Team Kiki Racing favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Topic: Team Kiki Racing (62424 keer gelezen)
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
De eerste nieuwsbrief van 2015.



469
gixxer
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 12-03-2009
     Reageer met citaat 
oude teamkleuren van amici hoegee suzuki!
althans, bijna! ziet er goed uit!
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 

zitten inderdaad veel overeenkomsten in, tank en zitje zien er wat anders uit
en wij geven de inlaten wat eyeliner

foto: www.amici.nl
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 

580
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Het waren 4 bijzonder mooie dagen op de jaarbeurs in Utrecht.

Ron-Looij
 
Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Breezand
Lid sinds: 28-06-2006
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 02-03-15 om 15:34:45
Het waren 4 bijzonder mooie dagen op de jaarbeurs in Utrecht.

(afbeelding)


Jullie stonden daar een stuk beter voorbereid dan ik...
Heeft het opgeleverd waar jullie op hoopten?
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Hoi Ron,

Jazeker, wij stonden daar in de eerste plaats voor onze KiKa actie. Mensen konden én kunnen nog steeds voor € 10,-
hun naam op onze machines plaatsen om zo hun steun aan KiKa te betuigen.

Verder was het goed voor de exposure van onze sponsoren en hebben we wat leuke contacten gelegd.



Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 

777
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Het begint toch wel weer te kriebelen als je dit zo ziet. Volgend weekend trappen we af met de Paasraces.


Gé Berkhoff in actie in het Spaanse Cartagena half maart
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 26-03-15 om 13:13:47
Het begint toch wel weer te kriebelen als je dit zo ziet. Volgend weekend trappen we af met de Paasraces.

(afbeelding)
Gé Berkhoff in actie in het Spaanse Cartagena half maart


mooie stijl!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 


Video verslagen op YouTube

Verslag Paasraces

Na de vrije trainingen op een koud maar droog circuit, laten we de machines vrijdagavond keuren zodat we in de ochtend ons alleen nog hoeven te concerteren op de kwalificaties. Zaterdagochtend regent het overal in Nederland, behalve in de drie Noordelijke provincies een lekkere opsteker voor de eerste sessie.

Erik en Gé besluiten samen de baan op te gaan, tijdens de vrije training zaten de mannen binnen een seconde van elkaar, dus als Erik kan aanhaken bij Gé kunnen kan hij wellicht een paar ronden meekomen. Beide mannen bouwen hun sessie rustig op, de baan is erg koud en er het zonnetje laats zich maar af en toe even zien. Erik kan Gé goed volgen en weet hem zelf halverwege de kwalificatie te passeren. Later pakt Gé hem weer terug en weet hij tot het einde voor hem te blijven, zowel op de baan als in tijd. uiteindelijk wordt Erik 16e met een tijd van 1.57.1 en Gé 15e met een 1.56.6.


Gé is niet helemaal tevreden met zijn positie, zijn doel is eigenlijk een top 10 klassering, maar door de aanhoudende problemen met de voorkant van de machine lukt het nog niet om helemaal tot het uiterste te gaan. Erik is andersom verbaast over zijn 16e plaats, hij had gehoopt op een plaatsje bij de eerste 20 en staat er dan met zijn 16e tijd prima voor. Tussen de eerste en tweede kwalificatie werkt Gé verder aan de afstelling van zijn machine. Erik verandert alleen wat aan de positie van zijn schakelpookje en laat de boel voor de rest staan.

In de tweede kwalificatie gaan de mannen niet samen de baan op. Erik heeft gekeken in de rondetijden achter wie hij het beste achteraan kan gaan en probeert meteen aan het begin van de kwalificatie aan te pikken. Gé gaat alleen de baan op om te kijken of zijn aanpassingen een positief effect hebben. Het lukt Erik uiteindelijk niet om aan te pikken en gaat aan de slag om op eigen houtje een goede tijd neer te zetten. Dat lukt heel goed, hij rijdt bijna twee seconden harder dan in de eerste kwalificatie, maar ziet dat niet beloont met een goede klassering met een tijd van 1.55.7 wordt hij 23e. Gé weet zich wel een plaatsje te verbeteren en komt met een tijd van 1.54.3 tot een 14e startpositie.

Gé is redelijk tevreden met dit resultaat, de machine lijkt wat beter te sturen, ze worden langzaam maar zeker betere vriendjes van elkaar, zoals hij zelf zegt. In de wedstrijd hoopt hij op een top 10 klassering.

Erik is tevreden met zijn progressie, maar niet met zijn positie zijn tijd is een seconde boven zijn PR, dat is niet gek onder deze omstandigheden maar p23 is wel een heel eind van de top 15 die hij zich in de wedstrijd tot doel had gesteld. De tijden zitten echter dicht bij elkaar, dus met een goede start is er nog van alles mogelijk.

In de wedstrijd gaat Gé prima van start, na een rondje komt hij als 9e door. Erik verprutst zijn start totaal, hij glijdt van zijn voetsteuntje waardoor hij niet snel genoeg kan opschakelen en duikt als allerlaatste de eerste bocht in. Gedurende de wedstrijd zakt Gé steeds verder naar achteren, zijn rondetijden komen niet in de buurt van de 1.54 uit de kwalificatie. Erik weet al snel weer aansluiting te vinden bij het veld en gaat op jacht naar het groepje waar Gé in rijdt. Helaas verliest hij de aansluiting met het groepje als hij plotseling moet uitwijken voor een rijder die van het gas gaat maar wel instuurt op de ideale lijn. In de 6e ronde gaat Erik Gé voorbij en zet een reeks mooie rondjes neer, het is uiteindelijk goed voor de 22e plaats in de wedstrijd, maar wel met een nieuw PR van 1.53.5. Erik sluit de dag af met een prima gevoel. Gé eindigt op de voorlaatste plaats en is daar uiteraard niet blij mee.

Gé gaat in Zwolle aan de slag om een oplossing te vinden voor zijn problemen met de vering aan de voorkant zodat we tijden de Pirelli dag op 20 april stappen naar voren kunnen maken. Over 5 weken staan we aan de start van de volgende cup-race.
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 

Afgelopen maandag onder schitterende omstandigheden een prima testdag afgewerkt.

In maar liefst 5 sessies konden Erik en Gé werken aan de machines zonder wedstrijddruk, zodat in alle rust een mooi testprogramma kon worden afgewerkt. Gé had zich tot doel gesteld om een goed basis setup te krijgen, Hiervoor had hij support van Gertie Barendsen die hem met raad en daad terzijde stond. Doelstelling voor Erik vooral het verleggen van de rempunten en bouwen aan een hogere bochtensnelheid.

In de eerste sessie is het voor Erik wennen aan de banden, hij rijdt deze sessie met een gebruikte Pirelli Super Corsa voor en een nieuwe Super Corsa achter met een hoogte van 60 in plaats van zijn reguliere slick (55). Tegen het einde van de sessie komt het gevoel en gaan de tijden netjes naar beneden. Gé merkt reeds bij het insturen van de eerste bocht dat zijn harde werk in de aanloop naar deze testdag niet voor niets is geweest. De machine geeft veel meer vertrouwen en dat is te zien aan de rondetijden die meteen een stuk sneller zijn dan vorig weekend. Voor de rest staat de sessie net als bij Erik in het teken van opbouwen en voelen hoe de machine zich gedraagt. Voor de tweede sessie past Erik slechts een kleinigheid aan, hij heeft het gevoel dat zijn handvat slipt op de gashendel, door deze met borgdraad te fixeren moet dit in de tweede sessie opgelost zijn. Gé past op basis van de bevindingen de demping een aan.

In de tweede sessie zit Erik meteen dik onder de twee minuten in zijn outlap, dit is een van de dingen die we vandaag willen trainen, zo snel mogelijk op tempo zijn zodat alle rondjes kunnen ten volste kunnen worden benut. In deze sessie rijdt hij een hele serie 1.55.xx tijden en sluit af met een 1.54. Daar waar Erik een zo goed mogelijk gevoel en ritme wil opbouwen, richt Gé zich vooral op de afstelling, het meten en weten. Gé concentreert in deze sessie op het aanremmen en probeert het onderste uit de kan te halen. In de loop van de sessie krijgt hij wat problemen met het uitkomen van de bocht, bij binnenkomst blijkt er een behoorlijk spoor getrokken te zijn in de achterband, werk aan de winkel. In de middagpauze doet Erik een aanpassing aan zijn vering op advies van Cliff Kloots. Gé gaat samen met Gertie aan de slag om de veer van de achterschokbreker te wisselen en een nieuw bandje te steken, daarna is het tijd voor de lunch en maken we ons op voor de derde sessie.

Erik gaat verder waar hij in de tweede sessie was gebleven. Outlap opnieuw sneller en daarna gestaag op zoek naar snelle en constante rondjes. In deze sessie lukt het door drukte op de baan niet om even constant te gaan als in de tweede sessie. De tijden zijn ok, hij komt tot 3/10 van zijn PR. Gé rijdt na het aanpassen van de vering en het wisselen van de band een goede sessie. De achterband houdt zich prima, maar bij het aanremmen op verschillende punten remt hij de machine helemaal tot onderin. Hierdoor wordt de machine wat onrustig aan zowel de voor als achterzijde. In de aanloop naar de vierde sessie besluit Erik de Super Corsa profielbanden in te ruilen voor een vers setje slicks waar hij zijn OW-cup wedstrijden rijdt. Erik wil graag voelen wat de concrete verschillen zijn. Gé verkleint na overleg met Gertie en Arnold de luchtkamer van de voorpoten een beetje om te voorkomen dat hij helemaal naar de bodem remt.

In de vierde sessie is het voor Erik wel weer wennen aan het karakter van de slicks, al snel weet hij weer een goed ritme te pakken en rijdt weer een mooie serie rondjes tot hij tegen het einde van de sessie een paar foutjes maakt, een keer is hij de machine bijna kwijt in de haarbocht en een rondje later verremt hij zich bij de GT bocht en maakt hij een uitstapje door de grindbak, een beetje te gretig. Gé rijdt een probleemloze sessie en heeft de setup nu ongeveer daar waar hij hem graag wilden hebben. Beide mannen passen de machine niet meer aan voor de laatste sessie.

De laatste en vijfde sessie van de dag staat vooral in het teken van de dag goed afsluiten. Erik is niet meer zo stabiel als de eerdere sessies maar rijdt een nette sessie. Bij het aanremmen voor de GT bocht in de laatste ronde van de dag denkt een rijder dat hij in de laatste ronde van de Supersport wedstrijd zit. Hij remt Erik op haren en snaren uit om vervolgens de bocht niet meer te halen. Erik kan niets anders doen dan de machine rechtop zetten en de grindbak insturen, hij is not amused. Gé rijdt een deel van de sessie met Erik op en praat naderhand de verschillen die hij opmerkt tussen Erik en hemzelf door. Aan het einde van de sessie brengen beide mannen de machine met een goed gevoel naar binnen.

« Gewijzigd: 22-04-2015 om 09:55:59 door Ben-Gunther »

Arie
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Amsterdam
Lid sinds: 13-02-2013
     Reageer met citaat 
Nou lees ik dit verhaal en denk, als je nog niet eens onder de 1.48 zit waarom ga je dan al verschillende bandhoogtes testen en weet ik veel wat? Jullie zijn nog lang niet op dat niveau datdat jullie seconden brengt!Ik denk als je beter wil worden rijd achter snellere jongens aan en kijk waar zij remmen gasgeven hun ideale lijn! Stel vragen aan snelle mannen die ervaring hebben. Maar ga lekker door als je dat wilt duurt alleen lang zo.
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Waarom dingen proberen, gewoon omdat het kan!
Als je een andere uitkomst in een test wil hebben, zul je die zeker niet bereiken door hetzelfde te doen.

Ik ben het met je eens dat je in de eerste instantie jezelf moet verbeteren door veel te trainen en weinig variabelen er op los te laten. Maar op een pure testdag heb je de ruimte om eens een stapje opzij te doen, dus waarom zou je dan niet met de bandenhoogte van je teammaat gaan testen?
gixxer
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 12-03-2009
     Reageer met citaat 
arie heeft gelijk. je schiet er niks mee op.
als je nog niet zover bent dat je constant onder de 48 rijd.
maar ieder doet het op zijn eigen manier!

en hetzelfde doen is altijd stilstaan. kijken naar snellere rijders. In een bocht gaan kijken. Er achteraan rijden.Tips en tricks. Daar word je sneller van!

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: