Ronde 15 Sepang favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
15

Sepang

13 oktober 2013
Maleisië Sepang International Circuit

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Marc Márquez
2Valentino Rossi
3Cal Crutchlow
4Jorge Lorenzo
5Dani Pedrosa
Volledige uitslag »

RACE

1Dani Pedrosa
2Marc Márquez
3Jorge Lorenzo
4Valentino Rossi
5Álvaro Bautista
Volledige uitslag »

TRIVIA

Door een overwinning in 2014 evenaarde Marc Márquez (Repsol Honda) het record van 12 zeges in een seizoen in de koningsklasse van Mick Doohan uit 1997.
Door een zege in 2012 werd Sandro Cortese (Red Bull KTM/Ajo)de eerste wereldkampioen in de nieuwe Moto 3 4-takt categorie die de 125cc klasse opvolgde. Met nog 2 GP's te gaan was de Duitser niet meer in te halen voor de concurrentie.
Wegens hevige regen werd in 2009 de start een half uur uitgesteld. Casey Stoner won die dag met de Marlboro Ducati. Fiat Yamaha rijder Valentino Rossi werd toen derde, wat genoeg was om zich van zijn 9e wereldtitel te verzekeren.
Met de opvolging van Valentino Rossi door Jorge Lorenzo in 2010 haalde Yamaha voor het eerst in de 62 jarige geschiedenis van de Grand Prix racerij twee opeenvolgende titels in de zwaarste klasse met twee verschillende rijders.
Na zijn zware beenbreuk in juni van dat jaar is Valentino Rossi in oktober 2010 weer helemaal terug met zijn tweede seizoenszege. Op Sepang haalde hij voor de 46e keer met de Yamaha M1 de overwinning, dat werd uiteraard op gepaste wijze gevierd...
Valentino Rossi pakte in 2008 de overwinning en stond hiermee voor de 150e keer op het podium. Andrea Dovizioso, op de satelliet Honda van het JiR Scot team, stond met een derde plaats voor de eerste keer in deze klasse op het podium.
In 2006 kon hier de kwalificatie niet doorgaan vanwege hevige regenval en moest voor het eerst een startopstelling worden samengesteld aan de hand van de vrije trainingen.
Kenny Roberts Jnr. won de openings GP van 1999, toen hier voor de eerste keer gereden werd, bij zijn debuut op de fabrieks Suzuki. Spanjaarden Carlos Checa (Marlboro Yamaha) en Alex Crivillé (Repsol Honda) vergezelden hem die dag op het podium.
Toni Elías (Moriwaki) had hier aan een vierde plaats in 2010 genoeg om de eerste wereldtitel in de nieuwe Moto 2 klasse op zijn naam te schrijven.
Met zijn 13e Poleposition van het seizoen in 2014 werd Marc Márquez de nieuwe recordhouder voor de meeste Poles in een seizoen in de zwaarste klasse.
Topic: Ronde 15 Sepang (5332 keer gelezen)
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Voorafgaand aan de race op Sepang was de hoorzitting nav het incident op Aragon tussen Pedrosa & Marquez :



http://www.motogp.com/en/news/2013/Sepang+Race+Direction+decision+Repsol+Honda

Belachelijk.
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
Elvera schreef 10-10-13 om 07:43:32
Voorafgaand aan de race op Sepang was de hoorzitting nav het incident op Aragon tussen Pedrosa & Marquez :



http://www.motogp.com/en/news/2013/Sepang+Race+Direction+decision+Repsol+Honda

Belachelijk.


Tja, toch kan ik me er wel iets bij voorstellen. Marquez moet toch langzamerhand ook weten dat zulke kamikaze acties nare gevolgen kunnen hebben voor je tegenstanders en dat je niet ongestraft als een bowlingbal door het veld kan gaan. Ik draag Marquez al jarenlang een zeer warm hart toe (Estoril 2010 anyone? Hoe jong hij toen ook nog was, toen was hij al een eindbaas) maar dat zijn doldrieste acties niet altijd worden weg gelachen is wel goed. Hij ging over de limiet en daar moest Pedrosa de prijs voor betalen. Ik vind het normaal dat daar toch nog eens naar gekeken werd. En juist voor zaken als deze is dat penalty systeem bedacht. maak je een keer een fout dan is er niks aan de hand, maar ga je keer op keer verwijtbaar in de fout dan heeft dat wel consekwenties. Hij heeft nu 3 strafpunten, weet iemand vanaf hoeveel er acties gaan komen?

Wat mij opvalt is dat Marquez vorig jaar echt werd verguisd (wat ik enorm overdreven vond), terwijl hij nu bijna niks fouts kan doen bij de meesten.
     Reageer met citaat 
Pedrosa kon niet verder omdat Honda een design foutje had. Het kan toch niet zo zijn dat een dergelijk belangrijk kabeltje los gaat doordat er iets geschampt wordt?

Hoeveel strafpunten hebben Dovi en Hayden al voor hun doldrieste acties? Het geeft wel een beetke de indruk van willekeur. Marquez is bloedfanatiek en duwt de gezapigheid van de heren coeureurs eruit, net als Perez dat doet in de F1. Niks pappen en nathouden gewoon racen en inhalen!

Vanaf 4 punten komt er een straf.
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 10-10-13 om 08:33:26
(...)


Tja, toch kan ik me er wel iets bij voorstellen. Marquez moet toch langzamerhand ook weten dat zulke kamikaze acties nare gevolgen kunnen hebben voor je tegenstanders en dat je niet ongestraft als een bowlingbal door het veld kan gaan. Ik draag Marquez al jarenlang een zeer warm hart toe (Estoril 2010 anyone? Hoe jong hij toen ook nog was, toen was hij al een eindbaas) maar dat zijn doldrieste acties niet altijd worden weg gelachen is wel goed. Hij ging over de limiet en daar moest Pedrosa de prijs voor betalen. Ik vind het normaal dat daar toch nog eens naar gekeken werd. En juist voor zaken als deze is dat penalty systeem bedacht. maak je een keer een fout dan is er niks aan de hand, maar ga je keer op keer verwijtbaar in de fout dan heeft dat wel consekwenties. Hij heeft nu 3 strafpunten, weet iemand vanaf hoeveel er acties gaan komen?

Wat mij opvalt is dat Marquez vorig jaar echt werd verguisd (wat ik enorm overdreven vond), terwijl hij nu bijna niks fouts kan doen bij de meesten.


Nou Sorry hoor maar dit als kamikaze actie bestempelen is onzin. Hij maakte een rekenfout that's all!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Het strafpuntje voor Marquez kan ik wel begrijpen, met deze uitleg:

Citaat:
they are taking Marc’s whole season into consideration and he has been close to touching the rider in front of him on more than one occasion. The message was basically, ‘This time it was okay but realise that you have been doing this quite often’.


Dat Honda de constructeurspunten moet inleveren begrijp ik dan weer niet. Het was toch al een Honda die nadeel had van het ongeval, waarom moeten ze nu dan nog een keer extra worden gestraft? Als Marquez nou nog een Yamaha eruit had gekegeld...
     Reageer met citaat 
Zijn concurenten vinden dat hij te vaak rekenfoutjes maakt waar derden het slachtoffer van worden.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 10-10-13 om 09:18:00
(...)
Nou Sorry hoor maar dit als kamikaze actie bestempelen is onzin. Hij maakte een rekenfout that's all!


Marquez heeft dit jaar al een paar rekenfoutjes gemaakt. Ik kan me Barcelona (Pedrosa) en Jerez (Lorenzo, overigens niet de inhaalactie in laatste bocht) nog wel herinneren. Marquez lijkt zich af en toe gewoon te vergissen. Nu ook. Er werd helemaal geen inhaalaktie ingezet (hij zat aan de buitenkant). Het mag gewoon niet op dit niveau. Het gebeurd te vaak. Dat hij hiervoor één strafpuntje krijgt valt toch wel mee? In de F1 zou hij voor de laatste aktie gelijk een drivethrough hebben gekregen.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 10-10-13 om 09:49:41
Dat Honda de constructeurspunten moet inleveren begrijp ik dan weer niet. Het was toch al een Honda die nadeel had van het ongeval, waarom moeten ze nu dan nog een keer extra worden gestraft? Als Marquez nou nog een Yamaha eruit had gekegeld...


Nee, Honda krijgt de straf niet omdat het een Honda coureur was die het ongeval veroorzaakte, maar omdat ze een machine hebben afgeleverd (van Pedrosa) met een ondeugdelijke traction control. Evengoed een rare gang van zaken. Lijkt me ook gelijk een brevet van onvermogen voor de technische keuring van de organisatie?
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Zeer vreemd. De traction control deed het toch gewoon, totdat iemand er tegenaan reed? Er worden wel vaker onderdelen van de motoren afgereden bij botsingen, zoals bijvoorbeeld een koppelingshendel; krijg je dan straf voor het leveren van een ondeugdelijk stuur?
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
ik zie een tikfout in mijn reactie ik doelde op een rem fout niet een rekenfout. Mobiel internet gaat niet altijd soepel..

omdat hij nu in het fabrieksteam zit en 1e staat in het WK zijn alle spotlights op hem gericht natuurlijk, maar men wil nu wel vergeten dat het wel zijn rookiejaar is. daar horen fouten wel bij imo. kijk het kan te gek worden maar als hij om p 15 had gestreden was er niet zon heisa om geweest en had men het eerder als Rookiefouten afgedaan is mijn gevoel.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 10-10-13 om 09:50:27
Zijn concurenten vinden dat hij te vaak rekenfoutjes maakt waar derden het slachtoffer van worden.


Zijn concurenten (Pedrosa) voelen zich knap lullig, omdat Marquez in zijn debuut jaar iedereen het snot voor de ogen rijd.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Lorenzo is het juist NIET eens met deze beslissing en steunt Marquez :

http://www.motopaddock.nl/nieuws/lorenzo_marquez_juist_wk-punt_extra_geven
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
Elvera schreef 10-10-13 om 15:05:35


Ja, een gedenkwaardige race!
     Reageer met citaat 
Elvera schreef 10-10-13 om 13:56:52
Lorenzo is het juist NIET eens met deze beslissing en steunt Marquez :
http://www.motopaddock.nl/nieuws/lorenzo_marquez_juist_wk-punt_extra_geven


Nee joh, hij bedoelde het juist cynisch. Lees het volgende stuk maar:
http://www.crash.net/...e_been_rewarded.html

Hij schuift alle akties van Marquez op één grote hoop en is het er gewoon helemaal niet mee eens dat hij er maar met 1 punt op zijn licentie vanaf komt.

Het is gewoon een voetballer die zijn tgenstander een gele kaart probeert aan te smeren

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: