Ronde 1, Voorjaarsraces Assen 2014 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
1

Voorjaarsraces

12 april 2014
Nederland TT Circuit Assen

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Stefan Kerschbaumer
2Davy Thoonen
3Chris Nobel
4Kevin van Leuven
5Pepijn Bijsterbosch
Volledige uitslag »

RACE 1

1Davy Thoonen
2Rob Hartog
3Pepijn Bijsterbosch
4Kevin van Leuven
5Stefan Kerschbaumer
Volledige uitslag »

RACE 2

1Chris Nobel
2Davy Thoonen
3Pepijn Bijsterbosch
4Stefan Kerschbaumer
5Rob Hartog
Volledige uitslag »

TRIVIA

Regerend kampioen Jack Middelburg begint de verdediging van zijn 3 titels (350, 500 en 750cc) goed op hemelvaartsdag 1978 bij de eerste kampioensraces van het seizoen. De Naaldwijker stuurt zijn Yamaha's in alle 3 klasses met overmacht naar de zege!
Nadat klassementsleider Chris Nobel door rivaal Davy Thoonen van zijn fiets werd gekegeld in de laatste bocht van de laatste race ging Rob Hartog (Suzuki) er met de winst vandoor en behaalde zijn eerste Nationale titel in 2014.
Nelson Rolfes (BMW) won bij de Paasraces 2015 de eerste race in de Supercup 1000 van de Open Wegrace Cup die door het CRT werd georganiseerd.
Ondanks een vervelende nekblessure opgelopen bij een zware val in het voorseizoen, waardoor zijn start twijfelachtig was, én een 20 seconden tijdstraf voor inhalen onder geel, wist Kervin Bos (vd Heyden Yamaha) de paasraces van 2012 te winnen.
Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
Topic: Ronde 1, Voorjaarsraces Assen 2014 (7599 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Op de site van de KNMV staat inmiddels dezelfde uitslag en stand, die dus volgens ons niet zou kloppen. Ook die van de Superbikes kloppen volgens mij niet.

Mocht iemand iets horen of lezen over dat dit gecorrigeerd gaat worden, dan hoor ik dat graag.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Veel belangrijker natuurlijk is de toestand van Lars Kooijman. Hier een update:

Citaat:
Lars Kooijman kwam in de laatste ronde van de tweede Dutch Supersport wedstrijd ten val. De ongelukkige coureur liep hierbij zwaar letsel op aan zijn linker arm. (…) In Groningen bleek dat er sprake is van gekneusde, uitgerekte en afgescheurde zenuwen waardoor Kooijman momenteel geen gevoel meer in heeft in zijn linkerarm en deze niet kan bewegen. (…) Het zal voor Kooijman een lange weg worden van revalideren waarbij het vooralsnog afwachten is in hoeverre het uiteindelijk zal gaan herstellen.

http://www.racesport.nl/...D/34171/Default.aspx




Sterkte, Lars. We wensen je een spoedig herstel!

« Gewijzigd: 14-04-2014 om 19:39:19 door Jarno »

Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
hepa schreef 13-04-14 om 14:10:49
Kevin van Leuven is ook in de laatste ronde voor de Ramshoek gevallen, dus klopt dat van de eerste ronde ook niet

Zo schrijft zijn fanclub dat ook op hun Facebook:

Citaat:
Race 2: na een goede start kwam kevin in de haarbocht in aanraking met een andere coureur. Hij viel terug na een 17e plaats. Na een aantal ronden wist kevin op te klimmen naar de 7e plek. In gevecht om de 5e plek tot de laatste ronden. Helaas liep dit niet zoals gehoopt. Voor kevin kwam er een collega rijder tenval uitkomen meeuwemeer. Kevin kon er niet meer omheen. Met als resultaat een flinke valpartij. Kevin zelf is gelukkig oke! Een domper maar deze word snel verwerkt want aan komend weekend staat de eerste bsb wedstrijd op het programma!

Als hij zevende lag voor de rode vlag dan zou dat ook zijn klassering moeten zijn (want stand van ronde ervoor) en loopt hij dus een hoop punten mis.

Blijkbaar maken de rijders hier zelf niet zo'n punt van (ik hoor daar tenminste niets over) maar persoonlijk vind ik dat dit soort zaken gewoon horen te kloppen. Wat heeft het voor zin om een stand bij te houden als die toch niet klopt?
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
hepa schreef 13-04-14 om 10:21:42
Mick jansen die na de opwarmronde binnen kwam staat keurig als 12 geklassserd.

Deze is eigenlijk nog wel het sterkste. Mick bevestigt dit verhaal op zijn Facebook:

Citaat:
Voor race 2 is besloten om de vering maar over te zetten en met de andere motor te gaan rijden. Tijdens de inlap was het al weer pech. Benzine spoot uit de tank en mick zijn helm, vizier en pak zat er helemaal onder.


dus hoe die dan als 12e geklasseerd kan zijn is mij een raadsel.
Of is hij daarna alsnog de baan op gegaan?
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 15-04-14 om 20:17:41
(...)

Zo schrijft zijn fanclub dat ook op hun Facebook:

(...)

Als hij zevende lag voor de rode vlag dan zou dat ook zijn klassering moeten zijn (want stand van ronde ervoor) en loopt hij dus een hoop punten mis.

Blijkbaar maken de rijders hier zelf niet zo'n punt van (ik hoor daar tenminste niets over) maar persoonlijk vind ik dat dit soort zaken gewoon horen te kloppen. Wat heeft het voor zin om een stand bij te houden als die toch niet klopt?


Ik maakte me persoonlijk meer zorgen om de verwondingen van de betrokkenen dan om de uitslag (en wel of niet punten).

Jarno schreef 15-04-14 om 20:27:52
(...)

Deze is eigenlijk nog wel het sterkste. Mick bevestigt dit verhaal op zijn Facebook:

(...)


dus hoe die dan als 12e geklasseerd kan zijn is mij een raadsel.
Of is hij daarna alsnog de baan op gegaan?


Volgens mij zijn Mick en Kevin verwisseld in de uitslag.
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ron-Looij schreef 16-04-14 om 13:04:46
(...)

Ik maakte me persoonlijk meer zorgen om de verwondingen van de betrokkenen dan om de uitslag (en wel of niet punten).

Ik ook hoor, daarom schreef ik ook "Veel belangrijker is".
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ik heb even de lapchart van race 2 bestudeerd en kom dan tot de conclusie dat dit de correcte uitslag moet zijn:

--14 LAPS--
1	57	Christiaan Nobel			25
2	46	Davy Thoonen				20
3	55	Pepijn Bijsterbosch			16
4	289	Stefan Kerschbaumer			13
5	47	Rob Hartog				11
6	58	Cliff Kloots		24:18.981	10
7	70	Coen Bouwmeester	24:19.493	9
8	17	Lesley ten Tusscher	24:19.521	8	+2
9	71	Koen Meuffels		24:20.434	7	-1
10	12	Jordy de Jonge		24:20.639	6	-1

--13 LAPS--
(11)	82	Lars Kooijman				5
(12)	34	Kevin van Leuven			4	+4
13	84	Tim van Ooijen				3
14	33	Frank Brouwer				2
15	43	Ivar Doornbos				1
16	86	Ron Looijesteijn
17	290	Michael Ghilardi
18	6	Luuk Pruijn

19	18	Mick Jansen		L10  22:34.888		-4
DNF	197	Frederik Lyngholm	L8
DNF	196	Kenneth Lyngholm	L6


De posities (en punten) van Lesley, Kevin en Mick klopten dus niet.

Ik kan dit ook nog helemaal beargumenteren maar wellicht dat ik jullie hiermee een beetje begin te vervelen.

Wat vinden jullie dat ik moet doen met de uitslag en stand op deze website? De officiële versie aanhouden die niet klopt, of aanpassen naar hoe het volgens mij zou moeten zijn?
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 18-04-14 om 17:41:01
.... De officiële versie aanhouden die niet klopt, ..

Dat is de stand die uiteindelijk telt voor het kampioenschap toch?
Jarno schreef 18-04-14 om 17:41:01
.... of aanpassen naar hoe het volgens mij zou moeten zijn?

Heb het niet helemaal gevolgd, is er niemand vd belanghebbenden (coureurs) die dit aanvecht? Ik persoonlijk ben voorstander vd werkelijke (jouw) uitslag. In dat geval wel met een soort (zichtbare) aantekening waar duidelijk mee gemaakt wordt dat de 'tellende uitslag' anders was. Maar snap heel goed dat je in dubio zit hoor Jarno..
henk179
zo, effe een bakkie

     Reageer met citaat 
bij Lesley kun je 20 seconden bij tellen wegens een jumpstart.

Jarno schreef 18-04-14 om 17:41:01
Ik heb even de lapchart van race 2 bestudeerd en kom dan tot de conclusie dat dit de correcte uitslag moet zijn:

--14 LAPS--
1	57	Christiaan Nobel			25
2	46	Davy Thoonen				20
3	55	Pepijn Bijsterbosch			16
4	289	Stefan Kerschbaumer			13
5	47	Rob Hartog				11
6	58	Cliff Kloots		24:18.981	10
7	70	Coen Bouwmeester	24:19.493	9
8	17	Lesley ten Tusscher	24:19.521	8	+2
9	71	Koen Meuffels		24:20.434	7	-1
10	12	Jordy de Jonge		24:20.639	6	-1

--13 LAPS--
(11)	82	Lars Kooijman				5
(12)	34	Kevin van Leuven			4	+4
13	84	Tim van Ooijen				3
14	33	Frank Brouwer				2
15	43	Ivar Doornbos				1
16	86	Ron Looijesteijn
17	290	Michael Ghilardi
18	6	Luuk Pruijn

19	18	Mick Jansen		L10  22:34.888		-4
DNF	197	Frederik Lyngholm	L8
DNF	196	Kenneth Lyngholm	L6


De posities (en punten) van Lesley, Kevin en Mick klopten dus niet.

Ik kan dit ook nog helemaal beargumenteren maar wellicht dat ik jullie hiermee een beetje begin te vervelen.

Wat vinden jullie dat ik moet doen met de uitslag en stand op deze website? De officiële versie aanhouden die niet klopt, of aanpassen naar hoe het volgens mij zou moeten zijn?
Hobby's ?: het dragen van een geel petje
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Als er binnen het half uur na het uithangen van de uitslag geen protest is aangetekend, dan is die op de site van de KNMV definitief en de enige die telt voor het kampioenschap. Je mag daar van vinden wat je wilt, maar dat doet niets af aan de vaststellen van de kampioenschapstand.

De hamvraag is dus: zijn er protesten aangetekend waardoor de uitslag nog kan veranderen? Ik heb er niets van kunnen terugvinden. Mocht er niets zijn dan is het voor mij klaar. Schaduwuitslagen met 'wat anderen vinden dat het zijn' houden mij in ieder geval niet bezig.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
henk179 schreef 19-04-14 om 07:44:48
bij Lesley kun je 20 seconden bij tellen wegens een jumpstart.

Ah, kijk, dat verklaart een hoop.

Socrates schreef 19-04-14 om 11:39:25
Als er binnen het half uur na het uithangen van de uitslag geen protest is aangetekend, dan is die op de site van de KNMV definitief en de enige die telt voor het kampioenschap. Je mag daar van vinden wat je wilt, maar dat doet niets af aan de vaststellen van de kampioenschapstand.

Daar heb je helemaal gelijk in. We moeten het er maar bij laten. Op naar de volgende race!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 18-04-14 om 17:41:01
Ik heb even de lapchart van race 2 bestudeerd en kom dan tot de conclusie dat dit de correcte uitslag moet zijn:

(…)

Hebben ze Mick en Kevin soms omgedraaid?

Ik geloof dat ik toch nog gelijk heb gekregen.
Ik zie nu dat de uitslag is gecorrigeerd:

http://organisation.mylaps.com/...ip/view.jsp?id=34434


Da's mooi, want zo klopt de stand tenminste weer.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Deze had ik nog even gemist - update Lars Kooijman 30-5:




https://twitter.com/...s/472316302309486593

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: