Kostenbesparing World Superbikes (2) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6

Topic: Kostenbesparing World Superbikes (2) (61139 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 

Dorna wil de kosten in het WSBK verlagen om zo het verschil met MotoGP te vergroten:

Materiaalkosten SBK in 2014 maximaal € 300.000 per machine?

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / Algemeen / Kostenbesparing World Superbikes »

     Reageer met citaat 
Goed idee. Ik vind al jaren dat de SBK veel te veel opgeschoven is naar proto's. Je zou van de SBK veel meer een stock klasse moeten maken.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / Algemeen / Kostenbesparing World Superbikes »

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 05-04-13 om 11:44:47
Goed idee. Ik vind al jaren dat de SBK veel te veel opgeschoven is naar proto's. Je zou van de SBK veel meer een stock klasse moeten maken.


Eensch!

Hopelijk geeft dat wild cards weer kansen. Zou leuk zijn

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / Algemeen / Kostenbesparing World Superbikes »

Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
En ondertussen de SBK nog maar 19 vaste starters. Toch apart voor een klasse waarvan velen niet zo lang geleden vonden dat het springlevend was, en de MotoGP dood. Of is dit nu ook de schuld van Dorna?

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
Nee hoor, het is wereldwijd de schuld van de sponsors

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 21-05-13 om 18:38:10
En ondertussen de SBK nog maar 19 vaste starters. Toch apart voor een klasse waarvan velen niet zo lang geleden vonden dat het springlevend was, en de MotoGP dood. Of is dit nu ook de schuld van Dorna?


De SBK moet nu eens echt de 'zo uit de showroom' klasse worden.

Maar ja, een voorstel daar toe, om een budget plafond in te stellen van naar ik meen 300.000 dollar per motor werd door vele met hoongelag ontvangen.

Want dat voorstel kwam uit Spanje.

Voor minder dan 300.000 kan je natuurlijk nooit een racemotor maken die lijkt op de fiets die je zelf rijd.

« Gewijzigd: 22-05-2013 om 14:54:38 door Onbekend »

TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
Dat bedrag zou het maximum voor de motor plus de coureur mogen zijn volgens dat voorstel, dus daar zit het salaris van de coureur dan ook bij. En de toppers rijden niet voor een modaal salaris helaas, dus blijft er in feite veel minder voor de motor over.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
Je hebt helemaal gelijk.

Totaal overheen gelezen dat ht om fiets plus rijder ging.

Dat is misschien wel weer iets te drastisch. Kut Spanjaarden. Wat denken ze wel niet...

Maar dat er wat moet veranderen in de kosten lijkt me duidelijk

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
Dat budget zou ook wel een groot voordeel voor opkomende talenten kunnen hebben; accepteer je een redelijk salaris dan blijft er meer voor de motor over en kun je dus in beginsel met een prima bike aan de start komen. Maar zolang de toppers nog hun oude MotoGP-salarissen gewend zijn zie ik in elk geval een budgettair probleem tot hun bestaande contracten aflopen. Pas dan moeten ze opnieuw onderhandelen en de concurrentie echt aangaan met jonge talenten die racen nog belangrijker vinden dan een mega-salaris.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
Heb er even naar gegoogled en kwam dit artikel tegen :

http://www.ehow.com/...superbike-racer.html

Zoals je ziet vliegen de tonnen en miljoenen over de tafel bij salarissen voor WSBK-rijders. Bij een budget van 3 ton staan er straks alleen nog Gazelle-fietsen aan de start na betaling van de coureurs, vandaar het hoongelach na dat voorstel van Dorna. Maar dat er wat moet veranderen en ook gaat veranderen kan iedereen zien, de startvelden worden kleiner en dat zorgt ervoor dat sponsors en publiek wat anders gaan opzoeken.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
Thx voor de link.

Tja, 3 ton voor Bike + Rider gaat niet werken. Hoongelach was in dit geval terecht.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
TheSuperbikeBarn schreef 22-05-13 om 19:08:34

Bij een budget van 3 ton staan er straks alleen nog Gazelle-fietsen aan de start na betaling van de coureurs...


Wat is er mis met Gazelle?
Toevallig nog steeds Nederlands marktleider en MIJN werkgever

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 22-05-13 om 21:45:43
(...)


Wat is er mis met Gazelle?
Toevallig nog steeds Nederlands marktleider en MIJN werkgever


Ook een fiets van de baas?

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
Er is juist helemaal niets mis met Gazelle, als een team nog maar 1500 euro kan besteden aan een "fiets" na betaling van de coureur dan is Gazelle vast de betrouwbaarste fiets ter wereld. Ik heb trouwens zelf een Gazelle Populair met Brookes zadel, een trouw beestje waarop je heerlijk kunt toeren hier. Een compliment dus !

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 22-05-13 om 21:45:43
(...)


Wat is er mis met Gazelle?
Toevallig nog steeds Nederlands marktleider en MIJN werkgever


Gazelle is te duur ;-)

doe mij maar een Trek of Giant. kwalitatief ook prima maar wel wat goedkoper. (althans dat was wel zo)

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Snelle navigatie: