BSB Assen 2013 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Racetopic
10

Assen

22 september 2013
Nederland TT Circuit Assen

TRIVIA

Tijdens de eerste 'overzeese' BSB editie van 2012 ging de eerste Nederlandse Poleposition naar Alex Lowes (Honda), Shane Byrne (Kawasaki, race 1) en Josh Brookes (Suzuki) wonnen ieder een race.
Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
Met de komst van de BSB races in september 2012 werd Assen het eerste circuit ter wereld waar in één seizoen een GP, een WSB ronde, een IDM ronde én een race voor het BSB kampioenschap werd verreden!
Topic: BSB Assen 2013 (14143 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
kleppie schreef 20-09-13 om 10:43:26
Zit naar de livetiming te kijken, wat werkt dat mooi zeg. D'r is nu rode vlag, komt er mooi in beeld wie er gevallen is en dat er een rode vlag is met welke reden hiervoor. Geloof niet dat het ergens anders zo uitgebreid is


De BSB App werkt ook zeer goed!
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Indrukwekkend!! Bo Bendsneijder
     Reageer met citaat 
250cc schreef 22-09-13 om 17:41:04
Indrukwekkend!! Bo Bendsneijder


Zeker wat een talent! Erg knap hoe hij weg reed en zijn voorsprong vast hield... Overigens terechte zwarte vlag voor #67 (ff zijn naam kwijt), wat was die aan het gooien en smijten zeg...

Verder topdag vol spannende races!!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 22-09-13 om 18:36:47
..Overigens terechte zwarte vlag voor #67 (ff zijn naam kwijt), wat was die aan het gooien en smijten zeg...

Andy Reid volgens programmaboekje, dat laatste is mij (stond toen in Meeuwenmeer) niet opgevallen overigens..
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
250cc schreef 22-09-13 om 17:41:04
Indrukwekkend!! Bo Bendsneijder

Dat deed hij heel goed, indrukwekkend, zeker!
Midstar racing
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Alex Lowes gediskwalificeerd voor het ongeval met Shane Byrne in race 2, Ellison dus de winnaar en iedereen schuift plaatsje op. Danny de Boer dus P8!
     Reageer met citaat 
Belachelijk.
     Reageer met citaat 
Hmm. Leek mij geen onnodig lompe actie, voor zover ik t kon zien
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 22-09-13 om 21:18:37
Belachelijk.


Heb het niet gezien. Ben benieuwd naar beelden of naar de verhalen van mensen die het gezien hebben.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 


Haga en Bridewell
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Even snel met de mobiel gemaakt vd TV zonet:
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 22-09-13 om 21:44:47
Hmm. Leek mij geen onnodig lompe actie, voor zover ik t kon zien


Wat mij betreft wel terecht, was bij lange na geen passeer-actie, maar kwam met zijn voorwiel naast het achterwiel van Byrne. Je zou kunnen zeggen dat het een race ongeluk was, maar het was wel de schuld van Lowes. Daar komt bij dat hij hiermee wel zijn grote concurrent naar 0 punten ramde, daarom vind ik het in dit geval wel terecht dat hij ook geen punten meekrijgt uit race 2.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
     Reageer met citaat 
De_Wim schreef 22-09-13 om 23:39:43
(...)


Wat mij betreft wel terecht, was bij lange na geen passeer-actie, maar kwam met zijn voorwiel naast het achterwiel van Byrne. Je zou kunnen zeggen dat het een race ongeluk was, maar het was wel de schuld van Lowes. Daar komt bij dat hij hiermee wel zijn grote concurrent naar 0 punten ramde, daarom vind ik het in dit geval wel terecht dat hij ook geen punten meekrijgt uit race 2.


Dus als het Kirkham was geweest die hem eruit had geramd dan had hij niet bestraft hoeven worden aangezien dat geen directe concurent is? En als Lowes een achterblijver op deze manier eruit had geramd dan was het niet erg en hoefde hij geen straf? En als Lowes even later uit zou vallen en de race zelf ook niet zou kunnen beëindigen dan had hij ook gestraft hoeven worden? Een manouvre is goed of fout en staat geheel los van de uitslag van de race. Als dit straf verdient dan moet Haga ook gestraft worden voor de kwak die hij uitdeelde aan Brookes in race 1. Alleen vonden we dat met z'n alleen schitterend aangezien Brookes niet viel, en dan is het opeens allemaal geoorloofd. Dit is geen eerlijk besluit maar een politiek gekonkel om het showdown sprookje overeind te houden.

« Gewijzigd: 23-09-2013 om 00:38:32 door Optimate »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ik neem aan dat je toen je dit schreef nog geen tv beelden had gezien van het gebeuren, of dat dit juist bedoeld was om de discussie op gang te brengen
Optimate schreef 22-09-13 om 21:18:37
Belachelijk.

Ik heb het toevallig op TV kunnen zien en opgenomen op DVD en bovenstaande foto geeft volgens mij voldoende weer als je gewoon kijkt waar Byrne rijdt en dat Lowes dus 'buiten de baan' binnendoor komt. Ofwel: er was geen gewoon geen ruimte.
De be-argumentatie van De_Wim is dus niet terecht zoals Optimate opmerkt. Maar zoals zo vaak in dit soort situaties heb je twee kanten aan een verhaal. Doet me aan de tackle van achteren in het voetbal. - en kom nou niet met het appels en peren verhaal - De speler die dat doet heeft in principe niet de intentie om zijn tegenstander neer te halen en gaat voor de bal, zo ook Lowes hier voor het gat om hem er tussen te prikken. Maar je moet wel de gevolgen afwegen. Hier had Lowes dat (in mijn ogen) niet mogen doen, hij had moeten beseffen dat Byrne zijn lijn niet kon meer kon veranderen en in gevaar zou worden gebracht, zeker bij deze hoge snelheid! Ik vind dit dus gevaarlijk rijden..
Optimate schreef 22-09-13 om 23:54:12
Een manouvre is goed of fout ...

Fout dus vind ik en straf terecht. Maar we kunnen dit altijd weer afdoen met de dooddoener 'race-ongeval'
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
En ik lees net deze tweet van Lowes waarin hij schuld bekent:
Citaat:
we all make mistakes, sorry @67Shakey

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: