Silly Season Dutch Moto3 2014 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Topic: Silly Season Dutch Moto3 2014 (92696 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Trax schreef 07-05-14 om 14:33:32
(...)


Hardstikke mooi, maar het zal alleen maar minder worden, niet meer...


Gezien de altijd wat negatieve insteek heb ik even bij de deelnemerslijsten van vorig jaar gekeken. Je zit fout, er zijn in totaal 7 rijders bijgekomen, waarvan 1 met een 125.

Door voor deze opzet te kiezen geef je de coureurs in ieder geval de keuze en dwing je ze niet om veel extra kosten te maken door een overstap naar een moto3. Hiermee geef je rijders met een kleiner budget dus ook de kans om in een aansprekend kampioenschap te rijden.
     Reageer met citaat 
Socrates schreef 07-05-14 om 07:27:16
(...)


En als het belang van die eigen leden nu ook eens is dat er een ONK- of EK-status aan een race zit? Het is erg makkelijk om zo met een algemene opmerking te komen en daarmee de boel af te doen. Er zijn nu Moto3 en Supermono-rijders die de waarde van het evenement zien devalueren. Dat is wat mij betreft niet in het belang van de motorsport en dus in het belang van de leden van de DCR.



De rijders die belang hechten aan een ONK of EK status zijn lid van de KNMV. Degene die daar niet aan hechten rijden bij het CRT of DCR.

Zolang de Supermono-rijders en Moto3 rijders niet op een Ducati rijden zijn ze waarschijnlijk ook geen lid van DCR. En de devaluatie van het evenement valt echt wel mee als je weet wat het doel is van de DCR.

Wat ik eerder al schreef is dat ik begrijp dat deze rijders en vooral hun klassevertegenwoordigers zich behoorlijk gepiepeld voelen. Ik zou me dat namelijk ook voelen. Daarnaast wordt de animo om bijvoorbeeld volgend seizoen Moto3 te gaan rijden in Nederland op deze wijze natuurlijk nihil
     Reageer met citaat 
siegerrr schreef 07-05-14 om 14:53:20
(...)


De rijders die belang hechten aan een ONK of EK status zijn lid van de KNMV. Degene die daar niet aan hechten rijden bij het CRT of DCR.

Zolang de Supermono-rijders en Moto3 rijders niet op een Ducati rijden zijn ze waarschijnlijk ook geen lid van DCR. En de devaluatie van het evenement valt echt wel mee als je weet wat het doel is van de DCR.

Wat ik eerder al schreef is dat ik begrijp dat deze rijders en vooral hun klassevertegenwoordigers zich behoorlijk gepiepeld voelen. Ik zou me dat namelijk ook voelen. Daarnaast wordt de animo om bijvoorbeeld volgend seizoen Moto3 te gaan rijden in Nederland op deze wijze natuurlijk nihil


Middag,

Voor jullie informatie: bij de Supermono is meer dan de helft lid van die club! Mensen die al 30 lid zijn van deze club worden buitenspel gezet op deze manier. Verder wil ik er niet veel over kwijt, het is jammer dat hier een klasse die de toekomst moet brengen (Moto3) zo te kakken wordt gezet, en dat deze opstapklasse naar een andere vorm moet is ook duidelijk maar nu is het nog Moto3/125. Over Classic en Supermono wordt altijd laagdunkend gedaan, dat mag maar moeten we dan allemaal maar met een winkelbrommer gaan rijden?


de groeten
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Als de DCR zijn eigen leden wil schofferen is dat hun probleem. Daar kan niemand buiten de DCR iets aan doen.

Niemand zet Moto3 te kakken, realiteit is dat Moto3 om redenen (kosten, interesse, noem het maar) onvoldoende rijders trekt.

Over classics en supermono wordt niet laagdunkend gedaan, het is echter niet ONK waardig.

En die "winkelbrommers" is op jouw conto. Wat is je alternatief? Nederland een eigen klasse van 800cc prototypes? Gaaf, noemen we het MotoNL! Sterker nog, maken we er een open- en een factory entry van met verschillende ecu's en regels! Gaaf plan.

Face it, motorracen heeft in Nl voorlopig alleen toekomst met winkelbrommers. En die zijn tegenwoordig goed genoeg voor 1:45's op Assen. In de handen van volslagen amateurs. Prima racespul dus.

En de groeten terug!
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Eindelijk iets van een officieel bericht hierover gevonden:
NK- en EK-status Ducati Clubraces (KNMV, 5 mei)

En dit was het oorspronkelijke bericht waar het om ging:
Persbericht Ducati Clubrace (DCN, 17 april)

Er wordt overigens met geen woord over de Moto3 gerept. Kunnen we ervan uitgaan dat de ronde op 18 mei niet doorgaat, en wat zou dan de eerste ronde zijn voor de Dutch Moto3? De website van de KNMV noemt alleen BSB Assen in september en de Race of the Champions in oktober. Of gaat er helemaal niet meer gereden worden dit jaar?
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 08-05-14 om 14:29:10
Eindelijk iets van een officieel bericht hierover gevonden:
NK- en EK-status Ducati Clubraces (KNMV, 5 mei)

En dit was het oorspronkelijke bericht waar het om ging:
Persbericht Ducati Clubrace (DCN, 17 april)

Er wordt overigens met geen woord over de Moto3 gerept. Kunnen we ervan uitgaan dat de ronde op 18 mei niet doorgaat, en wat zou dan de eerste ronde zijn voor de Dutch Moto3? De website van de KNMV noemt alleen BSB Assen in september en de Race of the Champions in oktober. Of gaat er helemaal niet meer gereden worden dit jaar?


Ook de wedstrijd in Snetterton zou mee tellen voor het ONK moto3.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
andre schreef 08-05-14 om 15:04:44
(...)

Ook de wedstrijd in Snetterton zou mee tellen voor het ONK moto3.

Ja, ik heb de kalender als volgt geplaatst op basis van jullie aanwijzigen:

Dutch Moto3 kalender 2014

Hier staat ook Oschersleben bij. Maar op de website van de KNMV vind ik alleen de laatste twee terug.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 08-05-14 om 15:21:22
(...)

Ja, ik heb de kalender als volgt geplaatst op basis van jullie aanwijzigen:

Dutch Moto3 kalender 2014

Hier staat ook Oschersleben bij. Maar op de website van de KNMV vind ik alleen de laatste twee terug.


In principe was de Moto3 kalender gelijk aan die van de Mono´s. Echter de race op Snetterton zouden ze gewoon met de Moto3/125 aldaar meerijden. En de race op Oschersleben is die tijdens de German Speedweek/WK endurance. En als laatste overal dubbele races.

Wim
     Reageer met citaat 
wim61 schreef 08-05-14 om 15:33:13
(...)


In principe was de Moto3 kalender gelijk aan die van de Mono´s. Echter de race op Snetterton zouden ze gewoon met de Moto3/125 aldaar meerijden. En de race op Oschersleben is die tijdens de German Speedweek/WK endurance. En als laatste overal dubbele races.

Wim


Alle moto3 rijders dienen wel te voldoen aan de regelementen van de BSB moto3. Betekend max. 13.500rpm hierop word streng gecontroleerd.
     Reageer met citaat 
Wat triest allemaal Het is natuurlijk al jarenlang tobben maar de klasse wordt nu helemaal de nek omgedraaid. Hoe kan hier inderdaad nog wat van gemaakt worden?

Je kan er haast een afstudeer project van maken hoe dit mis is gelopen. Begrijp dat er momenteel wel een groep mensen is die de klasse levend proberen te houden. Hebben die ook een idee over hoe deze klasse weer kan gaan leven met volle deelnemersvelden en spannende races? Er ligt nu zo'n mooie route vanaf de jeugd t/m de Moriwaki's maar de logische volgende stap (125cc/ Moto3) ontbreekt. Vraag me af of er mensen zijn die hier een goede visie voor hebben.
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Citaat:
Je kan er haast een afstudeer project van maken hoe dit mis is gelopen.


Dat is voor sommigen meer iets voor bij de borrel als ik bemerk hoe weinig er in het algemeen over consequenties wordt nagedacht. Ik duid hier mee op alle betrokken egootjes en hun aanhangers.

Las gelukkig ook goed nieuws: KNMV Wegracecommissie uitgebreid

Beide heren kennen het klappen van de zweep, hebben lak aan reputaties en zijn raceliefhebbers. Als zij de Van der Lindens, Berkensteijns en Lentincks van deze wereld op het juiste spoor houden (en daar heb ik vertrouwen in), dan gaat er in ieder geval een positieve ontwikkeling komen. Die afstudeeropdracht kan, mits goed uitgevoerd wel helpen om een herhaling van foutieve zetten uit het verleden te voorkomen.


Edit Jarno: link ging niet goed

« Gewijzigd: 09-05-2014 om 10:36:48 door Jarno »

'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
In het programmaboekje van de Ducati Clubrace Assen staat nog een kleine toelichting over waarom besloten is met de KNMV te breken:

(pagina 3, voorwoord)

Programmaboekje Ducati Clubrace 2014 online lezen
     Reageer met citaat 
Vervalt het ONK voor de klasse Moto3, Classics en Supermono ( ivm. te minimale deelname ) dit jaar 2014?

Bij de eerste race dit jaar in Assen, waren deze 3 klasse met zeer minimale deelname bij elkaar ingedeeld.

Is er met deze zeer minimale deelname in 2014 reglementair nog wel sprake van een ONK?
     Reageer met citaat 
lm6t schreef 14-05-14 om 17:31:04
Vervalt het ONK voor de klasse Moto3, Classics en Supermono ( ivm. te minimale deelname ) dit jaar 2014?

Bij de eerste race dit jaar in Assen, waren deze 3 klasse met zeer minimale deelname bij elkaar ingedeeld.

Is er met deze zeer minimale deelname in 2014 reglementair nog wel sprake van een ONK?


Heren,

Ter verduidelijking: Het aantal inschrijvers bij de classic was gewoon te laag. Er is toen voor gekozen om de mono´s erbij te doen. dat deden ze wel vaker alleen was de kalender voor de mono´s al in december klaar!! Omdat het aantal NL mono´s te klein is is ervoor gekozen om de ONK wedstrijden te intergreren in het EK Mono´s. Mensen die echt weten waar het over gaat zouden moeten weten dat de monoklasse openstaat voor 1 cilinder 4 takt vanaf 250cc tot 800cc. Dus de Moto3 motoren die meereden vielen in het monoregelement. De motor waarmee v/d Bunt reed was een 450 Rotax. De klasse die dus voor de punten reden was de classic, de rest deed zonder medediging mee.

Wim
     Reageer met citaat 
Beste Wim,

Ik ben blij dat jij weet, wat ik gezien heb.
Nu weet ik het zelf ook een beetje, al is het nog geen antwoord op m'n vraag.

Evengoed bedankt

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9


Snelle navigatie: