Kostenbesparing World Superbikes (2) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6

Topic: Kostenbesparing World Superbikes (2) (61148 keer gelezen)
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 27-05-13 om 20:22:47
Sommige mensen vergeten dat de kleine(re) startvelden er ook wel degelijk komen vanwege de enorme crisis waarin zowat heel Europa zich bevindt. Dat zie je in bijna alle wegracekampioenschappen.

Daarom juist snijden in dure electronica etc..., andere opzet dus.
De crisis is nog lang niet voorbij en of het ooit weer op het oude niveau komt, daar heb ik een hard hoofd in. De hele manier van denken en doen wat betreft bankwezen, bedrijven etc is veranderd en zal voor de toekomst er anders uitzien. Voorlopig zullen ze grotere buffers opbouwen om een evt crisis te overleven.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

Midstar racing
TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
midstar schreef 27-05-13 om 20:10:06
(...)


Sorry, maar ben het nergens met je eens.

Voor mij part komt het gecodeerd op een zender en betaal ik er met alle liefde voor. Dit geld dan weer niet voor de mensen die er nog kennis mee moeten maken.

Ik denk dat met minder high tech er een betere,bredere en mooiere competitie opgezet kan worden.
De coureurs blijven het zelfde dus ook weer de top van de wereld, alleen zullen meer rijders in kunnen stappen vanwege de lagere kosten.
Dat ze een paar sec toe moeten geven, ach dat zien we niet. Wel meer spektakel en onrustigere motoren.

High tech is meer voor de motogp, maar hier werkt dat concept ook niet meer en zien we kleinere startvelden, en de gevolgen met crt machines kennen we allemaal.

En of het nou super als voornaam heeft of hypersport dat zal mij worst wezen.

Een europese competitie klinkt leuk en zal goedkoper te realiseren zijn voor teams, maar zegt weer minder in de oren van mensen die nog niet kennis gemaakt hebben met de motorsport. Een wk heeft meer naam.
En ja om potentiele spiesjes en edwardsjes aan de zijlijn te zetten is wel zonde.


Als ik het goed begrijp wil je de sport goedkoop houden en verbreden maar tegelijkertijd het aantal tv-toeschouwers verkleinen door de race-uitzendingen in duurdere pakketten te stoppen/houden ? Dat is erosie aan twee kanten, de beste manier om topsport om zeep te helpen. En ook dat hoef je niet met mij eens te zijn natuurlijk .

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
TheSuperbikeBarn schreef 27-05-13 om 18:43:38
................ en het ontgaat mij dan ook volledig waarom tv-producenten steeds weer kiezen voor urenlange uitzendingen met zouteloze beelden van knikkeren voor volwasssenen (golf), zwijgende lui in driedelig zwart (poolbiljart), zwaar overbetaalde lui die zelf geen bal op willen rapen (tennis) en volgespoten gasten die 6 uur naar elkaar zitten te loeren voordat ze op de laatste kilometer eindelijk gas gaan geven (wielrennen). En is er eens een "motorsportprogramma" te zien dan blijkt het voor minimaal 90 procent met autoraces gevuld te zijn. .......



Ik snap het wel. Het zijn sporten waar graag en veel naar gekeken wordt. Motorsport niet. Daar is amper belangstelling voor.

En waarom nou zo zuur over andere sporten. Zij hebben het gewoon goed voormekaar. De motorsport heeft andere keuzes gemaakt en is zijn momentum, voor zover dat er al was, in in het noorden van Europa kwijt geraakt.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
TheSuperbikeBarn schreef 27-05-13 om 18:43:38
zie verhaal hierboven...


Ook ik kan me totaal niet vinden in wat je hier allemaal zegt. Kan 'jouw feiten' ook weerleggen. Voetbal bijvoorbeeld, heeft een miljoenenpubliek. Dat is echt niet omdat er zoveel mensen voetballen.
Wielrennen en tennis zijn echt geen 'tv-sporten', sterker nog: de UCI resp. de ITF zijn nog steeds zoekende hoe men hun sporten meer en beter op tv kunnen krijgen. En dan hebben zij het nog niet eens zo moeilijk als de FIA met het WRC (waarbij RedBull overigens de commerciele rechten heeft, maar dat ter zijde).

Kortom: men krijgt pas feeling met een sport wanneer men er gemakkelijk mee in aanraking komt. Niet alleen tv, maar ook internet. kranten en magazines. Dat moet goed verkocht worden door de rechtenhouders.

Neem rugby als voorbeeld. Schitterende sport, maar leeft totaal niet in NL. Niet omdat die sport zo gewelddadig zou zijn oid. Nee, in NL besteedt de media er geen aandacht aan. Overigens alles behalve de enige reden...

Verder vind ik jouw ideeën... verfrissend... maar ben ik het ook hier niet mee eens. Dat gaat zeker geen oplossing zijn. Gaat F1 populairder worden omdat met volgend jaar met 1.6 liter turbomotoren gaat rijden? Eerder het tegendeel als je het mij vraagt.
Kijk eens naar de Xtreme Sports als FMX: het wordt gewoon rete goed in de markt gezet en sluit goed aan bij de beoogde doelgroep.

Kijkend naar alleen al de sponsors op de kuipen van de teams, dan zegt dat al genoeg over motorrace.

Verder nog iets anders: zou je iets meer willen proberen gebruik te maken van alinea's? Waardeer je verhalen, al ben ik het er niet altijd mee eens. Maar het leest zo lastig als het 1 grote lap stof is...

Alvast dank

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

Mugello never sleeps!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
TheSuperbikeBarn schreef 27-05-13 om 20:41:24
(...)


Als ik het goed begrijp wil je de sport goedkoop houden en verbreden maar tegelijkertijd het aantal tv-toeschouwers verkleinen door de race-uitzendingen in duurdere pakketten te stoppen/houden ? Dat is erosie aan twee kanten, de beste manier om topsport om zeep te helpen. En ook dat hoef je niet met mij eens te zijn natuurlijk .


Niet goed gelezen

Ik zei ,voor mijn part betaal ik ervoor mbt volledige uitzendingen.
Daarbij zeg ik ook dat voor mensen die kennis willen maken met de sport dit weer niet zo goed idee is.
Het is wel zo dat in dit tijdperk overal betaald voor moet worden en niks gratis mag wezen. Ook bedrijven die hun reclame willen laten zien rond de uitzendingen moeten weten dat er wel iemand kijkt en niet een handjevol motorsport enthousiastelingen waar hun duur betaalde zendtijd weggegooid geld is.

We hebben het dus over de crisis, kosten uitzendrechten, reclame zendtijd en een versobering van de technische specs van de motorfietsen.

Dit alles maakt het moeilijk om het voor jan en alleman op de buis te gooien, en zal de echte fanatiekeling uiteindelijk de rekening krijgen om te kunnen kijken.

Tjah, hoe breng je een wat voor mij raar klinkt, onbekende sport zo in de markt dat er meer liefhebbers bij komen?

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 27-05-13 om 21:06:53
(...)


...
Tjah, hoe breng je een wat voor mij raar klinkt, onbekende sport zo in de markt dat er meer liefhebbers bij komen?


Als iemand dat antwoord had, zou die gene heel rijk worden

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

Mugello never sleeps!
TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 27-05-13 om 20:49:10
(...)



Ik snap het wel. Het zijn sporten waar graag en veel naar gekeken wordt. Motorsport niet. Daar is amper belangstelling voor.

En waarom nou zo zuur over andere sporten. Zij hebben het gewoon goed voormekaar. De motorsport heeft andere keuzes gemaakt en is zijn momentum, voor zover dat er al was, in in het noorden van Europa kwijt geraakt.


Dat zijn voor mij twee verschillende zaken, de vertegenwoordigers van die sporten hebben ongetwijfeld perfect genetwerkt om het op de tv te krijgen; maar voor mij persoonlijk blijft het stomvervelend om urenlang te moeten kijken naar iets wat bloedeloos voortkabbelt tot het einde. Ik ga dus maar wat sleutelen als mijn vrouw tennis wil zien, na een half uur heb ik er schoon genoeg van. Goede marketing is dus niet hetzelfde als kijkplezier voor tv-kijkers. Over voetbal heb ik het bewust niet gehad, dat lijkt een sport voor miljoenen liefhebbers maar als de helft uit hooligans bestaat die voetbal gebruiken als excuus om mensen af te tuigen en treinwagons te slopen dan lijkt het terecht een groot vraagteken bij die "sportbeleving" te zetten.

Het geeft overigens ook niet dat mensen het niet met mij eens zijn, ieder heeft recht op een eigen mening en ik beleef het op mijn manier terwijl anderen een andere insteek kunnen hebben. Maar ik ben wel van mening dat het constant schrijven dat de motorsport dood is geen positieve bijdrage levert en de teams bepaald geen hart onder de riem steekt; het is inderdaad zo dat de sport moet roeien met de riemen die zij heeft maar negativisme helpt daarbij zeker niet.

Wat volgens mij ook niet helpt is het slopen van de geringe aansluiting die nog met buitenlandse competities bestaat; met andere woorden, versimpel de bikes maximaal zodat in de breedte in het ONK 40 man aan de start komt en je kunt erop rekenen dat je internationaal met je Mickey Mouse competitie uitgelachen zult worden. Want niet alleen het aantal starters telt maar de rondetijden moeten ook nog wat voorstellen om door organisatoren en sponsors serieus genomen te worden. Breedtesport is prima, maar dan wel in de volle breedte van het startveld ook het niveau omhoog brengen !

Overigens kunnen teams ook fuseren om tot een lagere overhead en sponsorbundeling te komen; dat kan extra budget vrijmaken om technisch gezien de aansluiting met buitenlandse compeities te verstevigen en wild cards daarvoor te verkrijgen. Dit als bijkomend idee om over te brainstormen (hier en in de teams).

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 27-05-13 om 21:09:08
(...)


Als iemand dat antwoord had, zou die gene heel rijk worden


Heb helaas het antwoord ook niet. Weet wel dat F1 qua populariteit in NLD op het hoogtepunt was toen Verstappen meedeed. Wereldwijd kan de MotoGP bij lange na niet tippen aan de F1.

Om de populariteit in NLD te verhogen moeten we minimaal één topper in de MotoGP hebben en moet er ruimvoldoende free publicity gemaakt worden om mensen kennis te laten maken met de sport.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 27-05-13 om 21:09:08
(...)


Als iemand dat antwoord had, zou die gene heel rijk worden




Ja of niet, want dan was het misschien al wel gebeurd.

En als je het antwoord al wel weet dan moet je iedereen nog uit zijn koningkrijkje zien te krijgen.

Ezpeleta over zijn gesprekken met Flammini eind vorig jaar als voorbeeld dat het niet meevalt om een gezamenlijke koers te vinden.

Citaat:
This, Ezpeleta let casually slip, was the reason that the Flamminis had been taken out of the equation. “Since Bridgepoint’s acquisition of Infront Sports and Media, we have had several meetings with Infront Motor Sports to try to adapt the technical rules of both championships. This was the main aim of Bridgepoint, trying to think of the two championships together,” Ezpeleta explained.

“We had several meetings during last year, first in Madrid, then in Rome, then in Paris and finally in Donington, trying to accommodate the rules.” But the Flamminis were not prepared to play ball. “This was impossible,” Ezpeleta said. “So finally the decision of Bridgepoint was to maintain two championships, two separate championships as two separate companies, but both under the umbrella of Dorna Sports.”

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
TheSuperbikeBarn schreef 27-05-13 om 22:18:22
(...)


Dat zijn voor mij twee verschillende zaken, de vertegenwoordigers van die sporten hebben ongetwijfeld perfect genetwerkt om het op de tv te krijgen; maar voor mij persoonlijk blijft het stomvervelend om urenlang te moeten kijken naar iets wat bloedeloos voortkabbelt tot het einde. ......


Het lijkt mij dat dit onderwerp wel wat verder gaat dan wat jij of ik toevallig stomvervelend vinden op tv.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
TheSuperbikeBarn schreef 27-05-13 om 18:43:38
Stock is standaard, super is de overtreffende trap van iets. Zie je superman al in een strip rondvliegen in een slechtpassende overall ? Ga je back to basics dan gaat het woord superbike al niet meer op en verliezen de competities hun aantrekkingskracht.


Sorry hoor, maar dat is echt geen argument. Dat hele Superbike/-sport/-stock is gewoon een marketing naam, niets meer en niets minder. En trouwens, de superstock is behoorlijk standaard, desaltnietemin is het toch ook super. Dus gaat je verhaal echt niet op. En onze eigen Dutch Superbikes, zijn eigenlijk stock, toch noemen we ze vol overtuiging Dutch Superbikes. Zullen we dan ook maar de Dutch Bikes gaan noemen? Wij als die hard fans weten al nauwelijks het verschil tussen een BSB/AMA/IDM/CEV/CIV/WSBK "Superbike" dus laat staan dat het grote publiek (als daar uberhaupt al sprake van is) dat weet en afhaakt bij een regelementswijziging. Stel dat de huidige coureurs in de WSBK op mee rstandaard machines zou rijden, dan zou het enige verscchil zijn dat ze een seconde of 2 a 3 langzamer zijn. So what? En dat maakt het grote publiek al helemaal geen bal uit. Superbike is op zich een sterke naam, en het feit of dat ene onderdeeltje van de motor nou wel of niet getuned/vervangen mag worden interesseert 99% echt geen fluit.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-05-13 om 23:55:19
(...)


Sorry hoor, maar dat is echt geen argument. Dat hele Superbike/-sport/-stock is gewoon een marketing naam, niets meer en niets minder. En trouwens, de superstock is behoorlijk standaard, desaltnietemin is het toch ook super. Dus gaat je verhaal echt niet op. En onze eigen Dutch Superbikes, zijn eigenlijk stock, toch noemen we ze vol overtuiging Dutch Superbikes. Zullen we dan ook maar de Dutch Bikes gaan noemen? Wij als die hard fans weten al nauwelijks het verschil tussen een BSB/AMA/IDM/CEV/CIV/WSBK "Superbike" dus laat staan dat het grote publiek (als daar uberhaupt al sprake van is) dat weet en afhaakt bij een regelementswijziging. Stel dat de huidige coureurs in de WSBK op mee rstandaard machines zou rijden, dan zou het enige verscchil zijn dat ze een seconde of 2 a 3 langzamer zijn. So what? En dat maakt het grote publiek al helemaal geen bal uit. Superbike is op zich een sterke naam, en het feit of dat ene onderdeeltje van de motor nou wel of niet getuned/vervangen mag worden interesseert 99% echt geen fluit.


En daar gaat het dus al mis; veel fans in de F1 volgen fanatiek de technische ontwikkelingen omdat ze die bijzonder interessant vinden. Maar fans van motorracen interesseert het volgens het citaat blijkbaar geen fluit wat er technisch innoveert, het kost al genoeg moeite om de diverse raceklassen en competities uit elkaar te houden. Dat laatste is inderdaad het geval, vandaar dat ik veel zie in één europese competitie met veel minder klassen en een concentratie van teams daarin om de startvelden te vullen. Dat maakt alles voor fans, sponsors en sportmedia veel overzichtelijker dus aantrekkelijker. Zodat net als bij de F1 ook technische uitleg via commentaren en gesprekken met coureurs en teammanagers vanuit pitboxen en pitstraat het grote publiek kan bereiken en daarmee de betrokkenheid van het publiek, de sponsors en de media in stevig tempo vergroot kan worden.

De stelling dat een paar seconden langzamer geen rol speelt bij de beleving van het publiek kan ik helaas niet onderschrijven; ga op een mooie weekenddag eens bij een dijk of rondweg kijken en je ziet al voldoende rappe recreatie-rijders voorbijkomen. Daarvoor hoef je geen tocht naar een circuit te maken en een toegangskaartje te kopen. Maar dat is in mijn optiek ook niet hetzelfde als racen waar de uitdaging juist bestaat uit het steeds sneller rondgaan en kijken waar de grenzen liggen, en ik denk dat het publiek juist komt voor dat spannende element dus voor de combo van snelheid en rijtalent.

Over de wildgroei aan raceklassen en namen kan ik kort zijn, volgens mij is niemand gebaat bij 15 raceklassen met allerlei verwarrende namen en per klasse slechts 12 rijders aan de start. Dit alles zegt hooguit de insiders en die hard fans per raceklasse nog wat, maar dat weegt volgens mij absoluut niet op tegen de grote nadelen van veel teams dus teveel overheadkosten voor het systeem, enorme sponsorversnippering waardoor de spoeling heel dun is geworden, te weinig trainingstijd per raceklasse en het algemene beeld bij de buitenwacht dat het een soort georganiseerde chaos is waar je qua exposure-verwachtingen beter geen geld in kunt steken. Klinkt hard maar dat is wat ik uit "de sponsormarkt" verneem, en van die beroerde beeldvorming moeten we dus zo snel mogelijk verlost worden. Niet door af te wachten maar door de bakens te verzetten.
De benaming superstock slaat op een grote standaard-cylinderinhoud terwijl de benaming superbike puur betrekking zou moeten hebben op innovatief vermogen; helaas komt dit laatste in Nederland tot frustratie van meerdere teams en vele fans niet uit de verf, enerzijds door het bevoogdende technisch reglement en anderzijs door de omschreven sponsorversnippering welke de spoeling dun maakt.

De F1 heeft trouwens ook wel voor fans bepaalde grenzen bereikt; zo kende ik iemand die in de jaren tachtig en begin jaren negentig ieder jaar de GP van Monaco bezocht en daar steeds lang van tevoren een hotelkamer voor boekte. Maar die kennis is daar uiteindelijk mee gestopt omdat het steeds duurder werd en hij het op een gegeven moment krankzinnig begon te vinden dat je een heel jaar krom moet liggen om 1 weekend plezier te hebben. Vandaar dat een WK status met veel heisa eromheen op zich misschien wel te duur is geworden voor het motorracen, toch een kleiner gebeuren dan het autoracen, maar dat er in de praktijk nog best een goede basis voor een gave europese competitie met niet meer dan 3 raceklassen kan bestaan (voor voldoende trainingstijd per klasse en totaal maximaal 6 manches op een wedstrijddag). En de FIM zou zich er sterk voor kunnen maken om alle neuzen binnen Europa dezelfde kant op te krijgen en ticketburo's kunnen bus/ticket combo's aanbieden om de reis- en toegangskosten voor fans redelijk te houden; mooi toch ?

« Gewijzigd: 28-05-2013 om 08:13:12 door Onbekend »

     Reageer met citaat 
De klasse waarbij de technische ontwikkelkingen tot het uiterste gaan bestaat al: En die heet MotoGP.

De SBK fans schermen altijd met het feit dat deze klasse zo lekker dicht tegen de fiets aanzit die je zelf rijdt, daardoor lekker laag drempelig is, volle start velden heeft en spannende races.

Het wordt nu hoog tijd dat ze dat eens echt waar gaan maken.

De SBK is nooit de klasse geweest om technisch het hoogste te halen.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
I'm with stupid!

Overigens loopt deze discussie ook op motomatters.com:
http://motomatters.com/...rbike_weekend_s.html

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

Mugello never sleeps!
TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
Kees schreef 28-05-13 om 12:06:04
De klasse waarbij de technische ontwikkelkingen tot het uiterste gaan bestaat al: En die heet MotoGP.

De SBK fans schermen altijd met het feit dat deze klasse zo lekker dicht tegen de fiets aanzit die je zelf rijdt, daardoor lekker laag drempelig is, volle start velden heeft en spannende races.

Het wordt nu hoog tijd dat ze dat eens echt waar gaan maken.

De SBK is nooit de klasse geweest om technisch het hoogste te halen.



De MotoGP heeft inderdaad veel technische hoogstandjes in zich maar gaat nu eenmaal over een andere inhoudsmaat. En alleen DSBK bikes zitten nog redelijk dicht in de buurt van de motor die ieder in een showroom kan kopen; dat kun je van bikes in andere SBK competities niet meer zeggen. Een WSBK bike staat echt niet meer zo dichtbij de standaardfiets uit de showroom. Maar vast en zeker altijd nog wel dichterbij dan een MotoGP bike bij een standaardfiets in de buurt zou komen, dat is en blijft nu eenmaal het verschil tussen racen met machines op basis van serieproducties en het racen met one-off or two-off machines die dus uniek genoemd mogen worden. In elk geval lijkt het probleem van de terugtrekkende fabrieksteams en slinkende startvelden broederlijk gedeeld te worden, en zou het geheel ontbreken van een drempel bij races nog beter zijn dan het struikelen over een schijnbaar lage drempel die financieel toch te hoog blijkt te zijn of te worden; maar ja, zolang motoren en onderdelen niet gratis worden weggegeven zitten we er maar mooi mee .

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Snelle navigatie: