IDM 2014 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6

Topic: IDM 2014 (71810 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Ik zit naar de live timing te kijken van de eerste SBK race en zie dat de Ducati's (Javier Forés en Maximilian Neukirchner) zoveel sneller zijn dan de rest (Markus Reiterberger, Michael Ranseder, Erwan Nigon...). Dat terwijl ik Reiterberger, Ranseder en Nigon minstens even hoog inschat als de Duc-rijders...
     Reageer met citaat 
Het was een leuke dag op circuit Zolder.

De dag begon al super met de IG Königsklasse. Het is heerlijk om de tweetakten te zien en te horen. Het verschil tussen de deelnemers, en zeker tussen Mike Velthuijzen en de rest, was wel behoorlijk groot, maar dat mag de pret niet drukken. Hij heeft oververdiend gewonnen. Tasia Rodink was ook super onderweg en won 2x in de 125cc. Ik sta met haar op de foto.

De eerste Superbike race was niet zo spannend, aangezien de Ducati's gigantisch sneller bleken dan de rest, ook op het rechte stuk.

De tweede race was wel spannend, met Reiterberger die het uiterste uit de BMW haalde. Neukirchner haalde het met een kleine voorsprong op hem en Forés die in de slotronde een foutje maakte en zo van de eerste plaats naar de derde werd verwezen. In race 2 waren er crashes van o.a. Smrz en Ranseder. Bastien Mackels behaalde daarin een mooie 4de plaats nadat hij in de eerste race helaas crashte. Reiterberger kreeg trouwens geen Duitse vlag boven hem op het podium, maar een Nederlandse...

De Supersport race was ook heel spannend met Roman Stamm (Kawasaki) die het met een kleine voorsprong haalde van Marvin Fritz (Yamaha) en Stefan Kerschbaumer (Yamaha). Gastrijder Wim van den Broeck, huidig leider in het BK Supersport, werd daarin mooi 5de.

In de Yamaha R6-Dunlop-Cup was de winst voor Lukas Trautmann voor Roman Fischer en de Belg Gian Mertens.

De zijspanrace werd gewonnen door voormalig wereldkampioen Jörg Steinhausen. Streuer was mooi vierde. Katrin Meyer, bakkeniste van Patrick Vincon, kon niet starten aangezien zij op krukken rond liep en ook een blessure aan de hand heeft.

De Duitsers leken tevreden over de publieke opkomst en dus hoop ik dat ze volgend jaar opnieuw terug keren met het IDM in Zolder.

Enig minpunt voor mij was dat de Ducati's oppermachtig waren. Die waren zelfs op het rechte stuk veel sneller dan de anderen. Forés maakte in race 2 een foutje in de laatste ronde, anders was het opnieuw 2x een 1-2 voor Ducati.

« Gewijzigd: 01-06-2014 om 21:37:58 door Wim_Kwanten »

     Reageer met citaat 
was vorig jaar ook van de partij, kon dit jaar helaas niet gaan omdat ik moest werken. Maar heb zowat gevolgd op de livetiming. Die tijden die er gereden zijn waren ronduit crazy. IDM sbk's gingen zelfs sneller rond op zolder dan enkele auto series met 300-400pk motoren op zelde track.
...bewijst maar weer eens hoe saai auto's zijn
     Reageer met citaat 
Afgelopen weekend IDM Zolder ( slechts )
6 Duitse deelnemers in de IDM Supersport
11 Duitse Deelnemers in de IDM Superbike

Wellicht een aantal wedstrijden in 2015 combineren met het ONK? Dan heb je in ieder geval een mooi evenement!
     Reageer met citaat 
start opstelling van het idm superbike
     Reageer met citaat 
startopstelling supersport 600

     Reageer met citaat 
uitslag race 1 superbike
     Reageer met citaat 
Pepijn Bijsterbosch laat toch een sterke en constante serie zijn.
Misschien voor het IDM in Assen het laatste stapje naar een podium.
Jammer voor Nederland dat hij in een buitenlandse competitie actief is.
     Reageer met citaat 
lm6t schreef 20-07-14 om 18:44:41
Pepijn Bijsterbosch laat toch een sterke en constante serie zijn.
Misschien voor het IDM in Assen het laatste stapje naar een podium.
Jammer voor Nederland dat hij in een buitenlandse competitie actief is.


Het gaat goed met de Nederlandse motorsport? of !
In competitieve competities rijdt naast Michael van de Mark (WSS) Wayne Tessels ( Eur.Superstock ) ook Pepijn Bijsterbosch ( IDM ) vooraan mee.
1;40:706 vandaag de snelste op Assen!
http://www.raceresults.at/...+V6+TT-Circuit+Assen
     Reageer met citaat 
     Reageer met citaat 
pepijn bijsterbosch wint de supersport race op assen

tessels 5e
hartog 7e
brouwer 11e
     Reageer met citaat 
dat is zeer mooi!
     Reageer met citaat 
En nu race twee. Opwarmende gaat van start.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
2. Bijsterbosch
7. Hartog
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Snelle navigatie: