OW Cup 2014 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: OW Cup 2014 (52851 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 09-04-14 om 19:13:08
Als ik alles zo zie en hoor was het een geslaagd evenement en prima geregeld.

Wat ik bij dit soort dingen wel altijd een beetje jammer vind is dat de uitslag op papier anders is dan de uitslag op de baan. Rijders worden tot winnaar uitgeroepen terwijl ze niet als eerste over de streep kwamen. Zo worden ONK-rijders in de OW Cup uit de uitslag gehaald. In het ONK gebeurt hetzelfde met IDM en IRRC rijders. Ik begrijp de noodzaak wel maar ik vind het wel verwarrend. Dan zou ik liever zien dat de uitslag gelijk blijft aan de volgorde van finishen maar dat sommigen dan gewoon geen punten krijgen. Voer voor discussie?


volgens mij mogen idm en irrc rijders best in het onk rijden mits ze maar aan het regelement voldoen van het onk
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 09-04-14 om 19:13:08
Als ik alles zo zie en hoor was het een geslaagd evenement en prima geregeld.

Wat ik bij dit soort dingen wel altijd een beetje jammer vind is dat de uitslag op papier anders is dan de uitslag op de baan. Rijders worden tot winnaar uitgeroepen terwijl ze niet als eerste over de streep kwamen. Zo worden ONK-rijders in de OW Cup uit de uitslag gehaald. In het ONK gebeurt hetzelfde met IDM en IRRC rijders. Ik begrijp de noodzaak wel maar ik vind het wel verwarrend. Dan zou ik liever zien dat de uitslag gelijk blijft aan de volgorde van finishen maar dat sommigen dan gewoon geen punten krijgen. Voer voor discussie?


Of je doet mee voor de punten of niet. Het wordt inderdaad wel erg onoverzichtelijk. En waarom mag je als je bijv. in het ONK meerijdt geen punten krijgen als je ook in het IDM uitkomt?
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 12-04-14 om 18:38:07
(...)


Of je doet mee voor de punten of niet. Het wordt inderdaad wel erg onoverzichtelijk. En waarom mag je als je bijv. in het ONK meerijdt geen punten krijgen als je ook in het IDM uitkomt?


Zie ook reacties in het andere topic. Volgens mij kan je als IDM rijder best punten scoren in het ONK. Enig probleem is het technisch reglement. Als de motoren niet voldoen aan het ONK reglement worden de rijders gediskwalificeerd. Dat is ook de reden dat de IDM rijders zich na de races uit de uitslag laten schrappen.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 12-04-14 om 22:42:20
(...)


Zie ook reacties in het andere topic. Volgens mij kan je als IDM rijder best punten scoren in het ONK. Enig probleem is het technisch reglement. Als de motoren niet voldoen aan het ONK reglement worden de rijders gediskwalificeerd. Dat is ook de reden dat de IDM rijders zich na de races uit de uitslag laten schrappen.


Ja dit is me wel duidelijk. Maar weet de organisatie dit ook al op voorhand, wordt het oogluikend toegestaan en zien we dit kunstje de volgende ONK race weer of zijn ze gediskwalificeerd voor de komende drie jaar? Misschien boeit niemand dit, maar daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar. Wat betekent het bijvoorbeeld als ze het ONK beïnvloeden en een ONK topper van de baan rijden?

Ik kan me herinneren dat Muggeridge wel eens aan het ONK heeft meegedaan buiten mededinging, maar dat werd op voorhand al duidelijk gemaakt aan rijders en publiek.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 13-04-14 om 09:28:47
(...)


Ja dit is me wel duidelijk. Maar weet de organisatie dit ook al op voorhand, wordt het oogluikend toegestaan en zien we dit kunstje de volgende ONK race weer of zijn ze gediskwalificeerd voor de komende drie jaar? Misschien boeit niemand dit, maar daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar. Wat betekent het bijvoorbeeld als ze het ONK beïnvloeden en een ONK topper van de baan rijden?

Ik kan me herinneren dat Muggeridge wel eens aan het ONK heeft meegedaan buiten mededinging, maar dat werd op voorhand al duidelijk gemaakt aan rijders en publiek.


Vorig jaar ging in de OW cup Joey den Besten (als OW cupper) onderuit omdat hij zijn 1e plaats wilde verdedigen tegen iemand die achteraf een ONK'er bleek te zijn. Hij ging daarbij onderuit...

Die discussie kan je natuurlijk aangaan of je kan de situatie (als rijders zijnde) accepteren onder het mom van: van rijders met een hoger niveau kan je leren.

Vwb de kijkers ben ik enorm met je eens. Ik kan nu in mijn verslagen schrijven dat ik als 10e moest starten en als 6e ben geeindigt. Dat impliceert dat ik 4 mensen heb ingehaald terwijl ik er geen heb ingehaald maar er gewoon 4 ONK'ers tussen uit zijn gehaald. Ik ga dat niet elke keer in mijn verslagen uit leggen omdat 95% van de lezers van die verslagen de term ONK niet eens kent en dus niet weet waar ik het over heb.

Uiteraard geld voor de mensen langs de lijn en ook de rijders hetzelfde. Ik werd afgelopen jaar 1 keer 3e met wel 5 ONK'ers voor me. Stond ik daar in mijn eentje bij het podium te wachten tot iemand met een achterbokje kwam. Niemand had in de gaten dat ik 3e was geworden en ikzelf ook niet tot het moment dat ik in de pitstraat naar het podium werd gedirigeerd.

Anderszijds zou ik het ook niet fair vinden dat die jongens uit een ander kampioenschap opeens wel op het podium staan. Dat zou bij de OW Cup kunnen betekenen dat er sporadisch een vaste OW cupper op het podium staat. Dat pikken de mensen niet. En daarnaast rijden de ONK'ers in principe gewoon met beter materiaal en dus is het ook oneerlijke concurrentie.

Ik weet niet of bovenstaande situatie 1 op 1 door te kopieren is naar de ONK/ IDM rijders situatie. Misschien dat het daar wat anders ligt maar de afweging zal het zelfde zijn. Blijft lastig.
     Reageer met citaat 
Dank je, duidelijk verhaal Chrissifumi.
Wat ik me ook nog afvraag is het volgende. De OW cup was vol. Wie te laat was met inschrijven kon niet meer mee doen. Was het nu zo dat sommige OW cuppers niet mee konden doen omdat er ONK jongens tussen zaten.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
kleppie
later als ik groot ben...

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 13-04-14 om 09:55:11
Dank je, duidelijk verhaal Chrissifumi.
Wat ik me ook nog afvraag is het volgende. De OW cup was vol. Wie te laat was met inschrijven kon niet meer mee doen. Was het nu zo dat sommige OW cuppers niet mee konden doen omdat er ONK jongens tussen zaten.

Als je een week van te voren nog moet inschrijven ben je wel redelijk aan de late kant
DanielV
NK Supercup 1000 #83

     Reageer met citaat 
kleppie schreef 13-04-14 om 14:48:44
(...)

Als je een week van te voren nog moet inschrijven ben je wel redelijk aan de late kant

Uit het oogpunt van de organisator begrijp ik dit (risico afdekking). Echter, er zijn coureurs die pas net voor de race het budget op orde hebben of om wat voor reden dan ook weten of ze kunnen rijden.

Deze rijders betalen wel voor een licentie, welke in mijn ogen recht geeft op een startplaats. Er wordt ook niet een deel van de licentiekosten geretourneerd indien een rijder niet kan deelnemen aan een wedstrijd.

Nadeel is dat dan weer wel dat een aantal rijders op voorhand al niet iedere wedstrijd inschrijven en wellicht maar een paar wedstrijden per jaar rijden... Lastig pakket dus...
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 13-04-14 om 09:55:11
Dank je, duidelijk verhaal Chrissifumi.
Wat ik me ook nog afvraag is het volgende. De OW cup was vol. Wie te laat was met inschrijven kon niet meer mee doen. Was het nu zo dat sommige OW cuppers niet mee konden doen omdat er ONK jongens tussen zaten.


Probleem is dat over het algemeen de eerste en laatste wedstrijd vol zit. Echter de wedstrijder daartussen meestal niet.

Voor deze eerste race is het dus lullig als iemand zich 2 dagen vantevoren nog in wilde schrijven en er doen dan 4 ONK'ers mee. Maar voor de andere wedstrijden zou er dan nog ruimte zijn voor deze ONK'ers en ook die jongens brengen inschrijfgeld mee.

Ik denk dat als de organisatie de zekerheid zou hebben dat ze het hele jaar vol zitten ze best willen overwegen geen ONK'ers toe te laten, maar die luxe hebben ze nou eenmaal niet.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 14-04-14 om 07:02:04
(...)


..............



Ik denk dat als de organisatie de zekerheid zou hebben dat ze het hele jaar vol zitten ze best willen overwegen geen ONK'ers toe te laten, maar die luxe hebben ze nou eenmaal niet.


Het is moeilijk voor me om het helemaal te doorzien, maar als ik het overvolle rennerskwartier zie dan kan ik me haast niet voorstellen dat men de luxe niet heeft om vier ONK-ers te weigeren.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Aan de andere kant, kun je het als rijder redelijk in de gaten houden. Op de website kun je zien hoeveel plaatsen er nog beschikbaar zijn, op het moment dat plaatsen schaars worden kun je zelf in actie komen.
     Reageer met citaat 
Jerrey Duits is afgelopen weekend naar gevallen, hij schrijft op zijn eigen facebook dat hij drie ruggenwervels heeft gebroken. de 1e, 7e en 9e.

Machine kwam ongepland in zijn vrij waarop hij met 120km in de bandenstapel terecht kwam. Morgen wordt hij geopereerd.
     Reageer met citaat 
Jan Maathuis (data man bij o.a. Niwa waar Jerrey rijdt) meldt op facebook dat de operatie geslaagd is.
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Bericht van Jerrey op zijn facebook:

Citaat:
Na een hele zware nacht werd ik vanochtend om 10:45 uur op gehaald voor de operatie . Ik kan gelukkig met blijdschap zeggen dat de operatie GESLAAGD is ! De artsen hebben met succes een versteviging plaat op mijn 7e wervel bevestigd. Deze plaat is vast gemaakt aan de wervel 6 en 8 . Zo houd hij wervel 7 op zijn plaats. Om 17:30 uur ben ik terug gebracht naar mijn kamer . Ik heb ontzettend veel pijn gehad na de operatie. Gelukkig slaat de medicatie nu aan en is de pijn te handelen . Vrijdag hoop ik met de ambulance vervoert te worden naar het ziekenhuis in Nederland. Nu het mij gelukt is , is het jouw beurt Maatje! #kom #op #Mick #jekanhet!
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: