Kostenbesparing World Superbikes (2) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6

Topic: Kostenbesparing World Superbikes (2) (61511 keer gelezen)
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 22-05-13 om 21:49:20
(...)


Ook een fiets van de baas?


houd op over fietsen van de zaak.... zie ergenissen topic..

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 23-05-13 om 13:32:34
(...)


Gazelle is te duur ;-)

doe mij maar een Trek of Giant. kwalitatief ook prima maar wel wat goedkoper. (althans dat was wel zo)


Een Gazelle kost meer maar is niet te duur, dat is heel wat anders . Een Trek of Giant kan qua kwaliteit niet tippen aan een Nederlands model en daar betaal je dus ook voor.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ben ik hier bij de zaaduientelers?

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
Het hele SBK/SS circus is op sterven na dood. In de SBK nog maar een heel klein startveld, in de SS wel een groot startveld maar 2/3e heeft er eigenlijk niets te zoeken, en (het belangrijkste) nauwelijks tv-coverage. Echt hoog tijd dat Dorna daar even orde op zaken stelt. Back to the basics lijkt mij het enige juiste, meer standaard. Wat mij betreft zelfs wel helemaal richting een stock regelement. Okee, de rondetijden zullen een seconde of 2 a 3 naar beneden gaan, maar wat maakt dat uit? Dan kunnen de nationale SBK-klasses ook weer die kant op, wordt een wildcard deelname of zelfs een overstap makkelijker etc.

En over die tv-coverage, nu Dorna allebeinde series in handen heeft kunnen ze hun tv-partners uit de MotoGP misschien ook enthousiasmeren voor de SBK. En een soort korting geven als je beide serieus aankoopt ofzo...

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-05-13 om 12:45:03
... en (het belangrijkste) nauwelijks tv-coverage. ...


Nauwelijks coverage? Ik hang bijna elk raceweekend van 10.30h tot 16.30h voor de tv omdat Eurosport iedere race uitzendt!
Daarnaast ben ik het met je eens, we moeten terug naar een situatie dat doorgroeien vanuit de nationale klassen makkelijker word. Denk aan de periode dat de Engelse wildcardrijders gewoon meestreden om het podium op Brands

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 27-05-13 om 13:00:19
(...)


Nauwelijks coverage? Ik hang bijna elk raceweekend van 10.30h tot 16.30h voor de tv omdat Eurosport iedere race uitzendt!


Idd, maar zodra Eurosport beslist dat het WK Mandvlechten in Bloemkoolstronkeradeel belangrijker is, zit heel Europa (muv UK en Italie waarschijnlijk) gelijk helemaal zonder SBK. Dat hebben we afgelopen weekend wel weer gezien. Dat zou echt niet moeten hoor, voor zoiets moois als de SBK.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-05-13 om 12:45:03
.......... Back to the basics lijkt mij het enige juiste, meer standaard. Wat mij betreft zelfs wel helemaal richting een stock regelement. Okee, de rondetijden zullen een seconde of 2 a 3 naar beneden gaan, maar wat maakt dat uit? Dan kunnen de nationale SBK-klasses ook weer die kant op, wordt een wildcard deelname of zelfs een overstap makkelijker etc.

...


Helemaal mee eens. (alweer )

Ben er altijd al een voorstander van geweest dat er minder of liefst geen (technische) drempels zijn om van de ene SBK competitie naar de andere te gaan.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Dat hele traction control rommel er af (jawel dat kan wel, kan in het BSB ook).

En inderdaad het verschil kleiner maken, dat de wildcard mannen ook mee kunnen doen. In het BSB zitten toch wel een aantal heren die een aardig stukje (soms beter) kunnen sturen.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 27-05-13 om 14:42:11
Dat hele traction control rommel er af (jawel dat kan wel, kan in het BSB ook).

En inderdaad het verschil kleiner maken, dat de wildcard mannen ook mee kunnen doen. In het BSB zitten toch wel een aantal heren die een aardig stukje (soms beter) kunnen sturen.

Mee eens,

Grotere startvelden, kleinere verschillen en instappen wordt makkelijker.
Betere races is weer vollere tribunes.

Maar wat moet je dan met de stock klasse? Echt helemaal stock afgezien van bestaande vering aanpassen vanwege rijders gewicht of anders.....?

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

Midstar racing
     Reageer met citaat 
Je hebt SS 600 en Stock 600.

Die regelementen vertalen naar 1000cc. En je hebt dan een SS 1000 en een Stock 1000. De SS 1000 noem je dan vervolgens SBK en we zijn klaar.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
Stock is standaard, super is de overtreffende trap van iets. Zie je superman al in een strip rondvliegen in een slechtpassende overall ? Ga je back to basics dan gaat het woord superbike al niet meer op en verliezen de competities hun aantrekkingskracht. Het is naar mijn mening beter tot een europese competitie te komen die grotere sponsors aantrekt en in geheel europa live en ongecodeerd op de tv is te zien. Nu is alles te zeer versnipperd over meerdere competities en zijn live tv-uitzendingen vaak achter decoders verstopt of komen niet eens aan bod omdat er zonodig urenlang een suffe tennis-, biljart- of wielerwedstrijd uitgezonden moet worden. Geen wonder dat sponsors wegblijven, de exposure is gewoon om te huilen. Neem nu afgelopen weekend, het WSBK uitzenden vlak voor en in de nacht zorgt ervoor dat velen die maandags moeten werken niet kijken, om over het uitzenden van de SS op maandagochtend nog maar niet te spreken. Tuurlijk, opnemen en later kijken kan ook maar wie wil dat nu echt ? Live-uitzendingen worden nu eenmaal beter bekeken, en het ontgaat mij dan ook volledig waarom tv-producenten steeds weer kiezen voor urenlange uitzendingen met zouteloze beelden van knikkeren voor volwasssenen (golf), zwijgende lui in driedelig zwart (poolbiljart), zwaar overbetaalde lui die zelf geen bal op willen rapen (tennis) en volgespoten gasten die 6 uur naar elkaar zitten te loeren voordat ze op de laatste kilometer eindelijk gas gaan geven (wielrennen). En is er eens een "motorsportprogramma" te zien dan blijkt het voor minimaal 90 procent met autoraces gevuld te zijn. Kortom, over de gehele breedte gezien is het vrij droevig gesteld met die tv-beelden. De oorzaken ? Vrijwel iedereen heeft een auto en een fiets, en wil ook lekker populair netwerken. Tot zover de verklaring voor de vele uitzendingen over autoraces en wielrennen (zelfidentificatie), tennis en golf (netwerkcircuitjes). Het driedelig pak van de biljarters zal ook wel een aantal kijkers aanspreken vrees ik. Maar dan het motorracen: motorrijden spreekt als hobby misschien 10 procent van de bevolking aan, spreekt mensen met altijd schone handen en in driedelig pak qua netwerken totaal niet aan en heeft een minder milieu-stempel als het gaat om lawaai en vervuiling. Motorracen is dus voor 90 procent van de bevoling minder interessant of zelfs moeilijker te accepteren, het is daarom vooral een imago-kwestie wat alles bemoeilijkt. Vandaar dat het van belang is het imago te verbeteren en te moderniseren via een MVO-insteek (gebruik recyclebare materialen, uitvoeren dB-metingen, afvalstoffen scheiden, fair play commitment van coureurs) die op teamsites verkondigd kan worden en aantoonbaar nageleefd zal worden. De motorwereld moet dus aan de buitenwacht laten zien dat het tegenwoordig geoptimaliseerd om schone high tec en beheersing van milieu-invloeden gaat, dat kan de mate van acceptatie bij buitenstaanders onder de bevolking en bij mogelijke sponsors vergroten. Zodat de conclusie dat alles op sterven na dood is uit de wereld geholpen kan worden voordat we daar zelf in gaan geloven.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
TheSuperbikeBarn schreef 27-05-13 om 18:43:38
Stock is standaard, super is de overtreffende trap van iets. Zie je superman al in een strip rondvliegen in een slechtpassende overall ? Ga je back to basics dan gaat het woord superbike al niet meer op en verliezen de competities hun aantrekkingskracht. Het is naar mijn mening beter tot een europese competitie te komen die grotere sponsors aantrekt en in geheel europa live en ongecodeerd op de tv is te zien. Nu is alles te zeer versnipperd over meerdere competities en zijn live tv-uitzendingen vaak achter decoders verstopt of komen niet eens aan bod omdat er zonodig urenlang een suffe tennis-, biljart- of wielerwedstrijd uitgezonden moet worden. Geen wonder dat sponsors wegblijven, de exposure is gewoon om te huilen. Neem nu afgelopen weekend, het WSBK uitzenden vlak voor en in de nacht zorgt ervoor dat velen die maandags moeten werken niet kijken, om over het uitzenden van de SS op maandagochtend nog maar niet te spreken. Tuurlijk, opnemen en later kijken kan ook maar wie wil dat nu echt ? Live-uitzendingen worden nu eenmaal beter bekeken, en het ontgaat mij dan ook volledig waarom tv-producenten steeds weer kiezen voor urenlange uitzendingen met zouteloze beelden van knikkeren voor volwasssenen (golf), zwijgende lui in driedelig zwart (poolbiljart), zwaar overbetaalde lui die zelf geen bal op willen rapen (tennis) en volgespoten gasten die 6 uur naar elkaar zitten te loeren voordat ze op de laatste kilometer eindelijk gas gaan geven (wielrennen). En is er eens een "motorsportprogramma" te zien dan blijkt het voor minimaal 90 procent met autoraces gevuld te zijn. Kortom, over de gehele breedte gezien is het vrij droevig gesteld met die tv-beelden. De oorzaken ? Vrijwel iedereen heeft een auto en een fiets, en wil ook lekker populair netwerken. Tot zover de verklaring voor de vele uitzendingen over autoraces en wielrennen (zelfidentificatie), tennis en golf (netwerkcircuitjes). Het driedelig pak van de biljarters zal ook wel een aantal kijkers aanspreken vrees ik. Maar dan het motorracen: motorrijden spreekt als hobby misschien 10 procent van de bevolking aan, spreekt mensen met altijd schone handen en in driedelig pak qua netwerken totaal niet aan en heeft een minder milieu-stempel als het gaat om lawaai en vervuiling. Motorracen is dus voor 90 procent van de bevoling minder interessant of zelfs moeilijker te accepteren, het is daarom vooral een imago-kwestie wat alles bemoeilijkt. Vandaar dat het van belang is het imago te verbeteren en te moderniseren via een MVO-insteek (gebruik recyclebare materialen, uitvoeren dB-metingen, afvalstoffen scheiden, fair play commitment van coureurs) die op teamsites verkondigd kan worden en aantoonbaar nageleefd zal worden. De motorwereld moet dus aan de buitenwacht laten zien dat het tegenwoordig geoptimaliseerd om schone high tec en beheersing van milieu-invloeden gaat, dat kan de mate van acceptatie bij buitenstaanders onder de bevolking en bij mogelijke sponsors vergroten. Zodat de conclusie dat alles op sterven na dood is uit de wereld geholpen kan worden voordat we daar zelf in gaan geloven.


Sorry, maar ben het nergens met je eens.

Voor mij part komt het gecodeerd op een zender en betaal ik er met alle liefde voor. Dit geld dan weer niet voor de mensen die er nog kennis mee moeten maken.

Ik denk dat met minder high tech er een betere,bredere en mooiere competitie opgezet kan worden.
De coureurs blijven het zelfde dus ook weer de top van de wereld, alleen zullen meer rijders in kunnen stappen vanwege de lagere kosten.
Dat ze een paar sec toe moeten geven, ach dat zien we niet. Wel meer spektakel en onrustigere motoren.

High tech is meer voor de motogp, maar hier werkt dat concept ook niet meer en zien we kleinere startvelden, en de gevolgen met crt machines kennen we allemaal.

En of het nou super als voornaam heeft of hypersport dat zal mij worst wezen.

Een europese competitie klinkt leuk en zal goedkoper te realiseren zijn voor teams, maar zegt weer minder in de oren van mensen die nog niet kennis gemaakt hebben met de motorsport. Een wk heeft meer naam.
En ja om potentiele spiesjes en edwardsjes aan de zijlijn te zetten is wel zonde.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

Midstar racing
     Reageer met citaat 
Sommige mensen vergeten dat de kleine(re) startvelden er ook wel degelijk komen vanwege de enorme crisis waarin zowat heel Europa zich bevindt. Dat zie je in bijna alle wegracekampioenschappen.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 27-05-13 om 20:22:47
Sommige mensen vergeten dat de kleine(re) startvelden er ook wel degelijk komen vanwege de enorme crisis waarin zowat heel Europa zich bevindt. Dat zie je in bijna alle wegracekampioenschappen.


Eens. Daarom moet het circus ook Latijns Amerika en (Zuid Oost) Azie aandoen...

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 27-05-13 om 20:22:47
Sommige mensen vergeten dat de kleine(re) startvelden er ook wel degelijk komen vanwege de enorme crisis waarin zowat heel Europa zich bevindt. Dat zie je in bijna alle wegracekampioenschappen.


Dat is dan ook een mooie kans voor een strukturele hervorming van het SBK gebeuren.

Iedereen en alles probeert sterker uit de crisis te komen, waarom de motorsport dan niet.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Snelle navigatie: