Ronde 11, Brno favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Racetopic
11

Brno

17 augustus 2014
Tsjechische Republiek Automotodrom Brno

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Álex Márquez
2Isaac Viñales
3Niccolò Antonelli
4Álex Rins
5Miguel Oliveira
Volledige uitslag »

RACE

1Alexis Masbou
2Enea Bastianini
3Danny Kent
4Álex Márquez
5Jack Miller
Volledige uitslag »

TRIVIA

Stefan Bradl (Grizzly Gas Kiefer Racing) won hier op 17 augustus 2008 zijn eerste Grand Prix op een Aprilia vanaf de 13e startplaats. De latere wereldkampioen in dat jaar, Mike Di Meglio, werd tweede voor Joan Olivé (beiden met Derbi).
Marco Simoncelli maakte in 2002 hier zijn GP debuut als 15 jarige in de 125cc op de Matteoni Aprilia (27e). In de kwartliterklasse pakte hij hier Pole in 2008 (3e in de race) en in 2009. Met de winst werd hij toen de laatste 250 winnaar in Tsjechë.
Alexis Masbou (Ongetta Honda) behaalde hier in 2014 in zijn 133e GP start (een record: niemand deed er langer over) zijn eerste Grand Prix overwinning. Danny Kent (P3) behaalde het eerste podium in de lichtste klasse voor Husqvarna..
Valentino Rossi behaalde hier in 1996 met de Polini/AGV gesponsorde Aprilia zijn eerste poleposition, een dag later gevolgd door zijn eerste GP zege.
De Japanse Tomoko Igata (Honda) evenaarde met haar zevende plaats in 1995 de beste prestatie van een vrouw in een Grand Prix race. Tot dan toe had alleen de Finse Taru Rinne ooit een zevende plaats behaald op Hockenheim/Duitsland in 1989.
Alessandro Gramigni won op 25 augustus 1991 zijn eerste Grand Prix ooit voor Loris Capirossi en Gabrielle Debbia. Dit was ook de eerste 125cc GP zege voor Aprilia!
John McPhee won in 2016 de natte Tsjechische Grand Prix met een Peugeot. Zowel voor rijder als merk was dit de eerste GP zege ooit!
Door een zege in de Tsjechische 125cc GP van 2007 zorgde Hector Faubel (Bancaja Aspar Aprilia) voor de 300e Spaanse Grand Prix zege.
Vauit de pits gestart na een 'last minute' wissel voor slicks weet Jasper Iwema met de CBC Corse Aprilia in 2010 op de opdrogende baan naar een 8e plaats te rijden. Jasper's beste klassering tot op dat moment.
Laatste zege (9 in totaal) voor Hans Spaan die in 1990 Stefan Prein (2e) & Alessandro Gramigni van de winst afhield. De zege van Spaan was ook de laatste Grand Prix overwinning voor een Nederlandse coureur tot 2023.
Guy Bertin won hier in 1979 voor de eerste keer een Grand Prix op een Motobécane. Voor dit Franse merk was het toen ook de eerste GP zege.
De Italiaan Otello Buscherini won hier op een Malanca in 1973 zijn eerste Grand Prix en was daarmee de 150ste coureur (over alle klassen meegerekend) die een Grand Prix wist te winnen.
Jakub Kornfeil reed bij zijn thuiswedstrijd in 2012 de 50e Grand Prix in zijn carrière. Met een 5e plaats in 2010 behaalde hij in eigen land zijn beste klassering tot op dat moment.
Jorge Martínez won hier in 1988 voor het laatst dat seizoen de 80 én 125cc op dezelfde dag. 'Aspar' is de laatste coureur in de geschiedenis die een dubbelzege in de GP's boekte.
Nico Terol (Bancaja Aspar Aprilia) zorgt voor de 276e overwinning voor de Italiaanse motorfabrikant. Aprilia is hiermee het meest succesvolle niet Japanse merk in de geschiedenis van de GP racerij (MV Agusta kwam tot 275 zeges).
Bradley Smith's polepostion met de Bancaja Aspar Aprilia in 2010 is de eerste Britse pole op dit circuit sinds 1987 toen Ian McConnachie de snelste was in de 80cc trainingen met een Krauser.
WK leider Masao Azuma (Playlife Honda) beleeft tijdens de training in 1999 een horrorcash als een ree de baan oversteekt op het rechte stuk achter de paddock. Azuma was gelukkig ongedeerd, maar verloor later het kampioenschap aan Alzamora.
Marketa Janakova (Honda) werd in 2003 op een leeftijd van 15 jaar en 217 dagen de jongste vrouwelijke deelnemer ooit aan een Grand Prix als ze met een wild-card als 25e eindigt.
Tijdens zijn Grand Prix debuut (als wild-card) in 1997 was Marco Melandri (Honda) op dat moment de jongste rijder ooit die in een GP startte.
Met een derde plaats in de 125cc klasse in de race van 2007 werd Lukas Pesek de eerste (en tot nu toe enige) Tsjech die het podium haalde tijdens een thuis-GP.
Topic: Ronde 11, Brno (9156 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Slechte start voor zowel Bryan p32 als Scott p30. Beide vroeg in de sessies gevallen/ technisch probleem. Scott op het einde nog wel 2 rondjes kunnen rijden na zijn val. Bryan helaas niet.

Volgens mij zit Jasper Iwema thuis heel erg te balen... Zie namelijk maar 1 wildcard ertussen staan, terwijl er 2 waren toegewezen en die van Jasper dus afgewezen...

« Gewijzigd: 15-08-2014 om 10:31:05 door MB84 »

midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 15-08-14 om 09:53:47
Slechte start voor zowel Bryan p32 als Scott p30. Beide vroeg in de sessies gevallen/ technisch probleem. Scott op het einde nog wel 2 rondjes kunnen rijden na zijn val. Bryan helaas niet.

Volgens mij zit Jasper Iwema thuis heel erg te balen... Zie namelijk maar 1 wildcard ertussen staan, terwijl er 2 waren toegewezen en die van Jasper dus afgewezen...

Ach, er komen nog 2 Fp,s en een qual.
Komt goed!
Midstar racing
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
1 12 Alex MARQUEZ SPA Estrella Galicia 0,0 HONDA 2'07.969 15 15 216.7
2 42 Alex RINS SPA Estrella Galicia 0,0 HONDA 2'08.303 14 14 0.334 0.334 217.6
3 10 Alexis MASBOU FRA Ongetta-Rivacold HONDA 2'08.412 9 14 0.443 0.109 221.6
4 84 Jakub KORNFEIL CZE Calvo Team KTM 2'08.430 13 13 0.461 0.018 215.2
5 33 Enea BASTIANINI ITA Junior Team GO&FUN Moto3 KTM 2'08.529 9 10 0.560 0.099 215.6
6 21 Francesco BAGNAIA ITA SKY Racing Team VR46 KTM 2'08.530 8 14 0.561 0.001 221.3
7 8 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Ajo KTM 2'08.531 13 14 0.562 0.001 218.4
8 7 Efren VAZQUEZ SPA SaxoPrint-RTG HONDA 2'08.607 15 15 0.638 0.076 217.7
9 98 Karel HANIKA CZE Red Bull KTM Ajo KTM 2'08.813 15 15 0.844 0.206 219.5
10 17 John MCPHEE GBR SaxoPrint-RTG HONDA 2'08.839 15 16 0.870 0.026 218.5
11 52 Danny KENT GBR Red Bull Husqvarna Ajo HUSQVARNA 2'08.923 13 13 0.954 0.084 217.3
12 32 Isaac VIÑALES SPA Calvo Team KTM 2'09.277 11 13 1.308 0.354 216.5
13 23 Niccolò ANTONELLI ITA Junior Team GO&FUN Moto3 KTM 2'09.335 13 14 1.366 0.058 214.2
14 31 Niklas AJO FIN Avant Tecno Husqvarna Ajo HUSQVARNA 2'09.443 10 12 1.474 0.108 215.8
15 44 Miguel OLIVEIRA POR Mahindra Racing MAHINDRA 2'09.539 7 8 1.570 0.096 218.5
16 19 Alessandro TONUCCI ITA CIP MAHINDRA 2'09.574 14 14 1.605 0.035 216.1
17 5 Romano FENATI ITA SKY Racing Team VR46 KTM 2'09.661 12 12 1.692 0.087 218.4
18 61 Arthur SISSIS AUS Mahindra Racing MAHINDRA 2'09.666 3 15 1.697 0.005 219.8
19 99 Jorge NAVARRO SPA Marc VDS Racing Team KALEX KTM 2'09.832 15 15 1.863 0.166 216.6
20 41 Brad BINDER RSA Ambrogio Racing MAHINDRA 2'09.878 8 15 1.909 0.046 214.7
21 43 Luca GRÜNWALD GER Kiefer Racing KALEX KTM 2'10.077 15 16 2.108 0.199 216.3
22 9 Scott DEROUE NED RW Racing GP KALEX KTM 2'10.083 15 15 2.114 0.006 219.8
23 57 Eric GRANADO BRA Calvo Team KTM 2'10.089 14 14 2.120 0.006 212.8
24 65 Philipp OETTL GER Interwetten Paddock Moto3 KALEX KTM 2'10.138 12 14 2.169 0.049 216.6
25 3 Matteo FERRARI ITA San Carlo Team Italia MAHINDRA 2'10.185 8 13 2.216 0.047 214.7
26 38 Hafiq AZMI MAL SIC-AJO KTM 2'10.200 10 15 2.231 0.015 218.8
27 91 Gabriel RODRIGO ARG RBA Racing Team KTM 2'10.277 12 14 2.308 0.077 213.2
28 51 Bryan SCHOUTEN NED CIP MAHINDRA 2'10.429 14 15 2.460 0.152 216.9
29 63 Zulfahmi KHAIRUDDIN MAL Ongetta-AirAsia HONDA 2'10.558 13 14 2.589 0.129 217.2
30 58 Juanfran GUEVARA SPA Mapfre Aspar Team Moto3 KALEX KTM 2'10.775 8 9 2.806 0.217 217.5
31 95 Jules DANILO FRA Ambrogio Racing MAHINDRA 2'10.796 16 16 2.827 0.021 216.2
32 55 Andrea LOCATELLI ITA San Carlo Team Italia MAHINDRA 2'11.400 11 13 3.431 0.604 214.5
33 22 Ana CARRASCO SPA RW Racing GP KALEX KTM 2'12.223 13 14 4.254 0.823 216.1
34 4 Gabriel RAMOS VEN Kiefer Racing KALEX KTM 2'12.634 15 16 4.665 0.411 213.0
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Een 0,5 seconde naar Oliveira en 2,1 seconde van de snelste tijd af. Tijdens zo'n lange ronde als hier op Brno is dat niet verkeerd.

Heb het over Scott Deroue. Schouten staat 6 posities lager en is een 0,5 seconde langzamer.

Maar voor Deroue was dit toch een oke sessie lijkt me.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
En wat jammer dat Iwema niet aanwezig is dit weekend had graag gezien of hij wederom indruk weet te maken. Brno is een circuit wat hem goed ligt.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Een goede ronde van Schouten in fp3 ,gereden achter fenati en Guevara geeft hem een 24ste plek in de combi.
Helaas is deze ene snelle ronde die 1 sec sneller is dan zijn tweede tijd niet reëel om te zeggen dat het goed is. Rest van de rondetijden geven recht op de achterhoede, Jammer dat het niet wat constanter is.

Deroue zat nog in de slaapmodus, buiten zijn 2 snellere slipstream rondjes die hem naar plek 30 brengen was de rest van de rondes buitengewoon slecht.

Navarro en Guevara doen het toch in fp3 weer goed op de Kalex
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 15-08-14 om 16:05:07
En wat jammer dat Iwema niet aanwezig is dit weekend had graag gezien of hij wederom indruk weet te maken. Brno is een circuit wat hem goed ligt.


Wederom indruk? Hij heeft 5 jaar de kans gehad en het niet waargemaakt.
     Reageer met citaat 
Fijn dat je weer terug bent Wim.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 16-08-14 om 10:37:04



Wederom indruk? Hij heeft 5 jaar de kans gehad en het niet waargemaakt.


Had jij dan verwacht dat hij punten zou pakken in Assen?
     Reageer met citaat 
Tja, Scott en Bryan, ik weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen. Zoals ik laatst ook al zei, het zit allemaal zo dicht bij elkaar dat als je puur naar de tijden kijkt ze het nog niet eens zo beroerd doen. Maar het gaat niet om de tijden, het gaat om de positie ten op zichte van de concurentie en dan gaat het gewoon niet zo goed als we met z'n allen gehoopt en misschien ook wel een beetje verwacht hadden (en die verwachting was dan vooral gebaseerd op hun prestaties bij RBR en CEV). Al met al kunnen we tot nu toe (!) toch echt niet spreken van een succesvol seizoen. Her en der lees je nu dat fans de schuld geven aan de machines, met name in het geval van Scott wordt er vaak af gegeven op de Kalex KTM. Maar in beide gevallen staan er mensen op soortgelijke machines veel beter voor, dus dat het allemaal alleen maar komt door de motoren dat gaat er bij mij niet in. Ik hoop van ganser harte dat beide heren dit seizoen nog een stap naar voren kunnen maken en ook dat ze er volgend jaar nog bij zijn.

Zo zie je maar weer dat succes in opstapklasses als de RBR en het CEV niet automatisch betekent dat je dat succes door kunt trekken naar de GP's. (en met succes in de GP's bedoel ik echt niet alleen maar constant in de top mee rijden hoor, maar iig niet bijna altijd in de achterhoede zoals de Nederlanders nu) In beide series waren resp. Scott en Bryan toppers maar hebben het nu toch enorm zwaar. Ik heb in het verleden hier wel eens geschreven: als je in de RBR/CEV niet constant bij de eerste 3 weet te eindigen dat een overstap naar de GP's dan echt niet opportuun is. De leercurve (of eigenlijk: de talentotwikkel-curve) moet dan opeens zo steil worden, dat dat eigenlijk niet reëel is. Tenzij het doel is puur en alleen meedoen om het meedoen en leuk om er bij te zijn, maar kan me niet voorstellen dat dat het doel kan zijn van een jonge sporter.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Wat mij zorgen baart is dat het bij RW Racing zelfs achteruit lijkt te gaan in plaats van vooruit. Kijk naar Carrasco, die staat de laatste tijd gewoon helemaal achteraan. Komt dat doordat de andere teams wel vooruitgang boeken en zij niet (stilstand = achteruitgang)?
     Reageer met citaat 
Zal Miller ook met zoveel (mis)gebaren en schoppende bewegingen rondrijden in de Moto Gp volgend jaar, als hij daar zelf in de weg rijd,tijdens een training
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 16-08-14 om 13:13:27
Wat mij zorgen baart is dat het bij RW Racing zelfs achteruit lijkt te gaan in plaats van vooruit. Kijk naar Carrasco, die staat de laatste tijd gewoon helemaal achteraan. Komt dat doordat de andere teams wel vooruitgang boeken en zij niet (stilstand = achteruitgang)?


Geld?
Motivatie?
     Reageer met citaat 
tammo schreef 16-08-14 om 13:23:11
Zal Miller ook met zoveel (mis)gebaren en schoppende bewegingen rondrijden in de Moto Gp volgend jaar, als hij daar zelf in de weg rijd,tijdens een training


Dorna ziet in Miller de perfecte opvolger van Stoner. Voor wat betreft dit aspect maakt hij die belofe in ieder geval al waar!
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Pole voor Marquez, voor Vinalez en Antonelli, Miller p6.

DeRoue 25e op 1.8 van de pole
Schouten 30e op 2.2, had wellicht meer ingezeten, hij miste de laatste 5 minuten vanwege afgebroken voetsteun....
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: