Kostenbesparing World Superbikes (2) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6

Topic: Kostenbesparing World Superbikes (2) (61598 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
4 jaar geleden zat de Motogp met hetzelfde probleem, maar toen zijn er wel maatregelen genomen. Absoluut niet ideaal, maar er gebeurde wat. En langzaam maar zeker zie je een groter start veld. En volgend jaar wordt het nog wat beter. Honda productie fiets en Yamaha met blokken.

Volgens weer ander puristen ook weer helemaal fout, maar volgens mij zijn we dan weer terug naar de situatie van de door die zelfde puristen zo geroemde goede oude tijd.

Een aantal pure proto's, frame's met een Yamaha blok en productie racers.

En als de SBK wil blijven bestaan dan moet het roer totaal om. En alleen een koplamp stikker om de link met je straat fiets aan te geven is niet genoeg.

« Gewijzigd: 28-05-2013 om 13:11:17 door Onbekend »

TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 28-05-13 om 12:22:32
I'm with stupid!

Overigens loopt deze discussie ook op motomatters.com:
http://motomatters.com/...rbike_weekend_s.html


Mooi stukje over MotoGP versus WSBK, alleen valt mij op dat de schrijver veel details en goeds over de vooruitgang van de MotoGP startvelden heeft te melden maar daar toch (nog) geen beperkingen van salarissen van coureurs zijn neergelegd; het kan dus blijkbaar ook zonder een limite van 3 ton voor machine plus rijder voor te stellen. Misschien is het beter een limite van 1 ton per bike voor te stellen en de salarissen maar hun eigen gang te laten gaan, die markt reguleert zichzelf wel zodra meerdere jonge talenten in het zadel klimmen en de oude garde qua salarisniveau ook concurrentie gaan bezorgen.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
TheSuperbikeBarn schreef 28-05-13 om 12:44:51
(...)



De MotoGP heeft inderdaad veel technische hoogstandjes in zich maar gaat nu eenmaal over een andere inhoudsmaat. .. .


Andere inhoudsmaat De 500cc is al een tijdje afgeschaft. Beide klasses hebben nu 1000cc blokken. Waarbij de CRT's gebaseerd zijn op...jawel...Superbikes!!

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Kees schreef 28-05-13 om 13:03:03
En alleen een koplamp stikker om de link met je straat fiets aan te geven is niet genoeg.


Die stickers maken het kampioenschap echt supervet vind ik!!









« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

Mugello never sleeps!
TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 28-05-13 om 15:30:28
(...)


Andere inhoudsmaat De 500cc is al een tijdje afgeschaft. Beide klasses hebben nu 1000cc blokken. Waarbij de CRT's gebaseerd zijn op...jawel...Superbikes!!


Je hebt gelijk, al had ik niet die 500 cc maar nog de 800 cc in mijn gedachten zitten. Bij de superbikes mag je eventueel natuurlijk wel met een 1200 cc tweepitter meedoen om toch tot een andere inhoudsmaat te kunnen komen .

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

     Reageer met citaat 
Een tweepitter zou een tweetakt zijn, maar ik weet nu wat je bedoelt

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

Mugello never sleeps!
TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 28-05-13 om 18:56:02
Een tweepitter zou een tweetakt zijn, maar ik weet nu wat je bedoelt
k

Volgens de encyclopedie online kan een tweepitter zowel een persoonsbenaming, een tweetaktmotor als een tweecylinder-motor zijn (zie http://www.encyclo.nl/begrip/tweepitter). Ik bedoelde dus inderdaad het laatste, en gebruik ook vierpitter voor viercylinder. Zal wel een afwijking van me zijn, wie heeft daar ook last van ?

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Ronde 5: Donington Park »

Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ze zijn het schijnbaar eens geworden over nieuwe kostenbesparingen. Binnenkort volgen er meer details.

Nieuw technisch reglement voor World Superbike
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 10-06-13 om 11:13:24
Ze zijn het schijnbaar eens geworden over nieuwe kostenbesparingen. Binnenkort volgen er meer details.

Nieuw technisch reglement voor World Superbike


Ben benieuwd wat dit met de coureurs gaat doen. Er zijn er een aantal bij die grof geld verdienen. Als het budget naar beneden gaat, gaat het misschien tenkoste van de coureurs? (Die ergens anders gaan racen).
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 10-06-13 om 11:54:35
(...)


Ben benieuwd wat dit met de coureurs gaat doen. Er zijn er een aantal bij die grof geld verdienen. Als het budget naar beneden gaat, gaat het misschien tenkoste van de coureurs? (Die ergens anders gaan racen).


In de tekst staat niks over de salarissen van coureurs. Kan me ook niet voorstellen dat daar een beperking voor gaat gelden.
TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 10-06-13 om 11:54:35
(...)


Ben benieuwd wat dit met de coureurs gaat doen. Er zijn er een aantal bij die grof geld verdienen. Als het budget naar beneden gaat, gaat het misschien tenkoste van de coureurs? (Die ergens anders gaan racen).


Toppers krijgen meestal wat ze vragen, dat is de realiteit; wat overblijft is de mogelijkheid voor fabrikanten om hun standaardmotoren zo hoog mogelijke specs mee te geven, er vervolgens voor homologatie exact het vereiste aantal van te produceren en die als limited edition race replica's in de showrooms van dealers neer te zetten (toch leuk zo'n Melandri, Laverty of Checa replica voor 40.000 euro ?). Zo kun je nog wel een semi-stock klasse optuigen binnen de regels, en dan maar zien of de motorzaken die dure race-replica's weten te verkopen. Het valt nu al te voorzien dat sommige overjarig gaan worden .....
     Reageer met citaat 
Jongens, hebben jullie als een van de weinigen de nieuwe regels al kunnen inzien ofzo? De een gaat er van uit dat de coureurs minder geld gaan krijgen en dat die daarom wel eens ergens zouden kunnen gaan rijden (waar dan, want het is nou ook weer niet zo dat coureurs keuze hebben uit tientallen wk's?) en de ander gaat er van uit dat de fabrieken op basis van de nieuwe regels duurdere machines gaan maken die misschien wel onverkoopbaar zijn. Een beetje koffiedikkijkerij allemaal?

« Gewijzigd: 11-06-2013 om 08:41:54 door Optimate »

TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
Hierbij een stukje uit de officiële FIM vooraankondiging :

The aim was focused on the reduction of cost and to fix a maximum price for the motorcycle and its components, to be reduced in yearly in the next 3 years. The price of the motorcycle and its components will be much lower than today's cost. Furthermore, a maximum number of engines for use by a rider during the complete season will be introduced. Items considered for cost limitation are suspension components, brakes and gearbox ratios.

The constructors present in the FIM Superbike World Championship agreed to have a minimum number of motorcycles with the same state of tuning, available for sale or through lease.

A draft of the new technical rules will be published soon.

Het is duidelijk dat het om technische besparingen zal gaan, in 3 jaar tijd steeds verder door te voeren, en dat ook een bepaald aantal motoren voor verkoop of lease in de showrooms gezet moet worden. Back to basics dus. Over de salarissen van coureurs overigens geen enkel woord, van die kant krijgt men liever geen tegengas. Alles is zo te lezen in overleg met de constructeurs oftewel fabrikanten gegaan, daar komt dus ook geen weerwoord meer vandaan lijkt mij. Een kant-en-klaar verhaal zit er dus aan te komen !

« Gewijzigd: 11-06-2013 om 10:02:04 door TheSuperbikeBarn »

     Reageer met citaat 
Bedankt voor het citaat. Ik vind het een goede ontwikkeling.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ja, ik ook. En de salarissen van de coureurs lekker vrij laten; als een team diep in de buidel wil tasten voor een ex GP "superster" dan moeten ze dat zelf weten, er zijn ook zat talentvolle coureurs die minder eisen.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Snelle navigatie: