Hoe om te gaan met vervelende leden? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

*Topic is gesloten*
Topic: Hoe om te gaan met vervelende leden? (97575 keer gelezen)
Johannes schreef 07-09-14 om 16:18:23
(...)


Eerder in deze discussie vroeg ik aan Jarno het volgende;
Maar dan komt de vraag is dit een openbaar forum waar je je moet houden aan de gebruikersovereenkomst, of is dit jouw huiskamer met een vriendengroep waar je goed in de groep moet liggen?

Jarno's antwoord was, beide.

Mijn eigen interpretatie is dat hij het laatste zwaarder laat wegen dan het eerste. Iets wat ik overigens prima vind hoor, alleen is mij dat lang niet duidelijk geweest.


Aha, duidelijk! Was even bang dat er nog regels waren waar ik niets van af wist

Wat mij betreft hoef je hier niet te komen om vriendjes te maken. Maar je normaal gedragen wordt uiteraard gewaardeerd.

Ik denk dat het het makkelijkst is om met zijn allen gewoon Wim te negeren. Iets wat ik persoonlijk wel bewust doe. Gewoon niet op hem reageren...

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Grand Prix / MotoGP / Silverstone 2014 »

Mugello never sleeps!
Eigenlijk begrijp ik niks van al die ophef over Wim Kwanten. Het meeste waar hij mee komt zegt me niets en ik heb nog nooit een seconde aan hem geërgerd.

En ik vraag me echt af waar iedereen zich zo druk over maakt.

In mijn ogen verzieken de mensen die iedere dag hun gal spuwen op Wim juist de sfeer.

Ik laat het verder over aan de scheidsrechter en ik ga me weer lekker bezig houden met motorsport en fietsen.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Grand Prix / MotoGP / Silverstone 2014 »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
The.Gambler schreef 07-09-14 om 16:29:42
(...)


.......

Ik denk dat het het makkelijkst is om met zijn allen gewoon Wim te negeren. Iets wat ik persoonlijk wel bewust doe. Gewoon niet op hem reageren...


Ja dat denk ik ook, maar ik heb gemakkelijk praten, want het zegt me gewoon niks waar hij het over heeft, maar je zal je er maar vreselijk over opwinden............

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Grand Prix / MotoGP / Silverstone 2014 »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
The.Gambler schreef 07-09-14 om 16:29:42
Aha, duidelijk!

Wat mij betreft hoef je hier niet te komen om vriendjes te maken. Maar je normaal gedragen wordt uiteraard gewaardeerd.

Ik denk dat het het makkelijkst is om met zijn allen gewoon Wim te negeren. Iets wat ik persoonlijk wel bewust doe. Gewoon niet op hem reageren...


Dat doe ik inderdaad ook niet meer en dat bevalt prima. En ik nodig iedereen hetzelfde te doen zolang hij hier komt met z'n geklier. Zo van daar hebben we de lokale dorpsgek weer die we maar even laten raaskallen en weer over tot de orde van de dag.

Dat wil echter niet zeggen dat het niet strondvervelend wordt om als er een geweldige race is geweest dat hij daar dan weer niks over schrijft maar altijd en eeuwig zijn riedeltje maar weer afsteekt over Spanjaarden en Dorna en over de rest helemaal niks te melden heeft. En als hij dan weerwoord krijgt dan weer verongelijkt gaat zitten doen. En zo is het trouwens al vanaf dag 1 dat hij hier op het forum komt. Eigenlijk vind ik Wim ook wel een meelijwekkend figuur: weekend na weekend kijken naar iets waar je zo enorm de schurft aan hebt. Dan heb je volgens mij echt geen leuk leven.

Ik snap Johannes' verhaal maar het zit toch iets anders in elkaar. Een afwijkende mening graag, maar die mening moet wel iets toevoegen. En zelfs Johannes vind volgens mij niet dat dat het geval is. Ik ga op een Ajax-forum me ook niet aanmelden om daar na elke wedstrijd maar keer op keer alleen maarte melden dat er geen grotere kloteclub is dan Ajax en verder ter zake maar nauwelijks iets te melden. De moderator van zo'n forum zou er snel genoeg van krijgen en me een virtuele schop geven. Ik vind dat Jarno al heel veel geduld heeft getoond met betrokkene. En ik vind trouwens ook dat hij wel degelijk het aanzien van dit forum schaadt, juist omdat dit zo'n klein forum is.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Grand Prix / MotoGP / Silverstone 2014 »

Optimate schreef 07-09-14 om 16:53:00
(...)

....... Een afwijkende mening graag, maar die mening moet wel iets toevoegen. En zelfs Johannes vind volgens mij niet dat dat het geval is.....


Dat is juist.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Grand Prix / MotoGP / Silverstone 2014 »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Jarno
 Administrator

avatar
Johannes schreef 07-09-14 om 16:18:23
(...)

Eerder in deze discussie vroeg ik aan Jarno het volgende;
Maar dan komt de vraag is dit een openbaar forum waar je je moet houden aan de gebruikersovereenkomst, of is dit jouw huiskamer met een vriendengroep waar je goed in de groep moet liggen?

Jarno's antwoord was, beide.

Mijn eigen interpretatie is dat hij het laatste zwaarder laat wegen dan het eerste. Iets wat ik overigens prima vind hoor, alleen is mij dat lang niet duidelijk geweest.

Ik heb juist altijd het eerste, de forumregels, als enige laten gelden. Jarenlang riep ik wat jij nu ook roept: negeer gewoon mensen waar je je aan ergert. Maar blijkbaar kan niet iedereen dat. En dan loopt het uit de hand en zijn er op gegeven moment zo veel ruzies dat er leden gaan weglopen. En dat is killing voor een forum. Als er niet meer gereageerd wordt dan valt er ook niets te lezen en blijven mensen dus weg. En op internet werkt het meestal zo dat als ze eenmaal weg zijn ze ook niet meer terugkomen. Dan ben je dus klaar met je forum en je website.

Het is overigens niet iets wat alleen hier speelt, veel forums hebben last van dit fenomeen. Lees bijvoorbeeld maar eens dit draadje op het forum van Motomatters; precies hetzelfde probleem:

http://motomatters.com/...c.php?f=2&t=2994


Dan ga ik ondertussen deze hele discussie even verplaatsen want die hoort eigenlijk niet thuis in dit topic...

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Grand Prix / MotoGP / Silverstone 2014 »

Jarno schreef 07-09-14 om 17:01:05
(...)

Ik heb juist altijd het eerste, de forumregels, als enige laten gelden. Jarenlang riep ik wat jij nu ook roept: negeer gewoon mensen waar je je aan ergert. Maar blijkbaar kan niet iedereen dat. En dan loopt het uit de hand en zijn er op gegeven moment zo veel ruzies dat er leden gaan weglopen. En dat is killing voor een forum. Als er niet meer gereageerd wordt dan valt er ook niets te lezen en blijven mensen dus weg. En op internet werkt het meestal zo dat als ze eenmaal weg zijn ze ook niet meer terugkomen. Dan ben je dus klaar met je forum en je website.

Het is overigens niet iets wat alleen hier speelt, veel forums hebben last van dit fenomeen. Lees bijvoorbeeld maar eens dit draadje op het forum van Motomatters; precies hetzelfde probleem:

http://motomatters.com/...c.php?f=2&t=2994


Dan ga ik ondertussen deze hele discussie even verplaatsen want die hoort eigenlijk niet thuis in dit topic...


Ik begrijp je heel goed en ben blij dat ik niet in je schoenen sta. Ik hoop dat je het niet al te erg vind, maar ik moest even tegenwicht bieden aan wat er gaande was. Het was mij te eenzijdig. Ik laat het nu verder.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Hebben we wel een mooie discussie hier

Ik heb met mijn manier van posten de afgelopen jaren, waarschijnlijk ook bijgedragen aan het vertrek van een paar leden. Tja, is dat netjes? Nee, is dat wat uiteindelijk wat je wilt bereiken met een forum? Nogmaals nee. Hoe sommige forumleden mij misschien ook wel vonden/vinden, zit er in mijn posts géén dubbele bodem, ik schrijf wat ik er van vind en/of wat ik weet en probeer daarmee niet doelbewust mensen op de kast te jagen. Een aantal van onze leden zit wel degelijk flink te voeren om reacties uit te lokken en dan kom je ook op het punt, wel of niet reageren. feitelijk zijn leden die keer op keer doelbewust zitten te stangen even killing voor een forum als figuren zoals Wim.

Ik ben gestopt met het organiseren van de competities omdat ik me meer ergerde aan het forum dan dat ik er plezier aan had. Ik wilde hiermee niet bereiken dat dit onderdeel verloren ging en ben blij dat Jarno een doorstart wilde maken. De knop is omgezet en probeer mezelf in te houden, mijn mening is nog steeds hetzelfde, maar ik probeer hem wat rustiger te brengen of maar helemaal niet.

Persoonlijk vond ik het forum wat leuker in de tijd van de Forumchats, kartavondjes en meetings, met als hoogtepunt ons bezoek aan het ten Kate team tijdens het WSBK in Assen. In deze tijd hadden we ook regelmatig primeurs en werden we ook bekeken door veel insiders uit de sport. Voor mijn gevoel is het de laatste jaren allemaal veel vlakker geworden en is WRF een beetje meer van hetzelfde aan het worden. Dat is jammer, want aan de andere kant heeft Jarno wel een paar hele mooie toevoegingen, vooral de uitslagen, standen en kalender zijn super. Je kunt hier voor een groot deel van je informatie terecht, dat is echt een meerwaarde.

Even terug naar de basis, Hoe om te gaan met vervelende leden?
Dat lijkt me iets voor de eigenaar van het forum, zoals eerder al te lezen was, het is geen democratie. Jarno zal de sfeer op zijn forum moeten bewaken zonder het karakter uit het oog te verliezen. Géén makkelijke opgave, misschien mag hij wat harder optreden, als een waarschuwing niet serieus genomen wordt en dan bedoel ik beide kanten op in het geval van Wim.
Kijk, dit zijn weer van die topics die het forum interessant maken en waarvoor je elk uur weer even kijkt in de hoop een nieuwe, mooie reactive te hebben. Helaas gaat het over een person en niet over de sport zelf, maar discussie is wel wat een forum mooi maakt.

Daarom is het ook zo mooi om verschillende meningen te hebben. Af en toe erger je je aan een mening, maar tegelijkertijd maakt dat ook de discussie en daarmee het forum interessant om te volgen. Zo ook Wim Kwanten in het begin. Echter na een paar keer weet je het wel en zoals al veelal benoemt in dit topic, bleef Wim maar op de repeat stand staan. Het mooie van een discussie is ook dat je argumenten aan kan dragen in de hoop de mening van iemand te doen herzien. Wim gaf soms een mening waarvan ik dacht: 'mwah, hij heeft misschien een punt'. Vervolgens kwam een ander forum-lid met andere sterke argument waardoor die mening bijgesteld werd. Zie als voorbeeld het topic waarmee dit allemaal begonnen is: de GP van Silverstone. Als je dan leest dat De_Wim daar is geweest en de situatie ter plekke beschrijft, dan stel je toch je mening wat bij? Echter Wim_Kwanten niet. Die blijft alles maar negatief zien. Naar verloop van tijd wekt dat gewoon zoveel ergernis dat je blij bent dat iemand als Paul17 je gedachten eens verwoord.

Wim_Kwanten heeft het potentieel om dit forum leuk en interessant te maken, maar hij schiet deze potentie finaal voorbij. Hij blijft maar zuigen en irritant doen, het is zo jammer dat hij dat zelf niet inziet. Wat dat betreft is het wel fijn dat hij zo af en toe een ban krijgt. Maar ik begrijp dat het heel moeilijk is om te bepalen of deze ban permanent moet zijn of niet. Hoewel hij zeer irritant is brengt hij daarmee wel weer wat leven in de brouwerij.

Jarno, success ermee
Johannes schreef 07-09-14 om 16:33:25
Eigenlijk begrijp ik niks van al die ophef over Wim Kwanten. Het meeste waar hij mee komt zegt me niets en ik heb nog nooit een seconde aan hem geërgerd.

En ik vraag me echt af waar iedereen zich zo druk over maakt.

In mijn ogen verzieken de mensen die iedere dag hun gal spuwen op Wim juist de sfeer.

Ik laat het verder over aan de scheidsrechter en ik ga me weer lekker bezig houden met motorsport en fietsen.


Heb je dit gelezen, Jarno?

En dat ik meer en meer het woord Spanje moet gebruiken, is o.a dat er - ten opzichte van een 5-tal jaar geleden - véél meer races in Spanje worden verreden... Ik denk niet dat er veel mensen het interessant vinden als ik ineens over Mashel Al-Naimi begin.
Je snapt het echt niet hè? Dat is juist veel interessanter dan je gezuig!
Mugello never sleeps!
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

Wim_Kwanten schreef 08-09-14 om 20:05:42
(...)


Heb je dit gelezen, Jarno?

En dat ik meer en meer het woord Spanje moet gebruiken, is o.a dat er - ten opzichte van een 5-tal jaar geleden - véél meer races in Spanje worden verreden... Ik denk niet dat er veel mensen het interessant vinden als ik ineens over Mashel Al-Naimi begin.


Heb jij de overige reacties gelezen?

Ik ben één van de formuleren die wegblijven vanwege het te grote gehalte " ik snap er werkelijk helemaal geen zak van" posts. En dom gezwam over het is de schuld van de Spanjaarden en dorna en noem het maar op valt in die categorie voor mij.
Er staan hierboven een aantal goede inhoudelijke reacties in een interessante discussie en wat doe jij?

Je negeert ieder argument en gaat gewoon weer door in je eigen, kennelijk zeer beperkte denkcirkel. Als ik Jarno zou zijn dan had ik je al lang aan kop en kont van dit forum afgegooid.

Ik sluit mij volledig aan bij de opmerking die al eerder gemaakt is: als het allemaal zo bagger is met dat racen en die Spanjaarden en weet ik wat allemaal, ga dan gewoon weg. Ga op het "ikhaatspanjaarden"-forum meehuilen over al het onrecht maar val geen mensen op een raceforum daar mee lastig.

Zo, en daar was geen woord Spaans bij.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
¿Entiendes eso?
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

Si, yo no soy marinero, soy capitan!
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

*Topic is gesloten*

Snelle navigatie: