Barcelona /Catalunya 2014 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
7

Catalunya

15 juni 2014
Spanje Circuit de Barcelona-Catalunya

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Álex Márquez
2Enea Bastianini
3Álex Rins
4Brad Binder
5Niklas Ajo
Volledige uitslag »

RACE

1Álex Márquez
2Enea Bastianini
3Efrén Vázquez
4Jack Miller
5Romano Fenati
Volledige uitslag »

TRIVIA

In de door Tomomi Manako (Honda) gewonnen race van 1998 eindige de nr. 15 (Frederic Petit) op slechts 5,025 sec, van de winnaar. Dit was de 'closest' top 15 aller tijden in welke klasse dan ook.
In 2013 was er voor het eerst in de geschiedenis van deze klasse een volledig Spaanse top 5: Luis Salom, Alex Rins, Maverick Viñales, Álex Márquez, Efrén Vázquez. In de 125cc gebeurde dit ooit een keer op de Sachsenring in 2009.
Ongetta Team I.S.P.A. rijder Andrea Iannone kreeg in 2009 de zege in de schoot geworpen toen Julián Simón te vroeg juichde. Simón miste ook nog de derde plaats met 0,001 sec. verschil (na fotofinish) op Bancaja Aspar Aprilia teamgenoot Sergio Gadea.
Met zijn eerste Grand Prix zege in 2007 werd de Japanner Tomoyoshi Koyama (Red Bull KTM) de laatste niet Europese winnaar van een 125cc Grand Prix race!
Door een derde plaats bij de Catelaanse Grand Prix van 2018 werd Gabriel Rodrigo (RBA KTM) de eerste Argentijn op het podium in de Moto 3 klasse.
Marcos Ramírez (Leopard Honda) was hier in 2019 de laatste rijder in een unieke nog nooit (ook niet in andere klasses) eerder voorgekomen serie van 12 verschillende winnaars. Fabio Di Giannantonio was in oktober 2018 de eerste in deze serie.
Leon Camier (als vervanger van Gábor Talmácsi - wegens tegenvallende prestaties aan de kant gezet!) debuteerde in 2002 op een Italjet met een val in de race. 'Shafter' kon zijn weg vervolgen en werd 24e op een ronde achterstand van winnaar Poggiali.
De 16 jarige Pol Espargaró behaalde hier in 2008 voor Derbi teamgenoot Mike di Meglio zijn eerste Poleposition. Het was de eerste keer in de geschiedenis dat de Spaanse motorfabrikant de eerste twee startplaatsen bezette in deze klasse.
Marc Márquez won hier in 2014 de MotoGP klasse en broer Alex de Moto 3. Dit was voor het eerst in de 66 jaar WK wegrace dat twee broers op dezelfde dag een Grand Prix wonnen!
De beide Honda's van Ezio Gianola en Gabriele Debbia bezorgden het Semprucci team in 1992 een dubbelzege bij de toenmalige Europese Grand Prix. Voor Gianola was het de tweede overwinning op rij nadat hij eerder van plan was te stoppen.
Marc Márquez werd op 4 juli 2010, sinds Youichi Ui in 2001, de eerste rijder die 4 opeenvolgende GP's weet te winnen. Met 17 jaren en 137 dagen werd Márquez ook de jongste rijder die dit ooit presteerde!
Johann Zarco (Derbi) passeerde in 2011 als eerste de finish. Door racedirectie kreeg hij echter 20 seconden straftijd wegens het gevaarlijk inhalen van Nico Terol (Aprilia)- die buiten de baan belandde - Zarco werd 6e, Terol de winnaar.
Met zijn 15e plaats in 2010 is Zulfahmi Khairuddin (AirAsia Aprilia) de tweede coureur uit Maleisië sinds Sharol Yuzi (Valencia 2002 - 250cc) die WK punten scoorde...
De 17 jarige Portugees Miguel Oliveira (Honda) van het Estrella Galicia 0,0 team behaalde hier in 2012 met een derde plaats als eerste coureur uit zijn land het podium bij een Grand Prix.
Topic: Barcelona /Catalunya 2014 (5590 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Het is toch opvallend hoe vaak Schouten (31e in FP1) en Deroue (32) als een soort van eeneiige tweeling altijd vlakbij elkaar in de klassementen staan. Drie seconden achter de snelste mannen: Fenati, Vinales, Miller, Rins, Márquez en Kornfeil.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
María Herrera heeft ook hier een wildcard blijkbaar. Of wisten we dat al?
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
31ste en 34ste in de combitijden van vandaag.
Mag ik nu wel zeggen dat het totaal niet wil vlotten?
Het gaat eigenlijk steeds iets minder, bijna slechter kan niet.

Het is toch gewoon echt slecht, de eerste 2 trainingen gewoon weer te traag van start voor beide heren. Natuurlijk willen ze sneller en doen ze er alles aan, maar leuker wordt het er niet op voor de ned. Motorsport.

Voorin in de rbr of cev rijden geeft dus ook geen garanties voor top 20 posities of af en toe een goede training. Het niveau verschil tussen deze klasses en moto3 is enorm groot.

Nogmaals, ik had mij afgelopen jaren geergerd aan Iwema, zijn houding , uitspraken en manier van kwalificeren.
Ik schaam mij er nu voor, want hij liet toch wel vaker zijn neus zien, ook in zijn eerste jaren.
Midstar racing
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Fp3 Bryan 30ste, Scott 33ste.

Scott, ik weet het niet veel foutjes, wachten etc...lijkt wel of hij totaal niet geconcentreerd of geinteresseerd is.
Als een snellere erover heen gaat kan hij nog niet een bocht volgen, waarbij mij opvalt dat ingaan bocht hij echt duidelijk veel laat liggen.
Dit had ik bij de rbr ook al meerdere keren aangehaald.

Hij had ditmaal wederom maar een snellere ronde die eruit springt, rest vd rondes zijn goed voor de allerlaatste plek.

Carasco deed het nu vele malen beter.

« Gewijzigd: 14-06-2014 om 10:11:31 door midstar »

Midstar racing
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
midstar schreef 13-06-14 om 18:59:38
31ste en 34ste in de combitijden van vandaag.
Mag ik nu wel zeggen dat het totaal niet wil vlotten?
Het gaat eigenlijk steeds iets minder, bijna slechter kan niet.

Het is toch gewoon echt slecht, de eerste 2 trainingen gewoon weer te traag van start voor beide heren. Natuurlijk willen ze sneller en doen ze er alles aan, maar leuker wordt het er niet op voor de ned. Motorsport.

Voorin in de rbr of cev rijden geeft dus ook geen garanties voor top 20 posities of af en toe een goede training. Het niveau verschil tussen deze klasses en moto3 is enorm groot.

Nogmaals, ik had mij afgelopen jaren geergerd aan Iwema, zijn houding , uitspraken en manier van kwalificeren.
Ik schaam mij er nu voor, want hij liet toch wel vaker zijn neus zien, ook in zijn eerste jaren.

Het gaat inderdaad niet bepaald crescendo.

Dat van Iwema schreef ik eerder ook al. Ik ben van mening dat je nu wel kan concluderen dat die het zo slecht niet deed, maar dat dit het huidige niveau van Nederlandse rijders is in vergelijk met de wereldtop.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Die val van Schouten in de Qp, kon niet zien hoe het heeft kunnen gebeuren?
Dat die weer kon opstappen
Midstar racing
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
112 Alex MARQUEZ SPA Estrella Galicia 0,0 HONDA 1'50.232 13 16 237.7
2 33 Enea BASTIANINI ITA Junior Team GO&FUN Moto3 KTM 1'50.850 14 16 0.618 0.618 234.1
3 42 Alex RINS SPA Estrella Galicia 0,0 HONDA 1'50.912 13 13 0.680 0.062 234.4
4 41 Brad BINDER RSA Ambrogio Racing MAHINDRA 1'51.024 15 17 0.792 0.112 233.9
5 31 Niklas AJO FIN Avant Tecno Husqvarna Ajo HUSQVARNA 1'51.308 12 17 1.076 0.284 228.9
6 32 Isaac VIÑALES SPA Calvo Team KTM 1'51.360 14 16 1.128 0.052 230.7
7 44 Miguel OLIVEIRA POR Mahindra Racing MAHINDRA 1'51.456 15 17 1.224 0.096 235.8
8 7 Efren VAZQUEZ SPA SaxoPrint-RTG HONDA 1'51.471 7 9 1.239 0.015 239.1
9 8 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Ajo KTM 1'51.481 7 17 1.249 0.010 233.5
10 17 John MCPHEE GBR SaxoPrint-RTG HONDA 1'51.499 14 15 1.267 0.018 233.5
11 84 Jakub KORNFEIL CZE Calvo Team KTM 1'51.667 15 17 1.435 0.168 230.9
12 23 Niccolò ANTONELLI ITA Junior Team GO&FUN Moto3 KTM 1'51.693 13 15 1.461 0.026 234.4
13 58 Juanfran GUEVARA SPA Mapfre Aspar Team Moto3 KALEX KTM 1'51.693 16 18 1.461 236.6
14 19 Alessandro TONUCCI ITA CIP MAHINDRA 1'51.704 14 16 1.472 0.011 228.9
15 98 Karel HANIKA CZE Red Bull KTM Ajo KTM 1'51.812 8 18 1.580 0.108 233.5
16 5 Romano FENATI ITA SKY Racing Team VR46 KTM 1'51.848 16 17 1.616 0.036 235.3
17 10 Alexis MASBOU FRA Ongetta-Rivacold HONDA 1'52.131 8 16 1.899 0.283 235.1
18 63 Zulfahmi KHAIRUDDIN MAL Ongetta-AirAsia HONDA 1'52.227 16 16 1.995 0.096 235.7
19 52 Danny KENT GBR Red Bull Husqvarna Ajo HUSQVARNA 1'52.251 15 17 2.019 0.024 234.4
20 21 Francesco BAGNAIA ITA SKY Racing Team VR46 KTM 1'52.363 12 16 2.131 0.112 234.7
21 38 Hafiq AZMI MAL SIC-AJO KTM 1'52.439 7 17 2.207 0.076 237.7
22 3 Matteo FERRARI ITA San Carlo Team Italia MAHINDRA 1'52.463 15 15 2.231 0.024 238.0
23 11 Livio LOI BEL Marc VDS Racing Team KALEX KTM 1'52.614 8 18 2.382 0.151 233.2
24 6 Maria HERRERA SPA Junior Team Estrella Galicia 0,0 HONDA 1'52.712 13 16 2.480 0.098 232.9
25 43 Luca GRÜNWALD GER Kiefer Racing KALEX KTM 1'52.909 5 16 2.677 0.197 235.1
26 57 Eric GRANADO BRA Calvo Team KTM 1'52.911 17 17 2.679 0.002 234.5
27 61 Arthur SISSIS AUS Mahindra Racing MAHINDRA 1'52.934 15 16 2.702 0.023 233.0
28 9 Scott DEROUE NED RW Racing GP KALEX KTM 1'53.130 16 17 2.898 0.196 232.1
29 51 Bryan SCHOUTEN NED CIP MAHINDRA 1'53.263 6 13 3.031 0.133 229.8
30 65 Philipp OETTL GER Interwetten Paddock Moto3 KALEX KTM 1'53.266 16 16 3.034 0.003 235.1
31 55 Andrea LOCATELLI ITA San Carlo Team Italia MAHINDRA 1'53.504 14 16 3.272 0.238 232.7
32 95 Jules DANILO FRA Ambrogio Racing MAHINDRA 1'53.912 16 16 3.680 0.408 235.2
33 4 Gabriel RAMOS VEN Kiefer Racing KALEX KTM 1'53.915 5 17 3.683 0.003 224.5
34 91 Gabriel RODRIGO ARG RBA Racing Team KTM 1'54.070 10 13 3.838 0.155 236.2
35 22 Ana CARRASCO SPA RW Racing GP KALEX KTM



P28 & P29 , vraag met echt waar waar het aan ligt . het is al jaren zeer matig wat de nederlandse inbreng laat zien in de moto3.

Is het niveau gewoon te hoog ?
is het materiaal niet goed genoeg ?
is het een budget probleem ?

Iwema deed het zo slecht nog niet..............Punten zijn voor beide heren nog heeel ver weg.
     Reageer met citaat 
Ik denk dat het vooral aan de trainingen ligt. Hun wedstrijdniveau is eigenlijk best wel oké. Soms vraag ik mij af of Scott wel echt serieus er mee bezig is en wellicht is Bryan een beetje te lief, zo van ga er maar voorbij"
Wellicht voor de TT even een gesprekje voor beide heren met een Jurgen van den Goorbergh. Die kan hen misschien even een paar dingen bijbrengen om hoe beter te kwalificeren. Kan nooit kwaad lijkt mij.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Dat doet Jurgen volgens mij elk jaar en elk jaar zegt hij hetzelfde: niet op sleepjes gaan zitten wachten, niet op anderen letten maar je eigen ronden rijden. Blik op vooruit, concentratie en gassen met dat ding. Je moet het zelf doen.

Kijk naar Michael vd Mark, die doet dat ook niet. Die wordt zelfs pissig als iemand bij hem een sleepje probeert te krijgen.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
250cc schreef 14-06-14 om 14:03:04
Ik denk dat het vooral aan de trainingen ligt. Hun wedstrijdniveau is eigenlijk best wel oké. Soms vraag ik mij af of Scott wel echt serieus er mee bezig is en wellicht is Bryan een beetje te lief, zo van ga er maar voorbij"
Wellicht voor de TT even een gesprekje voor beide heren met een Jurgen van den Goorbergh. Die kan hen misschien even een paar dingen bijbrengen om hoe beter te kwalificeren. Kan nooit kwaad lijkt mij.

bedoel ik dus,

De eerste rondes op vrijdag zijn heel belangrijk voor het verloop van het weekend. Zit je er niet gelijk goed bij dan mis je de boot.
Te traag starten is meehobbelen in de progressie van de rijders om je heen waardoor je niks opschiet dan alleen maar betere rondetijden maar geen plekken.

Wat ik vaak opmaak uit interviews is dat ze progressie boeken blablabla etc... maar dus geen plekken hiermee winnen. Dit is in mijn ogen geen verbetering want de anderen om je heen doen dit ook.

Toch komt het me vaak over alsof ze dus wel tevreden zijn met deze vorm van progressie , mijn inziens mag je dat niet wezen want dan gaat het juist fout in de denkwijze.

Niets anders telt dan punten, de eerste training moet je daar al tegen aan zitten.
Het gevoel wat je in de wedstrijd hebt moet je ook zien te vinden in je trainingen, beter willen zijn dan die ander. Anders word het niets en ga je te makkelijk denken, wat nu vooral ik denk bij Scott aan de hand is.
Midstar racing
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ik vind dat altijd een beetje link om op internet te gaan roepen dat iemand ongemotiveerd is, want wij kunnen vanaf hier niet in de keuken kijken. Voor hetzelfde geld werken die mannen zich helemaal uit de naad, en dan is dat best lullig. Misschien kúnnen ze gewoon niet sneller, dat kan ook toch?
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 14-06-14 om 15:04:08
Ik vind dat altijd een beetje link om op internet te gaan roepen dat iemand ongemotiveerd is


Waar word dat geroepen dan? ik probeer wat posts terug te lezen maar kan het niet vinden.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 14-06-14 om 16:38:59
(...)


Waar word dat geroepen dan? ik probeer wat posts terug te lezen maar kan het niet vinden.


Je roept ongeinteresseerd, ongeconcentreerd en 250 cc twijfelt of er serieus wordt geracet.

Er staat niet letterlijk ongemotiveerd, maar ik ben het met Jarno eens dat het dezelfde lading heeft.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Nou ja, dit soort dingen:

midstar schreef 14-06-14 om 09:51:14
Scott, ik weet het niet veel foutjes, wachten etc...lijkt wel of hij totaal niet geconcentreerd of geinteresseerd is.

250cc schreef 14-06-14 om 14:03:04
Soms vraag ik mij af of Scott wel echt serieus er mee bezig is

midstar schreef 14-06-14 om 14:41:17
Anders word het niets en ga je te makkelijk denken, wat nu vooral ik denk bij Scott aan de hand is.



Edit: Kootje was me net voor.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 14-06-14 om 16:46:01
Nou ja, dit soort dingen:

(...)

(...)

(...)



Edit: Kootje was me net voor.


Lijkt wel, en ik denk, is wat anders dan dat het ook daadwerkelijk zo is .
Het is zoals ik dus denk wat er aan de hand is. En ja ik kan het fout hebben, ik hoop het zelfs

Ik zeg dus niet letterlijk dat ze gewoon domweg ongemotiveerd zijn.
Midstar racing

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: