasse. Italië leidt nog steeds het landenklassement met 686 voor Spanje en de VS.
Door het 2013 podium (Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, Cal Crutchlow) eindigde een serie van 17 jaar waarin Italianen onafgebroken op het podium van de zwaarste klasse stonden. Luca Cadalora was in 1996 de eerste met een derde plaats.
Haruchika Aoki, met de Molenaar V2 Honda, was in het natte tweede gedeelte van de race van 2001 veruit het snelst. Op basis van totaaltijden was zijn vjifde plaats het beste seizoenresultaat in dat jaar waarin hij beste privérijder werd.
Troy Corser, regerend Superbikekampioen, op Yamaha YZR, eerst in de Power-Horse en later Red Bull kleuren, haalde hier in 1997 met een twaalfde plaats zijn beste Grand Prix resultaat. Na de TT van Assen dat seizoen, zou Corser het team al verlaten..
Loris Capirossi (Emerson Honda Pons) werd in 2000 na een racelang duel met Max Biaggi en Valentino Rossi, die beiden vielen in de slotfase, de eerste Italiaan die de zwaarste klasse op dit circuit won.
Wat in Spanje nog nooit gelukt was gebeurde wel in Italië in 2012 toen met Daniel Pedrosa (Honda), Jorge Lorenzo (Yamaha) en Héctor Barberá (Ducati)de eerste startrij van de zwaarste klasse voor het eerst alleen maar gevuld was met Spaanse rijders.
Repsol Honda testrijder/wild-card Tadayuki Okada (die voor het eerst sinds 2000 weer een Grand Prix reed) werd in 2008 met een viertiende plaats, op een leeftijd van 41 jaar en 109 dagen, de oudste coureur die in de MotoGP WK punten scoorde.
Andrea Dovizioso (Ducati) zorgde met zijn zege in 2017 voor de eerste overwinning op Mugello door een Italiaanse rijder op een Italiaanse motorfiets in de zwaarste klasse.
Scott Russel, de wereldkampioen Superbikes 1993, reed als vervanger van de net gestopte Kevin Schwantz in 1995 hier zijn eerste race voor Lucky Strike Suzuki en werd 12e.
Tetsuya Harada zorgde hier in 1999 voor historie door Aprilia met de RSW 500 V2 de eerste Poleposition in de zwaarste klasse te bezorgen.
Jorge Lorenzo behaalde hier in 2016 de 100e MotoGP overwinning voor Yamaha door Marc Márquez in de laatste meters te verslaan. Teamgenoot Valentino Rossi moest opgeven wegens een opgeblazen motorblok.
In zijn 24e race voor Ducati behaalde Jorge Lorenzo tijdens de Italiaanse Grand Prix van 2018 zijn eerste zege voor het Italiaanse merk.
Door de Italiaanse Grand Prix van 2009 te winnen, bezorgde Casey Stoner (Marlboro Ducati) de Italiaanse motorfabrikant de eerste thuisoverwinning in de zwaarste klasse.
Andrea Iannone (Ducati) was in 2015 de eerste Italiaanse rijder met een Italiaanse machine die Poleposition wist te behalen sinds Giacomo Agostini (MV Agusta) in 1972 de snelste in de trainingen was op het circuit van Imola
Topic: Gran Premio d’Italia TIM 2013 (9145 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Repsol Honda via Twitter:

Citaat:
Marc: "Just after the hill on the straight I grabbed for the brakes but I closed the front. I tried to save it but the bike was pulling me towards the wall so I jumped from the bike to avoid hitting it. I hit my chin hard and strained my neck quite badly.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Maar hij hield de machine nog wel vast,toen hij al door het gras gleed
(Althans,zo denk ik het te zien )
Kreeg er Simoncelli-associaties bij.Die deed dat ook tijdens de fatale crash.
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Elvera schreef 31-05-13 om 20:12:25
Maar hij hield de machine nog wel vast,toen hij al door het gras gleed
(Althans,zo denk ik het te zien )
Kreeg er Simoncelli-associaties bij.Die deed dat ook tijdens de fatale crash.

Khad meer het idee dat hij ergens achter bleef hangen.
Midstar racing
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
midstar schreef 31-05-13 om 20:56:03
(...)

Khad meer het idee dat hij ergens achter bleef hangen.

De eerste beelden die ik zag waren vanaf zijaanzicht.Daarop leek het alsof hij de machine vasthield.
Later zag ik ze met vooraanzicht en dan lijk het dat hij idd ergens achter blijft hangen.
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Marquez heeft alweer de fp3 gereden zojuist, bikkel
Midstar racing
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
midstar schreef 01-06-13 om 10:44:26
Marquez heeft alweer de fp3 gereden zojuist, bikkel

En weer gevallen
En weer opgestapt

Nu P12.
Petje af hoor,er staat zoveel druk op die schouder tijdens het rijden,daar zal hij veel last van hebben.
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Geen Spies meer dus dit weekend:
Citaat:
Unfortunately yesterday’s free practice sessions highlighted the muscular problems still afflicting Ben Spies....
... After an analysis of the situation, the Pramac Racing Team, Ducati Corse and the rider have taken the mutual decision to continue rehabilitation and physiotherapy and to interrupt all track activities to allow Ben to complete his total physical recovery.

gedeelte uit Pramac persbericht
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 01-06-13 om 10:52:30
Geen Spies meer dus dit weekend:
(...)

gedeelte uit Pramac persbericht


Denk dat het een permanente invaller gaat worden rest van het jaar.
Midstar racing
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Pedrosa de te kloppen man.Lorenzo zou wel eens diegene kunnen zijn die dat gaat doen.
Dovi weet zich weer knap op de eerste startrij te nestelen .
En Marquez....pfieuw,knap gedaan zeg.P6 , nog vóór Rossi.


Pirro deed het trouwens ook goed tijdens de trainingen!
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ik vind Ducati toch wel het meest verrassend dit seizoen, ze doen weer vooraan mee. Dat had ik niet verwacht.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 01-06-13 om 17:03:54
Ik vind Ducati toch wel het meest verrassend dit seizoen, ze doen weer vooraan mee. Dat had ik niet verwacht.

3 x 7de en 1x 4de in de regen op le mans. Dat vind ik niet verrassend.
Ze vallen mij in ieder geval niet op alszijnde dat ze mee doen.
Midstar racing
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ik bedoel dat ze sinds de laatste twee GP's weer vooraan te vinden zijn. Ze hebben dus duidelijk vooruitgang geboekt.
     Reageer met citaat 
En Rossi heeft maar vijf punten meer dan vorig jaar op dit moment...
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
70% kans op regen vandaag in Mugello. Ben bang dat één van de races wel eens nattig kan worden....
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 01-06-13 om 17:03:54
Ik vind Ducati toch wel het meest verrassend dit seizoen, ze doen weer vooraan mee. Dat had ik niet verwacht.


Nou, als ik zie welke enorme wijzigingen de Duitsers aan zowel team als machine hebben doorgevoerd vind ik het allemaal niet geweldig. En vooraan meedoen, tja, in de training staan ze er altijd goed bij maar moeten in de race toch te vaak het antwoord schuldig blijven. Door de regen in Le Mans werden ze een beetje geholpen wat een vertekend beeld geeft. Toch weer vooraan mee, snap niet helemaal hoe je dat ziet. Maar wie weet in de race zo direct.

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: