IRRC 2014 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Topic: IRRC 2014 (10349 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Een inktzwart weekend in Chimay.
Sterkte voor de achtergebleven gezinnen, families en vrienden.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Is wel heel erg bizar dit, 3 op een dag. sterkte aan alle familie/nabestaanden mochten die dit lezen. Wat mij altijd weer nieuwsgierig maakt hoe dit kon gebeuren? Ik heb beetje begrepen dat het niet (allemaal) op dezelfde plek gebeurde en op verschillende momenten. Ook las ik iets over nieuwe asfaltlaag. Kan iemand daar iets meer over zeggen?
     Reageer met citaat 
In het verleden een keer in Chimay bij races geweest en de ontwikkelingen daar altijd wel een beetje gevolgd. Het circuit was gevaarlijk, heeft veel aanpassingen gehad, maar is eigenlijk altijd gevaarlijk gebleven.

Van dit ongeluk zouden weinig getuigen zijn omdat het in een bocht in het bos was. Wat ik begrijp zouden alledrie de rijders wel bij hetzelfde ongeval betrokken zijn geweest.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Het BMB veegt alvast haar eigen straatje schoon.

Citaat:
Het parket kwam ter plaatse en onderzocht de omstandigheden. Momenteel wijst niets erop dat de organisatie of de baancommissarissen in gebreke zijn gebleven.

Verklaring BMB dodelijke ongevallen in Chimay
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 28-07-14 om 20:11:49
Het BMB veegt alvast haar eigen straatje schoon.


Jij vindt dat de doden hun schuld zijn?
     Reageer met citaat 
Volgens een artikel op Speedweek.com waren het drie onafhankelijke ongelukken.
Chimay tragedie
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 28-07-14 om 20:32:23
(...)


Jij vindt dat de doden hun schuld zijn?


denk dat jarno vooral doelt op het feit dat de bond een verklaring uit geeft met vrij weinig informatie buiten om dat ze zelf niet schuldig zijn
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 28-07-14 om 20:32:23
(...)

Jij vindt dat de doden hun schuld zijn?

Nee, natuurlijk niet. Maar ik vind die regel niet gepast in dat bericht. "We weten niet hoe het kwam maar het was in ieder geval niet onze schuld."
     Reageer met citaat 
Eens met Jarno, dat is ook geheel niet de strekking van het artikel
     Reageer met citaat 
Beetje laat allemaal maar van een van die ongevallen was ik helaas getuige. Alle drie de ongevallen gebeurden op zaterdag.
Vick was het eerste slachtoffer in een weird race incident zaterdagmorgend omstreeks 9h bij zijn 2e lap op chimay. Hij heeft nog gevochten voor zijn leven tot zondagmiddag, laatste IRRC race werd niet meer gereden. Er werd besloten een ereronde te rijden ter nagedachtenis van de 3 overleden racepiloten. Zaterdagmiddag was ook al de Duitser Thillo Hafale zeer zwaar ten val gekomen aan de boerderij ter hoogte van de Ford garage. Naar ik begrepen heb na het gitzwarte weekend was Thillo al overleden op weg naar het ziekenhuis die zaterdagmiddag. Het laatste slachtoffer was de jonge junior ssp piloot Julien Paquet.
Dit was de crash die nooit had mogen gebeuren. Er stonden een aantal toeschouwers aan de hekken geleund aan de apex van de snelle bocht thv vd apotheek. Julien was bezig met een goede kwalificatie stint neer te zetten voor top 5.
Hij kwam daarbij zeer dicht tegen de vangrail een toeschouwer leunde op dat moment over de vangrail aan de apex om een foto te nemen. Julien geraakte uit onbalans en vloog in de bandenmuur aan de overzijde. Hij was vrijwel op slag dood.
Dag later tijdens de race mocht daar niemand meer staan.

De ouders zijn nog steeds op zoek naar de waarheid.
De gopro van Julien is verdwenen?
De politie heeft die persoon van de foto ondervraagd, hij beweerd dat hij geraakt werd door brokstukken van Julien zijn motorfiets, hij maakte zich pijlsnel uit de voeten vlak na het ongeval, maar gezien de grote snee aan zijn arm kon hij er niet onderuit muizen.
Niemand van de aanwezige toeschouwers werd voor de rest verhoord. Maar enkele mensen hebben duidelijk gezien dat de toeschouwer de piloot raakte.
Iemand heeft een verklaring afgelegd welke het circuit vrijpleit van schuld. Ik weet waar die persoon stond op moment van impact. Ben onlangs nog eens teruggeweest naar Chimay en op die plek kan die persoon de crash onmogelijk gezien hebben.

In de paddock gingen zaterdagavond allerlei berichten de ronde over opzettelijk duwen enz. Maar dat is klinkklare onzin.
Het was gewoon een dwaze kloot met een fototoestel op de foute stek. Geen idee of de politie de opnames van die kerel heeft opgevraagd. Een beetje degelijk politie werk had de waarheid aan het licht gebracht. Die onozelaar met dat fototoestel heeft het laatste moment van Julien op foto vrees ik. De persoon die de verklaring aflegde heeft zijn woning onlangs te koop gezet, het stond in elk geval leeg toen ik daar half oktober ging kijken.
De waarheid zal nooit bekend worden, dit is Belgium.
     Reageer met citaat 
Ben in de loop van augustus dit jaar naar IOM geweest.
Heb voor Vick een memorial plaquette achter gelaten op het Isle of Man aan Joey's memorial.
Ik weet hoe trots hij was om daar gereden te hebben. Hij deed het helemaal niet slecht voor zijn eerste jaar. Heb met Vick nog een gesprek gehad tijdens de races op Oostende. Hij overtuigde me het eiland eens te gaan verkennen. Meer kon ik niet doen na wat er in Chimay gebeurd was. Vick had al plannen voor IOM 2015.
Het heeft niet mogen zijn.
Vick #111

     Reageer met citaat 
Wat een verhaal joh. Lijkt wel wielrennen, waar het publiek ook in de weg staat...
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
vortex schreef 02-11-14 om 17:10:53
Ben in de loop van augustus dit jaar naar IOM geweest.
Heb voor Vick een memorial plaquette achter gelaten op het Isle of Man aan Joey's memorial.
Ik weet hoe trots hij was om daar gereden te hebben. Hij deed het helemaal niet slecht voor zijn eerste jaar. Heb met Vick nog een gesprek gehad tijdens de races op Oostende. Hij overtuigde me het eiland eens te gaan verkennen. Meer kon ik niet doen na wat er in Chimay gebeurd was. Vick had al plannen voor IOM 2015.
Het heeft niet mogen zijn.
Vick #111

(afbeelding)


ik was ook zeer zeker onder de indruk van vick tijdens zijn eerste iom optreden mooi dat je voor hem een memorial hebt achter gelaten
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 03-11-14 om 07:49:39
Wat een verhaal joh. Lijkt wel wielrennen, waar het publiek ook in de weg staat...


Toch even reageren. Het publiek staat bij het wielrennen vrijwel alleen maar in de weg op grote cols en zware hellingen. Op vlakke wegen zijn er ook wel eens af en toe problemen in het wielrennen, maar daar zorgen de wielrenners zelf voor door over doorlopende witte lijnen te rijden en de pechstrook op te zoeken of zelfs achter bloembakken, paaljes en dergelijke te rijden achter het publiek door.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: